Tulli takavarikoi Silkkitien verkkopalvelimen sisällön

Huumausainerikoksille oma ketju.
Samoin yleinen huumausainekeskustelu tänne.
hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2941
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Tulli takavarikoi Silkkitien verkkopalvelimen sisällön

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

muk kirjoitti: Pe Joulu 06, 2019 4:39 pm Surullista tuo, että huumeita käyttäneet joutuvat hankaluuksiin. Sadoilla tai tuhansilla on vaarassa mennä koulu- tai työpaikka tms. ikävää. Tottakai poliisin pitää lakia noudattaa, mutta tuo uhkaus jostain merkinnästä vanhentuneesta käyttö- tai ostorikoksesta on silkkaa vittuilua. Kaikki asiantuntijat ovat yhtä mieltä siitä, että huumeiden käyttäjien rankaisu pahentaa huumeongelmaa. Se on sellainen aika kirkas fakta ollut aika kauan, mutta tunnepohjainen suhtautuminen asiaan on vielä voimakasta. Mielipiteiden muutoksessa kestää aikansa.
Huumeiden käyttöön tämmöisillä ei ole vaikutusta, kuten ei myöskään netissä käytävään huumekauppaan. Sipulikanavan sulkemisen jälkeen ei mennyt päivääkään, kun tuli kolme paikkaa tilalle.
Ei kannata käyttää huumeita, jos ei kestä seuraamuksia. Nuo jututhan on ihan samanlaisia kuin selittäisi, että työ ja opiskelumahdollisuudet menee kun menin murtautumaan kauppaan ja jäin kiinni. Ei kannata tehdä jekkua, jos ei perse kestä lusia kakkua, sanotaan.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
muk

Re: Tulli takavarikoi Silkkitien verkkopalvelimen sisällön

Viesti Kirjoittaja muk »

hutkivajournalisti kirjoitti: To Joulu 12, 2019 11:12 pm
muk kirjoitti: Pe Joulu 06, 2019 4:39 pm Surullista tuo, että huumeita käyttäneet joutuvat hankaluuksiin. Sadoilla tai tuhansilla on vaarassa mennä koulu- tai työpaikka tms. ikävää. Tottakai poliisin pitää lakia noudattaa, mutta tuo uhkaus jostain merkinnästä vanhentuneesta käyttö- tai ostorikoksesta on silkkaa vittuilua. Kaikki asiantuntijat ovat yhtä mieltä siitä, että huumeiden käyttäjien rankaisu pahentaa huumeongelmaa. Se on sellainen aika kirkas fakta ollut aika kauan, mutta tunnepohjainen suhtautuminen asiaan on vielä voimakasta. Mielipiteiden muutoksessa kestää aikansa.
Huumeiden käyttöön tämmöisillä ei ole vaikutusta, kuten ei myöskään netissä käytävään huumekauppaan. Sipulikanavan sulkemisen jälkeen ei mennyt päivääkään, kun tuli kolme paikkaa tilalle.
Ei kannata käyttää huumeita, jos ei kestä seuraamuksia. Nuo jututhan on ihan samanlaisia kuin selittäisi, että työ ja opiskelumahdollisuudet menee kun menin murtautumaan kauppaan ja jäin kiinni. Ei kannata tehdä jekkua, jos ei perse kestä lusia kakkua, sanotaan.
Se on selvä, että nuo saavat sen rangaistuksensa, jokainen tietää mitä laki sanoo ja miten vakavia seurauksia voi tulla, jos jää kiinni. Puhuin kuitenkin eri asiasta: Käytöstä rankaisu on yksilön lisäksi haitallista myös yhteiskunnalle. Muutaman kymmenen vuotta tätä on kokeiltu ja todettu, että tyhjä kortti. Suomessakin asiantuntijat ovat tällä vuosituhannella ymmärtäneet tämän. Seuraavaksi asian oivaltaa kansa, sitten joskus poliitikot.
hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2941
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Tulli takavarikoi Silkkitien verkkopalvelimen sisällön

