Suomalaisäidit salakuljettivat kannabista

Huumausainerikoksille oma ketju.
Samoin yleinen huumausainekeskustelu tänne.
Olivia Benson
Poliisikoira Rex
Viestit: 271
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 2:37 pm

Suomalaisäidit salakuljettivat kannabista

Viesti Kirjoittaja Olivia Benson »

http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikke ... an/5807454

Kun rakkaus vie käräjäsaliin – suomalaisäidit salakuljettivat kymmeniä kiloja huumetta maahan
Julkaistu 26.03.2016 05:58

Mira* ja Jenna*, nuoret suomalaisnaiset olivat matkalla Amsterdamiin eräänä lokakuisena perjantaina vuonna 2012. 24- ja 25-vuotiaat naiset olivat tunteneet toisensa noin vuoden ajan: heidän poikaystävänsä olivat serkuksia keskenään. Naiset olivat lähteneet matkaan Helsinki-Vantaan lentoasemalta ja reitti kulki Alankomaiden pääkaupunkiin Oslon kautta. Perillä Mira ja Jenna erkanivat keskustan kahviloihin ja museoihin rynnistävistä turistivirroista ja suuntasivat laitakaupungille. Siellä kaksikko hyppäsi vieraaseen autoon, joka ajoi erään asunnon ulkopuolelle. Autossa olleet miehet hyppäsivät ulos ja palasivat mukanaan kaksi matkalaukkua. Naiset tiesivät, että laukuissa oli kannabista, mutta ainakin Miralle oli epäselvää, oliko kyse marihuanasta vai hasiksesta ja oliko ainetta kaksi vai neljä kiloa. Huumelaukkuja perässään rullaten Mira ja Jenna matkustivat takaisin Suomeen. Nyt matka taittui ensin junalla Tukholmaan, siitä laivalla Turkuun ja lopulta junalla Helsinkiin. Helsingissä matkalaukut vietiin Jennan ja hänen miehensä kotiin, sillä Jennan Karibialta kotoisin oleva mies, Wilson*, pyöritti kymmenien kilojen huumebisnestä. Näin ainakin väitetään Tullin tekemässä laajassa esitutkinnassa.

Huumeet mehupurkissa
Nyt vajaa kolmikymppiset Mira ja Jenna vastaavat matkastaan Helsingin käräjäoikeudessa. Molempia syytetään kuriirina toimimisesta ja siten törkeästä huumausainerikoksesta. Tullin tutkinnan mukaan naisten laukuissa oli yhteensä 2,5 kiloa marihuanaa. Erityisesti Mira on kertonut, ettei ollut matkassa vapaaehtoisesti, vaan oman miehensä Jacksonin* painostamana. Jackson taas koki, että Wilson-serkku, matkan suunnittelija, painosti häntä. Jennakaan ei ollut oman kertomansa mukaan lähtenyt matkalle riemusta kiljuen.
– Wilson on tavallaan minua hieman painostanutkin näille matkoille. Hän osasi lupailla kaikenlaista ja vetosi siihen, että muuten kukaan ei auttaisi häntä. Tavallaan sain tällä tavalla myös irtioton kotiarjestamme, koska esikoisemme oli silloin pieni. Hän ei muuten lastamme hoitanutkaan paitsi silloin, kun olin näillä reissuilla, Jenna kertoi Tullin kuulustelussa.
Jenna puhui reissuista monikossa, sillä hän toi useammassa erässä ulkomailta Suomeen yhteensä 6,5 kiloa marihuanaa ja 2,4 kiloa hasista. Kerran Wilsonkin oli matkalla mukana. Tuolloin huumeet pakattiin Tullin tarkastuksen varalta mehupurkkiin ja purkki sitten lastenvaunuihin.
Sekä Wilson että Jackson myös kasvattivat kannabista. Wilson toi 70 kasvin kasvattamonsa Jennan omaan kotiin ja Jackson kasvatti kasvejaan hänen ja Miran yhteisessä asunnossa.
– Kotonani ollut kannabiskasvattamo on vain ja ainoastaan mieheni. Minä olen sanonut hänelle, että en halua olla tällaisessa mukana, mutta ymmärrän, että olen siihen tavallaan sotkeutunut, koska se on ollut kotonamme, Mira sanoi kuulustelussa.

