Sjä-tutk.johtaja Jukka Haaviston toiminta ja puheet

Jari Aarnion tapaukseen liittyvät ketjut tänne
annaanna

Sjä-tutk.johtaja Jukka Haaviston toiminta ja puheet

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Iltalehti teki sen taas :D

Suuri kiitos ja kumarrus nimettömälle lähteelle.

Kun vielä saisivat Iinalta haastattelun. Tutkinnasta ja sen suorittajista. Hänelle on käynyt kuin sille toisellekin naistodistajalle, jota juotettiin, syötettiin ja lahjottiin. Tekijälle tuli päänsilitystä moisesta käytöksestä

Uskomatonta! Tätä se on kun tutkinnanjohtajana toimiva syyttäjävirastolainen ei jätä kuulusteluja keskusrikospoliisin miehille, vaan ympäri vuoden ja vuorokauden "kuulustelee".
Mitä ammattitaidottomuutta ja päämäärätietoista toimintaa. :oops:

Fiksusti Iltalehti julkaisi Iinasta vanhan kuvan, johon heillä julkaisuoikeus, eikä nykytilanteen tunnistettavaa kuvaa. Tosin Iina on keväällä jo poseerannut seiskassa :D

Harmi ettei kopiointiini tulleet mukaan ne lehdessä julkaistut viestit. Jos joku osaa ne kopsata niin kiitos etukäteen!
IL paljastaa Aarnio-tutkinnanjohtajan ja päätodistajan arveluttavan yhteydenpidon - näin Saara viestitteli: ”Rakastan sinua ikuisesti”

Tänään klo 11:58

Iltalehden haltuunsa saamat tekstiviestit paljastavat Aarnio-vyyhdin käynnistäjäksi mainitun prostituoidun ja tutkinnanjohtajana toimineen kihlakunnansyyttäjän pitkään jatkuneen poikkeuksellisen suhteen.

Oikeusprofessori pitää yhteydenpitoa arveluttavana.

(Kuva)
Saara eli Iina Ahonen poseerasi 25 vuotta sitten Iltalehden Iltatyttönä. Nyt hän on päätodistajana Jari Aarnioon liittyvissä rikosvyyhdeissä.

Aarnio-vyyhdin päätodistajana tunnettu prostituoitu Saara sekä saman vyyhdin tutkinnanjohtajana toiminut kihlakunnansyyttäjä Jukka Haavisto ovat Iltalehden tietojen mukaan olleet vuosia tiiviisti yhteydessä rikosprosessin alusta aina tämän vuoden maaliskuun loppuun saakka.

Saaran puheet käynnistivät vuonna 2013 rikostutkinnan, jonka seurauksena Helsingin huumepoliisin päällikkönä toiminut Jari Aarnio tuomittiin 10 vuodeksi vankeuteen muun muassa törkeistä huumerikoksista.

Haavisto on jälleen tutkinnanjohtajana ja Saara samoin päätodistajana rikosvyyhdissä, jossa Aarniota epäillään osallisuudesta 15 vuotta sitten tapahtuneeseen murhaan.

Saara eli henkilöllisyytensä Seiska-lehdessä vasta paljastanut Iina Ahonen oli keskusrikospoliisin (KRP) todistajansuojeluohjelmassa vuodesta 2015 lähtien. Myös tuona aikana Haavisto piti häneen yhteyttä kertoen muun muassa Aarniota vastaan meneillään olevista tutkintatoimista sekä järjestellen hänen asuntoasioitaan.

Useita satoja viestejä
Iina Ahonen tekstaili ja jutteli Jukka Haaviston kanssa puhelimella, jonka KRP oli hänelle järjestänyt. Haavisto puolestaan käytti yhteydenpitoon omaa virkapuhelintaan.

IL:n tietojen mukaan KRP yritti tänä keväänä useasti saada puhelimen pois Ahoselta. Siinä onnistuttiin kuitenkin vasta, kun Ahonen irtautui todistajansuojeluohjelmasta tämän vuoden huhtikuussa.

