Eikä myöskään mitään sitä tukevaa ole löydetty esitettäväksi.
Estonia
Valvoja: Moderaattorit
Re: Estonia
Tuo teoria vain selittää ne jäljet eli reiät ja kolhut, samalla eliminoiden sen teorian jonka mukaan sukellusvene törmäsi Estoniaan. Se ei silti selitä miksi Estonia uppoi niin nopeasti. Tuon pohjakosketuksen, mikä uppoamisessa luonnollisesti tapahtuu (ja tätä tuskin kukaan kiistää) ja siitä seuranneet todisteet Estonian rungossa, ovat kuitenkin tieteilijät todenneet todennäköiseksi mutta ei varmaksi. Sen sijaan sukellusveneteoriaa ei ole kukaan tietelijä maininnut sanallakaan, ainakaan tietääkseni. Sitä ei myöskään tue mikään Estonian rungossa.
Hei sinä siellä, onks sul kelloo?
Re: Estonia
Yksi myyttin murrettu, reijät tosiaan tuli kylkeen törmäyksestä. Mutta vielä ei kuitenkaan ole ihan sata rosenttista varmuutta kohteesta
Jokos voidaan haudata teoria sukellusveneen törmäämisestä keulaan, jonka takia visiiri irtosi ja laiva upposi, vaikka ramppi olikin kiinni, mutta sitten se olikin auki ja sit se oli kiinni ja sitten se kuitenkin oli auki ja meni takaisin kiinni
Jokos voidaan haudata teoria sukellusveneen törmäämisestä keulaan, jonka takia visiiri irtosi ja laiva upposi, vaikka ramppi olikin kiinni, mutta sitten se olikin auki ja sit se oli kiinni ja sitten se kuitenkin oli auki ja meni takaisin kiinni
Muistakaa jatkossakin äänestää SDP, Vasemmistoliitto, tai Vihreät. Saamme näin paskemman Suomen.
-
- Jack Bauer
- Viestit: 902
- Liittynyt: Ma Syys 14, 2020 5:03 pm
Re: Estonia
Sit joskus kun rei'istä on päästy eroon niin voidaan jatkaa ikuista vääntöä tästä. Tosin keularamppi on paljon helpompi kohde se joko keulavisiirin mukana aukesi kokonaan tai sitten se ei auennut kokonaan. Helppo rasti valita puolensa.
Re: Estonia
Nyt en pysy kärryillä. Miksi se ei olisi auennut kokonaan? Mikä teoria tämä nyt on ja ennen kaikkea miksi? En näe mitään syytä miksi se ei olisi voinut olla apposen auki pinnalla, mennä kiinni laivan upotessa ja vieläpä viimeisen saranan pettäneen itsekseen lopuksi, jolloin ramppi putosi nykyisille sijoilleen. Annan sille yhden prosentin, että joku taho irroitti rampin, mutta muuta spekuloitavaa en näe tai sitten olen ymmärtänyt fysiikan perusteet aivan väärin.ammattiamatööri kirjoitti: ↑To Marras 18, 2021 8:01 pmSit joskus kun rei'istä on päästy eroon niin voidaan jatkaa ikuista vääntöä tästä. Tosin keularamppi on paljon helpompi kohde se joko keulavisiirin mukana aukesi kokonaan tai sitten se ei auennut kokonaan. Helppo rasti valita puolensa.
-
- Jack Bauer
- Viestit: 902
- Liittynyt: Ma Syys 14, 2020 5:03 pm
Re: Estonia
Koska kukaan ei ole nähnyt sitä sepposen selällään. Sillaste on kyllä rampin monitoreistaan nähnyt mutta siinä näyssä ramppi on ollut paikallaan ja vettä tulvinut sivuista.hi3 kirjoitti: ↑Pe Marras 19, 2021 12:57 amNyt en pysy kärryillä. Miksi se ei olisi auennut kokonaan? Mikä teoria tämä nyt on ja ennen kaikkea miksi? En näe mitään syytä miksi se ei olisi voinut olla apposen auki pinnalla, mennä kiinni laivan upotessa ja vieläpä viimeisen saranan pettäneen itsekseen lopuksi, jolloin ramppi putosi nykyisille sijoilleen. Annan sille yhden prosentin, että joku taho irroitti rampin, mutta muuta spekuloitavaa en näe tai sitten olen ymmärtänyt fysiikan perusteet aivan väärin.ammattiamatööri kirjoitti: ↑To Marras 18, 2021 8:01 pmSit joskus kun rei'istä on päästy eroon niin voidaan jatkaa ikuista vääntöä tästä. Tosin keularamppi on paljon helpompi kohde se joko keulavisiirin mukana aukesi kokonaan tai sitten se ei auennut kokonaan. Helppo rasti valita puolensa.
