Estonia

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja damfin »

sikakoira kirjoitti:
Su Elo 14, 2022 2:11 pm
^
Täysin ainutlaatuinen ratkaisu jonka kaltaista ei ole käsittääkseni missään koskaan käytetty. Kummallisesti tällainen vaihtoehto oli se ensimmäinen joka viranomaisille tuli mieleen.
Ei se ollut ensimmäinen vaihtoehto, vaan viimeinen kolmesta vaihtoehdosta jotka olivat laivan nosto, ruumiiden nosto, tai laivan suojaaminen betonilevyillä.

Kaksi ensimmäistä se rockwatersin raportti sulki käytännössä pois, eli laiva olisi kyllä voitu nostaa mutta ruumiit olisivat operaatiossa kärsineet pahoja tuhoja ja osa jäänyt silti kateisiin, kaikkien ruumiiden nostokin sukeltamalla olisi ollut käytännössä mahdotonta, koska kaikkiin osiin hylkyä ei ollut mahdollista päästä laivan kaatuessa syntyneestä kaaoksesta ja huonosta näkyvyydestä johtuen, arvioitiin että alle 200 ruumista olisi saatu tuotua pintaan ja niistäkin osa pahoin kärsineinä, jo sukellusten aikaan kalat olivat syöneet osia joistain ruumiista.

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja damfin »

Laitetaan tähän vielä siitä rockwatersin raportista aluksen ja ruumiiden nostamiseen liittyvät kohdat, jokainen voi sitten siitä itse lukea mitä mieltä operaation helppoudesta rockwaters oli...
report_1.jpg
report_1.jpg (181.35 KiB) Katsottu 3866 kertaa
report_2.jpg
report_2.jpg (181.75 KiB) Katsottu 3866 kertaa
Näin jälkiviisaana niin kyllä minunkin mielestäni olisi ehkä kuitenkin ollut paras että alus olisi tuolloin nostettu ylös, mutta toisaalta ymmärrän hyvin senkin miksi nostamiseen ei ryhdytty, ihan jo pelkästään operaation kustannusten ja ruumiiden kohtalon takia.

Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

Tuossa hieman siitä aloitetusta betonointi projektista kuvaa

Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti

ammattiamatööri
Jack Bauer
Viestit: 902
Liittynyt: Ma Syys 14, 2020 5:03 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja ammattiamatööri »

Estonialta pelastui 137. Vainajia löytyi 95. Näistä jokainen siis on päässyt aluksesta ulos. Tai näin oletan, että aluksesta ei pohjaan osuessaan enää matkustajia ylös pinnalle pomppinut jotain aukkoja pitkin.

Eli tuolta on joko elossa tai kuolleena onnistunut tunnistettavasti pääsemään ulos 232 henkeä. Paljonko sitten on jäänyt kateisiin näitä ulos päässeitä voiko prosentti edes olla kovin suuri. Eli laivan sisältä karkeasti löytyisi noin 700 - 750 ruumista. Muistaakseni näissä jossain raporteissa on mainittu vainajista hylyn ulkopuolella mutta enemmänkin oma veikkaus että puhutaan yksittäisistä ruumiista kuin joukkohaudoista.

Tuossa damfinin laittamassa raportissa puhutaan 125 ruumiista joita olisi sukeltajilla eteen tullut eli siis näitä tapauksia joita se yksi sukeltaja siinä dplay-dokkarissa varmaan tarkoitti kun ihmetteli miksi tuli käsky jättää ruumiit laivaan kun olisi ollut helppo operaatio korilla nostaa näitä ylös.

Valtaosa taitaa sitten tosiaan olla romukasojen takana tai muualla mihin ei käsipelillä voisi edes päästä käsiksi. Toki huomiona, että Rockwater ei tutkinut koko laivaa eli saattaa olla siellä sun täällä mutta voisin olettaa että hyteistä tai auloista valtaosa löytynee. Eiköhän nämä kropat ole jo kuollessaan ottaneet sen verran osumaa ja lisää tullut pohjarytäkässä, että olisi lähinnä ollut pelkkiä moraalipuolen juttuja onko sillä suurta merkitystä jos nosto-operaatiossa ottavat vielä hieman lisäosumaa. Oltaisiin haettu ne pois ketkä voidaan hakea sen jälkeen nosto ja maissa sitten loput viimeiselle matkalleen toivoen, että tunnistamattomia ruumiita löytyy mahdollisimman vähän.

