Kannabiksen dekriminalisointi

Huumausainerikoksille oma ketju.
Samoin yleinen huumausainekeskustelu tänne.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5144
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Johnsson kirjoitti: Su Joulu 12, 2021 12:04 amEnnen jos joku myi alaikäiselle huumeita niin sai kyllä selkäänsä. Toki lapsille jostain aina tulee douppia, itsekin 15 vuotiaana kokeilin hamppua.
Koskahan tuollainen "ennen" sitten mahtoikaan olla. Itse olin 16 vuonna -88 ja silloin ainakin pystyi ihan vaan käymään luukusta kuin luukusta ostamassa omansa. Minua ~10 vuotta vanhemmilla on ihan täsmälleen samat kokemukset. Raha se oli se mitä vaadittiin, ei muuta. No, ehkä tytöt saivat vaikkei rahaa olisi ollutkaan, mutta kyllä nekin maksupuolesta joutuivat huolehtimaan jollain tavalla.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

Johnsson kirjoitti: Su Joulu 12, 2021 12:04 am
meitzi kirjoitti: Pe Elo 27, 2021 9:10 am




Lasten huumekokeilut marihuanallakaan eivät loppuisi, eikä rikollinen huumekauppa loppuisi, kannabiksen dekriminalisointiin. Huumeita kokeilevien lasten tilanne pysyisi samana, yhtä vaikeana. He hankkisivat huumeensa rikollisten huumekaupasta. He olisivat edelleen huumekauppiaille helppo pala.
Ennen jos joku myi alaikäiselle huumeita niin sai kyllä selkäänsä. Toki lapsille jostain aina tulee douppia, itsekin 15 vuotiaana kokeilin hamppua.
No niin, eli se joka möi sulle hamppua sai siis selkäänsä vai? Vähän vaan hymyilytti toi kun ensin kerrottiin kuinka porukka sai selkäänsä ja heti perään maininta että itsekin käytti alaikäisenä. Ei ne selkäsaunat sitten auttaneet kun edelleen myytiin? :roll:
"Those who want respect, give respect."
Johnsson
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Kesä 09, 2021 7:44 pm

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Johnsson »

En tiedä kun samanikäiseltä (15v) ostin.
Kyllä oikean huumekauppiaan moraalikodisto sanoo ettei huumeita myydä lapsille. Toki joku rotta varmaan alaikäisille myykin, mutta harvassa nuo lapsille myyjät ovat. Itse en tunne tällä hetkellä ainuttakaan huumekauppiasta kuka lapsille möis. Huumekauppiaillakin on tietyt pelisäännöt ja moraalikoodit.

Itse aiheeseen: mulle ihan sama laillistavatko vai ei. Kyllä siinä jonkun bisnes menee jos laillistetaan.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5144
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Johnsson kirjoitti: Su Joulu 12, 2021 12:49 amKyllä oikean huumekauppiaan moraalikodisto sanoo ettei huumeita myydä lapsille
Jokainen pienelläkin järjen hipulla varustettu kauppias tietää, että osa valuu alaikäisille ihan siitä huolimatta, että mitä luuli päättäneensä, jos jotain on edes yrittänyt päättää. Tyypillisimmillään yksittäinen gramma kukkaa maksoi 20€, viisi grammaa 80-90€, kymmenen grammaa 140-160€ ja 100 grammaa 800-1000€.

Eli kimppaostokset on sitä kannattavampia mitä useampia kimppaan saa. Ja kun myy jollekin alle 20v sankarille 100gramman satsin, niin tuhannen varmasti siitä menee yhtä paljon alle 18v janttereille kuin yli 22v janttereillekin.

Nyt on kyllä "hieman" poikkeukselliset ajat, ja paikoitellen tutut kasvattajat ovat myyneet jopa 100g satseja täyteen 2000€ hintaan, kiitos rajavalvonnan ja käryjen.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Johnsson
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Kesä 09, 2021 7:44 pm

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Johnsson »

Kyllä kyllä. Aina löytyy idiootteja jotka myy lapsille. Mutta yleisesti ei lapsille! Lapsen ei tarvii huumeita vetää jumalauta. Nää on näitä vanhan liiton sääntöjä et ei lapsille.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5144
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Ei ole koskaan ollutkaan mitään tuollaista vanhaa liittoa, vaan ihan aina rahalla on saanut. Joku omaa käyttöään myymällä rahoittanut on ehkä onnistunut uskottelemaan alaikäisille kavereilleen moista, jotta voi vetää välistä, mutta ei sen kummempaa.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

