Porttikongi teoria

Jari Aarnion tapaukseen liittyvät ketjut tänne
MeilläOnUnelma
Alibin satunnaislukija
Viestit: 69
Liittynyt: Su Joulu 10, 2017 2:47 am

Porttikongi teoria

Viesti Kirjoittaja MeilläOnUnelma »

Hei kaikki,

Olen uusi täällä ja mielenkiinnolla seurannut mm, aarnio ketjua. Ketkä kaikki uskovat paljon puhuttuun ja kohua herättäneeseen Porttikongi teoriaan??

Avatar
Universal Exports
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: La Helmi 19, 2011 12:43 pm

Re: Porttikongi teoria

Viesti Kirjoittaja Universal Exports »

Ehkä voisit Aarniokeissiä vähemmän seuraaville, hieman avata mikä on tämä kongiteoria?
Aarnio kongilla ylimmäisenä putsarina?
"Et sinä syntejäsi kirkossa sovita, vaan kadulla "
- Mean Streets

"My ghosts have become my teachers"
-Gavin de Becker

apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1584
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Re: Porttikongi teoria

Viesti Kirjoittaja apollo »

Aloittaja tarkoittanee sitä, kun Aarnio yritti paeta kiinniottoa ja juoksi porttikongiin piiloon? En kyllä oikein siltikään ymmärrä että tästä piti uusi ketju avata. Tai kyllähän tämäkin ketju voi paisua kun joku nimimerkki tulee kyselemään tyhmiä. Esim. Voiko joku kertoa kuinka nopeasti Aarnio juoksi? Onko tästä kellään todisteita ettei se ollut vain nopeaa kävelyä? Millaisia kenkiä Aarnio käytti? Ei tainnut olla juoksukengät?

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Porttikongi teoria

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

apollo kirjoitti:Aloittaja tarkoittanee sitä, kun Aarnio yritti paeta kiinniottoa ja juoksi porttikongiin piiloon? En kyllä oikein siltikään ymmärrä että tästä piti uusi ketju avata. Tai kyllähän tämäkin ketju voi paisua kun joku nimimerkki tulee kyselemään tyhmiä. Esim. Voiko joku kertoa kuinka nopeasti Aarnio juoksi? Onko tästä kellään todisteita ettei se ollut vain nopeaa kävelyä? Millaisia kenkiä Aarnio käytti? Ei tainnut olla juoksukengät?
Pidän tätä aloitettua keskusteluketjua tarpeettomana, koska aloittaja ei ole edes määritellyt, mitä hän on "porttikongi"-teorialla tarkoittanut. Mikäli olen asioita oikein käsittänyt, niin riidatonta on käräjäoikeudessa nimen omaan ollut, ettei Aarnio pakoillut kiinniottoaan loppuvuonna 2013. Ymmärrän kyllä, että asioita on mukava hieman värittää väitteillä näyttävästä pakoyrityksestä. Vrt. jutut miesten kalastusreissuilta.
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: Porttikongi teoria

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

apollo kirjoitti:Aloittaja tarkoittanee sitä, kun Aarnio yritti paeta kiinniottoa ja juoksi porttikongiin piiloon? En kyllä oikein siltikään ymmärrä että tästä piti uusi ketju avata. Tai kyllähän tämäkin ketju voi paisua kun joku nimimerkki tulee kyselemään tyhmiä. Esim. Voiko joku kertoa kuinka nopeasti Aarnio juoksi? Onko tästä kellään todisteita ettei se ollut vain nopeaa kävelyä? Millaisia kenkiä Aarnio käytti? Ei tainnut olla juoksukengät?
Kiitos, tästä sai hyvät naurut! :mrgreen: Tätähän tää nykyään on. Ulvila-ketju kuihtui ja johonkin pitää maniaa purkaa, uusi kohde on löydettävä aina. Aarnio-osasto alkaa olla melkeinpä minfon tahattomasti koomisin osio. Toisessa ketjussa olleisiin kommentteihin viitaten olen kyllä samaa mieltä siitä, ettei ihan joka sivun jälkeen tarttis pysähtyä kertomaan, ettei vielä(kään) ole lukenut tarpeeksi ja että pitää jatkaa lukemista. Sitä lukemista voi jatkaa ihan omassa hiljaisuudessaankin. Tervettä järkeäkin voisi näissä älyttömissä kysymyksissä käyttää, jotka eivät liity mihinkään mitenkään, ja jos on ihan vahvasti sitä mieltä että liittyy johonkin, niin kertoo sen sitten että mihin ja miten. :D