Tietysti jälkiviisaana on helppo huudella se myönnettäkööt. Mutta se mahdollinen nosto aikoinaan olisi ollut vain poliittisesta tahdosta kiinni ja sen jälkeen pulinat pois.

Avatar
MissMallard
Axel Foley
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 4:24 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja MissMallard »

Ei ole mikään chattipalsta mutta pakko kysyä @damfin, joka hyvin perustelet aina asiat että onko sulla käynyt koskaan ikinä edes pienen hetken mielessä että Estonian uppoamiseen liittyisi jotakin outoa tai kummallista?

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja damfin »

MissMallard kirjoitti:
Su Elo 14, 2022 7:52 pm
Ei ole mikään chattipalsta mutta pakko kysyä @damfin, joka hyvin perustelet aina asiat että onko sulla käynyt koskaan ikinä edes pienen hetken mielessä että Estonian uppoamiseen liittyisi jotakin outoa tai kummallista?
Itse tapaukseen liittyy minunkin mielestäni "kummallisiakin" seikkoja, esimerkiksi laivan lastina on hyvinkin voinut olla sellaisia asioita joiden ei haluta tulevan julkisuuteen, lisäksi luulen että ruotsalaisillakin oli halu peitellä omaa vastuutaan laivan puutteellisesta kunnosta ja turvallisuudesta, siihen voi liittyä esimerkiksi sekin että se laivan komentosillan tietokone joka oli samalla vähän niinkuin lentokoneiden "musta laatikko" oli joutunut hukkaan eikä sitä löytynyt komentosillalta kun oli varmaan lentänyt ulos ikkunasta laivan upotessa...
Monia muitakin kummallisia sattumia asiaan liittyy.

Mutta uskon että laivan uppoaminen ja siihen johtaneet syyt on hyvin pitkälti tapahtuneet niin kuin onnettomuusraportissa kerrotaan, mahdollinen salailu liittyy lähinnä laivan huoltoon ja siihen liittyviin asioihin, sekä mahdollisesti johonkin mitä lastin joukossa oli.

Avatar
MissMallard
Axel Foley
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 4:24 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja MissMallard »

Kiitän @damfin selkeästä vastauksestasi, arvostan!

Itsestäni myös tämä on surullinen ja valitettava onnettomuus jonka ainoa positiivinen seuraus on se että laivojen ja meriliikenteen turvallisuuteen alettiin kiinnittää entistä enemmän huomiota ja tehtiin paljon parannuksia.

Joskus vaan kun lukee kaikkea mahdollista onnettomuuden tiimoilta, ei voi välttyä ajatukselta että jotakin kummallista tähän kuitenkin kätkeytyy vaikka itse onnettomuuden syy on mikä se on JAIC-raportissa.
En saa kummallisuudesta tarkkaa otetta mutta jotakin tässä salataan, ja aina ihmetyttänyt että miten eripuraisia Viro ja Ruotsi ovat onnettomuuden ja kaikkien asioiden tiimoilta mikä liittyy onnettomuuteen tai sen jälkeisiin asioihin. Tosin myös kulttuurillisia eroja näillä on, ja Ruotsi on vauras maa.

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10561
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja damfin »

^
Minä luulen että virolaisia on jälkikäteen alkanut kaihertamaan se että ruotsi aikoinaan pesi kätensä kaikista vastuukysymyksistä siihen liittyen että laivan huollon ja kunnon valvominen oli myös ruotsalaisten vastuulla, ja nämä olivat ilmiselvästi laiminlyöneet vastuunsa antaessaan laivan jatkaa liikennöintiä vaikka heidän omassa viimeisessä tarkastuksessaankin oli tullut ilmi vakavia puutteita ja ongelmia, tämän tarkastuksen raportinhan ruotsalaiset väittivät olevan vain harjoitus ja että oikeasti he eivät muka havainneet mitään puutteita.
Ruotsalaisia taas vastaavasti kaihertaa se että viro on myöhemmin halunnut lisää tutkimuksia ilmeisesti omaa mainettaan puhdistaakseen, heti onnettomuuden jälkeenhän viro oli vielä sellaisessa asemassa taloudellisesti ja muutenkin että he eivät voineet muuta kuin myönnellä ruotsin kommentteja.

ammattiamatööri
Jack Bauer
Viestit: 902
Liittynyt: Ma Syys 14, 2020 5:03 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja ammattiamatööri »