Puhelimeen tallentuneita viestejä on useita satoja. Pelkästään viimeisen vajaan vuoden aikana tekstiviestien määrä nousi lähelle 500:aa. Lokitietojen mukaan yhteydenpito ei rajoittunut vain virka-aikaan, vaan Ahonen ja Haavisto olivat viestein ja puheluin yhteydessä myös iltaisin ja viikonloppuisin.

Viesteistä voi päätellä, että päätodistaja oli kiintynyt, jopa syvästi rakastunut Jukka Haavistoon.

– Rakastan sinua ikuisesti. T.iina, Ahonen tekstasi Haavistolle puoli kuuden aikaan kesäkuisena perjantai-iltana viime vuonna.


”Taivaassa ei seksiä”
Pari päivää myöhemmin hän kirjoitti, kuinka Haavisto tulisi seuraavassa elämässä olemaan hänen ”ikioma koko elämän asti”.

– Sä et usko mua nyt ja ymmärrän sen. Mutta Katsoppas vain kun seuraava elämä tulee niin me olemme yhdessä. Jumalan päätös ja aamen.

Puolisen tuntia myöhemmin Ahonen purki tunteitaan:

– Harmi kun taivaassa ei voi harrastaa seksiä tai syödä ja juoda…

Ahonen lähetti Haavistolle myös selfieitä, joissa hän poseeraa peilin edessä yllään vain pikkuhousut ja rintaliivit.

”Hoidetaan se asunto”
Tutkinnanjohtaja Haavisto ei selfieitä lähetellyt. Hän ei myöskään vastannut rakkausviesteihin vastaavilla vakuutteluilla. Sen sijaan Haavisto rohkaisi, kannusti ja auttoi naista monin tavoin yksityiselämään liittyvissä henkilökohtaisissa asioissa.

Tutkinnanjohtaja auttoi Ahosta aktiivisesti myös uuden asunnon hankkimisessa. Asiasta käytiin useita keskusteluja. Lopulta Ahonen alkoi tuskastua. Hän kuvaili asuvansa homekämpässä.

– En nyt voi soittaa. Mutta sinunhan piti mennä siirtokämppään ja lähteä pois, Haavisto tekstaa perjantaina 15.6.2018 kello 15:55.

Ahonen valittaa, että ”kaikki valehtelee” - asuntoa luvataan, mutta soittoa ei tule.

– Hoidetaan nyt se uusi asunto, Haavisto lupaa lopulta.


”Kyllä tämä tästä”
Yksityiselämää koskevan viestittelyn lisäksi kaksikko keskusteli myös meneillään oleviin rikosprosesseihin liittyvistä asioista, kuten Aarniota koskevasta ns. tynnyrioikeudenkäynnistä.

Kun Ahonen viestitti olevansa ”todella järkyttynyt” siitä, että hovioikeus päätti vapauttaa ”sottiksen” (= hänen Jari Aarniosta käyttämänsä nimitys) odottamaan hovioikeuden ratkaisua, Haavisto rauhoitteli naista.

– Ei siinä vapaaksi pääsemisessä kummempaa. Nyt hovilla ei ole aikataulukiireitä. Niin käräjätkin teki. Häntä pystyyn. soittelen kun pystyn, Haavisto kirjoitti 19.6. kello 21:03.

Kun Jari Aarnio ja rikollispomo Keijo Vilhunen vajaan kuukauden kuluttua pidätettiin vuonna 2003 tapahtuneesta Volkan Ünsalin murhasta epäiltynä, Ahonen ehti jo hetken iloita. Pettymys oli kuitenkin suuri, kun käräjäoikeus ei Vilhusta vanginnut.

– Moikka uskomatonta että keke päästettiin vapaaksi ja huomenna sottixelle (Aarniolle) sama. En enää usko Suomen oikeuslaitokseen murhaajat ja huumekauppiaat kävelevät vapaudessa. Taidan itsekin alkaa rikolliseksi, Ahonen tekstaa uutisen kuultuaan.

Kello on puoli kymmenen illalla. Haavisto rauhoittelee:

– Olen tapetoimassa. No kyllä tämä tästä. Käydään tarvittaessa hovissa, hän kertoo suunnitelmistaan päätodistajalle.

”Levätään vähän”
Hetken kuluttua Haavisto jatkaa kertomalla, että ”juttu kesken vielä kovasti”.