Johnsson kirjoitti: Su Joulu 12, 2021 12:49 am En tiedä kun samanikäiseltä (15v) ostin.
Kyllä oikean huumekauppiaan moraalikodisto sanoo ettei huumeita myydä lapsille. Toki joku rotta varmaan alaikäisille myykin, mutta harvassa nuo lapsille myyjät ovat. Itse en tunne tällä hetkellä ainuttakaan huumekauppiasta kuka lapsille möis. Huumekauppiaillakin on tietyt pelisäännöt ja moraalikoodit.

Itse aiheeseen: mulle ihan sama laillistavatko vai ei. Kyllä siinä jonkun bisnes menee jos laillistetaan.
Oletko nyt vittu tosissasi? Sori nyt vaan, mutta kuulostat jälkeenjääneeltä. :lol:

Ihan mutulla heittäen, niin 9/10 huumekauppiaista myy kaikille ihan iästä riippumatta. Niillä mitään moraalikoodia ole. Ne myy huumeita.

Olisi vissiin kannattanut jättää ne huumekokeilut tekemättä, jos ne noin pehmitti sun pään. :roll:
"Those who want respect, give respect."
Johnsson
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Kesä 09, 2021 7:44 pm

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Johnsson »

jepulis82 kirjoitti: Su Joulu 12, 2021 9:02 am
Johnsson kirjoitti: Su Joulu 12, 2021 12:49 am En tiedä kun samanikäiseltä (15v) ostin.
Kyllä oikean huumekauppiaan moraalikodisto sanoo ettei huumeita myydä lapsille. Toki joku rotta varmaan alaikäisille myykin, mutta harvassa nuo lapsille myyjät ovat. Itse en tunne tällä hetkellä ainuttakaan huumekauppiasta kuka lapsille möis. Huumekauppiaillakin on tietyt pelisäännöt ja moraalikoodit.

Itse aiheeseen: mulle ihan sama laillistavatko vai ei. Kyllä siinä jonkun bisnes menee jos laillistetaan.
Oletko nyt vittu tosissasi? Sori nyt vaan, mutta kuulostat jälkeenjääneeltä. :lol:

Ihan mutulla heittäen, niin 9/10 huumekauppiaista myy kaikille ihan iästä riippumatta. Niillä mitään moraalikoodia ole. Ne myy huumeita.

Olisi vissiin kannattanut jättää ne huumekokeilut tekemättä, jos ne noin pehmitti sun pään. :roll:
9/10 ei myy lapsille. Et ilmeisesti tunne yhtäkään huumekauppiasta.
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

Johnsson kirjoitti: Su Joulu 12, 2021 4:26 pm
jepulis82 kirjoitti: Su Joulu 12, 2021 9:02 am
Johnsson kirjoitti: Su Joulu 12, 2021 12:49 am En tiedä kun samanikäiseltä (15v) ostin.
Kyllä oikean huumekauppiaan moraalikodisto sanoo ettei huumeita myydä lapsille. Toki joku rotta varmaan alaikäisille myykin, mutta harvassa nuo lapsille myyjät ovat. Itse en tunne tällä hetkellä ainuttakaan huumekauppiasta kuka lapsille möis. Huumekauppiaillakin on tietyt pelisäännöt ja moraalikoodit.

Itse aiheeseen: mulle ihan sama laillistavatko vai ei. Kyllä siinä jonkun bisnes menee jos laillistetaan.
Oletko nyt vittu tosissasi? Sori nyt vaan, mutta kuulostat jälkeenjääneeltä. :lol:

Ihan mutulla heittäen, niin 9/10 huumekauppiaista myy kaikille ihan iästä riippumatta. Niillä mitään moraalikoodia ole. Ne myy huumeita.