MissMallard kirjoitti:
Su Elo 14, 2022 8:31 pm
Joskus vaan kun lukee kaikkea mahdollista onnettomuuden tiimoilta, ei voi välttyä ajatukselta että jotakin kummallista tähän kuitenkin kätkeytyy vaikka itse onnettomuuden syy on mikä se on JAIC-raportissa.
Se on se asioiden hämäryys. Tässä pari mysteeriä jotka eivät ole salaliittoteoriaa vaan ihan totisinta totta:

* Ruotsin valtio salannut kasan Estonia-asiakirjoja 70 vuodeksi. Varmaan osa koskee lastin sisältöä mutta miksi. Eihän kyseisellä lähdöllä kuulemma mitään kuljetettu vai koskevatko salainen-leimat aikaisempia kuljetuksia? Kukaan ei kerro. Ruotsin valtio valehdellut Estoniasta jääden housut kintuissa kiinni. Miksi valehtelijaa pitäisi uskoa ettei ole muista asioista valehdellut.

* Betonointisuunnitelmat. Ei omaan korvaan kyllä käy selittelyt haudanryöstäjistä. Suunnitelman takana on oltava jotain muutakin kyseessä olisi ollut jättioperaatio jota ei parin rosvon pelon takia toteutukseen laitettaisi

* Mystiset kuolemat / henkirikokset pian turman jälkeen: Viron tullin pääjohtaja ammuttiin kotipihalle, Estlinen silloinen toimitusjohtaja kuulemma teki itsemurhan junaradalle piikkilankaan käärittynä. Muutama muukin henkirikos yhdistetty Estoniaan. Yhteistä näissä että kaikki vieläkin selvittämättä

* Pihtin mysteeri. Asian voisi kuitata hölynpölynä jos perustuisi pelkkiin kuulopuheisiin. Tässä kuitenkin mustaa valkoisella kuten nimen ilmaantuminen pelastuneisiin. Sinne päästäkseen nimi piti itse antaa ja kaiken kukkuraksi pelastuneiden joukosta ei ilmeisesti ole löytynyt ketään edes sinne päin samannimistä johon asiat olisi voinut sekoittaa. Ruotsin merenkulkuhallituksen johtaja pian onnettomuuden jälkeen sanoi kameroille, että Pihtiä on päästy jo kuulemaan. Lisäksi myymälävastaava Vahtrasin väitettyyn katoamiseen liittyy enemmän kuin tarpeeksi hämäryyksiä

* Dokumentit Estonian tutkimuksista. Ylen Spotlight näytti hyvin kuinka vaikeaa on löytää papereita jos jotain tarvitaan. Missä ne alkuperäiset videot? Jossain kuulemma. Miksei JAIC haastatellut kaikkia selviytyjiä? Spotlight-ohjelmassa etsittiin papereita hätäpoijututkimuksista. Eivät löytäneet eli kadonneet kuin tuhka tuuleen. Meinaa siis sitä, että virallista totuutta myydään jossain asioissa ilman taustadataa

* Estonian keulavisiiri. Miksi sitä säilytetään sotilastukikohdassa miksei se ole jossain merimuseossa vaikka? Miksi siitä visiiristä on hitsattu osia irti? Ne osat ovat kuulemma jossain en muista missä. Jos joku kyselis niiden perään niin ei yllättäisi jos olisivat "hukassa"

* Hämäryys kellonaikojen kanssa. Iso joukko selviytyjiä on erimielisiä tapahtumakulusta ajallisesti. JAIC selittää raportissaan aikaeroja kompromisseilla. Mutta tässä puhutaan vartista joka on Estonian kohdalla ikuisuus. Mielestäni erittäin huomionarvoinen seikka koska kyse ei ole yhdestä tai kahdesta todistajasta vaan joukosta jonka ääni ei JAIC:n raportissa edes kuulu.

Siinä muutama asia kokonaisuudesta jota ei kuitata pelkällä salaliittohölynpölyllä. Näihin ei saa vastauksia vaikka virallinen totuus kertoo pelkästä onnettomien sattumien summasta niin kyllä siinä rupee pää vähän funtsimaan. Ja sitten se suurin kysymys mihin ei vaan vastausta saa: Mitä jätetään kertomatta ja minkä takia?

Avatar
MissMallard
Axel Foley
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 4:24 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja MissMallard »

Hyviä pohdintoja sinulta @ammattiamatööri!