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

muk kirjoitti: Pe Joulu 13, 2019 1:53 pm
Se on selvä, että nuo saavat sen rangaistuksensa, jokainen tietää mitä laki sanoo ja miten vakavia seurauksia voi tulla, jos jää kiinni. Puhuin kuitenkin eri asiasta: Käytöstä rankaisu on yksilön lisäksi haitallista myös yhteiskunnalle. Muutaman kymmenen vuotta tätä on kokeiltu ja todettu, että tyhjä kortti. Suomessakin asiantuntijat ovat tällä vuosituhannella ymmärtäneet tämän. Seuraavaksi asian oivaltaa kansa, sitten joskus poliitikot.
Niinhän minä sanoin, jokainen tietää seuraumukset mitä huumeiden käytöstä voi olla ja jos silti käyttää, niin saa syyttää seuraumuksista vain itseään. Aivan kuten kaikki tietää mitä seuraa, jos jää kaupasta varastamisesta kiinni. Mikäli silti menee kauppaan ja varastaa, niin saa syyttää seuraamuksista vain itseään.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
marco_x
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 9:47 pm

Re: Tulli takavarikoi Silkkitien verkkopalvelimen sisällön

Viesti Kirjoittaja marco_x »

"Tulli ei sulkenut Silkkitietä – mitä oikeasti tapahtui?

Seuraan päivittäin Tor-verkon huumemaailmaa, joten Tullin tiedotustilaisuus 4. joulukuuta 2019 oli minulle hämmentävä kokemus. Tai pikemminkin ahdistava. Minua ahdistaa, kun viranomaiset valehtelevat.

Tullin mukaan se sulki Silkkitien. Tullin valvontajohtaja Hannu Sinkkonen sanoi tiedotustilaisuudessa, että alla oleva Tullin ja Europolin ilmoitus piilopalvelun sulkemisesta laitettiin Silkkitien verkko-osoitteeseen 1. maaliskuuta 2019.

Oikeasti Silkkitie sulkeutui omia aikojaan helmi-maaliskuun vaihteessa ja tiedotti siitä etukäteen, ja Tullin ja Europolin ilmoitus ilmestyi Silkkitien verkko-osoitteeseen vasta toukokuussa.

Mennäänpä ajassa hieman taaksepäin. Vuodenvaihteen 2018–19 tienoilla Torilaudalle kirjoitti viestin henkilö, joka kertoi olevansa Silkkitien asiakaspalvelu.

Silkkitiellä oli Kapteenina tunnetun ylläpitäjän lisäksi asiakaspalvelu, johon sivuston käyttäjät saattoivat olla yhteydessä, mikäli kaupankäynnissä esiintyi ongelmia. Torilauta on Tor-verkossa pyörivä huumekauppasivusto, joka toimii myös keskustelufoorumina.

Silkkitien aspaksi esittäytynyt henkilö kertoi Torilaudalla, että Silkkitien palvelimen vuokra oli maksettu helmikuun loppuun saakka, eikä sitä tultaisi pidemmälle maksamaan. Silkkitie tulisi siis sulkeutumaan helmi-maaliskuun vaihteessa 2019.

Silkkitien henkilökunta ei ollut koskaan aikaisemmin kirjoittanut Torilaudalle, joten viestin kirjoittajaa epäiltiin trolliksi. Mutta niin vaan tapahtui, että maaliskuun 1. päivä Silkkitiehen ei saanut enää yhteyttä. Sivusto oli alhaalla.

Ja alhaalla se myös pysyi. Mitään ilmoitusta sen tilalla ei ollut, sivu vaan ei latautunut.