Ahonen vastaa sanomalla, ettei hyväksy vapauttamista. Haavisto rauhoittelee naista edelleen.

– Tutkimme asiaa eli asia menee eteenpäin. Olet tärkeä osa sitä. Olen koko päivä ollut töissä. Ei sotketa tutkintaa.

Viestittelystä on pääteltävissä, että Iina Ahonen alkaa lopulta turhautua, kun Haavisto ei tunnu toimivan hänen tahtonsa mukaan. Iso ongelma vaikuttaa olevan edelleen asuntoasia.

– Olen todella pettynyt sinuun. T.iina Ahonen.

– Jälleen kerran MINIÄ MINÄ MINÄ Iina Ahosella ei ole mitään väliä. Häpeä!

On perjantai 29. maaliskuuta 2019. Kello on 22:04. Haavisto vastaa:

– Hyvää yötä. Molemmilla taitaa olla pitkä viikko. Levätään vähän.

annaanna

Re: Sjä-tutk.johtaja Jukka Haaviston toiminta ja puheet

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Tänään on toimittaja Risto Kunnas myös yrittänyt saada tutkinnanjohtaja Haavistolta selitystä käytökselleen.

Tässä syyttäjäviraston edustajan, suomalaisen syyttäjän vastaus:
Näin Aarnio-vyyhdin tutkinnanjohtaja perustelee tiivistä yhteydenpitoaan päätodistaja Saaraan: ”Vastaan, jos minulta kysytään”

Tänään klo 11:59

Tutkinnanjohtaja Jukka Haavisto myöntää päätodistajan olleen häneen ”yhteyksissä”, mutta kieltäytyy ottamasta kantaa yhteydenpidon sisältöön.

(kuva)
Syyttäjä-tutkinnanjohtaja Jukka Haavisto antaa ymmärtää, että hänen ja päätodistajan viestittely on liittynyt työasioihin.
...

Iltalehden tietojen mukaan Haavisto ja Saara viestittelivät toisilleen vuoden aikana satoja kertoja. Viestit eivät rajoittuneet vain virka-aikaan, vaan myös iltoihin ja viikonloppuihin.

Rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvanen pitää yhteydenpitoa ongelmallisena.

Millaisesta yhteydenpidosta on ollut kyse? Tekstiviesteistä ilmenee, että olette olleet aika paljon yhteydessä toisiinne.

– Minulla ei ole mitään, ei minulle ole mitään lausumista. Minä olen työasioista eri tahoihin yhteydessä mutta että en minä minun työasioiden sisällöstä pysty ottamaan kantaa.

Ovatko nämä olleet työasioita, mistä olet ollut yhteydessä häneen?

– No niin kuin minä sanoin, minulla ei siihen ole sen enempää kommentoimista, että jos minä olen työasioista yhteyksissä eri asioista niin en minä niistä asioista sitten sen enempää pysty ottamaan...

Mutta oletko sinä ollut myös yksityisasioista...?

– Kiitoksia...

Minulla on viitisensataa tekstiviestiä..

– Niin kuin minä sanoin, että jos minä olen työasioista eri henkilöihin yhteyksissä, niin ei minulla ole niihin mitään lausumista- En minä niistä pysty mitään...

Onko mielestäsi ollut sopivaa tuo yhteydenpito, mikä sinun ja hänen välillään on ollut?

– Niin kuin sanoin, jos minä olen työasioista yhteyksissä eri henkilöihin tai minuun ollaan yhteydessä, ei minulla ole siihen sen enempää lausumista.

Viesteistä selviää että kyse kaikesta muusta kuin työasioista?

– No sinä... Niin kuin minä sanoin, minä olen työasioista yhteyksissä tai minuun ollaan työasioiden vuoksi yhteydessä, eikä minulla ole siihen sen enempää lausumista.

Et halua millään tavalla kommentoida noita satoja tekstiviestejä?

– No enhän minä tiedä, en minä osaa ottaa... Minuun on vuosien mittaan eri ihmiset olleet hyvin paljon yhteyksissä eri päivinä. Ei mulla sen enempää...

Mutta olet muun muassa lähettänyt ystävänpäiväviestiä ja järjestänyt asuntoasiaa.

