Ilmoittautui itse törkeästä huumerikoksesta - "uusi alku"

Huumausainerikoksille oma ketju.
Samoin yleinen huumausainekeskustelu tänne.
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9988
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Ilmoittautui itse törkeästä huumerikoksesta - "uusi alku"

Viesti Kirjoittaja poikani »

Poliisi kirjoitti:Katuvainen kannabiskasvattaja Juvalla

06.02.2019 klo 06.27
Itä-Suomi

Varhaiskeski-ikäinen juvalaismies yllätti poliisin kävelemällä tammikuun alkupuolella Helsingin poliisin palvelupisteeseen mukanaan hieman kannabiskasvin kukintoa. Hän kertoi alusta alkaen kuulustelijalle oma-aloitteisesti siitä, että hänen asunnostaan Juvalta löytyy puolisen kiloa kuivaa kannabiksen kukintoa ja että hän on kasvatellut kannabista omaan käyttöön ja osittain myyntiinkin vuosien varrella jo varsin runsaasti, eli kaiken kaikkiaan muutamia kiloja. Kotietsinnän tulokset vahvistivat miehen kertoman todenperäisyyden.

Mies kertoi ilmoittautumisensa motiiviksi sen, että haluaa aloittaa uuden jakson elämässään ja saavansa puhtaan omatunnon ilmoittautumalla itse poliisille. Miestä epäillään törkeästä huumausainerikoksesta. Asian esitutkinta on saatu loppuun ja asia siirtyy Itä-Suomen syyttäjänvirastoon syyteharkintaan.
https://www.poliisi.fi/tietoa_poliisist ... alla_78061

Tämä on tavallaan melko vähäpätöinen uutinen, mutta sitäkin erikoisempi. Mies saanee reilusti alennusta oikeudessa, kun toimi tällä tavalla.
????? ?? ??????.

aga
Adrian Monk
Viestit: 2749
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Re: Ilmoittautui itse törkeästä huumerikoksesta - "uusi alku

Viesti Kirjoittaja aga »

Varmaan tullut uskoon (ei rastafarismiin) tai jotain muuta yhtä pelleä...

Avatar
myrskylyhty
Harjunpää
Viestit: 320
Liittynyt: To Kesä 28, 2018 4:01 pm

Re: Ilmoittautui itse törkeästä huumerikoksesta - "uusi alku

Viesti Kirjoittaja myrskylyhty »

Määrää alkaa olee sen verran että kyseessä ei ollut mikään keltanokka. Mitenhän paljon sitä tavaraa on sitten tehtaillutkaan jää nähtäväksi.
"Olin sitä mieltä, että ketään ei tapeta, asiat pitää selvittää muuten." -Metsuri

Kardemumma

Re: Ilmoittautui itse törkeästä huumerikoksesta - "uusi alku

Viesti Kirjoittaja Kardemumma »

Jonkinlainen kiristyskuvio tässä hommassa on ollut meneillään. Alamaailman mukana olo liivijengiyhteyksillä ei ole mitenkään poissuljettua. Kasvattaja on tajunnut, että hänet tullaan kuitenkin vasikoimaan ja sen vuoksi on taktikoinut tällä tavoin. Samalla sai rauhan kiristäjiltä.

Muppe
Rico Tubbs
Viestit: 1230
Liittynyt: Ma Elo 24, 2015 9:35 pm

Re: Ilmoittautui itse törkeästä huumerikoksesta - "uusi alku

Viesti Kirjoittaja Muppe »

Kardemumma kirjoitti:Jonkinlainen kiristyskuvio tässä hommassa on ollut meneillään. Alamaailman mukana olo liivijengiyhteyksillä ei ole mitenkään poissuljettua. Kasvattaja on tajunnut, että hänet tullaan kuitenkin vasikoimaan ja sen vuoksi on taktikoinut tällä tavoin. Samalla sai rauhan kiristäjiltä.
Nyt alkaa olemaan niinkö tyhmyys aivan ehdotonta foorumin kärkeä.Tästä keksinnöstä on vaikea laittaa paremmaksi.

Noinko sinä tekisit?

Itse veisin ne muualle ja olisin hiljaa.
Lopetti tietojen kirjoittelun kokonaan foorumille 13.3.2019.
Jäseninä suuri määrä idiootteja joilla ei ole foorumille mitään järkevää kirjoitettavaa tai tietoa asioista vaan ovat paikalla vain todistamassa ja vannomassa omaa tyhmyyttään.

Phoenix Foundation
Nikke Knakkertton
Viestit: 182
Liittynyt: To Syys 21, 2017 11:25 pm

Re: Ilmoittautui itse törkeästä huumerikoksesta - "uusi alku

Viesti Kirjoittaja Phoenix Foundation »

tietääkö kukaan mikä on maksimi tuomio kannabiksesta minkä suomessa voi saada? onko isompi ku maksimi tuomio esim. heroiinista?