Olisi vissiin kannattanut jättää ne huumekokeilut tekemättä, jos ne noin pehmitti sun pään. :roll:
9/10 ei myy lapsille. Et ilmeisesti tunne yhtäkään huumekauppiasta.
Jep, koska niillä on moraalikoodit. :mrgreen:
"Those who want respect, give respect."
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5144
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Johnsson kirjoitti: Su Joulu 12, 2021 4:26 pm9/10 ei myy lapsille. Et ilmeisesti tunne yhtäkään huumekauppiasta.
9/10 ei välitä paskaakaan mihin myymänsä aineet päätyvät, ja jättävät itse suoraan luukulta, ehkä, myymättä alaikäiselle kuin alaikäiselle, mutta vain siitä syystä, että kiinni jäämisen riski kasvaa merkittävästi. Mikäli taas sellainen alaikäinen käy ostoksilla, jonka vaitioloon luottaa silloinkin, jos alaikäinen itse käryää, niin kyllä vaan myyvät minkä tahansa kokoisen nyssykän tai pussukan ja säkillisenkin.

Ei niin kovin monta vuotta sitten tunsin itsekin joitakin tukkukauppiaita, eikä yhden yhdelläkään ollut pelkästään täysi-ikäisiä jakelijoita, jolloin loppukäyttäjän kanssa tekemisissä olevia kauppaitakin löytyi alaikäisiä. Tuontikanavat onneksi ehtyivät, joten joutuivat keksimään muita tulonlähteitä ja/tai luopumaan isommista menoeristään, koska ei ollut enää mitä myydä.

Tilanne on toki hiukan tuonnin osalta kohentunut, mutta ilmeisesti tauko teki terää ja elämä alkoi maistumaan paremmalta ilman jännitystäkin, joten eivät palanneet tukkukauppiaiksi. En silti hetkeäkään usko, ettei joku heidänkin paikkansa olisi ottaneet ja meno entisellään. Ihan tuota samaa se on kuitenkin ollut ainakin kasarilta asti, enkä usko ainakaan moraalisempana olleen sitä ennenkin.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2021
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

ainakin parikymmpiset kamanjoppaajat myy kyllä alaikäisille niinkuin täysikäisillekkin, kuten joku sanoi että rahan takia huumekauppaa tehdään eikä mitkään moraalisäännöt huumekaupassa päde. niihin hommiin kun lähtee voi ainakin osan moraalista heittää roskakoriin. huumekauppa ja moraali ei oikein käy yhteen jos joku ei ole sitä tajunnut.
"If you aim for a king, you better not miss"
Johnsson
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Kesä 09, 2021 7:44 pm

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Johnsson »

Huumausaine kaupassa on tietty koodisto. 15 vuotta alamaailmassa pyörineenä voin paljastaa osan näistä moraalikoodistosta: 1. Älä vasikoi 2. Älä ole rotta 3. Älä myy lapsille. Huomaa ettei palstalaisilla ole mitään käsitystä alamaailman säännöistä ja moraalikoodeista.
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1585
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja apollo »

Alaikäiselle myynti on aina törkeä huumausainerikos. Kai sekin vähän jarruttaa lapsille myymistä, vaikka mitään muuta moraalia ei olisikaan. Nykyään vaan tuo tor-verkko on muuttanut huumeiden myyntiä, kun siellä ei asiakas ja myyjä tunne toisiaan. Tuskinpa siellä papereita kysellään, kun koko homma perustuu isosti anonyymiyteen. Lisäksi myyjätkin saattavat olla alaikäisiä.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5144
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja meitzi »

apollo kirjoitti: Ma Joulu 13, 2021 4:58 pmAlaikäiselle myynti on aina törkeä huumausainerikos. Kai sekin vähän jarruttaa lapsille myymistä, vaikka mitään muuta moraalia ei olisikaan
Myös panostus tutkintaan voi olla toista, jos vaan saadaan kiinni jostain, mistä pääsee edes alkuun.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Hubiukko
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: Ma Loka 11, 2021 7:02 pm

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Hubiukko »

Johnsson kirjoitti: Ma Joulu 13, 2021 1:47 pm Huumausaine kaupassa on tietty koodisto. 15 vuotta alamaailmassa pyörineenä voin paljastaa osan näistä moraalikoodistosta: 1. Älä vasikoi 2. Älä ole rotta 3. Älä myy lapsille. Huomaa ettei palstalaisilla ole mitään käsitystä alamaailman säännöistä ja moraalikoodeista.
Koskeeko tämä myös ei-suomenkielisiä diilereitä?
Vastaa Viestiin