Irina haki 20 kiloa kannabista
Mira ja Jenna eivät ole ainoat naiset, jotka osallistuivat marihuanaliigan toimintaan vuosien 2010-2015 välisenä aikana. Wilson ja porukan toinen johtaja, läntisestä Afrikasta kotoisin oleva, mutta Suomen kansalainen Lamin* olivat rekrytoineet muita naiskuriireja Helsingin reggae-piireistä. Kaikkiaan kolmikymppinen Wilson ja reilusti yli 40-vuotias Lamin tuotattivat naisilla kymmeniä kiloja kannabista lähinnä Hollannista. Viisikymppinen, Neuvostoliitossa syntynyt, mutta Suomessa vuosikymmeniä asunut Irina* ja liki nelikymppinen Suvi* toivat kumpikin 20 kiloa kannabista maahan useissa erissä. Työssäkäyvä ja naimisissa oleva Irina oli Wilsonin ystävä jo vuosien takaa, mutta toimi kuriirina yleensä Laminin ohjeistamana. Hän kävi kaikkiaan viidellä hakureissulla ja sai toiminnastaan noin 13 000 euron palkkion.
– Lamin sanoi sen olevan hyvä tie ansaita nopeasti rahaa. Minä aina pelkäsin, että huumekoirat haistavat huumeen, mutta hän sanoi pakkaavansa niin hyvin, että sitä ei tarvitse pelätä. Ensimmäisen matkan jälkeen se oli helpompaa. Wilson ja Lamin olivat molemmat minua suostuttelemassa tähän juttuun alusta asti, Irina kertoi Tullin kuulusteluissa.

Suvi oli raskaana reissuilla
Suvi puolestaan on Kalliossa asuva taiteilija, joka on viihtynyt reggae-bileissä etenkin ennen lapsensa syntymää. Eräissä juhlissa vuonna 2012 Wilson pyysi Suvia tapaamiseen, jonka aikana hän pyysi Suvia kuriiriksi. Suvi kertoi Tullin kuulustelussa, että häntä houkutti matkoista luvattu palkkio ja lisäksi hän nautti matkustamisesta.
– Viimeisen matkani tein 2013. Olin silloin jo raskaana ja minulla oli aika iso maha silloin. Yhteensä olen tehnyt näitä matkoja siis kuusi tai seitsemän kertaa 2012-2013, joko Wilsonin tai Laminin pyynnöstä.
Erikoisen huumevyyhdin käsittely alkoi Helsingin käräjäoikeudessa keskiviikkona. Käsittely jatkuu kaikkiaan muutaman päivän ajan. Kuriirina toimineet naiset ovat suurelta osin myöntäneet toimintansa esitutkinnassa ja kertoneet reissuistaan oma-aloitteisesti. Myös Wilson on myöntänyt suuren osan tapahtumista, Lamin sen sijaan ei.
Naisten sekä Wilsonin, Laminin ja Jacksonin lisäksi syytteessä on neljä miestä.
* Kaikkien jutussa esiintyvien henkilöiden nimet on muutettu.
"If you're looking for sympathy, look it up in the dictionary. It's somewhere between shit and syphilis." - Joe Kenda

Zener
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 3:51 pm

Re: Suomalaisäidit salakuljettivat kannabista

Viesti Kirjoittaja Zener »

Onhan tuo sillä tavalla sääli, että nyt menee meidän veronmaksajien rahoja ihan kankkulan kaivoon, kun noi äipät laitetaan vankilaan ja lapset huostaanottoon. Huostaanotto maksaa varmaan kymmeniä tuhansia vuodessa per lapsi.

Vaan eihän nuo nyt ihan parhaita esimerkkivanhempia välttämättä ole.

Mutta kuitenkin oli kyse huumausaineesta, joku on periaatteessa vähemmän haitallista, kuin kuningas alkoholi.

Olivia Benson
Poliisikoira Rex
Viestit: 271
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 2:37 pm

Re: Suomalaisäidit salakuljettivat kannabista

Viesti Kirjoittaja Olivia Benson »

Ihmettelen näiden äitien hyväuskoisuutta ja hölmöyttä lähteä moiseen mukaan tietoisesti. Ei siinä ole lasten kohtalo paljoakaan mietityttänyt. Erona alkoholiin kuitenkin että tästä pätkähtää linnaa.
"If you're looking for sympathy, look it up in the dictionary. It's somewhere between shit and syphilis." - Joe Kenda

Wickeddy
Frank Drebin
Viestit: 393
Liittynyt: Ti Touko 05, 2015 2:20 pm

Re: Suomalaisäidit salakuljettivat kannabista

Viesti Kirjoittaja Wickeddy »

Tämä taas todistaa sen mihin kaikkeen ollaan valmiita rahan takia. Raha joka on hetkellistä iloa tuovaa pskaa.
Unohdetaan täysin ne oikeat ja realistiset asiat kuten lapset jotka tarvitsevat vanhempiaan.
Vanhemmat istumaan tuomioita ja lapset huostaan. Näin paljon lapset vanhemmilleen merkitsee. Ajatellaan vain minä minä minä eikä kukaan muu.
Näinkö pelastui kaikkien elämä? Saatiinhan me 13.000€ joilla ostettiin äidille koruja sekä vaatteita :roll:
kunnia meni ,mutta maine jäi.

