"Suomen dopingin kummisetä" väittää: Myin aineita myös olympiavoittajalle

Huumausainerikoksille oma ketju.
Samoin yleinen huumausainekeskustelu tänne.
Oikeus ennen kaikkea
Hercule Poirot
Viestit: 7678
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2021 2:48 pm

"Suomen dopingin kummisetä" väittää: Myin aineita myös olympiavoittajalle

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Suomen dopingin kummisedäksi kutsuttu Jyrki Tepsa pyöritti kymmeniä vuosia laitonta dopingkauppaa
– Olin täysipäiväinen ammattirikollinen, Tepsa sanoi Rikospaikan haastattelussa.
57-vuotias Tepsa on istunut elämästään toistakymmentä vuotta vankilassa. Tällä hetkellä hän suorittaa törkeästä dopingrikoksesta saamaansa runsaan kolmen vuoden vankeusrangaistusta Riihimäen vankilassa.
Tepsa sai tuomion jutussa, jossa hän kahden muun päätekijän kanssa toi laittomasti maahan valtavasti dopingaineita. Aineita kaupattiin muun muassa Tor-verkon Silkkitie-palvelimella.

Tepsa vastasi 2500 väärinkäyttöjakson maahantuonnista, kun törkeän dopingrikoksen raja on 13 väärinkäyttöjaksoa. Yhdellä väärinkäyttöjaksolla tarkoitetaan 60 vuorokausiannoksen dopingkuuria.
Tepsa lähti mukaan laittomaan dopingkauppaan jo 1980-luvulla. Hän oli tuolloin intohimoinen voimailun harrastaja itsekin.
Ensimmäisellä dopingkaupalla Tepsa teki 8000 markan voiton.
– Tajusin, että tämähän on mun juttu, hän kertoo.
– Aluksi ostin aineita Suomesta, mutta ostohinnat olivat niin korkeat, että aloin hakea kunnon linjoja Espanjasta.

Leveää elämää
Tepsa ryhtyi määrätietoisesti kasvattamaan laitonta kaupankäyntiään. Hän sai luotua kontaktit Venäjälle ja tilasi sieltä, Baltiasta ja Balkanin maista isoja dopinglasteja. Tepsan mukaan hänen listallaan oli vuonna 2000 jo 130 eri ainetta.
Venäjällä hän oli kertomansa mukaan tekemisissä kovan luokan rikollisten kanssa.
– Kun olin tarpeellinen venäläisille, kaikki oli hyvin. Mutta oli myös tilanteita, joissa hengenlähtökin oli lähellä.
Dopingin kysyntä kasvoi ja laajeni entisestään 2000-luvulla. Fitness- ja kuntoilubuumi toi lisää asiakkaita.
– Dopinginkäyttö lisääntyi räjähdysmäisesti.
Tepsalla oli vuosikymmenten aikana laaja myynti- ja jakeluverkosto. Vähittäismyyjiä hänellä oli ympäri Suomea.
– Laskin, että heitä oli enimmillään 86.
Tepsan mukaan kasvaneet dopingmarkkinat toivat hetkeksi mittavaa rikoshyötyä.
– Liikevaihto oli joku vuosi 1,6 miljoonaa euroa. Aika touhukas ja ahne olin. Elin leveää elämää.

Kasvuhormonia olympiavoittajalle
Tepsa teki yleensä kauppaa kasvokkain ostajan kanssa. Hän väittää myyneensä dopingaineita myös huippu-urheilijoille aina olympiavoittajaa myöten. Nimiä hän ei suostu kertomaan.
– Olen myynyt dopingaineita olympiavoittajalle. Pikatestoa ja kasvuhormonia.
Tepsa kertoo rikollisesta elämästään Suomen dopingin kummisetä -kirjassa. Sen tekeminen oli hänen mukaansa puhdistavaa ja terapeuttista.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suo ... #gs.1ql7np

Tässä nyt ei puhuta suoraan huumeista, mutta ehkä juttu sopii tälle palstalle. Ylläpito varmaan siirtää muualle, jos näkee sen tarpeelliseksi.
Avatar
volkanunsal
Remington Steele
Viestit: 245
Liittynyt: Ti Joulu 07, 2021 5:31 pm
Paikkakunta: Vuosaari

