Kannabiksen dekriminalisointi

Huumausainerikoksille oma ketju.
Samoin yleinen huumausainekeskustelu tänne.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5171
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja meitzi »

sskkll kirjoitti: La Tammi 02, 2021 10:52 pmItse kun kasvattaisi tietäisi ainakin mitä saa.
Itse kasvattaisi miten ja missä? Jossain kerrostalossa homma ei ole mitenkään ratkaistavissa sillä, että laittaa ikkunalaudalle kukkasen nauttimaan auringonvalosta, koska ikkunalaudalla ei riitä valoa mitenkään, ja sisäkasvihuone ei ole millään tavalla helposti hallittava laitos valontarpeineen ja hajunpoistoneen. Parveke on täysin pois suljettu vaihtoehto. Rivitalo-osake ei helpota yhtään, koska ulkokasvinakin se haisee ainakin kuuden naapurin pihalle asti ja usein rivaritontit rajoittuvat yhteiselle alueelle ja/tai kevyen liikenteen väylälle.

Jos vielä jollain tapaa saisi kasvatuksen hajut hallintaan, niin vastassa on suurin hajuongelma, eli kuivatus. Ensimmäiset viikot jo yhden kasvin hajuja on hiton vaikea saada rajoittumaan alle 30 metrin alueelle ulkonakaan, ja vaikka rivarissa olisi oma sauna tehokkaalla ilmanvaihdolla, niin se tehokas ilmanvaihto puhaltaa kaiken ulos, jolloin matalapaineen aikana tuplaantuu alue, jonne haju on aistittavissa...
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
sskkll
Remington Steele
Viestit: 248
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2013 6:03 pm

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja sskkll »

meitzi kirjoitti: La Tammi 02, 2021 11:45 pm
sskkll kirjoitti: La Tammi 02, 2021 10:52 pmItse kun kasvattaisi tietäisi ainakin mitä saa.
Itse kasvattaisi miten ja missä? Jossain kerrostalossa homma ei ole mitenkään ratkaistavissa sillä, että laittaa ikkunalaudalle kukkasen nauttimaan auringonvalosta, koska ikkunalaudalla ei riitä valoa mitenkään, ja sisäkasvihuone ei ole millään tavalla helposti hallittava laitos valontarpeineen ja hajunpoistoneen. Parveke on täysin pois suljettu vaihtoehto. Rivitalo-osake ei helpota yhtään, koska ulkokasvinakin se haisee ainakin kuuden naapurin pihalle asti ja usein rivaritontit rajoittuvat yhteiselle alueelle ja/tai kevyen liikenteen väylälle.

Jos vielä jollain tapaa saisi kasvatuksen hajut hallintaan, niin vastassa on suurin hajuongelma, eli kuivatus. Ensimmäiset viikot jo yhden kasvin hajuja on hiton vaikea saada rajoittumaan alle 30 metrin alueelle ulkonakaan, ja vaikka rivarissa olisi oma sauna tehokkaalla ilmanvaihdolla, niin se tehokas ilmanvaihto puhaltaa kaiken ulos, jolloin matalapaineen aikana tuplaantuu alue, jonne haju on aistittavissa...
Joo, ei mulla ollut tässä ajatuksenakaan ratkaista kasvatukseen liittyviä ongelmia. Se on oma juttunsa. Hyvähän se olisi, jos sen saisi tiskiltä ostaa ja valtio hoitaisi kasvatuksen. Ihan vain yleisesti tähän kriminalisointiin liittyviä lieveilmiöitä mietin..
Behemoth

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

meitzi kirjoitti: La Tammi 02, 2021 11:45 pm
sskkll kirjoitti: La Tammi 02, 2021 10:52 pmItse kun kasvattaisi tietäisi ainakin mitä saa.
Itse kasvattaisi miten ja missä? Jossain kerrostalossa homma ei ole mitenkään ratkaistavissa sillä, että laittaa ikkunalaudalle kukkasen nauttimaan auringonvalosta, koska ikkunalaudalla ei riitä valoa mitenkään, ja sisäkasvihuone ei ole millään tavalla helposti hallittava laitos valontarpeineen ja hajunpoistoneen. Parveke on täysin pois suljettu vaihtoehto. Rivitalo-osake ei helpota yhtään, koska ulkokasvinakin se haisee ainakin kuuden naapurin pihalle asti ja usein rivaritontit rajoittuvat yhteiselle alueelle ja/tai kevyen liikenteen väylälle.