– En oo varmaan... En osaa sanoa, kun en tiedä. Eri ihmiset kysyy minulta eri neuvoja eri asioista, ei minulla niistä ole... Niin kuin minä sanoin, työasioista minuun ollaan ja jos joku kysyy, minä vastaan työasioista että...

Mutta onko sinun...?

– Niin kun vaikka sinä nyt jauhat sitä asiaa, niin se on minun vastaus siitä asiasta. Minun kommenttini on, että minuun ollaan työasioista yhteydessä ja minä vastaan jos minulta kysytään. Haluan, että sellainen lause sinne minun lausumaksi niistä asioista kirjoitetaan.

RISTO KUNNAS
Tähän kun löytäisi sen Haaviston oikeudenkäynninaikaisen haastattelun, jossa selitti olevansa työmäärästä väsynyt :lol: :lol: :lol:
Päkersi todisteita, että TYÖAIKANA Aarnio oli tekemisissä samaisen Iinan kanssa, jonka kanssa vähintään tekstarein kiihkeästi viestitteli. Mitä sitten netin kautta kuvattiin ja keskusteltiin, sen tietää Iina.

annaanna

Re: Sjä-tutk.johtaja Jukka Haaviston toiminta ja puheet

Viesti Kirjoittaja annaanna »

(Kuvat ja linkit valitettavasti jäävät minulta kopsaamatta. Ennen ovat onnistuneet. :shock: )

Kolmanneksi ketjun alustusviestiksi sopii hyvin toimittaja Kunnaksen oma tämän päiväinen kommentti syyttäjä Haaviston virkatoimenhoidosta. Kommentti julkaistu tänään Iltalehdessä, jota en valitettavasti enää ehdi ostamaan.
Tutkinnanjohtajan kyseenalainen viestittely Saaran kanssa on täysin poikkeuksellista - paitsi ei Aarnio-tutkinnassa

Tänään klo 14:25

Risto Kunnas

On poikkeuksellista, että tutkinnanjohtaja yleensäkään pitää yhteyttä todistajaan, huomauttaa rikos- ja oikeustoimittaja Risto Kunnas.

Aarnio-vyyhdin päätodistajana tunnettu prostituoitu Saara sekä saman vyyhdin tutkinnanjohtajana toiminut kihlakunnansyyttäjä Jukka Haavisto ovat Iltalehden tietojen mukaan olleet vuosia tiiviisti yhteydessä rikosprosessin alusta aina tämän vuoden maaliskuun loppuun saakka. Iltalehti uutisoi asiasta tiistaina.

Nyt paljastuneet hyvinkin henkilökohtaiset viestit ja puhelujen lokitiedot ovat jo toinen osoitus Aarnio-vyyhdin tutkintaan liittyvästä vähintäänkin kyseenalaisesta yhteydenpidosta tutkintaviranomaisen ja todistajan välillä.

KRP:n ylikonstaapeli tuomittiin taannoin isoihin sakkoihin virkavelvollisuuden rikkomisesta. Poliisi ja vyyhdissä syytettynä ollut Malmin nainen kiintyivät, tapailivat ja lähettivät toisilleen yli 1700 viestiä. Lisäksi poliisi auttoi naista taloudellisesti. Heidän suhteensa oli niin läheinen, että poliisin olisi pitänyt esteellisenä kieltäytyä osallistumasta jutun esitutkintaan.

On poikkeuksellista, että tutkinnanjohtaja yleensäkään pitää yhteyttä todistajaan. Täysin poikkeuksellista tässä tapauksessa on se, että hän on pitänyt näin jatkuvaa, tiivistä ja henkilökohtaista yhteyttä henkilöön, joka on ollut ja yhä on hänen juttunsa päätodistajansa.

Kysymyksiä herättää myös se, kuinka tutkinnanjohtaja on voinut pitää yhteyttä henkilöön, joka on otettu KRP:n todistajansuojeluohjelman suojelukseen. Jos yhteydenpitoon olisi ollut jokin tutkintaan liittyvä asiallinen peruste, eikö sekin olisi kuulunut hoitaa KRP:n todistajansuojelun henkilöstön välityksellä?