Ärrkele
Adrian Monk
Viestit: 2593
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 6:12 am

Re: Suomalaisäidit salakuljettivat kannabista

Viesti Kirjoittaja Ärrkele »

Zener kirjoitti:Onhan tuo sillä tavalla sääli, että nyt menee meidän veronmaksajien rahoja ihan kankkulan kaivoon, kun noi äipät laitetaan vankilaan ja lapset huostaanottoon. Huostaanotto maksaa varmaan kymmeniä tuhansia vuodessa per lapsi.
Mistä tiedät, että "lapset menevät huostaanottoon ja äipät vankilaan"? Suomessa ei joudu raiskauksesta tai törkeästä pahoinpitelystäkään välttämättä vankilaan, eikä tässä kyseessä ole mikään "kova" huume vaan suvakkianarkistien ja elämämtapa teppojen suosittu vapaa-ajan jointti.
PaxCow kirjoitti:Vaikka miten yritän, en kuule allahu akbaria.
Chefile kirjoitti:Minulla on kuule munaa lyödä pelkästään sillä munalla sinut taju kankaalle, sinä mielisairas hinaaja.
Seppo Räty: ”Suomalainen keihäänheitto on mennyt polvien nosteluksi”

Alice
Neuvoja-Jack
Viestit: 563
Liittynyt: To Heinä 09, 2015 6:01 pm

Re: Suomalaisäidit salakuljettivat kannabista

Viesti Kirjoittaja Alice »

Ärrkele kirjoitti:
Zener kirjoitti:Onhan tuo sillä tavalla sääli, että nyt menee meidän veronmaksajien rahoja ihan kankkulan kaivoon, kun noi äipät laitetaan vankilaan ja lapset huostaanottoon. Huostaanotto maksaa varmaan kymmeniä tuhansia vuodessa per lapsi.
Mistä tiedät, että "lapset menevät huostaanottoon ja äipät vankilaan"? Suomessa ei joudu raiskauksesta tai törkeästä pahoinpitelystäkään välttämättä vankilaan, eikä tässä kyseessä ole mikään "kova" huume vaan suvakkianarkistien ja elämämtapa teppojen suosittu vapaa-ajan jointti.
Ja vaikka äidit vankilaankin päätyisivät, eihän se ole sama asia, että lapset ovat huostaanotettuina, useimmiten lapsilla on kaksi vanhempaa, vaikka he olisivat eronneet. Mutta ehkä joku tietää, ettei näillä lapsilla ole sitä toista vanhempaa?

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2642
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomalaisäidit salakuljettivat kannabista

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Alice kirjoitti:
Ärrkele kirjoitti:
Zener kirjoitti:Onhan tuo sillä tavalla sääli, että nyt menee meidän veronmaksajien rahoja ihan kankkulan kaivoon, kun noi äipät laitetaan vankilaan ja lapset huostaanottoon. Huostaanotto maksaa varmaan kymmeniä tuhansia vuodessa per lapsi.
Mistä tiedät, että "lapset menevät huostaanottoon ja äipät vankilaan"? Suomessa ei joudu raiskauksesta tai törkeästä pahoinpitelystäkään välttämättä vankilaan, eikä tässä kyseessä ole mikään "kova" huume vaan suvakkianarkistien ja elämämtapa teppojen suosittu vapaa-ajan jointti.
Ja vaikka äidit vankilaankin päätyisivät, eihän se ole sama asia, että lapset ovat huostaanotettuina, useimmiten lapsilla on kaksi vanhempaa, vaikka he olisivat eronneet. Mutta ehkä joku tietää, ettei näillä lapsilla ole sitä toista vanhempaa?
Tässä tapauksessa myös isät päätyvät vankilaan.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

Wickeddy
Frank Drebin
Viestit: 393
Liittynyt: Ti Touko 05, 2015 2:20 pm

Re: Suomalaisäidit salakuljettivat kannabista

Viesti Kirjoittaja Wickeddy »