Jos vielä jollain tapaa saisi kasvatuksen hajut hallintaan, niin vastassa on suurin hajuongelma, eli kuivatus. Ensimmäiset viikot jo yhden kasvin hajuja on hiton vaikea saada rajoittumaan alle 30 metrin alueelle ulkonakaan, ja vaikka rivarissa olisi oma sauna tehokkaalla ilmanvaihdolla, niin se tehokas ilmanvaihto puhaltaa kaiken ulos, jolloin matalapaineen aikana tuplaantuu alue, jonne haju on aistittavissa...
Oletko kuullut kasvatusteltoista, aktiivihiili ufo ilmanvaihdosta, ledvaloista yms? Ja on kuule helppoa kuin heinän teko.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5171
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Behemoth kirjoitti: Su Tammi 03, 2021 12:55 amOletko kuullut kasvatusteltoista, aktiivihiili ufo ilmanvaihdosta, ledvaloista yms? Ja on kuule helppoa kuin heinän teko.
Olen kyllä tietoinen kaikista vaihtoehdoista.

Millaista kokoonpanoa suosittelisit tavalliselle perheenisälle, jolla on 3-18 vuotiaita lapsia lapsenvahteineen ja satunnaisia sukulaisia sekä perhetuttuja vierailemassa vaikkapa viikonloppuja?
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
sskkll
Remington Steele
Viestit: 248
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2013 6:03 pm

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja sskkll »

meitzi kirjoitti: Su Tammi 03, 2021 12:59 am
Behemoth kirjoitti: Su Tammi 03, 2021 12:55 amOletko kuullut kasvatusteltoista, aktiivihiili ufo ilmanvaihdosta, ledvaloista yms? Ja on kuule helppoa kuin heinän teko.
Olen kyllä tietoinen kaikista vaihtoehdoista.

Millaista kokoonpanoa suosittelisit tavalliselle perheenisälle, jolla on 3-18 vuotiaita lapsia lapsenvahteineen ja satunnaisia sukulaisia sekä perhetuttuja vierailemassa vaikkapa viikonloppuja?
Kyllä hampuusi aina keinot keksii, kun on pakko saada, ettei vieroitusoireet iske. Kunnon hampuusi vuokraa mökin väärennetyillä papereilla maaseudulta ja pistää kunnon viljelykset sinne. Näin saa loppu elämäksi kukkaa, jota voi myydä myös muille aineesta riippuvaisille ihmis saastoille. Sitä satoa voikin sitten piikitellä kotona sohvalla suonistoon ja imeä pillillä nenään ja vajota maan syvyyksiin kunnes kuolema korjaa. Kannabis pitää kyllä huolen siitä, että loppu elämä on lyhyt, mutta kivulias, tuskaa ja kärsimystä täynnä. Lapset on otettu huostaan ja huumekaverit on raiskannut vaimon, joka joutuikin hullujen huoneelle saatuaan tsykoosin hengitettyään kannabis savua keuhkoihinsa. Hyvää loppu elämää vaan, ellet tule järkiisi ja unohda koko juttua ja elät hyvän ja onnelisen loppu elämän nauttien vaimostasi ja leikkivistä iloisista lapsenlapsistasi, päätös on nyt sinun käsissäsi!
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5171
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja meitzi »

sskkll kirjoitti: Su Tammi 03, 2021 1:20 amKyllä hampuusi aina keinot keksii, kun on pakko saada, ettei vieroitusoireet iske. Kunnon hampuusi vuokraa mökin väärennetyillä papereilla maaseudulta ja pistää kunnon viljelykset sinne. Näin saa loppu elämäksi kukkaa, jota voi myydä myös muille aineesta riippuvaisille ihmis saastoille. Sitä satoa voikin sitten piikitellä kotona sohvalla suonistoon ja imeä pillillä nenään ja vajota maan syvyyksiin kunnes kuolema korjaa. Kannabis pitää kyllä huolen siitä, että loppu elämä on lyhyt, mutta kivulias, tuskaa ja kärsimystä täynnä. Lapset on otettu huostaan ja huumekaverit on raiskannut vaimon, joka joutuikin hullujen huoneelle saatuaan tsykoosin hengitettyään kannabis savua keuhkoihinsa. Hyvää loppu elämää vaan, ellet tule järkiisi ja unohda koko juttua ja elät hyvän ja onnelisen loppu elämän nauttien vaimostasi ja leikkivistä iloisista lapsenlapsistasi, päätös on nyt sinun käsissäsi!
Unohdit pääasian, eli pitää käydä seurakunnan tapahtumissa ja opetella virret ulkoa, sekä hartaan olemuksen leirinuotiolla.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
sskkll
Remington Steele
Viestit: 248
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2013 6:03 pm

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja sskkll »

meitzi kirjoitti: Su Tammi 03, 2021 12:59 am
Behemoth kirjoitti: Su Tammi 03, 2021 12:55 amOletko kuullut kasvatusteltoista, aktiivihiili ufo ilmanvaihdosta, ledvaloista yms? Ja on kuule helppoa kuin heinän teko.
Olen kyllä tietoinen kaikista vaihtoehdoista.