Toukokuun 3. päivä, eli reilut kaksi kuukautta myöhemmin, Tulli tiedotti takavarikoineensa Silkkitien palvelimen. Tarkkaa ajankohtaa takavarikolle Tulli ei paljastanut, vaan sanoi sen tapahtuneen "aikaisemmin tänä vuonna". Tullin ja Europolin ilmoitus piilopalvelun sulkemisesta ilmestyi Silkkitien verkko-osoitteeseen vasta tiedotteen julkaisun aikoihin.

Kirjoitin Suomen Kuvalehteen artikkelin, jossa kerroin omat tietoni Silkkitien sulkeutumisesta. Tullissa artikkelini selvästi luettiin, koska Sinkkonen väitti tuoreessa tiedotustilaisuudessa Tullin ja Europolin laittaneen ilmoituksen Silkkitien verkko-osoitteeseen juuri 1. maaliskuuta.

Omien tietojeni valossa tapahtumien todennäköisin kulku oli seuraava:

Kapteeni ei enää syystä tai toisesta maksanut Silkkitien palvelimen vuokraa, mikä tarkoitti sivuston loppua. Silkkitien asiakaspalvelu kertoi sulkeutumisesta etukäteen Torilaudalla. Silkkitie poistui keskuudestamme 1. maaliskuuta 2019, aivan kuten aspa oli kertonut. Myöhemmin Tulli onnistui kansainvälisen yhteistyön avulla jäljittämään ja takavarikoimaan palvelimen. Toukokuun alussa Tullin ja Europolin ilmoitus ilmestyi Silkkitien verkko-osoitteeseen.

Tullin tarina on tyystin erilainen. Sen mukaan Silkkitie ei suinkaan sulkeutunut omia aikojaan, vaan Tulli sulki sen, ja Tullin ja Europolin ilmoitus ilmestyi Silkkitien verkko-osoitteeseen jo 1. maaliskuuta.

Nyt minun täytyisi todistaa, että Tulli valehtelee. Parastahan olisi, jos minulla olisi kuvakaappaus Silkkitien aspan Torilaudalle kirjoittamasta viestistä. Ei kuitenkaan ole, eikä ole tietääkseni kenelläkään muullakaan. Luulin monien muiden tavoin viestiä aikanaan trollaukseksi enkä kiinnittänyt siihen sen kummempaa huomiota.

Torilaudalla on hakutoiminto, mutta koska sivusto tuhoaa kaiken sinne kirjoitetun määrätyn ajan kuluessa, ei aspan viestiä voi enää löytää. Sitä ei voinut löytää enää edes maaliskuussa, jolloin sitä muisteltiin Torilaudalla samalla kun ihmeteltiin, mihin Silkkitie on kadonnut.

Varhaisin julkinen maininta aspan viestistä on artikkelissani, jonka Suomen Kuvalehti julkaisi 9. toukokuuta. Aloin kirjoittaa artikkelia huhtikuussa vakuututtuani siitä, ettei Silkkitie tulisi enää tekemään paluuta. Lähetin ensimmäisen version SK:n toimitukseen 29. huhtikuuta ja kerroin siinä kaiken olennaisen.

Sen jälkeen yritin vielä täydentää artikkelia haastatteluilla, joten lähetin toukokuun 2. päivä Helsingin poliisilaitokselle meiliä ja kysyin, onko siellä kenelläkään mitään tietoa Silkkitien katoamisesta.

Seuraavana päivänä eli 3. toukokuuta Tulli tiedotti takavarikoineensa Silkkitien palvelimen.

Jokainen varmasti ymmärtää, että jos Silkkitien verkko-osoitteessa olisi ollut maaliskuun 1. päivästä saakka Tullin ja Europolin ilmoitus, kuten Sinkkonen väittää, olisin kirjoittanut jutun välittömästi maaliskuun alussa enkä todellakaan olisi etsinyt haastateltavia poliisista vaan Tullista.

