Tapaus Jere Karalahti

Huumausainerikoksille oma ketju.
Samoin yleinen huumausainekeskustelu tänne.
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Heh. Jos tässä on nyt ne todisteet niin katsotaan mitä tapahtuu. Itse kyllä uskon, että voi se kokkeliakin olla. Ei Jere mikään kiltti poika urallaan aina ole ollut ja on ilmeisesti pyörinyt prätkäpoikien kanssakin melkoisesti. Se on sitten eri asia, että onko oikeutettua jos tuollaisesta kuvasta jotain tuomiota napsahtaisi. Vähän outoa sanoisin.

apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1584
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

Kylläpä Jereä nyt jahdataan, taitaa olla joku henk.kohtainen motiivi syyttäjällä. Noista kuvista ei voi sanoa yhtään mitään, miten tuosta pussista voi nähdä, että siinä on 30g kokaiinia? Törkeän huumausainerikoksen raja, siitäpä tietenkin! Vittu mitä touhua. Tosta nenästä en sano mitään, mutta mistä vitusta sen voi tietää, että se on just kokaiinia? Miksi ei vaikka amfetamiinia? Tai ihan mitä valkoista ainetta vaan.

Tässä on takana se, että Jere menettäisi tämän kaverinsa todistajana siihen Tallinnan rahoitusjuttuun, joka jatkuu tammikuussa hovissa.

Aizerbaidzan/YLE aikaisemmassa viestissä:
Tämä uusi oikeuskäsittely vaikuttaakin Karalahden asemaan, kun amfetamiinijuttu jatkuu hovioikeudessa. Päätekijä on sama henkilö, joka on ollut ja on yhä Karalahden avaintodistaja. Näin Karalahti voi joutua hovioikeudessa luopumaan todistajastaan. Tämä sopisi syyttäjälle, joka vaatii Karalahdelle kuuden vuoden vankeustuomiota.
Mulla ei mene vaan pieneen kaaliini, miten tämä asia vaikuttaa kaverin todistuskelpoisuuteen, joku lakia oppinut voisi kertoa? Onko kyseessä, ettei "rikoskumppani" voi todistaa? Kyseessä kuitenkin eri juttu, en tajua.

otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Viesti Kirjoittaja otus »

Jääkiekko
Katso todisteet - näkyykö kuvissa kokaiinia?
päivitetty 17.11.2008 klo 21.51
Kuva
Kuva: YLE
Syyttäjä vaatii jääkiekkolija Jere Karalahdelle vähintään vuoden vankeusrangaistusta törkeästä huumausainerikoksesta. Syyttäjän näyttönä on toisen syytetyn tietokoneelta takavarikoidut valokuvat.

Syyttäjän mukaan ei ole epäilystä, etteikö Karalahden nenässä olisi kokaiinia. Puolustus kiisti syytteen toteamalla: "näyttö ei riitä siihen, että aine on kokaiinia tai että Karalahti olisi sitä käyttänyt".

Kuva
Siitä kiistellään, kenelle Karalahden "nenäkuvan" suurennoksessa näkyvä pussi kuuluu ja mitä se sisältää. Syyttäjän mukaan pussissa on vähintään 30 grammaa kokaiinia. Karalahti sanoi esitutkinnassa, ettei tiedä, mitä aine on tai kenelle se kuului. Oikeudessa Karalahti kertoi olleensa vahvasti humalassa kyseisenä yönä.
Kuva
Karalahti vietti tapahtumayönä railakasta iltaa kavereidensa kanssa. Kuvat otettiin 7. maaliskuuta 2007. Karalahden seura HIFK oli tuolloin juuri päättänyt runkosarjaurakkansa. Pudotuspelien alkuun oli viikko aikaa.

YLE

http://www.yle.fi/urheilu/lajit/jaakiek ... 27360.html
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..

TERRORISTI
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 10:13 pm
Paikkakunta: Pohjola

Viesti Kirjoittaja TERRORISTI »

Tässä on loistava tapaus syyttäjien käyttämästä mielivallasta ja suomen oikeuslaitoksen erittäin suppeasta ajttelusta.

Tämä vaikuttaa lähinnä henkilökohtaiselta ajojahdilta kuin oikeutetuilta syytteiltä asian omaista henkilöä kohtaan.

En ymmärrä milloin syytteiksi ovat riittäneet valokuva siitä että ihmisellä on jotain valkoista nenässä ja että keittiön työtason päällä on pussi valkoista jauhetta sekä osoittaa suunnattoman suurta tarkkanäköisyyttä että pystyy päättelemään valokuvan perusteella vielä pussin sisällön painon.