Millaista kokoonpanoa suosittelisit tavalliselle perheenisälle, jolla on 3-18 vuotiaita lapsia lapsenvahteineen ja satunnaisia sukulaisia sekä perhetuttuja vierailemassa vaikkapa viikonloppuja?
Ellet halua kuumotella sen kasvatuksen kanssa, niin tutustu tor-verkkoon, ellei sinulta löydy tuttuja hampuuseja, joille voisi toimia kehityspäällikkönä sadon kypsyyden ja laadun tarkkailussa!
siiantaika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1384
Liittynyt: Su Loka 18, 2020 6:58 pm

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

sskkll kirjoitti: La Tammi 02, 2021 10:52 pmTarkoitin just tätä, että ellei halua olla rikollisten kanssa tekemisissä, niin joutuisi itse kasvattamaan. Ellet kasvata itse, et tiedä mitä siinä pussissa todellisuudessa on minkä ostat ja olet kokoajan vaarassa erinäköisille tekijöille. Kuka saa päähänsä että olet joku rotta tai joku muu vastaava ja tuikkaa puukolla, et tiedä yhtään keneltä olet ostamassa, mistä tiedät miten ja millä kasvia on kasvatettu yms. yms. Itse kun kasvattaisi tietäisi ainakin mitä saa.
Eivät ne kukan myyjät ole rikollisia kuin kasvottomalle tuomioistuimelle. Tavallisia ihmisiä vailla pahoja aikeita. Olet aivan paranoidinen; kuuntelet kai liikaa väärän puolen propagandaa. Jos kaveripiiristä ei löydy vanhoja käyttäjiä, joiden avustuksella voisi tehdä ensimmäiset ostot ja luoda omat suhteet suoraan myyjiin, niin netistä löytyy kyllä luotettavia kanavia kannabiksen ostamiseen.

Kannabiksen ostamiseen pätee sama sääntö kuin karhun kohtaamiseen metsässä: se toinen pelkää sinua paljon enemmän. Fobba et al. pyrkii jäljittämään yksinomaan niitä myyjiä, joille saa oikeudessa isot tuomiot ja itselle paljon moraalista mielihyvää. Sunnuntaikäyttäjät eivät heitä kiinnosta ja valemyyjään on luultavasti mahdotonta törmätä.
Late6
Theo Kojak
Viestit: 1175
Liittynyt: Su Joulu 27, 2020 11:01 pm

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Late6 »

sskkll kirjoitti: Su Tammi 03, 2021 1:20 am
meitzi kirjoitti: Su Tammi 03, 2021 12:59 am
Behemoth kirjoitti: Su Tammi 03, 2021 12:55 amOletko kuullut kasvatusteltoista, aktiivihiili ufo ilmanvaihdosta, ledvaloista yms? Ja on kuule helppoa kuin heinän teko.
Olen kyllä tietoinen kaikista vaihtoehdoista.

Millaista kokoonpanoa suosittelisit tavalliselle perheenisälle, jolla on 3-18 vuotiaita lapsia lapsenvahteineen ja satunnaisia sukulaisia sekä perhetuttuja vierailemassa vaikkapa viikonloppuja?
Kyllä hampuusi aina keinot keksii, kun on pakko saada, ettei vieroitusoireet iske. Kunnon hampuusi vuokraa mökin väärennetyillä papereilla maaseudulta ja pistää kunnon viljelykset sinne. Näin saa loppu elämäksi kukkaa, jota voi myydä myös muille aineesta riippuvaisille ihmis saastoille. Sitä satoa voikin sitten piikitellä kotona sohvalla suonistoon ja imeä pillillä nenään ja vajota maan syvyyksiin kunnes kuolema korjaa. Kannabis pitää kyllä huolen siitä, että loppu elämä on lyhyt, mutta kivulias, tuskaa ja kärsimystä täynnä. Lapset on otettu huostaan ja huumekaverit on raiskannut vaimon, joka joutuikin hullujen huoneelle saatuaan tsykoosin hengitettyään kannabis savua keuhkoihinsa. Hyvää loppu elämää vaan, ellet tule järkiisi ja unohda koko juttua ja elät hyvän ja onnelisen loppu elämän nauttien vaimostasi ja leikkivistä iloisista lapsenlapsistasi, päätös on nyt sinun käsissäsi!
Tämä oli hyvä ja oikealla tavalla karrikoitu kirjoitus tähän väliin, niin eivät pääse tosiasiat unohtumaan
Rautapallo
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: To Heinä 28, 2016 5:47 pm

