Vertailua Aarnion ja Auerin tapausten käsittelyssä

Jari Aarnion tapaukseen liittyvät ketjut tänne

Valvojat: Raid, Moderaattorit

Joosua
Sammakkoprofessori

Re: Vertailua Aarnion ja Auerin tapausten käsittelyssä

Viesti Kirjoittaja Joosua » La Elo 31, 2019 9:37 pm

TobiasW kirjoitti:Aarnion ja Auerin tekosia ei voi mitenkään verrata. Auer ja Kukka raiskasivat ja hyväksikäyttivät toistuvasti viattomia pikkulapsia ja kehtaavat vielä kategorisesti kiistää kaiken. On selvää, että molemmat ovat psykopaatteja ja kuuluisivat linnaan loppuiäkseen. Aarnio oli ihan hyvä poliisi, enkä ole täysin vakuuttunut siitä, että hän ansaitsi vankilatuomionsa. Joka tapauksessa on täysin eri asia myydä hasista (joka minun puolesta voitaisiin vaikka laillistaa), kun tuhota pienen lapsen elämä. Mutta ei mennä nyt siihen.

Aarnio ei vaikuta psykopaatilta, tai muuten mielisairaalta, kuten Auer ja Kukka. Koko case on muutenkin ihan erilainen kaikilta osin, en löydä mitään muuta yhtäläisyyttä kuin mediahuomion. Joten älä viitsi PiLi yrittää hyödyntää Aarnio tapausta oman agendasi tavoittelussa. Ymmärrä se, että seri-tuomiota ei koskaan tulla purkamaan, eivätkä Anneli ja Kukkeli tule ikinä saamaan valtiolta euroakaan mitään korvauksia, koska ovat syyllisiä vähintään niihin tekoihin, joista tuomiot tulivat.
Pitkälti samaa mieltä. Varsin valtaisa mediahuomio on selvin ja lähes ainoa yhteinen tekijä.

vimi
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja vimi » Su Syys 01, 2019 10:37 am

Pieni liekki kirjoitti:Aarnio-tapauksessa väitetty syyttömän miehen lavastus vaikuttaa yhtä uskomattomalta väitteeltä kuin se, että Auer olisi lavastanut miehensä murhan. Minusta molemmat väitteet ovat perättömiä.
Toisesta tuli kuitenkin tuomio, toisesta ei, valitettavasti. Voitaisko se Auer pitää siellä Ulvilassa?

Pieni liekki
6 miljoonan dollarin mies

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki » Su Tammi 12, 2020 1:22 pm

Olen tässä viime aikoina kahlannut läpi kerraten Naakan tänne murhainfoon koostamaa nettikirjaa Auerin tapauksesta. Nettikirjan sivuilla 120-122 kerrotaan vaeltavista hanskoista, ja jotenkin kummasti mieleen tuli tiettyjä yhtymäkohtia Saaran vaeltaviin videokasetteihin.
"Sisäministeriöstä kysyttiin, että mistä sä tiedät, että Aarnio on syyllistynyt noihin kaikkiin rikoksiin. Niin mä sanoin: mä katoin kynttilästä", Saara muistelee.

Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki » La Huhti 04, 2020 9:09 pm

Auerin tapauksessa on pystytty todistamaan, että hän ei ole ehtinyt annetussa aikaraamissa - siis Ulvilan häkepuhelun aikana - murhaamaan väitetysti miestään, joten teon on tehnyt joku toinen henkilö. Alkaa vahvasti vaikuttamaan siltä, että pystytään todistamaan, ettei Aarniokaan ole ehtinyt millään tekemään niitä rikollisia tekoja, joita hänen on väitetty tehneen. Mitä mahtaa jäädä jäljelle, jos Saaran tarinoinnin jälkeen rakennettu korttitalo romahtaa? Onko opittu mitään? Voidaanko mahdollisesti ottaa opiksi?
"Sisäministeriöstä kysyttiin, että mistä sä tiedät, että Aarnio on syyllistynyt noihin kaikkiin rikoksiin. Niin mä sanoin: mä katoin kynttilästä", Saara muistelee.

teppo
Watson

Viesti Kirjoittaja teppo » Su Huhti 05, 2020 3:11 pm

Pieni liekki kirjoitti:
La Huhti 04, 2020 9:09 pm
Auerin tapauksessa on pystytty todistamaan, että hän ei ole ehtinyt annetussa aikaraamissa - siis Ulvilan häkepuhelun aikana - murhaamaan väitetysti miestään, joten teon on tehnyt joku toinen henkilö.