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9988
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Ilmoittautui itse törkeästä huumerikoksesta - "uusi alku

Viesti Kirjoittaja poikani »

Phoenix Foundation kirjoitti:tietääkö kukaan mikä on maksimi tuomio kannabiksesta minkä suomessa voi saada? onko isompi ku maksimi tuomio esim. heroiinista?
Kymmenen vuotta, eli maksimi on sama kuin esim. heroiinista.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/ ... 039001#L50
Törkeä huumausainerikos

Jos huumausainerikoksessa

1) rikoksen kohteena on erittäin vaarallinen huumausaine tai suuri määrä huumausainetta,

2) tavoitellaan huomattavaa taloudellista hyötyä,

3) rikos tehdään osana 6 luvun 5 §:n 2 momentissa tarkoitetun, huumausainerikoksen laajamittaiseen tekemiseen erityisesti järjestäytyneen rikollisryhmän toimintaa, (8.5.2015/564)

4) aiheutetaan usealle ihmiselle vakavaa hengen tai terveyden vaaraa, tai

5) levitetään huumausainetta alaikäisille tai muuten häikäilemättömällä tavalla

ja huumausainerikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä huumausainerikoksesta vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.
????? ?? ??????.

MEW
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 94
Liittynyt: Pe Syys 22, 2017 12:43 pm

Re: Ilmoittautui itse törkeästä huumerikoksesta - "uusi alku

Viesti Kirjoittaja MEW »

Suomessa ei taida edes alennusta saada käytännössä ollenkaan jos itse ilmottautuu vakavista rikoksista?

Phoenix Foundation
Nikke Knakkertton
Viestit: 182
Liittynyt: To Syys 21, 2017 11:25 pm

Re: Ilmoittautui itse törkeästä huumerikoksesta - "uusi alku

Viesti Kirjoittaja Phoenix Foundation »

poikani kirjoitti:
Phoenix Foundation kirjoitti:tietääkö kukaan mikä on maksimi tuomio kannabiksesta minkä suomessa voi saada? onko isompi ku maksimi tuomio esim. heroiinista?
Kymmenen vuotta, eli maksimi on sama kuin esim. heroiinista.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/ ... 039001#L50
Törkeä huumausainerikos

Jos huumausainerikoksessa

1) rikoksen kohteena on erittäin vaarallinen huumausaine tai suuri määrä huumausainetta,

2) tavoitellaan huomattavaa taloudellista hyötyä,

3) rikos tehdään osana 6 luvun 5 §:n 2 momentissa tarkoitetun, huumausainerikoksen laajamittaiseen tekemiseen erityisesti järjestäytyneen rikollisryhmän toimintaa, (8.5.2015/564)

4) aiheutetaan usealle ihmiselle vakavaa hengen tai terveyden vaaraa, tai

5) levitetään huumausainetta alaikäisille tai muuten häikäilemättömällä tavalla

ja huumausainerikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä huumausainerikoksesta vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.
miten voi olla mahdollista että vaarattomasta kannabiksesta ja yhestä kaikista eniten maailmassa tappavista huumeista heroiinista saa saman rangaistuksen suomessa? tästä tulee mieleen se että lakien säätäjät eivät ole ymmärtäneet mitä ovat säätäneet vaan ovat olleet niissä kannoissa mitä lapsille opetetaan, että "kaikki huumeet ovat pahoja, elä ikinä aloita".

Sivustamulkoilija
Jack Bauer
Viestit: 967
Liittynyt: To Kesä 21, 2018 1:57 pm

Re: Ilmoittautui itse törkeästä huumerikoksesta - "uusi alku

Viesti Kirjoittaja Sivustamulkoilija »

Phoenix Foundation kirjoitti:tietääkö kukaan mikä on maksimi tuomio kannabiksesta minkä suomessa voi saada? onko isompi ku maksimi tuomio esim. heroiinista?
Molemmat mainitsemasi aineet ovat suomen lain mukaan huumeita,eli kyllä siitä kannabiksesta tulee ihan sama tuomio kun pollesta,kun vaan on riittävästi sitä kannabista.niinhän Aarniotakin syytettiin siinä kama oikeudenkäynnissä"vaan pilvestä",mutta sitäkin on syytäjien mielestä ollu monta tynnyrillistä,n.1000kg ja maksimi napsahti,tosin vaan yksi tynnyri saatiin napattua.
Eli ,kyllä se on ihan sama mitä se on jos se vaan on huumetta,niin linnaa tulee sopivasti :D

enovainaa
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Su Helmi 14, 2016 2:01 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Ilmoittautui itse törkeästä huumerikoksesta - "uusi alku

Viesti Kirjoittaja enovainaa »

Reilu vuosi ehdollista jos ei ole muuta rikostellut viime aikoina

kaki

Re: Ilmoittautui itse törkeästä huumerikoksesta - "uusi alku

Viesti Kirjoittaja kaki »

myrskylyhty kirjoitti:Määrää alkaa olee sen verran että kyseessä ei ollut mikään keltanokka. Mitenhän paljon sitä tavaraa on sitten tehtaillutkaan jää nähtäväksi.
puol kiloo hallus ja vuosien varrel joitain kiloja kuulostaa kyl ihan normi kotikasvattajalta joka siin sivus jeesaillu vähän kavereitaan.........

Vastaa Viestiin