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Rautapallo »

Alan epäillä latee trolliksi niinkuin moni muukin näköjään(huomaan
turhautuneisuuden kommenteissa,alkaa mennä vittuiluksi,jonka ymmärrän
kun kaveri haukkuu mutuiliaksi muut mutta omiin väitteisiin ei suostuta
antamaan lähteitä vaikka asiallisesti pyydetään, "en ala linkkisotaan".
Ok mun mielestä täällä ei olla sotaa käyty vaa asiallista keskustelua
monista eri näkökannoista,fiksumpaa pohdintaa mitä monella muulla
forumilla on tullut itselle vastaan. Ootko muuten Riipisen Jukan
ikäluokkaa/tehny duunia hänen kanssaan? Jotenkin samaa asennetta.

Koitan nyt vielä kerran jos saatais latelta ns järkipohdintaa tunteiden
sijasta. Mä kerron sulle yhden, huom yhden näkökulman/kokemuksen
tämän lain palvelemisesta tasapuolisesti ja yhteiskuntaa tukevasti
ns lapsien kautta.


Poltin ensimmäiset savuni 14-15 vuotiaana. Se oli hauskaa,ei silti jäänyt
kiinnostelemaan sen enempää. Reilu 17 vuotiaana törmäsin sattumalta kannabikseen
uudelleen ja aloitin polttamaan ns säännöllisesti.Aikaa kuluu vuosi ja juuri
ennen lopputyötä/näyttöjä jään vanhemmilleni kiinni polttamisesta. Vanhempani
menevät shokkiin,uhkaavat poliiseilla ja heittävät minut kodistamme pihalle
keväiseen yöhön. No kävelen keskustaa ympäri pysyäkseni lämpimänä (en muista
oliko pakkasta mutta aamulla oli ainakin selvää kuuraa maassa). Saan aamulla
palata kotiini josta alkaakin elämäni synkimmät 4 vuotta. Saan kuulla kuinka
olen narkomaani,luultavasti varastanut talosta ties mitä,myynyt huumeita lapsille,
luultavasti ehtinyt jo piikitelläkin muuta kamaa. Minulla ei ole enää minkäänlaista
ihmisarvoa omien vanhempieni silmissä, en ole kuulemma enää edes heidän poikansa.
He eivät halua rahoittaa narkomaanin käyttöä joten patistavat minut muuttamaan heti
pois heidän silmistään. Pakko sanoa että edelleen tänä päivänäkin muistan heidän
katseen minuun,tunnen kuinka he eivät oikeasti nää enää poikaansa ihmisenä vaan
hirviönä(en ole tehnyt kellekkään mitään pahaa). Minulla ei ole minkäänlaista ihmisarvoa
minun elämäni tärkeimpien ja rakkaimpien ihmisten edessä,hyi vittu että se ottaa
edelleen tänäkin päivänä mahanpohjasta. No saan sovittua asiat niin että 3 kk sisään
olen poissa silmistä,saan noin kuukaudessa hoidettua näytön sekä lopputyön jotta
voin siirtyä ns vakityöelämään (töitä on tehty kuitenkin jo aivan lapsesta asti,silloin
vielä nuoretkin sai tehdä töitä, tänäpäivänä et saa käynnistää edes ruohonleikkuria
ellet ole vähintään 16,todella sairasta politiikkaa mutta se on eri ketju).
Noin kuukaudessa hoidin hommat ja olin luokkani 4 valmistunut vaikka olinkin
yhteiskuntakelvoton narkkari ja peruskoulussa todella hiljaista massaa
7 keskiarvolla. Sitten aloin soittelemaan asuntoa ja töitä. Asunto ja työ hoitui ja
3 kk kiinnijäämisestä täysiikäinen lapsi oli omassa asunnossa,lainaa pankista
ajokorttiin & autoon sekä kävin töissä toisella paikkakunnalla. Palataanpa vielä
tuohon 3 kk jolloin suoritin nämä yhteiskunnalliset asiat joista olen ylpeä. Se oli
hirveää aikaa,ainoa pätkä elämässäni kun olin oikeasti masentunut. Kotona oli joka päivä
painostusta olenko taas huumeissa,yritänkö edes löytää asuntoa ja työpaikkaa,
hoidanko kouluani,makaanko vain heidän nurkissaan ilmaiseksi. Vittu mä tein kokoajan
kaikkeni että pääsen pois sieltä,ehkä se näky siks makoiluna että en koulun/työharjoittelun
jälkeen tehnyt muutakun pari tuntia töiden hakua ja lopputyöntekoa, sen jälkeen
vain makasin sängyssä ja odotin seuraavaa päivää turtuneena,surullisena ja
