Poliisi epäilee oululaista lääkäriä törkeästä huumaus­aine­rikoksesta

Huumausainerikoksille oma ketju.
Samoin yleinen huumausainekeskustelu tänne.
Bird
Neuvoja-Jack
Viestit: 557
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 10:40 pm

Re: Poliisi epäilee oululaista lääkäriä törkeästä huumaus­aine­rikoksesta

Viesti Kirjoittaja Bird »

janis kirjoitti: La Tammi 14, 2023 6:48 pm
Bird kirjoitti: La Tammi 14, 2023 2:15 pm Valokuvausta harrasteena vissiin katsoo eri silmin. Ja toisaalta en yleensä käytä somea, joten en tiedä miten yleistä on, että laitetaan useita tärähtäneitä kuvia. Hyvä vaan, jos kaikki ei tavoittele täydellisyyttä, mutta kyllä mulla se päihteissä kuvien laittaminenkin kävi mielessä.
kaikki ei kuratoi yksityiselle instatililleen lataamiaan kuvia mitenkään kovin tarkalla seulalla, eihän se edes ole ig:n alkuperäinen idea vaikka nykyään moni pyrkiikin tuottamaan sinne mahdollisimman laadukasta materiaalia. valokuvausta opiskelleena en tekisi kovin kummoisia päätelmiä ihmisen ilmeisimmin puhelimellaan ottamista hieman epäskarpeista kissakuvista. en muutenkaan ymmärrä, miten asian harrastuneisuus / tietämys aiheesta antaisi eväitä arvioida kuvan tuottaneen mahdollista päihteidenkäyttöä. suurin osa perusräpsyistä on jonkinasteisesti epätarkkoja.
Mulla ei ole instaa, kuten sanoin en käytä. Mutta olen kuullut siitä paljon, kuinka kaiken pitää näyttää täydelliseltä ulospäin ja kuvien muokkaus on enemmän sääntö kuin poikkeus. Tuon näin äkkiseltään ilman omaa someakin. Kyllä se aina jotain kertoo ihmisestä mitä julkiselle tililleen laittaa, mutta kuten sanottu; hyvä vain, jos kaikki ei ole niin tarkkoja. Kuvissa näkyi myös epäsiistin näköistä asuntoa, katsoin kirjoituksia ym. ja oman asiantuntija-ammattini takia tiedän ja olen monesti tutkinutkin, miten päihteet vaikuttaa kognitiiviseen toimintakykyyn. Lisäksi oli jo tiedossa epäily lääkärin omasta käytöstä. Riittänee taustaksi jollekin yhdelle kommentilleni, mikä oli kaiken lisäksi selvästi vain omaa pohdintaani.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
TrueAnsa
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Maalis 13, 2023 3:24 pm

Re: Lääkäri kirjoitti huumaavia lääkkeitä ja otti osan itselleen

Viesti Kirjoittaja TrueAnsa »

Claymor kirjoitti: La Tammi 14, 2023 11:13 am
lennie_briscoe kirjoitti: Pe Tammi 13, 2023 11:16 pm Löysin Virallinen lehti 62/2022 tuohon Iltalehden kuvaukseen sopivan lääkärin, aikajanakin osuu sopivasti.

Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirasto on 8. päivänä elokuuta 2022
Rajoittanut väliaikaisesti Hanna-Mari Pauliina Repolan (s. 1976) oikeutta harjoittaa lääkärin am- mattia siten, että hän saa toimia lääkärin tehtävissä ainoastaan palvelussuhteessa julkisyhteisön ylläpi- tämään sosiaali- ja/tai terveydenhuollon toimintayk- sikköön toisen, ammattiaan itsenäisesti harjoitta- maan oikeutetun laillistetun lääkärin johdon ja val- vonnan alaisena ilman oikeutta määrätä apteekista toimitettavaksi pääasiassa keskushermostoon vai- kuttavia lääkkeitä (pkv-lääkkeitä), pregabaliinia si- sältäviä lääkkeitä tai huumausainelääkkeitä. Väliai- kainen rajoitus on voimassa, kunnes asiassa saadaan sellainen selvitys, että Valvira voi ratkaista asian lo- pullisesti, kuitenkin enintään 31.8.2024 asti.
http://virallinenlehti.fi/fi/journal/pdf/2022062.pdf

YTJ:n mukaan osoite on Oulussa (y-tunnus 3262803-8) ja näyttää löytyvän Mehiläisen kokemusasiantuntijoista.
https://www.mehilainen.fi/laakarit-ja-a ... ari-repola
Coronaria, Terveystalo, Pihlajalinna, Mehiläinen ja nyt Self-employed

Oikeudet: lääkäri

Ammatinharjoittamisoikeutta on rajoitettu. Lisätietoja Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirastosta, puhelin 0295 209 550

Sen verran tästä oon oululaisena kuullut ettei ole ihan näin mennyt. Narkkarit asialla olleet. Enempää en viitsi kirjoittaa mitä huhutaan tutkinnan ollen kesken vielä. Lääkäri oli vissiin itse mennyt poliisin puheille asiasta.
Vastaa Viestiin