Tässä myös ohessa linkatun jutun kirjoittajan näkemyksenä ja yhteenvetona erikoisia piirteitä ja teorioita onnettomuudesta vuodelta 2016. Tuolloin ei vielä tarkassa tiedossa tuo oikean kyljen iso reikä/aukko/repeämä. Artikkeli taitaa olla jo linkattuna ketjuun mutta nostetaan se vielä tähän kun näistä ns. outouksista tässä on keskustelu.

Linkatun jutun loppupuolelta jää mieleen erityisesti tämä:

"Merenkulkulaitoksesta tihkuneet huhut

Ruotsin merenkulkulaitoksesta tihkuneiden vihjeiden mukaan merenkulkulaitoksessa oltiin selvillä siitä, että Estonian uppoaminen oli ollut seurausta aluksen runkoon syntyneestä rei’ästä.

”En (…) person tillhörig Sjöfartsverket uppgav att det skulle finnas ett hål i Estonias ksrov på däck 0, på styrbord sida, vilket skulle vara den egentliga orsaken till förlisningen” (Witte: M/S Estonia sänktes, s. 31). ”(…) Spiegel TV:s källa vid Sjöfartsverket redan i december 1996 informerade Spiegel TV om att det skulle finnas en hemligstäplad SÄPO-rapport inom Sjöfartsverket, varav framgår att den egentliga orsaken till förlisningen var ett stort hål på däck 0 på styrbord sida och inte att bogvisiret slets loss” (ibid.). "

(Google käännös:
"Eräs (...) Merenkulkulaitokseen kuuluva henkilö totesi, että Estonian kannella 0, oikealla puolella, olisi reikä, joka olisi todellinen uppoamisen syy" (Witte: M/S Estonia upposi , s. 31). "(...) Spiegel TV:n lähde Ruotsin merenkulkulaitoksesta ilmoitti Spiegel TV:lle jo joulukuussa 1996, että Ruotsin merenkulkulaitoksessa tulee olemaan salainen SÄPO-raportti, josta käy ilmi, että uppoamisen todellinen syy oli suuri reikä. kannella 0 oikealla puolella, eikä keulavisiiri repeytynyt” (ibid.). ")


"Tähtäimessä tapaus MV Estonia"
Tekijä Tapio Kuosma -28.9.2016

https://vastavalkea.fi/2016/09/28/tahta ... mv-estonia

Avatar
Rasvamaha
Neuvoja-Jack
Viestit: 561
Liittynyt: Ti Loka 13, 2020 2:05 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja Rasvamaha »

Olen kans sitä mieltä että betonoinnilla haluttiin peittää jotakin, ja kun myöhemmin on varmaan todettu että materiaali joka piti peittää, on poistettu Estoniasta, niin ei tarvita enään betonikuorta.

Haudanryöstäjiä tuskin olisi mistään pinnanyläpuolisesta laivasta tullut, koska alue oli merivartioston seurannassa.

Joten onko Ruotsalaisten tai Venäläisten erikoisjoukot käyny esim. sukellusveneellä paikalla, ja sieltä kautta siirtäneet materiaalin pois Estoniasta...
Muistakaa jatkossakin äänestää SDP, Vasemmistoliitto, tai Vihreät. Saamme näin paskemman Suomen.

ammattiamatööri
Jack Bauer
Viestit: 902
Liittynyt: Ma Syys 14, 2020 5:03 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja ammattiamatööri »

Mistä reiästä se lasti olisi pois viety? Ei sieltä ole kyllä voitu mitenkään hakea ainakaan ajoneuvoja / lavoja ilman että ramppi olisi auki. Tai sitten lasti on ollut niin pienikokoista että se on voitu jopa käsipelillä jotenkin autokannelta poistaa.

"Hylyssä keularamppi oli hieman auki. Se oli yläosastaan noin yhden metrin raollaan. Ensisijaisesti tarkastettiin rampin
alapinnan kunto, koska sen yläpinnalle oli vaikea päästä" (loppuraportti s.124)

Miten nyt haluaakaan ajatella näkyykö siinä yhdessä sukellusvideossa ne irti hitsatut rampin kaiteet vai ei. Jos näkyy niin homma on täysin ristiriidassa JAIC:n raportin kanssa joka kertoo ettei sinne raon kohdalle ole juuri edes päästy. Puhumattakaan että oltaisiin tuolta sisäpuolelle menty ja poistettu kaiteet kauniiseen riviin aluksen ulkopuolelle.