Tämän ketjun aiheesta: liityn kuoroon ja pyydän avaamaan tätä itselleni entuudestaan tuntematonta porttikongi-teoriaa. Googletin, en löytänyt. :lol:
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)

taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Porttikongi teoria

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Mielestäni porttikongiteoriassa on alusta alkaen lähdetty soitellen sotaan. Eihän se, että pakenee työpaikalta salkku kainalossa luumuilemaan lähistön porttikongiin tarkoita, että seuraavalla kerralla salkun lisäksi mukana olisi myös tietokone.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.

muk

Re: Porttikongi teoria

Viesti Kirjoittaja muk »

Eiköhän tässä ketjun aloituksessa ole kyse vitsistä, sanaleikkeineen kaikkineen. Yritys parodioida paria alueelle kirjoittajaa, jotka kyselevät taukoamatta asioita, jotka ovat muista kirjoittajista mielestä usein täysin epäolennaisia, mukaanlukien minä. Helpointa itselle kuitenkin olisi ohittaa sellaiset viestit ja jatkaa omaa elämäänsä (jos sellainen on), mutta jokainen saa tyydytyksensä, mistä saa.

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Porttikongi teoria

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

muk kirjoitti:Eiköhän tässä ketjun aloituksessa ole kyse vitsistä, sanaleikkeineen kaikkineen. Yritys parodioida paria alueelle kirjoittajaa, jotka kyselevät taukoamatta asioita, jotka ovat muista kirjoittajista mielestä usein täysin epäolennaisia, mukaanlukien minä. Helpointa itselle kuitenkin olisi ohittaa sellaiset viestit ja jatkaa omaa elämäänsä (jos sellainen on), mutta jokainen saa tyydytyksensä, mistä saa.
Helpointa se varmaan on, mutta älyllisesti haastavampaa ja mielekkäämpää on pysähtyä miettimään, onko kysymys oikeasti epäolennainen. Todellisuus muodostuu yksityiskohtien ketjuista, joissa yksityiskohdat ovat oikein ja oikeassa järjestyksessä. Todellisuus ei ole koskaan yleistys, vaikka tietysti yleistämälläkin voi oikeaan osua ja elämässä pärjätä.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

muk

Re: Porttikongi teoria

Viesti Kirjoittaja muk »

Helpointa se varmaan on, mutta älyllisesti haastavampaa ja mielekkäämpää on pysähtyä miettimään, onko kysymys oikeasti epäolennainen.
Niin, tarkoitin tietysti sen jälkeen, kun on ensin haastanut sen älynsä ja todennut, että asia on minun mielestäni todellakin epäolennainen. Sillä ei nyt ole tässä merkitystä ymmärtääkö toinen maailmankaikkeutta jotenkin niin syvälliseti, että itseltä menee ohi - vai onko tyyppi vähän yksinkertainen. Niin, sen jälkeen on minusta parempi ("helpompi") olla hiljaa, kuin ruveta vittuilemaan tai vääntämään "vitsejä" jossain foorumilla. Toisten pilkkaaminen netissä on minusta säälittävää ja noloa.

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Porttikongi teoria

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

muk kirjoitti: Toisten pilkkaaminen netissä on minusta säälittävää ja noloa.
Tämä on totta kyllä.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

Anubis
Nikke Knakkertton
Viestit: 159
Liittynyt: Ma Helmi 22, 2016 8:40 pm

Re: Porttikongi teoria

Viesti Kirjoittaja Anubis »

muk kirjoitti:Eiköhän tässä ketjun aloituksessa ole kyse vitsistä, sanaleikkeineen kaikkineen. Yritys parodioida paria alueelle kirjoittajaa, jotka kyselevät taukoamatta asioita, jotka ovat muista kirjoittajista mielestä usein täysin epäolennaisia, mukaanlukien minä. Helpointa itselle kuitenkin olisi ohittaa sellaiset viestit ja jatkaa omaa elämäänsä (jos sellainen on), mutta jokainen saa tyydytyksensä, mistä saa.
Tämä on myös oma veikkaukseni. Useampi Ulvila ketjusta tullut kirjoittaja on ohjannut keskustelua tarkoituksella harhaan ja he puolustelevat täällä toistensa tekoja.

Porttikongiin palatakseni tarkemmin niin Aarniohan lähti poliisin tutkijoita karkuun ja kun hänet otettiin kiinni niin häneltä löytyi mm. kääntöveitsi ja passi. Kummasti oli kiire karkuun poliiseja jotka olivat tulossa ottamaan häntä kiinni.

Jokirapu
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Marras 15, 2017 11:41 pm

Re: Porttikongi teoria

Viesti Kirjoittaja Jokirapu »

Mikä tässä mahtaa olla totuus? Aarnio itse on todennut muistaakseni radio-ohjelmassa että väite karkuun lähtemisestä on osoitettu oikeudessa perättömäksi ja asia on myös riidaton. Eli syyttäjäkään ei enää väittäisi näin tapahtuneen?