henkiset voimavarat lopussa. Jokainen jonka ihmisarvo on viety yhtä läheisen ihmisen
toimesta ymmärtää kuinka pahalta se tuntuu ja siinä isompikin mies saattaa itkeä ja
olla henkisesti voimaton, itsehän olin vielä LAPSI vaikkakin jo täysiikäinen.
Todettakoon että ennen kiinnijäämistä meidän yhteinen suunnitelma on että
asun valmistumisn jälkeen hoidan rauhassa työpaikan,asun vuoden kotona jotta
minulla on varaa muuttaa siihen omaan asuntoon,ajokorttiin,autoon jne. Nyt tämän
kannabiksen käytön takia asiat nopeutuivat huomattavasti. En todellakaan ollut
valmis niin nopeaan itsenäiseen elämään mutta pakkohan se oli. No sitten muutin
omaan kämppään, olin pankille velkaa ja tein duunia hyväksikäyttöpalkalla vaikka
olinkin muiden silmissä narkomaani ja eihän semmoiset tee töitä, vaan rikoksia
ja mainostaa kannabista lapsille(ei nyt ihan oikeesti Late). Noin 3 vuotta minulla oli
välit vanhempiini kokonaan poikki,sitten he halusivat lähentyä uudestaan koska
huomasivat että ei helvetti,poika ei makaakkaan katuojassa kannabispiikki hihassa
vaan elää suht normaalia nuoren miehen elämää. Tosin ymmärrän paremmin nyt yksinäisiä
, kyllä yks joulu yksin menee mutta toinen ja kolmas alkaa jo pistää tipan linssiin.
Noin vuoden verran vähitellen päästin heitä elämääni (tässä kohtaa ei ollut luotto
enää korkealla heihin vaikka halusinkin ensimmäisestä päivästä lähtien halata omaa
äitiäni). Noin 2 vuotta siitä meidän välit saatiin palautettua normaaliksi ja
onneksi tänä päivänä kaikki on taas niin normaalisti kun voi olla. Vanhempani ovat
pyytäneet anteeksi,ovat vilpittömästi pahoillaan ja jopa muuttaneet oman kantansa
dekriminalisoinnin kannalle ja minä en sitä heiltä vaatinut,ainoastaan ihmisarvon
itselleni mutta kyllä tuo tilanne heidänkin silmät avasi. Niin vanhempani kun minä
toivomme että kellekkään ei enää kävisi samanlailla ja ikävä kyllä se vaatii lakiin
muutosta,ainakin jonkin verran. Tilanne tänä päivänä on tosiaan se että minä olen
polttanut noin 10 v ja töitä tehnyt noin 15 v, ei väkivaltataustaa tai muutakaan
sakkoja kummempaa rikollisuutta. Auttoiko tämä laki jotenkin yhteiskuntaa ja sinun
joka välissä huutelemiasi lapsia? Minun silmin ei, se aiheutti mielenterveysongelmia,
surua,välirikkoja ja patoutumia vuosiksi niin lapsille kun aikuisille. Onneksi minä
olin niin vahva että jaksoin tehdä töitä elämäni eteen vaikka elämäni tärkeimmät
ihmiset olivat luovuttaneet kohdallani. Myönnän että tuohon aikaan mietin välillä
että mitä vitun hävittävää tässä on, miksi en sitten suoraan työnnä sitä
heroiinipiikkiä käsivarteen kun minusta kuitenkin niin ajatellaan ja odotetaan
tein mitä tahansa. Onneksi jaksoin ja tänä päivänä kaikki on ihan ok, harvemmin
ihminen kai täysin tyytyväinen on, ainahan sitä vois saada enemmän liksaa jne
mutta elämän perusasiat on kunnossa ja kaikki muu onkin itsestä kiinni. Todettakoon
että tuon yllätysnopean muuton takia, jouduin ottamaan sen pankkilainan ja tekemään
työtä josta ei jää mitään käteen lyhennysten jälkeen enkä sen ikäisenä haltsannut
hommaa, jouduin ulosottoon. Mutta vaikka olinkin ns narkkari niin sain myöhemmin
kohtuupalkkaisen duunin ja maksoin ne omalla hiellä pois,mistä olen ylpeä. Mutta
tuotakaan ei olisi tapahtunut jos kannabiksesta ei olisi valehdeltu vanhempieni
sukupolville tai jos se olisi laillista. En tietenkään heitä syytä veloistani,
kyllä ne ihan omista ratkaisuista syntyi mutta en olisi joutunut paremmalla
lainsäädännöllä joutunut tekemään niitä ratkaisuja vielä lapsena ilman elämänkokemusta.