Lähetin muuten meiliä myös Tulliin heti tiedotteen julkaisun jälkeen. Kerroin omat tietoni Silkkitien sulkeutumisesta ja kysyin muun muassa sitä, milloin Tulli tarkalleen ottaen takavarikoi palvelimen. En saanut kysymyksiini vastauksia, kuten en ole saanut aiemminkaan.

Viestittelyni SK:n, Helsingin poliisilaitoksen ja Tullin kanssa ovat luonnnollisesti tallessa.

Kuten todettua, Torilaudalla viestit eivät säily kovin kauaa, joten vanhoja viestejä on lähes mahdotonta kaivaa esiin todisteeksi. Tämä on varmasti myös Tullin tiedossa erittäin hyvin. Onneksi Torilauta ei kuitenkaan ole ainoa paikka netissä, jossa keskustellaan Tor-verkon huumekaupasta.

Ylilaudalla on oma keskustelualueensa huumeille. Sinne ei ole linkkiä Ylilaudan etusivulla, mutta jos kirjoittaa verkkoselaimen hakuun "Ylilauta huumeet" niin löytää perille. Ylilauta säilyttää kaikki keskustelut.

Varhaisin Ylilaudan lanka, jossa ihmetellään Silkkitien viimeistä katoamista, on luotu 4. maaliskuuta. Sen aloitusviestissä kysytään: "Onko muillakin Silkkitie alhaalla?" Langassa ei ole mitään mainintaa Tullista ja Europolista. Löydät langan täältä.



On muitakin lankoja, joissa käsitellään Silkkitien katoamista. Esimerkiksi huhtikuun 10. päivä on luotu lanka, jonka aloitusviestissä sanotaan Silkkitien kaatuneen. Myöhemmin langassa Silkkitietä kuvaillaan muun muassa hylätyksi. Löydät langan täältä.



Sinkkosen mukaan Tullin ja Europolin ilmoitus piilopalvelun sulkemisesta on ollut Silkkitien verkko-osoitteessa maaliskuun 1. päivästä alkaen. Silti asia tuli esiin Ylilaudalla ensimmäisen kerran vasta 4. toukokuuta, vaikka Silkkitien katoamisesta käytiin sivustolla vilkasta keskustelua maaliskuun alusta saakka.



Silkkitietä kannattaa tässä yhteydessä verrata Sipulikanavaan. Sinkkonen on aikaisemmin kertonut usein medialle, että Tulli on sulkenut monia Tor-verkon kauppapaikkoja. Jotkin viestimet ovat tulkinneet tämän epämääräisen lausunnon siten, että Tulli olisi sulkenut monia huumekauppasivustoja.

Oikeasti Tulli on sulkenut vain yhden Tor-verkon sivuston, jossa myytiin huumeita, ja se oli Sipulikanava. Tulli sulki Sipulikanavan 1. marraskuuta 2017, ja Sipulikanavan verkko-osoitteeseen ilmestyi välittömästi alla oleva ilmoitus.



Entä miten Ylilaudalla tähän reagoitiin? Asia huomattiin heti aamuyöstä ja siitä tehtiin lanka, jonka aloitusviestissä oli kuvakaappaus Tullin ja poliisin ilmoituksesta. Langan löydät täältä.



Ylilaudalla siis huomattiin Sipulikanavan bustaus välittömästi. Mutta Silkkitien bustauksen huomaamisessako meni yli kaksi kuukautta? Ei oikein kuulosta uskottavalta.

Mitään Silkkitien bustausta ei ole koskaan tapahtunutkaan.

Tullin tiedotustilaisuuden jälkeen Torilaudalla käytiin tuohtunutta keskustelua siitä, miten Tulli valehteli medialle. Tässä joitain poimintoja viestien joukosta:









Myös toisella Tor-verkon keskustelufoorumilla Hunajalaudalla aihe puhutteli:








Onko tällä kaikella sitten mitään väliä? Suuren yleisön silmissä varmaankaan ei. Monien mielestä on ihan sama, vaikka Tulli valehtelisikin, kunhan se pistää narkit kärsimään.