Onko juttua tarkemmin seuranneilla nimimerkeillä tiedossa parempaa lähdettä Aarnion väitteelle kuin Aarnio itse?

Josey Wales
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: To Maalis 01, 2018 12:51 am

Re: Porttikongi teoria

Viesti Kirjoittaja Josey Wales »

Jokirapu kirjoitti: Onko juttua tarkemmin seuranneilla nimimerkeillä tiedossa parempaa lähdettä Aarnion väitteelle kuin Aarnio itse?
En tiedä tiedätkö ja ymmärrätkö, mutta Aarnion sana ei ole sama asia kuin fakta ja totuus. Ainoa ryhmä joka on erimieltä on tunnetusti Aarniouskovaiset jotka uskovat Aarnion sanaan 100% faktana.

Se on tämän jutun kannalta ihan täysin sivuasia, että juoksiko Aarnio poliiseja karkuun vai ei. Kuitenkin Aarnio on todistettavasti tehnyt paljon pahempia ja vakavampia rikoksia kuten johtanut isoa huumeliigaa. Siinä ei paljoa paino, jos vähän yritti poliiseja karkuun juosta tai ei yrittänyt.
Viimeksi muokannut Josey Wales, Su Elo 12, 2018 8:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9122
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Porttikongi teoria

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Anubis kirjoitti:
muk kirjoitti:Eiköhän tässä ketjun aloituksessa ole kyse vitsistä, sanaleikkeineen kaikkineen. Yritys parodioida paria alueelle kirjoittajaa, jotka kyselevät taukoamatta asioita, jotka ovat muista kirjoittajista mielestä usein täysin epäolennaisia, mukaanlukien minä. Helpointa itselle kuitenkin olisi ohittaa sellaiset viestit ja jatkaa omaa elämäänsä (jos sellainen on), mutta jokainen saa tyydytyksensä, mistä saa.
Tämä on myös oma veikkaukseni. Useampi Ulvila ketjusta tullut kirjoittaja on ohjannut keskustelua tarkoituksella harhaan ja he puolustelevat täällä toistensa tekoja.

Porttikongiin palatakseni tarkemmin niin Aarniohan lähti poliisin tutkijoita karkuun ja kun hänet otettiin kiinni niin häneltä löytyi mm. kääntöveitsi ja passi. Kummasti oli kiire karkuun poliiseja jotka olivat tulossa ottamaan häntä kiinni.
Jotta sinua ei päästäisi itseäsi syyttämään keskustelun johtamisesta harhapoluille, niin laita lähdetieto tuolle väitteellesi, että Aarnio olisi kiinniottotilanteessa lähtenyt tutkijoita karkuun.

Olen kiinnostunut näkemään luettelon Aarniolta kiinniottotilanteessa taravarikoiduista tavaroista, jos sinulta sellainen löytyy. Itse löysin Aarnion kiinniottotilanteesta käräjäoikeuden tuomiosta ainoastaan seuraavat tiedot:
Aarnion lompakosta on 12.11.2013 takavarikoitu 483,15 euroa käteistä rahaa kaksi 50 euron ja 19 kappaletta 20 euron seteleitä. Yhdessä lompakossa olleessa 20 euron setelissä on sormenjälkilausunnon mukaan ollut Malmin naisen sormenjälki (S1034-S1035).
Pauli Kuusiranta kirjassaan "Ulvilan murha - Kadonneen tekijän jäljillä" sivulla 23:

"Murhaajan kiinnisaaminen mahdollisimman nopeasti on aina poliisin tärkein tehtävä."

Josey Wales
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: To Maalis 01, 2018 12:51 am

Re: Porttikongi teoria

Viesti Kirjoittaja Josey Wales »

Pieni liekki kirjoitti:
Jotta sinua ei päästäisi itseäsi syyttämään keskustelun johtamisesta harhapoluille, niin laita lähdetieto tuolle väitteellesi, että Aarnio olisi kiinniottotilanteessa lähtenyt tutkijoita karkuun.
On sinulla otsaa vaatia lähdettä Anubikselta, kun et itse ole antanut yhteenkään sinulta kysyttyyn asiaan lähdettä täällä Aarnio-keskusteluissa, vaikka sinulta on kysytty niitä varmasti yhteensä jo yli 50 kertaa lukuisten eri keskustelijoiden puoleseta.

Miten kehtaat jatkuvasti vaatia muilta lähteitä vaikka et itse anna kenellekkään lähteitä, kun sinulta pyydetään niitä asioista joita olet itse täällä väittänyt??

Taas on keskustelu ihan sivuraiteilla, tosin kokonainen ketju jos tarkempia ollaan, kun jostain porttikongista täällä väännetään, vaikka sillä ei ole mitään tekemistä tämän huumekeissin kanssa, josta on jo tuomiokin.

Vastaa Viestiin