Aarnion motiivi huumerikoksiin?

Jari Aarnion tapaukseen liittyvät ketjut tänne
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2910
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Aarnion motiivi huumerikoksiin?

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Pieni liekki kirjoitti:
La Marras 28, 2020 7:15 pm
canis lupus kirjoitti:
Su Touko 10, 2020 7:01 pm
Vaikka case Aarnio kiinnostaisikin minua, aikapula vaivaa niin en ole täällä murhiksessa tätä lukenut niin ehkä vähän pihalla olen. Mut oon hyvin vähien kuulemieni juttujen perusteella miettinyt että jos Aarnio oikeesti on huumeliigaa pyörittänyt, niin tuotu kama on kaiketi ollut pelkkää hasaa?

Jos olen oikein ymmärtänyt niin on kuitenkin urallaan saanu pois markkinoilta paljon näitä "oikeita huumeita"? Ja tuonut tilalle pössyä? Jos näin, niin rauhannobelihan tolle pitäis myöntää eikä kopissa pitää!
Jos on oikeasti saatu vuonna 2013 huumekeisari kopitettua, niin ei se ainakaan ole näkynyt huumeita vähentävänä tekijänä tilastoissa:

https://www.julkari.fi/bitstream/handle ... sAllowed=y
Ajatteletko siis niin että jos Aarnio olisi ollut merkittävä tekijä hummausainemarkkikoilla, niin hänen kiinniottonsa pitäisi näkyä siitä eteenpäin tilastoissa?

ex-kuorkkikuski

Re: Aarnion motiivi huumerikoksiin?

Viesti Kirjoittaja ex-kuorkkikuski »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Ti Kesä 01, 2021 9:01 am
Nyt voi tulevasta podcastista katsoa ja kuulla, että syyttäjä Santavuoren mökin polton ja tynnyrijutun takana oli yksi ja sama henkilö. Ken hän sitten onkaan? Tietolähde on kuuluisa "nimetön lähde".

Storytelin uusi true crime -sarja Kahdeksan rikosta alamaailmasta käsittelee Suomen rikoshistorian hyytävimpiä tapauksia – luvassa uutta ja ennen julkaisematonta tietoa rikosten taustoista

Rikos- ja oikeustoimittaja Vera Miettisen toimittaman kahdeksanosaisen Storytel Original -sarjan kussakin jaksossa käsitellään yhtä tunnettua rikostapausta Suomen alamaailmasta. Sarjassa käsitellään muun muassa huhtikuussa 2018 surmatun rikollispomo Raimo Anderssonin tapausta, sekä useista rikoksista tuomitun Helsingin entisen huumepoliisi Jari Aarnion tynnyrivyyhtiä. Kumpaankin tapaukseen liittyen sarja tarjoaa uutta ja aiemmin julkaisematonta tietoa.

Anderssonin leski esimerkiksi paljastaa tulleensa uhkailluksi ennen miehensä murhaa käsitellyttä oikeudenkäyntiä. Tynnyrivyyhtiin liittyen nimetön lähde esittää kovia väitteitä, muun muassa, että tynnyrivyyhdin ja syyttäjä Ritva Santavuoren mökinpolton takana on yksi ja sama henkilö.

Sarjan toimittamisesta ja haastatteluista vastaava rikostoimittaja Vera Miettinen on tullut suurelle yleisölle tutuksi Ylen huippusuositun Ex-jengipomo Keijo Vilhusen elämä -podcastin toimittajana. Miettinen on kokenut haastattelija, joka uskaltaa kysyä tuomituilta suoria kysymyksiä ja vaatia niihin selkeitä vastauksia.

Sarjan kaikki on kahdeksan jaksoa ovat kuunneltavissa yksinoikeudella Storytelissä.

https://www.is.fi/taloussanomat/porssi/ ... -69910519/
Täyttä paskaa luultavasti. En tosin tiedä kuka muu minun lisäksi on kertonut poliisille Aarnion ja Vilhusen tynnyriyhteistyöstä, mutta sen ainakin tiedän etten ole itse koskaan kenenkään mökkejä poltellut.

Vastaa Viestiin