Minä olen eri mieltä. Jos viranomaiset valehtelevat tässä asiassa, missä kaikessa muussa he valehtelevat?

Siihen olen kyllä jo tottunut, että Tulli valehtelee saavutuksistaan Tor-verkon huumekauppaan liittyen. Sen opin 26. elokuuta 2016, kun Tulli piti valtavasti huomiota saaneen tiedotustilaisuuden, jossa kertoi paljastaneensa Douppikaupan eli "Suomen suurimman nettihuumekauppaorganisaation".

Tulli oli saanut kiinni Douppikaupan perustajan ja johtajan Lasse Kärkkäisen, tämän veljen sekä naisen, joka myöhemmin vapautui kaikista syytteistä. Siitä Tulli oli hiljaa, että itse organisaatio jatkoi toimintaansa edelleen.

Niinpä kerroin Suomen Kuvalehdessä, että Douppikauppa oli yhtä kuin sen neljä alakauppaa eli Stimukauppa, Ekstaasikauppa, Trippikauppa ja Hamppukauppa, ja ne kaikki jatkoivat huumeiden myyntiä Silkkitiellä keskeytyksettä, vaikka Kärkkäinen jäikin kiinni.

Olen nähnyt Kärkkäisen kuulustelupöytäkirjoja. Niistä käy ilmi, että Tulli tiesi Douppikaupan olevan yhtä kuin alakaupat ja alakauppojen jatkavan huumeiden myyntiä entiseen malliin. Silti Tulli päätti kertoa julkisuuteen, että se oli muka paljastanut koko organisaation. Tulli laski sen varaan, ettei kukaan toimittaja tietäisi totuutta, mutta oli väärässä.

Tulli muuten myöhemmin poisti verkkosivuiltaan Douppikaupan paljastamisesta kertovan tiedotteen. Minulla on se tietysti kuvakaappauksena tallessa. (Douppikaupan koko tarinan voit lukea jutustani, jonka SK julkaisi elokuussa 2017.)

Silkkitien tapaukseen liittyy vielä paljon kysymyksiä. Missä on Kapteeni? Miksi hän jätti palvelimen vuokran maksamatta? Vielä joulukuussa 2018, kun Silkkitien rahansiirrot jumiutuivat, Kapteeni korjasi ongelman. Hän siis halusi pitää sivuston toiminnassa. Mitä sen jälkeen tapahtui?

Lopuksi vielä asiaa Tor-verkosta. Tiedotustilaisuudessa Sinkkonen sanoi, että Tor-verkon anonymiteetin myytti on nyt murrettu. En tiedä, mitä tuo tarkoittaa. Se on ihan yhtä epämääräistä kielenkäyttöä kuin hänen lausuntonsa, että Tulli on sulkenut Tor-verkon kauppapaikkoja.

Tor-verkon anonymiteettiä ei ole murrettu. Kyse on palvelimesta, ei Tor-verkosta. Palvelin on nähtävästi tallentanut ison osan Silkkitien tapahtumista, ja minun on myönnettävä, että itselleni se tuli yllätyksenä. Olin kuvitellut, että kaikki tieto tuhoutuisi palvelimelta määrätyn ajan kuluessa tai sitten tieto olisi niin hyvin kryptattua, ettei kukaan ulkopuolinen pääsisi siihen käsiksi. Olin väärässä.