Re: "Suomen dopingin kummisetä" väittää: Myin aineita myös olympiavoittajalle

Viesti Kirjoittaja volkanunsal »

kummisetä??? :lol:
tuo pellehermanni sönkkäsi jossain kris-hommissa, halaili puita metsässä ja puhui pipejä...
jos kummisetä nimitys ei ole just keksitty paskan kirjan myymiseksi niin ei varmaan tarvi ihmetellä miksi istuu aina linnassa :roll:
ketkähän doping-juttujen asiantuntija-avustajat näitä on avustaneet oikeudessa kun hovissakin jäänyt yli 3 vuotta päätekijöille?
veijo baltzar is my idol
Random
Poliisikoira Rex
Viestit: 268
Liittynyt: Ma Marras 06, 2023 3:11 pm

Re: "Suomen dopingin kummisetä" väittää: Myin aineita myös olympiavoittajalle

Viesti Kirjoittaja Random »

Siellähän se tepsa taas istuu linnassa vaikka on joku krisin työntekijä.Google kertoo lisää kun ohittaa ne kirjauutiset ja jatkaa selaamista....

17.10.2022

Mies­kolmikko toi maahan laittomasti doping­aineita ja kauppasi niitä Tor-verkossa
Rovaniemen hovioikeuden mukaan kolmikko toi tai yritti tuoda maahan runsaasti dopingaineita.
Jyrki Heikki Tepsa, 56, tuomittiin hovioikeudessa kolmen vuoden ja kahden kuukauden vankeusrangaistukseen.

360,000€ rikoshyöty tällä kertaa

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009139886.html

tästä se taas lähti missä kytätki mukana
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d9f3 ... 52bec16f5b

En tiedä miksei jyrki itse vedä noita edes maltillisesti, kun rasvaprosentti näyttää 50 olevan...
https://www.facebook.com/tepsanniemi
julli77
Armas Tammelin
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Syys 01, 2015 7:47 pm

Re: "Suomen dopingin kummisetä" väittää: Myin aineita myös olympiavoittajalle

Viesti Kirjoittaja julli77 »

Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: Ma Joulu 18, 2023 1:37 am Suomen dopingin kummisedäksi kutsuttu Jyrki Tepsa pyöritti kymmeniä vuosia laitonta dopingkauppaa
– Olin täysipäiväinen ammattirikollinen, Tepsa sanoi Rikospaikan haastattelussa.
57-vuotias Tepsa on istunut elämästään toistakymmentä vuotta vankilassa. Tällä hetkellä hän suorittaa törkeästä dopingrikoksesta saamaansa runsaan kolmen vuoden vankeusrangaistusta Riihimäen vankilassa.
Tepsa sai tuomion jutussa, jossa hän kahden muun päätekijän kanssa toi laittomasti maahan valtavasti dopingaineita. Aineita kaupattiin muun muassa Tor-verkon Silkkitie-palvelimella.

Tepsa vastasi 2500 väärinkäyttöjakson maahantuonnista, kun törkeän dopingrikoksen raja on 13 väärinkäyttöjaksoa. Yhdellä väärinkäyttöjaksolla tarkoitetaan 60 vuorokausiannoksen dopingkuuria.
Tepsa lähti mukaan laittomaan dopingkauppaan jo 1980-luvulla. Hän oli tuolloin intohimoinen voimailun harrastaja itsekin.
Ensimmäisellä dopingkaupalla Tepsa teki 8000 markan voiton.
– Tajusin, että tämähän on mun juttu, hän kertoo.
– Aluksi ostin aineita Suomesta, mutta ostohinnat olivat niin korkeat, että aloin hakea kunnon linjoja Espanjasta.