Tutkinnanjohtaja ei voine mitään sille, jos päätodistaja tai joku muu lähettelee hänelle viestejä. Hän voi kuitenkin olla vastaamatta niihin. Nyt tutkinnanjohtaja on kuitenkin vastannut. Ja viesteistä päätellen vielä aktiivisesti järjestellyt todistajalle asuntoa, kuvaillut omia iltapuuhiaan, lähetellyt onnitteluviestejä, neuvonut henkilökohtaisissa asioissa ja kertonut rikosprosessien etenemisestä.

Tuo päätodistajalta haettu kännykkä sisältöineen on ollut KRP:n hallussa pian pari kuukautta. Kiinnostavaa on, mitä se aikoo sillä tehdä.

(Kuva)
Iltalehti julkaisi tutkinnanjohtaja, kihlakunnansyyttäjä Jukka Haaviston ja päätodistaja, prostituoitu Saaran viestittelyä.

RISTO KUNNAS

Silli
Axel Foley
Viestit: 2179
Liittynyt: La Elo 25, 2018 12:28 pm

Re: Sjä-tutk.johtaja Jukka Haaviston toiminta ja puheet

Viesti Kirjoittaja Silli »

Saattaahan tällä Haaviston Jukalla olla jotain muutakin syntilistallaan, mutta sekään ei vielä sinänsä todistaisi, että Jari Aarnio (tai muut vyyhtiin osalliset) olisivat syyttömiä. Taidan ainakin osittain arvata, mitä on tulossa :?
Kauden kalasuositus: Jalostajan Saaristosilli & Sipulisilli

Avatar
matolaatikko
Remington Steele
Viestit: 249
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2016 2:21 pm

Re: Sjä-tutk.johtaja Jukka Haaviston toiminta ja puheet

Viesti Kirjoittaja matolaatikko »

Nurin menee syytteet. Ei sellaista tuomaria ole, joka pystyisi enää objektiivisesti arvioimaan tätä kokonaisuutta. Pimeät rahat on ainoa kova näyttö. Riittääkö se tuomioon törkeistä huumausainerikoksista, epäilen.

Phoenix Foundation
Nikke Knakkertton
Viestit: 182
Liittynyt: To Syys 21, 2017 11:25 pm

Re: Sjä-tutk.johtaja Jukka Haaviston toiminta ja puheet

Viesti Kirjoittaja Phoenix Foundation »

jokainen joka on viestit lukenut niin tietää, että haaviston puolelta niissä ei ole mitään epäselvää. hän käyttäytyi täysin asianomaisesti ja virkamiesmäisesti viesteissä.

taas aarnio, aarnion luottotoimittajat ja aarniotrollit yrittävät turhasta tehdä jutun.


en yllättyisi jos vuotaja on itse saara. hän aikaisemmin purki pettymystä seiskalle että hänet heitettiin todistajansuojelusta ulos.

nyt varmaan ajatellut, että "kostaa" kun vuotaa omat sekoiluviestit.


ei vaikuta tuomioon mitenkään, kun haavisto oli viestittelyssä asialinjalla.


matolaatikko kirjoitti:Nurin menee syytteet. Ei sellaista tuomaria ole, joka pystyisi enää objektiivisesti arvioimaan tätä kokonaisuutta. Pimeät rahat on ainoa kova näyttö. Riittääkö se tuomioon törkeistä huumausainerikoksista, epäilen.
uutena nimimerkkinä et ole selvästikkään juttuun perehtynyt jos luulet että pimeät rahat ovat ainoat todisteet saaran todistuksen lisänä.


tuomio sieltä tulee, halusittepa sitä aarniotrollit tai ette.

annaanna

Re: Sjä-tutk.johtaja Jukka Haaviston toiminta ja puheet

Viesti Kirjoittaja annaanna »

On näköjään Hesarikin pyrkinyt apajille. Siellä on selostettu ja referoitu suoraan se mitä Iltalehti on tänään julkaissut :D ja saatu joku "prosessori" lausumaan jotakin muutamasta näkemästään Iltiksen julkaisemasta viestistä :lol:. Nuohan ovat viestitelleet vuosikausia ja sadoin viestein.