Se vaikuttaa kuitenkin selvältä, että palvelin oli mahdollista jäljittää, koska sen vuokraa ei enää maksettu. Mikäli Kapteeni olisi jatkanut vuokran maksamista entiseen malliin, porskuttaisi Silkkitie todennäköisesti edelleen. "

https://punainenkolmio.blogspot.com/201 ... -mita.html
*******************************
</life>
muk

Re: Tulli takavarikoi Silkkitien verkkopalvelimen sisällön

Viesti Kirjoittaja muk »

hutkivajournalisti kirjoitti: Pe Joulu 13, 2019 11:09 pm
Niinhän minä sanoin, jokainen tietää seuraumukset
Juu, kaikki tietää, että laiton on laitonta. Luulin, että olet jostain kirjoittamastani asiasta eri mieltä.

marco_x kirjoitti: Su Joulu 15, 2019 12:47 am Seuraan päivittäin Tor-verkon huumemaailmaa, joten Tullin tiedotustilaisuus 4. joulukuuta 2019 oli minulle hämmentävä kokemus. Tai pikemminkin ahdistava. Minua ahdistaa, kun viranomaiset valehtelevat.
Kiitos asian selvittämisestä. Sen verran outoja asioita uutisoitiin, että aika moni täälläkin asiaa ihmetteli. Hyvä blogi.
hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2941
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Tulli takavarikoi Silkkitien verkkopalvelimen sisällön

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

muk kirjoitti: Ma Joulu 16, 2019 12:26 pm
hutkivajournalisti kirjoitti: Pe Joulu 13, 2019 11:09 pm
Niinhän minä sanoin, jokainen tietää seuraumukset
Juu, kaikki tietää, että laiton on laitonta. Luulin, että olet jostain kirjoittamastani asiasta eri mieltä.

No miksi et sitten vaadi kaupasta pöllimisen tai vaikka kännissä ajamisen diskriminisointia?Molemmissa rikokset vähenesivät kummasti kun ne eivät olisi enää laittomia. Samoin rattijuopoille ei jäisi mitään ikävää merkintää, mikä haittaisi työnsaantia tai muuta.

Silkkitiestä sen verran, että voihan siinä ollut kapteeni vaihtunut matkan varrella, useammankin kerran. Alkuperäinen myynyt sen jollekkin eteenpäin jne.

Myyjiähän tuolta ei kiinni saada, ainoastaan ostajien tiedot on tallessa.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
muk

Re: Tulli takavarikoi Silkkitien verkkopalvelimen sisällön

Viesti Kirjoittaja muk »

hutkivajournalisti kirjoitti: Ke Joulu 18, 2019 6:04 am
muk kirjoitti: Ma Joulu 16, 2019 12:26 pm
hutkivajournalisti kirjoitti: Pe Joulu 13, 2019 11:09 pm
Niinhän minä sanoin, jokainen tietää seuraumukset
Juu, kaikki tietää, että laiton on laitonta. Luulin, että olet jostain kirjoittamastani asiasta eri mieltä.
No miksi et sitten vaadi kaupasta pöllimisen tai vaikka kännissä ajamisen diskriminisointia?Molemmissa rikokset vähenesivät kummasti kun ne eivät olisi enää laittomia. Samoin rattijuopoille ei jäisi mitään ikävää merkintää, mikä haittaisi työnsaantia tai muuta.
En ole mainitsemiesi asioiden osalta törmännyt mihinkään (esimerkiksi tutkimustuloksiin, asiantuntijalaitosten kantoihin tai kokemuksiin muista maista), mikä puoltaisi niiden rangaistavuudesta luopumista. Tässä asiassa löytyy paljon näyttöä siitä, että rangaistavuudesta luopuminen vähentää yhteiskunnalle aiheutuvia haittoja. Huumausainelainsäädännölle voisi perustaa oman keskustelun, kun kiinnostusta aiheeseen löytyy.
Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Tulli takavarikoi Silkkitien verkkopalvelimen sisällön

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

Myyjiähän tuolta ei kiinni saada, ainoastaan ostajien tiedot on tallessa.
Takuu varmasti saadaan.Kova on luotto tuohon anonyymiin toimintaan. :lol:
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2941
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Tulli takavarikoi Silkkitien verkkopalvelimen sisällön