Pitkää tekstiä mutta kun niistä lapsista puhuttiin niin jatketaan.
Kun olin asunut pari v yksin ilman välejä vanhempiini ja veljeni
oli 17 selvisi minulle että hän polttaa pilveä ja on tehnyt sitä 16 vuotiaasta asti.
En hyväksynyt asiaa ja toivoin että odottaisi että on 18 mutta mikäli ei odota niin
älä vain kerro porukoille asiasta. Et halua käydä samaa helvettiä läpi kun minä ja
se ei todellakaan auta ketään, päinvastoin. No hän ei koskaan jäänyt siitä
vanhemmilleni kiinni ja lopetti polttamisen 18 vuotiaana. Se ei kuulemma ollut hänen
juttunsa ja polttaminen oli lähinnä gangsterointia. olen nähnyt saman ilmiön kun aloitin
polttaan ja näen sen tänä päivänäkin. Yksi syy miksi alaikäiset aloittavat polttamisen
on se että voidaan esittää kovaa jätkää ja kannabis on huumeista helpoin ja vähiten
haitallinen siihen. Ei todellakaan haitaton vaan vähiten haitallinen(pakko selventää
koska yleensä tuohon vittuillaan takaisin "taas puhutaan kuinka pilvi on harmitonta").
Ei se ole eikä tässäkään ketjussa silmiini ole osunut että joku niin olisi väittänyt.

Sä late ilmeisesti olet töissä päihdenuorten parissa joten sä näet myös vain
kärjistetyimmät tapaukset, et ongelmattomia tai siltä väliltä olevia. Sitä jengi
täällä koittaa sulle rautalangasta vääntää että ei tätä voi katsoo vaan lasten
kulmasta vaan miettiä kokonaisuutta. Varmasti nuorilla joita kohtaat, on aivan
helvetin isoja ongelmia niin kotona kun päihteiden kanssa mutta ei se tarkota että
joka helvetin perheessä asia menee niin. En edes haluais heittää tätä mutta pakko.
jos ajattelisin asian yhtä mustavalkoisesti kun sinä niin hommahan menis näin.
Sä puhuit kuinka oot nähnyt 10 vuotiaita kannabiksen käyttäjiä ja nuoria joilla
on ongelmia sen kanssa. Olen samaa mieltä että jokainen päihdelapsi on liikaa
mutta ei kaikilla lapsilla/aikuisilla ole identtiset ongelmat sen kanssa. Käytän
nyt sun logiikkaa. Mun sukulainen on tehnyt todella sairaita seksuaalirikoksia,
hällä ois ollu mahdollisuus käyttää myös laittomia huumeita mutta hänen huume
oli viina, jokainen tietoon tullut seksuaalirikos häneltä on tapahtunut viinapäissään
(kaikki ei ole varmasti tullut tietoon joten tiedä sitten onko seassa selvänäkin
tehtyjä rikoksia). Niin nyt pitäisi kieltää alkoholi kaikilta koska lapsi voi pitää
alkoholia mielenkiintoisena ja jostain saattaa siksi kasvaa toinen samanalainen
seksuaalirikoshirviö. Todella lapsellista logiikkaa mutta ehkä pystyt avaamaan boksiasi
kun näet millä asenteella itse asiasta keskustelet. Ja ei en todellakaan halua kieltää
viinaa keneltäkään siksi että sukulaiseni on tehnyt sen alaisena pahuutta. Maailma
ei toimi eikä kehity mihinkään tuollaisella ajattelulla. Kertoo ehkä jotain omasta
pahasta olosta jos ei pysty suodattamaan asioita tuon laajemmin.