Alukseenhan noin muuten mentiin sisään pohjasta ja toisen puolen ikkunoita rikkomalla. Mutta autokannelle ei kyllä hitsaus / rikkomispelillä ole voinut päästä mistään muualta kuin keularampin kautta. Eli tässä taas näitä, että koska se ramppi on irti lähtenyt. Onko sitä jossain kohti Rockwaterin sukellusten jälkeen väännetty enemmän kenties auki jolloin tonkiminen onkin sitten toinen juttu.

Onko dplay-porukka käynyt kuvaamassa keulan ja jos ovat niin onko se ramppi ollut suunnilleen paikallaan? Lausunnonhan autokannen aukeamisesta antoi viralliset tutkimukset viime vuonna.

Avatar
Rasvamaha
Neuvoja-Jack
Viestit: 561
Liittynyt: Ti Loka 13, 2020 2:05 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja Rasvamaha »

The 1st video tape shown ran from 18.54.50 to 20.07 hrs. and had identical interruptions to the copies received by us, i.e. the picture turned to blue (on our copy to snow) while the time kept running and after a while the picture came back.
This occurred three times, viz. when the ROV was moving over the seabed viewing different debris from the wreck when the interruption (breaks) occurred:


- 19.36.34 - something like rails on seabed – break to
19.37.49 - 75 seconds missing
- 19.38.02 - unknown white metal on seabed – break to
19.38.19 - 17 seconds missing
- 19.38.25 - bow ramp rail on seabed – break to
19.39.09 - 44 seconds missing
- 19.41.07 - possible rail on seabed – break to
19.41.45 - 38 seconds missing.
This was apparently Video I (Jutta 2) - No. 1 on the Disengage List.

HS: “This tape ends here.”

WH: “No, our tape starts again.”

HS: “Original ends here.”

Ensimmäinen näytettävä videonauha kesti kello 18.54.50 - 20.07. ja siinä oli identtisiä keskeytyksiä saamiemme kopioiden kanssa, eli kuva muuttui siniseksi (meidän kopiossamme lumeksi) ajan kuluessa ja hetken kuluttua kuva palasi.
Tämä tapahtui kolme kertaa, esim. kun ROV liikkui merenpohjan yli katsoen erilaisia ​​hylystä peräisin olevia roskia, kun keskeytys (katkot) tapahtui:


- 19.36.34 - jotain merenpohjan kiskojen kaltaista – murtaa
19.37.49 - 75 sekuntia puuttuu
- 19.38.02 - tuntematon valkoinen metalli merenpohjassa – murtaa
19.38.19 - 17 sekuntia puuttuu
- 19.38.25 - keularampin kisko merenpohjassa – katko
19.39.09 - 44 sekuntia puuttuu
- 19.41.07 - mahdollinen kisko merenpohjassa – katko
19.41.45 - 38 sekuntia puuttuu.
Tämä oli ilmeisesti Video I ( Jutta 2 ) - No. 1 irrotuslistalla.

HS: "Tämä nauha päättyy tähän."

WH: "Ei, nauhamme alkaa uudelleen."

HS: "Alkuperäinen loppuu tähän."
The attached sonar picture turned out to be part of the sonar recordings with print-outs at the right side indicating latitude and longitude and possibly course and speed every 30 seconds commencing at 22.47.01 and ending 22.49.31. The big object is visible on the recording between 21.47.31 and 22.49.01. Latitude (y) and longitude (x) are stated by code groups of 6 or 7 digits which were found to be based on the Finnish geodetic system. The corresponding position was found to be very close to the wreck.

PVJ and HS were listening without any comments, but the following discussion developed:

HS: “We are through now.”

WH “But ‘Jutta 2’ in the afternoon is missing and there must be numerous more video tapes.”

HS: “I don’t know from where you have this information.”

WH: “We have these video tapes here [shows the tapes] , and we got them from you.”

HS: “You have them, but we don’t have them here. We have nothing more. We have shown you all originals.”

WH: “But there must be more.”

PVJ: “No, nothing.”

HS: “Where should the other videos be?”

WH “There is really nothing more?”

PVJ: “No.”

WH: “Nothing? Can I write that down?”

PVJ: “No, there are no more videos here.”

WH: “Not here? But where are they?”

PVJ: “I don’t know.”

WH: “Where are the videos from the 5th ?”

PVJ: “I can’t remember all the videos, but do you have one of the 5th ?”

WH: “I have got faxes from Kari Lethola to Olof Forssberg where he states that they made videos when searching the visor.”

PVJ: “No, we only made sonar pictures.”