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

muk kirjoitti: Ke Joulu 18, 2019 11:18 am
En ole mainitsemiesi asioiden osalta törmännyt mihinkään (esimerkiksi tutkimustuloksiin, asiantuntijalaitosten kantoihin tai kokemuksiin muista maista), mikä puoltaisi niiden rangaistavuudesta luopumista. Tässä asiassa löytyy paljon näyttöä siitä, että rangaistavuudesta luopuminen vähentää yhteiskunnalle aiheutuvia haittoja. Huumausainelainsäädännölle voisi perustaa oman keskustelun, kun kiinnostusta aiheeseen löytyy.
No mutta, eihän se nyt mahdottomia päättelykyvyltä vaadi, että tajuaa sen lajin rikosten poistuvan, jonka rangaistavuudesta luovutaan? Minkälaisia tutkimustuloksia sinä vielä asiasta kaipaat?
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
muk

Re: Tulli takavarikoi Silkkitien verkkopalvelimen sisällön

Viesti Kirjoittaja muk »

hutkivajournalisti kirjoitti: To Joulu 19, 2019 12:31 am
muk kirjoitti: Ke Joulu 18, 2019 11:18 am
En ole mainitsemiesi asioiden osalta törmännyt mihinkään (esimerkiksi tutkimustuloksiin, asiantuntijalaitosten kantoihin tai kokemuksiin muista maista), mikä puoltaisi niiden rangaistavuudesta luopumista. Tässä asiassa löytyy paljon näyttöä siitä, että rangaistavuudesta luopuminen vähentää yhteiskunnalle aiheutuvia haittoja. Huumausainelainsäädännölle voisi perustaa oman keskustelun, kun kiinnostusta aiheeseen löytyy.
No mutta, eihän se nyt mahdottomia päättelykyvyltä vaadi, että tajuaa sen lajin rikosten poistuvan, jonka rangaistavuudesta luovutaan? Minkälaisia tutkimustuloksia sinä vielä asiasta kaipaat?
Antaa olla vaan. Kiitos antoisasta keskustelusta.
Gagarin
Agentti Scully
Viestit: 695
Liittynyt: To Tammi 07, 2016 2:56 pm

Re: Tulli takavarikoi Silkkitien verkkopalvelimen sisällön

Viesti Kirjoittaja Gagarin »

muk kirjoitti: To Joulu 19, 2019 9:48 am Antaa olla vaan. Kiitos antoisasta keskustelusta.
"Muk", kiitos poikkeuksellisen kypsästä suhtautumisesta. Nähdäkseni puhuitte samasta aihepiiristä, mutta molemmat eri näkökulmasta (sosiologinen, yhteiskuntapoliittinen, kriminaalipoliittinen, legalistinen, jne...). Näin ollen ette kumpikaan olleet väärässä, keskustelu vain meni toinen toisensa "ohi". Sellainen argumentointi kannattaa lopettaa, ennen kuin emootiot saattavat nousta pintaan. Toivon, että itse pystyisin lopettamaan ajoissa, kuten sinä nyt teit.
Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4530
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Tulli takavarikoi Silkkitien verkkopalvelimen sisällön

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

hutkivajournalisti kirjoitti: To Joulu 19, 2019 12:31 am
muk kirjoitti: Ke Joulu 18, 2019 11:18 am
En ole mainitsemiesi asioiden osalta törmännyt mihinkään (esimerkiksi tutkimustuloksiin, asiantuntijalaitosten kantoihin tai kokemuksiin muista maista), mikä puoltaisi niiden rangaistavuudesta luopumista. Tässä asiassa löytyy paljon näyttöä siitä, että rangaistavuudesta luopuminen vähentää yhteiskunnalle aiheutuvia haittoja. Huumausainelainsäädännölle voisi perustaa oman keskustelun, kun kiinnostusta aiheeseen löytyy.
No mutta, eihän se nyt mahdottomia päättelykyvyltä vaadi, että tajuaa sen lajin rikosten poistuvan, jonka rangaistavuudesta luovutaan? Minkälaisia tutkimustuloksia sinä vielä asiasta kaipaat?
En ole muk, mutta voin omalta osaltani vastata. Minä ainakin kaipaan aidosti puolueettomien asiantuntijoiden ja tutkimusten näkemyksiä aiheesta. Semminkin kun olen itsekin aihepiiriä liipaten ja koskettaen suorittanut opintoja sekä ansainnut elantoani, niin eihän nuo kollegat tai opettajat ole aina (eikä edes yleensä) järin puolueettomia olleet.