En myöskään tässä puolustele tai hyväksy yhdenkään lapsen päihteiden käyttöä. Halusin
vain kertoa sulle toisenlaisen tarinan ns päihdelapsista joilla ei mennyt eikä mene
tänäpäivänäkään niin huonosti kun sinun työssä näkemilläsi lapsilla on mennyt tai menee.
Ja sitäkin enemmän haluan herättää keskustelua ja kuulla sinunkin vilpittömän mielipiteen
että onko tämä laki esim meidän perheen kohdalla jotenkin edesauttanut meidän elämistä,
tehnyt siitä parempaa tai turvallisempaa? Minusta ei. Minusta laki aiheuttanut minulle
3 kk masennuksen/mielenterveysongelma, surua,kipua,unettomia öitä,henkisten voimavarojen
käyttämistä loppuun tilanteissa joissa ne olis pitänyt käyttää kasvuun aikuisena ihmisenä.
Toivon sydämeni pohjasta että 10 vuotiaat eivät polttele yhtään mitään. Toivon
myös sydämeni pohjasta että kukaan nuori (18-20) ei joudu rakkaimpiensä hylkäämäksi
siksi että kannabis on laitonta. Mitä mieltä late? Edelleen sitä mieltä että laki on
näin hyvä ja sille ei mitään tarvitsisi tehdä?Laki on mietitty niin että se on kaikkia
kohtaan niin reilu kun vain voi olla?
sskkll
Remington Steele
Viestit: 248
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2013 6:03 pm

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja sskkll »

Kiitos Rautapallo kokemuksestasi! Sulla olisi voinut käydä tossa huonomminkin ja vastaavaavissa tapauksissa monille on käynytkin. Meistä harvat selviää yksinään. Tarvitsemme toistemme tukea ja apua aikuisinakin saati sitten lapsina. Hienoa, että sait asiasi hoidettua ja kaikki on nykyään hyvin!
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3918
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

Sellasta se on kun huumevalistus on luokkaa kannabis ja heroiini on yhtä ja samaa ja viina on se ainoa oikea nautintoaine. Toki ymmärtäähän sen kun valtio omistaa Alkon, niin pakko se on valistaa kansaa että se viina on se paras huume mitä maa päällään kantaa ja joku helvetin kasvi on se pahin asia maailmassa ja turmelee koko nuorison.
"Those who want respect, give respect."
Behemoth

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

meitzi kirjoitti: Su Tammi 03, 2021 12:59 am
Behemoth kirjoitti: Su Tammi 03, 2021 12:55 amOletko kuullut kasvatusteltoista, aktiivihiili ufo ilmanvaihdosta, ledvaloista yms? Ja on kuule helppoa kuin heinän teko.
Olen kyllä tietoinen kaikista vaihtoehdoista.

Millaista kokoonpanoa suosittelisit tavalliselle perheenisälle, jolla on 3-18 vuotiaita lapsia lapsenvahteineen ja satunnaisia sukulaisia sekä perhetuttuja vierailemassa vaikkapa viikonloppuja?
En suosittele mitään. Totesin vain miten helppoa kasvattaminen on, samoilla laitteilla kasvatellaan myös chiliä yms. En kasvattele itse, en polta enkä juo. Käyn töissä, se on minun huume kun näen rosterin hitsaantuvan yhteen.
Rautapallo
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: To Heinä 28, 2016 5:47 pm

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Rautapallo »

sskkll kirjoitti: Su Tammi 03, 2021 2:09 pm Kiitos Rautapallo kokemuksestasi! Sulla olisi voinut käydä tossa huonomminkin ja vastaavaavissa tapauksissa monille on käynytkin. Meistä harvat selviää yksinään. Tarvitsemme toistemme tukea ja apua aikuisinakin saati sitten lapsina. Hienoa, että sait asiasi hoidettua ja kaikki on nykyään hyvin!
Kiitos, sympatiasi tuntuu vilpittömältä ja lämmittää siksi. On ollut hyvin lähellä etten kertonut julkisuudessa tarinaani eräässä asiaan liittyvässä formaatissa mutta vetäydyin kuitenkin koska mielestäni julkisuudessa on tärkeätä puhua omalla nimellä. Pelkäsin kuitenkin mahd vihareaktioita tuntemattomilta vanhempiani kohtaan ja jänistin. On myös totta että omalla käytöllä ei työpaikkaa helpolla menetä niin kuin late sanoi aiemmin, tarvitaan muutakin mutta rikosoikeudellinen vaikutus ei ole lakien ainoa vaikutus ihmisiin. Tämä oli minun yksi punainen lanka latelle, sinä kyllä selvästi sen löysit.
Victoria's Secret
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2013 6:36 am

Re: Kannabiksen dekriminalisointi

Viesti Kirjoittaja Victoria's Secret »

Mielenkiintoista keskustelua, jos se nyt pysyisi aiheessa. Kannabiksen dekriminalisoinnista keskustelu kun tuppaa menemään virkamiehillä ja poliitikoilla muotoon "huumeiden vapauttaminen". Ei hyvät naiset ja herrat, kyseessä ei ole huumeiden vapauttaminen. Kokapussit ja viuhkapiikit eivät ole tulossa R-kioskin valikoimiin eikä tietenkään lasten ostettaviksi.