Auerin tapauksella tarkoittanet Jukka S. Lahden murhaa. Käsityksesi siitä ei vastaa tuomiota. Aiheesta on oma keskustelualueensa.
Pieni liekki kirjoitti:
Alkaa vahvasti vaikuttamaan siltä, että pystytään todistamaan, ettei Aarniokaan ole ehtinyt millään tekemään niitä rikollisia tekoja, joita hänen on väitetty tehneen. Mitä mahtaa jäädä jäljelle, jos Saaran tarinoinnin jälkeen rakennettu korttitalo romahtaa? Onko opittu mitään? Voidaanko mahdollisesti ottaa opiksi?
Edes Aarnio itse ei vedonnut puolustuksekseen, että ei olisi ehtinyt syyllistymään rikoksiin, joista hänet tuomittiin.

Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki » Su Huhti 05, 2020 3:48 pm

teppo kirjoitti:
Su Huhti 05, 2020 3:11 pm
Pieni liekki kirjoitti:
Auerin tapauksessa on pystytty todistamaan, että hän ei ole ehtinyt annetussa aikaraamissa - siis Ulvilan häkepuhelun aikana - murhaamaan väitetysti miestään, joten teon on tehnyt joku toinen henkilö.

Auerin tapauksella tarkoittanet Jukka S. Lahden murhaa. Käsityksesi siitä ei vastaa tuomiota. Aiheesta on oma keskustelualueensa.
Olet kärryillä, Teppo. Tässä keskusteluketjussa tehdään vertailua Aarnion ja Auerin tapausten käsittelyn osalta ja sen takia edellinen viestini on kirjoitettu tänne eikä Ulvila-osioon. Tervetuloa keskustelemaan Auerin tapauksesta tarkemmin Ulvila-osiossa, mikäli tapaus sinua kiinnostaa. Auerin osalta väärän tuomion purkuprosessi on kesken. En tiedä, onko Aarnion tai muiden tapaukseen liittyvien poliisien osalta tällaisia prosesseja edessä - sen kai aika sitten näyttää.
teppo kirjoitti:
Su Huhti 05, 2020 3:11 pm
Pieni liekki kirjoitti:
Alkaa vahvasti vaikuttamaan siltä, että pystytään todistamaan, ettei Aarniokaan ole ehtinyt millään tekemään niitä rikollisia tekoja, joita hänen on väitetty tehneen. Mitä mahtaa jäädä jäljelle, jos Saaran tarinoinnin jälkeen rakennettu korttitalo romahtaa? Onko opittu mitään? Voidaanko mahdollisesti ottaa opiksi?
Edes Aarnio itse ei vedonnut puolustuksekseen, että ei olisi ehtinyt syyllistymään rikoksiin, joista hänet tuomittiin.
Ei kai Aarnio sitten ymmärtänyt, että on tilanteita, joissa kannattaa asioita selvittää mahdollisimman paljon yksinkertaistaen mieluummin ratakiskomallilla kuin tyytyen rautalankamalliin.

Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki » Su Touko 03, 2020 11:15 pm

Minusta vaikuttaa vahvasti siltä, että Jari Aarniolle on käynyt samoin kuin Anneli Auerille, eli molemmat on syyllisiksi kirjoitettu. Voisiko tässä alkaa vähitellen avata keskustelua siitä, miten näin on päässyt käymään? En nyt millään haluaisi, että yhtään huumepoliisia enää kirjoitetaan tämän tapauksen osalta syyllisiksi. Valitettavasti vaikuttaa kuitenkin siltä, että parille poliisille on käymässä näin, jos ei uskalleta kohdata totuutta koskien huumepoliisien oikeudessa kertomaa tietolähdetoiminnasta vuosina 2008-2013.

Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki » Ke Touko 06, 2020 11:24 pm

Anneli Auerin seuraan lyöttäytyi keväällä 2009 peitepoliisi, joka kertoi nimekseen Seppo Mäkelän. Kaveri hävisi myöhemmin kuin pieru Saharaan eikä hänestä ole sen koommin ilmeisesti mitään havaintoja tehty. Mielenkiintoista on, että Penttisen toimistolle oli 4.9.2012 klo 10.30 ajanvaraus tehty nimellä "Mäkelä". Taitavat olla katoavaista sorttia nämä "Mäkelät".

Vastaa Viestiin