Päihdehoidon alalla työskentelee aivan järkyttävän paljon väkeä, jolla on suorat yhteydet huumebisneksiin. Osa päihdehoitoalan työntekijöistä pyörittää itsekin kauppaa esimerkiksi juuri Silkkitien kaltaisissa nettikauppapaikoissa. Huumetutkijoiden joukossa on niin ikään hyvin kyseenalaista porukkaa. Tämä on ensikäden tietoa ja niiiiiin monethan nämä jutut tietää. Osa huumekauppiaista tai heidän lähipiirin ihmisistä puolestaan hakeutuu vapaaehtoistöihin huumeiden käyttäjien lähelle.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.
Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4530
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Tulli takavarikoi Silkkitien verkkopalvelimen sisällön

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

sikakoira kirjoitti: To Joulu 05, 2019 11:48 am Jos pikkaisen vaivautuu tutkimaan tor- verkon historiaa niin luulisi ihmisten tajuavan että kyseessä ei todellakaan ole muuta kuin massiivinen "honeytrap" :lol:
Tämä on ketjun fiksuin kommentti tähän mennessä.
sikakoira kirjoitti: Ke Joulu 18, 2019 2:53 pm
Myyjiähän tuolta ei kiinni saada, ainoastaan ostajien tiedot on tallessa.
Takuu varmasti saadaan.Kova on luotto tuohon anonyymiin toimintaan. :lol:
Ketjun toiseksi fiksuin kommentti on tässä lainauksessa tuo sikakoiran vastaus.

En kyllä olisi uskonut, että alan tällä tavalla sikakoiraa fanittamaan...
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.
hutkivajournalisti
Adrian Monk
Viestit: 2941
Liittynyt: Ke Elo 21, 2019 11:22 am

Re: Tulli takavarikoi Silkkitien verkkopalvelimen sisällön

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

H.Moilanen kirjoitti: To Joulu 19, 2019 10:08 pm

Päihdehoidon alalla työskentelee aivan järkyttävän paljon väkeä, jolla on suorat yhteydet huumebisneksiin. Osa päihdehoitoalan työntekijöistä pyörittää itsekin kauppaa esimerkiksi juuri Silkkitien kaltaisissa nettikauppapaikoissa. Huumetutkijoiden joukossa on niin ikään hyvin kyseenalaista porukkaa. Tämä on ensikäden tietoa ja niiiiiin monethan nämä jutut tietää. Osa huumekauppiaista tai heidän lähipiirin ihmisistä puolestaan hakeutuu vapaaehtoistöihin huumeiden käyttäjien lähelle.
Lähteet tuolle? Vai uskallatko paljastaa ilman pelkoa, että voit joutua Supon satanistiringin kaappaamaksi.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4530
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Tulli takavarikoi Silkkitien verkkopalvelimen sisällön

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

marco_x kirjoitti: Su Joulu 15, 2019 12:47 am Se vaikuttaa kuitenkin selvältä, että palvelin oli mahdollista jäljittää, koska sen vuokraa ei enää maksettu. Mikäli Kapteeni olisi jatkanut vuokran maksamista entiseen malliin, porskuttaisi Silkkitie todennäköisesti edelleen.
Haluaisiko marco_x tai joku perustella, mihin perustuu ajatus serverin vuokranmaksun ja serverin jäljittämisen välisestä yhteydestä?
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.
Vastaa Viestiin