Julkaistun tekstin sisältö on hesarimaisesti suunnilleen seuraava: Aarnio on syyllinen ihan kaikkeen ja Haavisto on syytön ihan kaikkeen ja tehnyt kaiken moitteettomasti. Phoenix näköjään jo omaksunut ja sisäistänyt viestin :D .

Iina Ahoseen ovat nähtävästi ottaneet tänään yhteyttä, tavalla tai toisella ja varmasti Susanna Reinhboth, mutta eivät ole antaneet Iinalle palstatilaa. Varmaan tullut sellaista tekstiä ja totuutta, ettei sovi Haaviston äänitorveksi valjastetun sanomalehden julkaista :lol: .

Ehkä Iina kertoillut millä muillakin tavoin kuin vain tekstarein oltu yhteydessä. Tai miten hän yhtäkkisesti muisti Aarnion pukeneen hanskat käsiinsä ja ottaneen haltuunsa hänen ansaitsemiaa viissatasia. Aina hanskat käsissä.

Näin Helsingin Sanomat tänään on julkaissut:
...
Saara sanoo, että Iltalehdessä julkaistut viestit eivät ole päätyneet lehdelle suoraan häneltä eikä hän ole ollut yhteydessä Iltalehteen.
Mitään muuta eivät Iinan haastattelusta kerro.

Ihan sama kuka vuotanut, teko on ollut rohkea ja auttanut erinomaisesti totuuden julkitulemista tutkinnasta.

Averell
Harjunpää
Viestit: 302
Liittynyt: Ti Marras 29, 2016 6:02 am

Re: Sjä-tutk.johtaja Jukka Haaviston toiminta ja puheet

Viesti Kirjoittaja Averell »

Ilmi selvästi avaintodistaja on ollut riippuvainen syyttäjästä ja sitä kautta todistajan luotettavuus on erittäin kyseenalainen.
Syyttäjä tullaan vielä vaihtamaan koska Haavistolla on ollut mahdollisuus manipuloida todistajaa.
Oleskelulupa, tarkoittaako se lupaa oleskella ilman velvollisuuksia?

teppo
Perry Mason
Viestit: 3959
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 5:38 pm

Re: Sjä-tutk.johtaja Jukka Haaviston toiminta ja puheet

Viesti Kirjoittaja teppo »

annaanna kirjoitti:On näköjään Hesarikin pyrkinyt apajille. Siellä on selostettu ja referoitu suoraan se mitä Iltalehti on tänään julkaissut :D ja saatu joku "prosessori" lausumaan jotakin muutamasta näkemästään Iltiksen julkaisemasta viestistä :lol:. Nuohan ovat viestitelleet vuosikausia ja sadoin viestein.
Tapailemasi sana on professori. Henkilön viran ala näyttää olevan prosessioikeus. Se on semmoinen tutkimuksen- tai tieteenala, jonka piiriin kysymys oikeudenkäyntimenettelystä nimenomaan kuuluu.
annaanna kirjoitti:Julkaistun tekstin sisältö on hesarimaisesti suunnilleen seuraava: Aarnio on syyllinen ihan kaikkeen ja Haavisto on syytön ihan kaikkeen ja tehnyt kaiken moitteettomasti. Phoenix näköjään jo omaksunut ja sisäistänyt viestin :D .
Käytät sanaa 'suunnilleen' merkitsemään väitteitä, jotka itsekin tiedät palturiksi. Olisiko ollut yksinkertaisempaa ja vähemmän vaivaannuttavaa pitäytyä faktoissa? Aarnion saamat tuomiot kuvataan asianmukaisesti ja kerrotaan, että käsittely on hovissa 10 vuoden tuomion osalta edelleen kesken. Aarnion syyllisyyteen ei oteta kantaa ja hänen muistutetaan myös kiistäneen syyllisyytensä.
annaanna kirjoitti:Ehkä Iina kertoillut millä
Jännä juttu. Jos Aarnion luottotoimittajan julkaisemassa materiaalissa raskauttavaa settiä ei ole ja tiedät sen, niin sinulla on tarve ilmaista toiveesi, että "ehkä" on kertoillut.
...
Saara sanoo, että Iltalehdessä julkaistut viestit eivät ole päätyneet lehdelle suoraan häneltä eikä hän ole ollut yhteydessä Iltalehteen.
Saaran laajahko haastattelu julkaistiin Seiska-lehdessä toukokuussa.