Millä tavalla keskustelu dekriminalisoinnista liittyy lapsiin? Huumeet olisivat dekriminalisoinninkin jälkeen lapsilta yhtä kiellettyä kuin passin hankkiminen, alkoholin hallussapitäminen tai äänestäminen, aivan kuten nytkin. Kannabista ei edes laillisteta, edelleen sen myyminen, valmistaminen tai maahantuominen olisi rangaistavaa. Jos joku poliisi pelkää psykoosinuoria, niin hän tekee sen virkansa puolesta. Kannabis on tälläkin hetkellä laitonta, mutta jokainen tietää mistä sitä saa tilattua kotiin tuotuna, ehkä perimmäistä Lappia lukuunottamatta. Saatan toki olla väärässä.

Yhteiskunnan päihdemyönteisyys ei lisäänny dekriminalisoinnilla, vaan osoittaa kuinka yhteiskunta on valmis myöntämään virheensä kieltolain suhteen; kieltolakipolitiikka ei ole onnistunut vähentämään kannabiksen käyttöä rikosoikeudellisilla seuraamuksilla, vaan rangaistukset ovat aiheuttaneet yksilöille sen verran pahoja ongelmia, että se alkaa näkymään yhteiskunnan toiminnassa ja resursseissa samaan aikaan, kun kannabiksen käyttö on lisääntynyt.

Vai voiko joku jotenkin mainita, millä tavalla Suomen tiukka päihdepolitiikka näyttäytyy myönteisessä valossa?

Ihmisissä on aina se pieni marginaali, joille mikä tahansa aine tai toiminta tuo ongelmia, oli kyseessä sitten rahapelit, päihteet tai vaikka seksi. Vastustajat mielellään kimittävät ettemme halua yhtään ongelmia lisäävää ainetta lisää maahamme. Minä haluan. Minä olen itselleni esimerkki ihmisestä, joka sai elämänsä kuosiin aloitettuani kannabiksen polttamisen ja huomattuani, etten enää juo alkoholia arjen stressin poistamiseksi. Alkoholi sopi niin hyvin minulle, että olin jatkuvasti poliisin kanssa tekemisissä. Enää en juo kuin pari olutta viikonloppuna, sillä kukan vittumaisin haittavaikutus on suun kuivuminen. Vaimo tykkää viettää viikonloppuaan ja jutella rentoutuneen miehensä kanssa eikä hänenkään tarvitse jännittää tulenko kotiin darrassa putkasta, sairaalasta vai vieraan naisen luota. Ja vaikka vaimoni on nähnyt kannabiksen sekä alkoholin vaikutusten eron minussa, käyttää hän itse alkoholia. Ei esimerkki, kannabismyönteisyys tai saatavuus ainakaan meidän perheessä toimi yhteiskunnan väittämällä tavalla.

Ainoa taho, jolla mielestäni on järkevä syy vastustaa kannabiksen dekriminalisointia, ovat tahot, jotka tekevät sillä tuloa. Kannabisteollisuus on iso bisnes Suomessa, vaikka se näyttäytyy lähinnä nippikauppana. Kyseessä on kuitenkin vuosittain vähintään kymmenien miljoonien eurojen kaupan ala, jonka ympärille on kasvanut tuottavia yrityksiä ja firmoja. Osa hyötyy suoraan kasvatuksesta ja käytöstä, osa välillisesti ja osa on perustettu ainoastaan rahanpesua varten. Joten kun etsitään kannabiksen laittomuudesta eniten taloudellisesti hyötyviä tahoja, kannattaa katsoa ketkä kiivaimmin sen dekriminalisoimista vastustavat. Paskaako? No, takavuosina huhu kertoi, että Helsingin huumepoliisin olevan iso tekijä huumebisneksessä ja huhu osoittautui oikeaksi. Silti yllättävän moni sinisilmäinen untuvikko uskoo edelleen, että kyseessä oli yksittäistapaus, muita "laillisia" toimijoita allalla ei ole, eikä vastaava voi toistua.
Vastaa Viestiin