Aivan järkyttävää havaita oman maansa oikeuslaitoksen ajettelevan tavalla ettei se "seepra juovistaan pääse eroon". Viimeinenkin uskoni rapisee oikeuslaitosta kohtaan tämmöisten asioiden suhteen.

(ps:säikähdin äsken kun katsoin itseäni peilistä ja havaitsin valkoista nenäni sisällä riensin siltä istumalta tuhoamaan kaikki valokuvat kunnes tajusin että hitto mulla on flunssa. Ja vielä epäilyttävämpää oli kuin keittiön kaapisa oli muovipussi jossa valkoista jauhoa, kysyin asiaa vaimolta ja se kertoi kuinka leivinjauhe purkki oli hajonnut ja hän oli kaatanut jauhot sinne pussiin)

anteeksi että tämä meni humoriksi mutta voishan syyttäjä syyttää nyt muakin jos tämmösiä valokuvia näkisi.

Ei voi muuta sanoa kuin että hyvää päivää Oikeuslaitoksemme

joku muu
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2008 11:14 pm

Viesti Kirjoittaja joku muu »

Ja kaikkein hauskinta on se että näillä näytöillä Jereä syytetään myös huumeiden levityksestä. Noh kyllä tästäkin ehdollista leivotaan, kattotaan vaan.

Mopoterroristi
Agentti Scully
Viestit: 652
Liittynyt: La Loka 13, 2007 1:34 am

Viesti Kirjoittaja Mopoterroristi »

Ja vielä hupaisevampaa on se tosiasia että jo yksi paikalla ollut henkilö on tuomittu tuon kyseisen kokaiinierän hallussapidossa hovioikeudessa. Ja kyllä aiemminkin on käytöstä tullut tuomioita vaikka poliisi ei olisikaan ollut vieressä katsomassa kun vedetään nenään tai tykitetään.

Miksi Karalahtea pitäisi kohdella eri tavalla lain edessä kuin muita ihmisiä? Onko siihen muitakin perusteluja kuin se, että Karalahti on jokaisen suomalaisen apukouludebiilin suuri sankari? Mutta joo, suomalainen oikeuslaitos on läpeensä korruptoitunut ja mätä, jostain jenkeistä tai thaikuista pitäisi ottaa mallia.

katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

TERRORISTI kirjoitti:
En ymmärrä milloin syytteiksi ovat riittäneet valokuva siitä että ihmisellä on jotain valkoista nenässä ja että keittiön työtason päällä on pussi valkoista jauhetta sekä osoittaa suunnattoman suurta tarkkanäköisyyttä että pystyy päättelemään valokuvan perusteella vielä pussin sisällön painon.
Erään kaverin kohdalla näytöksi riitti poliisin röngtenkatse, jonka avulla tämä poliisi kykeni näkemään n. 15 metrin päästä kaverin repun läpi ja toteamaan, että siellä on 100g hasista... Tilanteesta otetusta valokuvasta ei tätä tietenkään pystytty näkemään, mutta tämä poliisi vannoi olevansa oikeassa ja se riitti. On ne poliisit ja syyttäjät vaan ihme kavereita täällä Suomessa.

TERRORISTI
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 10:13 pm
Paikkakunta: Pohjola

Viesti Kirjoittaja TERRORISTI »

Tätä juuri tarkoitin omassa puheen vuorossani itselläni on ollut aikoinaan suhteellisen hyvä luotto suomalaiseen oikeuslaitokseen. Mutta se on ropissut aika kovaa alas juuri tämän luontoisten asioiden takia. Vaikuttaa että syylliset pitää hakea vaikka sitten hieman arveluttavillakin keinoin.

Toki olen ollut ja olen vieläkin sitä mieltä et se ken leikkiin ryhtyköön niin leikin kestäköön. Mutta mutta tässä ko:tapauksessa leikki tuntuu olevan enemmänkin mallia ajojahti.

Ja mitä tuohon karalahden idoliuteen tulee niin varmaan osallisesti pitää paikkansa mut pitää myös myöntää se et onahan se ukko tehny aivan saatanasti hommia uransa eteen.

katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

TERRORISTI kirjoitti:
Toki olen ollut ja olen vieläkin sitä mieltä et se ken leikkiin ryhtyköön niin leikin kestäköön.
Se on ihan totta. Mutta siinä vaiheessa mennään metsään, kun jengille lyödään tuomioita sellaistenkin juttujen pohjalta joihin porukat eivät ole syyllistyneet. Näytöksi kun tuntuu riittävän välillä aivan älyttömän jutut, ja siinä on sitten paha lähteä kiistämään, kun kukaan ei kuitenkaan usko. Esitellään just jotain utuisia valokuvia ja vedetään johtopäätöksiä aivan hatusta.