Leveää elämää
Tepsa ryhtyi määrätietoisesti kasvattamaan laitonta kaupankäyntiään. Hän sai luotua kontaktit Venäjälle ja tilasi sieltä, Baltiasta ja Balkanin maista isoja dopinglasteja. Tepsan mukaan hänen listallaan oli vuonna 2000 jo 130 eri ainetta.
Venäjällä hän oli kertomansa mukaan tekemisissä kovan luokan rikollisten kanssa.
– Kun olin tarpeellinen venäläisille, kaikki oli hyvin. Mutta oli myös tilanteita, joissa hengenlähtökin oli lähellä.
Dopingin kysyntä kasvoi ja laajeni entisestään 2000-luvulla. Fitness- ja kuntoilubuumi toi lisää asiakkaita.
– Dopinginkäyttö lisääntyi räjähdysmäisesti.
Tepsalla oli vuosikymmenten aikana laaja myynti- ja jakeluverkosto. Vähittäismyyjiä hänellä oli ympäri Suomea.
– Laskin, että heitä oli enimmillään 86.
Tepsan mukaan kasvaneet dopingmarkkinat toivat hetkeksi mittavaa rikoshyötyä.
– Liikevaihto oli joku vuosi 1,6 miljoonaa euroa. Aika touhukas ja ahne olin. Elin leveää elämää.

Kasvuhormonia olympiavoittajalle
Tepsa teki yleensä kauppaa kasvokkain ostajan kanssa. Hän väittää myyneensä dopingaineita myös huippu-urheilijoille aina olympiavoittajaa myöten. Nimiä hän ei suostu kertomaan.
– Olen myynyt dopingaineita olympiavoittajalle. Pikatestoa ja kasvuhormonia.
Tepsa kertoo rikollisesta elämästään Suomen dopingin kummisetä -kirjassa. Sen tekeminen oli hänen mukaansa puhdistavaa ja terapeuttista.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suo ... #gs.1ql7np

Tässä nyt ei puhuta suoraan huumeista, mutta ehkä juttu sopii tälle palstalle. Ylläpito varmaan siirtää muualle, jos näkee sen tarpeelliseksi.
tod näk tää on se Mar Mat littyvä juttu,kun vietiin teholle Italiassa väärällä nimellä,aika heikossa hapessa,melkein syvä holotna .lehtimies Holopainen tiesi muttei uskaltanut/kautta kiellettiin puhumasta mitään.muuten tulee isot korvaus vaatimukset perässä,jollei pysty todentamaan kaikkea...
Päälykäinen
Harjunpää
Viestit: 303
Liittynyt: Ke Tammi 16, 2019 3:54 pm

Re: "Suomen dopingin kummisetä" väittää: Myin aineita myös olympiavoittajalle

Viesti Kirjoittaja Päälykäinen »

Kunnon legendaa kyllä Jylppy tuossa Rikospaikan haastattelussa veistelee, kehuu opettaneensa ryssämafialle doping kaupan :lol:
123mmm
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: La Loka 06, 2012 12:06 pm

Re: "Suomen dopingin kummisetä" väittää: Myin aineita myös olympiavoittajalle

Viesti Kirjoittaja 123mmm »

Jyrki Tepsa ...hänellä jopa oma poromerkki....Sodankylästä tietenkin.

Veikkohopee
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: Su Kesä 12, 2022 7:49 am

Re: "Suomen dopingin kummisetä" väittää: Myin aineita myös olympiavoittajalle

Viesti Kirjoittaja Veikkohopee »

Miehellä luulisi olevan iso potti rahaa jossain jemmassa kun kerran isoa kauppaa pyöritti ja usein oli myös linnassa !

80 henkilöä jakoi hänen rohtojaan ? Ajattelen näin että Helsinki -Tre -Tku ois niitä isoja kaupunkeja ja jos sinne upottaa samaa tavaraa paljon niin myyjät kusevat katteensa pois ! Sitten pienempiä kaupunkeja Jvkl - Pori - Oulu -Vaasa - Rovaniemi niin mistä löytyy ostajia kun muitakin myyjiä ollut ja jos kertomansa mukaan osti 7€ potun ja myi 40€ niin kate tosi hyvä ! Tepsa on varakas mies jos jutut pitää paikkaansa ! Itse olen kuullut nimen n 10v sitten eikä mitenkään ylistävässä mielessä ! Vasaraksi ei ole ketää maininnut vaan lähinnä uhitteleva narkki ! Kirja oli ok lukea kun osaa ottaa kärjet pois 😁
Vastaa Viestiin