WH: “Yes, and there was an object which at first is described to be the visor. Afterwards it’s only a steel plate and later it disappears at all.”

(Silence)

WH: “OK, there must be more videos because I saw them in Kari Lethola’s office, there were many tapes in the board.”

PVJ: “Perhaps these tapes were not all tapes about ‘Estonia’ ”.

WH: “I think they were about ‘Estonia’ ”.

Liitteenä oleva luotainkuva osoittautui osaksi luotaintallenteita, joiden oikealla puolella tulostettiin leveys- ja pituusasteet sekä mahdollisesti kurssi ja nopeus 30 sekunnin välein alkaen klo 22.47.01 ja päättyen klo 22.49.31. Iso esine näkyy tallenteessa 21.47.31-22.49.01. Leveysaste (y) ja pituusaste (x) on ilmoitettu 6- tai 7-numeroisilla koodiryhmillä, joiden on todettu perustuvan Suomen geodeettiseen järjestelmään. Vastaavan sijainnin havaittiin olevan hyvin lähellä hylkyä.

PVJ ja HS kuuntelivat ilman kommentteja, mutta seuraava keskustelu syntyi:

HS: "Olemme nyt ohi."

WH "Mutta "Jutta 2" iltapäivällä puuttuu ja videonauhoja täytyy olla useita lisää."

HS: "En tiedä, mistä sinulla on nämä tiedot."

WH: "Meillä on nämä videonauhat täällä [näyttää nauhat] , ja saimme ne teiltä."

HS: "Teillä on niitä, mutta meillä ei ole niitä täällä. Meillä ei ole muuta. Olemme näyttäneet sinulle kaikki alkuperäiset.”

WH: "Mutta niitä täytyy olla enemmän."

PVJ: "Ei mitään."

HS: "Missä muiden videoiden pitäisi olla?"

WH "Eikö oikeastaan ​​ole mitään muuta?"

PVJ: "Ei."

WH: "Ei mitään? Voinko kirjoittaa sen ylös?"

PVJ: "Ei, täällä ei ole enää videoita."

WH: "Ei täällä? Mutta missä he ovat?"

PVJ: "Minä en tiedä."

WH: "Missä ovat videot 5. päivästä?"

PVJ: "En muista kaikkia videoita, mutta onko sinulla yksi viidestä?"

WH: "Olen saanut Kari Letholalta fakseja Olof Forssbergille, joissa hän kertoo tehneensä videoita visiiriä etsiessään."

PVJ: "Ei, teimme vain luotainkuvia."

WH: "Kyllä, ja siellä oli esine, jota aluksi kuvaillaan visiiriksi. Myöhemmin se on vain teräslevy ja myöhemmin se katoaa ollenkaan.

(Hiljaisuus)

WH: "OK, videoita täytyy olla lisää, koska näin ne Kari Letholan toimistossa, taulussa oli paljon nauhoja."

PVJ: "Ehkä nämä nauhat eivät olleet kaikki nauhoja "Virosta"".

WH: "Luulen, että ne puhuivat "Virosta".

https://www.estoniaferrydisaster.net/ch ... /13-0.html

Onko sivulta löytyvät keskustelut sukellusvdeoista totta, vai jonkun omasta päästä keksimää tarinaa ??
Muistakaa jatkossakin äänestää SDP, Vasemmistoliitto, tai Vihreät. Saamme näin paskemman Suomen.

Avatar
Rasvamaha
Neuvoja-Jack
Viestit: 561
Liittynyt: Ti Loka 13, 2020 2:05 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja Rasvamaha »

https://youtu.be/x40SAJS2whY

Titanicista 8k video, se on kuitenkin melkein 4 kilometrin syvyydessä, ja Estoniasta ei vieläkään saa kunnon materiaalia kuvattua ...
Muistakaa jatkossakin äänestää SDP, Vasemmistoliitto, tai Vihreät. Saamme näin paskemman Suomen.

hi3
Remington Steele
Viestit: 202
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 6:37 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja hi3 »

Rasvamaha kirjoitti:
Pe Syys 02, 2022 6:02 pm
https://youtu.be/x40SAJS2whY

Titanicista 8k video, se on kuitenkin melkein 4 kilometrin syvyydessä, ja Estoniasta ei vieläkään saa kunnon materiaalia kuvattua ...
Miten määrittelet, että Estoniasta ei ole kunnollista materiaalia saatu kuvattua?

Vastaa Viestiin