Silli
Axel Foley
Viestit: 2179
Liittynyt: La Elo 25, 2018 12:28 pm

Re: Sjä-tutk.johtaja Jukka Haaviston toiminta ja puheet

Viesti Kirjoittaja Silli »

Kyllä tämä kauhean monimutkaiseksi menee. Veikkaanpa nyt kuitenkin, että Suomessa vaihtuu työntekijä aika monellakin syyttäjänpallilla eri puolilla Suomenmaata. Enkä nyt viittaa eläköitymiseen.
Kauden kalasuositus: Jalostajan Saaristosilli & Sipulisilli

annaanna

Re: Sjä-tutk.johtaja Jukka Haaviston toiminta ja puheet

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Kiitos palautteesta ja viestini tarkkaakin tarkemmasta lähiluvusta :roll: .

Aivan alkiotasolle ulotit tarkastelusi ja pohdit 'suunnilleen' ja 'mille' sanojeni käytön semanttisia merkityksiä viestinnässäni. Minkä sitä ihminen itselleen voi :roll:
Teppo:
annaanna kirjoitti:... "prosessori" ...
Tapailemasi sana on professori. Henkilön viran ala näyttää olevan prosessioikeus. Se on semmoinen tutkimuksen- tai tieteenala, jonka piiriin kysymys oikeudenkäyntimenettelystä nimenomaan kuuluu.
Totta. Hyvin googletettu! Ollaan nytten sitten samalla sivulla tiedollisesti :D Onneksi tiedonhankintasi, erityisalana knoppitieto, apuna on google.

Mitä tulee tuohon keksimääni nokkeluuteen (prosessioikeudenprofessori=prosessori), niin sanallinen kekseliäisyyteni taitaa olla palstalla tunnettu.
Teppo:
annaanna kirjoitti:Julkaistun tekstin sisältö on hesarimaisesti suunnilleen seuraava: Aarnio on syyllinen ihan kaikkeen ja Haavisto on syytön ihan kaikkeen ja tehnyt kaiken moitteettomasti. Phoenix näköjään jo omaksunut ja sisäistänyt viestin :D .
Käytät sanaa 'suunnilleen' merkitsemään väitteitä, jotka itsekin tiedät palturiksi. Olisiko ollut yksinkertaisempaa ja vähemmän vaivaannuttavaa pitäytyä faktoissa? Aarnion saamat tuomiot kuvataan asianmukaisesti ja kerrotaan, että käsittely on hovissa 10 vuoden tuomion osalta edelleen kesken. Aarnion syyllisyyteen ei oteta kantaa ja hänen muistutetaan myös kiistäneen syyllisyytensä.
En todellakaan käyttänyt sanaa 'suunnilleen' kuvailemallasi tavalla, vaan tekstianalyysini lyhennelmän ja yhteenvedon apuna. Etsin hesarin pläjäyksestä journalistisia arvoja, mutta löysin vain kulahtanutta asennemuokkausta. Jonka oli Phoeniksin löytänyt :lol: .

Tämä sinun viestisi ketjun aloittavaan ja Haaviston hölmöilyn paljastaneeseen Iltalehden uutiseen inspiroi minua. Vedit tosi omaperäisen tulkinnan uudesta, julkisuuteen saatetusta tiedosta ja uutisesta. Menikö jauhot hetkellisesti suuhun?

Teppo kirjoitti Saara -ketjussa:
Just. Il-Median kustantaja Kari Kivelä lopetti iltatyttökuvien julkaisemisen neljä vuotta sitten perustelemalla, että aika meni ohi, ja kertasi, että "Iltatyttöä on kritisoitu tasa-arvonäkökulmasta. Se on nähty sisältönä, joka edistää yksiulotteista, seksististä naiskuvaa."