On puhuttu siitä, ettei rosvoilla ole enää kunniaa, mutta ei sitä kyllä mun mielestä enää ole poliiseillakaan.

Ja itse aiheesta sen verran, että kyllähän tää ajojahdilta tosiaan tuntuu. Tää juttu on saanut niin paljon mediahuomiota, että näyttää vähän siltä, että se näyttö kaivetaan vaikka mistä.

apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1584
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

katupoika kirjoitti:Ja itse aiheesta sen verran, että kyllähän tää ajojahdilta tosiaan tuntuu. Tää juttu on saanut niin paljon mediahuomiota, että näyttää vähän siltä, että se näyttö kaivetaan vaikka mistä.
Tässä on vähän hassua vielä se seikka, että se aikaisempi kuva mikä julkaistiin jossa Jere istui "kokaiiniviivan" ja rullatun setelin vieressä aiheutti syyttäjälle yleiset moitteet. Näistä uusista vastaavista kuvista taas nostetaan syyte. Ei mene ihan tasan nämä jutut.

TERRORISTI
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Marras 17, 2008 10:13 pm
Paikkakunta: Pohjola

Viesti Kirjoittaja TERRORISTI »

Juu tota samaa minäkin ihmettelen kun aikasemmastakin kuvasta tuli sanomista.

Tuossa aikaisemmasa totesin et se ken leikkiin ryhtyy niin leikin kestäköön niin sama pätee myös siihen että tehdyistä virheistäkin pitää uskaltaa kantaa vastuu ja myöntää ne ennemmin kuin syytön ihminen niistä joutuu kärsimään. Tämä näyttäisi olevan tällä hetkellä syyttäjän virastossa se suurin ongelma kukaan ei myönnä tehneensä virheitä. Viitaten vaikka mediassakin olleeseen syyttäjään joka kertoi poliisin uhkailleen häntä. Kun tuli aika nostaa syyte niin mitäs tapahtuikaan.

Ja mitä tuohon aikaisempaan kommenttiin tulee niin ainakin minä ihmettelen tässä asiassa enemmän syyttäjän toimintaa kuin poliisin.

Ja kyllähän tämä kaiken ajojahdin tunnus merkit täyttävät

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

apollo kirjoitti:Tässä on vähän hassua vielä se seikka, että se aikaisempi kuva mikä julkaistiin jossa Jere istui "kokaiiniviivan" ja rullatun setelin vieressä aiheutti syyttäjälle yleiset moitteet.
ko.kuva ei liittynyt käsiteltyyn juttuun ja niin ollen oli täysin epäoleellista... Siinä syy.
Mutta hulluksi on mennyt touhu, jos tuomioita jaellaan epämääräisten kuvien perusteella syytetyn itsensä kiistäessä kaiken.
Niin kuin tuossa jo sanottiin: "Kunnon ajojahtia..."
Puolustus kiisti syytteen toteamalla: "näyttö ei riitä siihen, että aine on kokaiinia tai että Karalahti olisi sitä käyttänyt".
Ja noinhan se on. Siinä on "helppoa" syyttäjän yrittää puhua tuomio, kun lähtökohta on tuo. Tuomari puolestaan on päästään vialla, jos tuosta tuomio lankeaisi...

Ps.Mutta eipä silti, kai täällä minfossakin on asiaan kantaa otettu, kun tää Kamalahti juttu on täällä "Järjestäytynyt rikollisuus"-osiossa :lol: :wink:
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe

Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6649
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Käräjäoikeus antoi Karalahdelle tuomion huumausaineen käyttörikoksesta. Syyttäjä vaati miehelle ehdollista vankeusrangaistusta. Jeren maksettavaksi tuli lopulta 10 päiväsakkoa joiden suuruus on yhteensä 1 490 euroa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008120 ... 3_uu.shtml

Näyttö riitti...

mauser
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Ke Marras 26, 2008 11:14 pm

Viesti Kirjoittaja mauser »

noin sitä vaan lätkästään tuomioita parin epäselvän foton takia. hyvä hyvä. vähän on takaaajo meininki tos ilmassa. ei varmaan uskalla harrastaa digikuvaustakaan enään ku kodin saniaisistakin tulee varmaan canna pensaita.

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Aizerbaidzan kirjoitti:Käräjäoikeus antoi Karalahdelle tuomion huumausaineen käyttörikoksesta.
:lol: :lol: :lol:
Kunnon oikeusmurhaa...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe

Vastaa Viestiin