Alice kirjoitti:
Ärrkele kirjoitti:
Zener kirjoitti:Onhan tuo sillä tavalla sääli, että nyt menee meidän veronmaksajien rahoja ihan kankkulan kaivoon, kun noi äipät laitetaan vankilaan ja lapset huostaanottoon. Huostaanotto maksaa varmaan kymmeniä tuhansia vuodessa per lapsi.
Mistä tiedät, että "lapset menevät huostaanottoon ja äipät vankilaan"? Suomessa ei joudu raiskauksesta tai törkeästä pahoinpitelystäkään välttämättä vankilaan, eikä tässä kyseessä ole mikään "kova" huume vaan suvakkianarkistien ja elämämtapa teppojen suosittu vapaa-ajan jointti.
Ja vaikka äidit vankilaankin päätyisivät, eihän se ole sama asia, että lapset ovat huostaanotettuina, useimmiten lapsilla on kaksi vanhempaa, vaikka he olisivat eronneet. Mutta ehkä joku tietää, ettei näillä lapsilla ole sitä toista vanhempaa?
Jos viitsisi hieman ymmärtää lukemaansa niin tekstissä käy hyvin suorasti selväksi että isä on maisemissa.
"Tavallaan sain tällä tavalla myös irtioton kotiarjestamme, koska esikoisemme oli silloin pieni. Hän ei muuten lastamme hoitanutkaan paitsi silloin, kun olin näillä reissuilla, Jenna kertoi Tullin kuulustelussa."
Eipä tosin tainnut isääkään kiinnostaa lapsen etu ,tulkitakseni pelkästään jo syitä isän ja lapsen yhteiselle ajalle... Miksi ihmeessä lapsi edes on olemassa tuolla parilla? :roll:
kunnia meni ,mutta maine jäi.

mika68
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2014 1:40 pm

Re: Suomalaisäidit salakuljettivat kannabista

Viesti Kirjoittaja mika68 »

Wickeddy kirjoitti: Miksi ihmeessä lapsi edes on olemassa tuolla parilla? :roll:
Yksinkertaisin perustelu lapsen olemassa ololle on se että näin isä saa ankkuroitua itsensä Suomeen ja samalla saa perheelleen yhteiskunnalta parempaa tukea kuin yksinasuva vierasperäinen mies. Tukea tulee koska henkilön harjoittamasta "bisneksestä" tuskin veroja maksetaan ja siten tulojakaan missään näytetään.

Tuomio: Karkoitetaan.

Olivia Benson
Poliisikoira Rex
Viestit: 271
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2015 2:37 pm

Re: Suomalaisäidit salakuljettivat kannabista

Viesti Kirjoittaja Olivia Benson »

Lievästi huvittaa myös tämä Suvi, lähes nelikymppinen Kalliossa asuva taiteilija.
"If you're looking for sympathy, look it up in the dictionary. It's somewhere between shit and syphilis." - Joe Kenda

Spurgumies
Neuvoja-Jack
Viestit: 544
Liittynyt: Ti Elo 28, 2012 10:13 pm

Re: Suomalaisäidit salakuljettivat kannabista

Viesti Kirjoittaja Spurgumies »

Mitä helvettiä tuota salakuljettamaan maailman ääristä, kun voisivat kasvattaa itse ei ole tulleja, ei vaivalloista kätköjen väsäilyä hahaha

Leisure Suit
Sabrina Duncan
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Tammi 29, 2013 4:18 pm
Paikkakunta: Hki FiN

Re: Suomalaisäidit salakuljettivat kannabista

Viesti Kirjoittaja Leisure Suit »

Olivia Benson kirjoitti:Lievästi huvittaa myös tämä Suvi, lähes nelikymppinen Kalliossa asuva taiteilija.
Koko porukka pelkkiä voittajia. Naiset aivopestyjä monikulttuurisuus-spesialisteja. Onneksi olkoon kaikille. Sääli lapsia.

MaSaOne
Alibin satunnaislukija
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2016 11:54 am

Re: Suomalaisäidit salakuljettivat kannabista

Viesti Kirjoittaja MaSaOne »

Nää on taas just näitä aivopestyjä tapauksia jossa tehään mitä vaan ja sit kun käy jotain tällästä niin sit sanotaan että "No kun Abib lupas etten jää kiinni niin tietenkin uskon kaiken mitä se sanoo enkä ajattele omilla aivoilla ollenkaan"

Sääli lapsia että vanhemmat on tollasia vitun voittajia...

sianliha
Nikke Knakkertton
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2016 8:22 pm

Re: Suomalaisäidit salakuljettivat kannabista

Viesti Kirjoittaja sianliha »

Missä viipyy facelinkit? Siskot nyt vähän ryhtiä ja aktiivisuutta!

Ärrkele
Adrian Monk
Viestit: 2593
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 6:12 am

Re: Suomalaisäidit salakuljettivat kannabista

Viesti Kirjoittaja Ärrkele »

sianliha kirjoitti:Missä viipyy facelinkit? Siskot nyt vähän ryhtiä ja aktiivisuutta!
Mitä hyödyt "Abibin" facelinkistä?
PaxCow kirjoitti:Vaikka miten yritän, en kuule allahu akbaria.
Chefile kirjoitti:Minulla on kuule munaa lyödä pelkästään sillä munalla sinut taju kankaalle, sinä mielisairas hinaaja.
Seppo Räty: ”Suomalainen keihäänheitto on mennyt polvien nosteluksi”

Vastaa Viestiin