Vanhojen iltatyttökuvien julkaisu, vaikkei aiheeseen muuten liity kuin että on sama henkilö kyseessä, katsotaan sitten edelleen merkitykselliseksi journalismiksi. Vastuullisten päätoimittajien tehtävä on vaikeinakin aikoina kirkas.
Teppo:
annaanna kirjoitti:Ehkä Iina kertoillut millä
Jännä juttu. Jos Aarnion luottotoimittajan julkaisemassa materiaalissa raskauttavaa settiä ei ole ja tiedät sen, niin sinulla on tarve ilmaista toiveesi, että "ehkä" on kertoillut.
Jännä juttu, koet itsesi niin uhatuksi, että nimittelet tekstiviestinnän julkituonutta toimittajaa.
Yrität myös horjuttaa ja epäilyksenalaiseksi kömpölösti saattaa Iltalehden toimittajan lisäksi näköjään päätoimittajaa ja kustantajaakin.

Meillä kaikilla on kyllä oikeus epäillä ja kummastella, mitä muuta on mahdollisesti tapahtunut tämän oudon yhteydenpidon lisäksi. Palstakin on siihen oikein sopiva. Iinan ääni ei ole tullut kuulluksi, hän on kertonut pelkäävänsä poliisia. Enkä kyllä ihmettele. Häntä on selvästi psyykattu, luultavasti moneen kertaan laadittu Keskusrikospoliisissa profiloinnit ja niitten pohjalta saatu tuloksia tutkintaa varten.

Koska ns Malmin naisen tapauksessa kuulustelija oli lahjonut, viettänyt aikaa ja oven takana vieraillut, ei ole mitään syytä olla olettamatta, etteikö tutkinnanjohtajan ja Iinan välillä ole voinut olla muutakin kuin tekstareita. En ole mitään toivomassa, mutta pahaa pelkään.

teppo
Perry Mason
Viestit: 3959
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 5:38 pm

Re: Sjä-tutk.johtaja Jukka Haaviston toiminta ja puheet

Viesti Kirjoittaja teppo »

annaanna kirjoitti: Mitä tulee tuohon keksimääni nokkeluuteen (prosessioikeudenprofessori=prosessori), niin sanallinen kekseliäisyyteni taitaa olla palstalla tunnettu.
Tämä oli minulle uutta tietoa.

Pidin mahdollisen rajoissa olevana, että et pelkästään esitä vaan että et myöskään ihan oikeasti ymmärrä, miksi toimittajat kyselevät näkemyksiä prosessioikeuden professoreilta, ja millä tavalla nämä ovat pätevämpiä arvioimaan tätä nimenomaista asiaa kuin ns. maallikot tai jopa asianosaiset.

pop
Javier Pena
Viestit: 1866
Liittynyt: To Helmi 19, 2015 4:25 pm

Re: Sjä-tutk.johtaja Jukka Haaviston toiminta ja puheet

Viesti Kirjoittaja pop »

Averell kirjoitti:Ilmi selvästi avaintodistaja on ollut riippuvainen syyttäjästä ja sitä kautta todistajan luotettavuus on erittäin kyseenalainen.
Syyttäjä tullaan vielä vaihtamaan koska Haavistolla on ollut mahdollisuus manipuloida todistajaa.
Pelkkä mahdollisuus manipulointiin ei merkitse yhtään mitään, oikeusprosessissa.

pop
Javier Pena
Viestit: 1866
Liittynyt: To Helmi 19, 2015 4:25 pm

Re: Sjä-tutk.johtaja Jukka Haaviston toiminta ja puheet

Viesti Kirjoittaja pop »

"Sanallinen kekseliäisetyytesi" (josta olet vaatimattomuuttesi lisäksi tunnettu) on tullut kyllä ilmi. Harmi että ylivertainen verbaliikkasi, kirjoitusasu sekä asiasisältö ei aina aukea meille tavan tallajille.

Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6414
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Sjä-tutk.johtaja Jukka Haaviston toiminta ja puheet

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Paitsi, että tämän saaran tekemiset ei merkkaa niin mitään lopullisessa ratkaisussa, se on päivän selvää, että huumeita on tuotu ja likaista bisnestä on tehty ja mahdollisesti murhan on annettu tapahtua vaikka itse tiesi. Ja mitä se ilmiannettu laajasalon poliisi tiesi kun henki meni? :mrgreen: :mrgreen:

Vastaa Viestiin