Re: Estonia
Jos joku on ollut autokannella omin silmin näkemässä aukinaisen rampin, hän tuskin on kertomassa havaintoja. Myöskään laivan etupuolelta tai keulan sivuilta 1-50 metrin päästä ei ole kerrottu yhdenkään veneilijän (edes sukellus-) havaintoja . Muista suunnista sitä ramppia ei ole voinut nähdä.ammattiamatööri kirjoitti: ↑Pe Marras 19, 2021 4:57 amKoska kukaan ei ole nähnyt sitä sepposen selällään. Sillaste on kyllä rampin monitoreistaan nähnyt mutta siinä näyssä ramppi on ollut paikallaan ja vettä tulvinut sivuista.hi3 kirjoitti: ↑Pe Marras 19, 2021 12:57 amNyt en pysy kärryillä. Miksi se ei olisi auennut kokonaan? Mikä teoria tämä nyt on ja ennen kaikkea miksi? En näe mitään syytä miksi se ei olisi voinut olla apposen auki pinnalla, mennä kiinni laivan upotessa ja vieläpä viimeisen saranan pettäneen itsekseen lopuksi, jolloin ramppi putosi nykyisille sijoilleen. Annan sille yhden prosentin, että joku taho irroitti rampin, mutta muuta spekuloitavaa en näe tai sitten olen ymmärtänyt fysiikan perusteet aivan väärin.ammattiamatööri kirjoitti: ↑To Marras 18, 2021 8:01 pm
Sit joskus kun rei'istä on päästy eroon niin voidaan jatkaa ikuista vääntöä tästä. Tosin keularamppi on paljon helpompi kohde se joko keulavisiirin mukana aukesi kokonaan tai sitten se ei auennut kokonaan. Helppo rasti valita puolensa.
Sillaste on toki voinut nähdä miten vettä on tullut sivuista ennen kuin se aukesi kokonaan ja sitten on alkanut tulla vähän kiire muihin toimiin. Ei kukaan varmaan katso tv-monitorista katastrofielokuvaa lopputeksteihin asti, jos se tapahtuu reaaliajassa samalla laivalla missä itse on.
-
- Jack Bauer
- Viestit: 902
- Liittynyt: Ma Syys 14, 2020 5:03 pm
Re: Estonia
Se tässä nyt onkin aina ollut outoa miksi oletuksena on pidetty sitä että ramppi on repeytynyt kokonaan irti. Mihin tuo oletus perustuu? Veden virtaamisen nopeuteen ja laskutoimituksiin, että virallinen teoria toimii vain jos keula on täysin auki? Onko mitään muuta tukemassa edes sitä väitettä että visiiri olisi matkallaan repinyt keulan täysin sepposen selälleen?joepoika kirjoitti: ↑Pe Marras 19, 2021 12:29 pm Sillaste on toki voinut nähdä miten vettä on tullut sivuista ennen kuin se aukesi kokonaan ja sitten on alkanut tulla vähän kiire muihin toimiin. Ei kukaan varmaan katso tv-monitorista katastrofielokuvaa lopputeksteihin asti, jos se tapahtuu reaaliajassa samalla laivalla missä itse on.
Re: Estonia
Niin kokonaan irtihän se on repeytynyt, tai revitty, tai miten vain, vasta hiljattain.ammattiamatööri kirjoitti: ↑Pe Marras 19, 2021 12:53 pm Se tässä nyt onkin aina ollut outoa miksi oletuksena on pidetty sitä että ramppi on repeytynyt kokonaan irti. Mihin tuo oletus perustuu? Veden virtaamisen nopeuteen ja laskutoimituksiin, että virallinen teoria toimii vain jos keula on täysin auki? Onko mitään muuta tukemassa edes sitä väitettä että visiiri olisi matkallaan repinyt keulan täysin sepposen selälleen?
Oletuksen perusteena ainakin:
-SSPA:n pienoismallikoe https://www.youtube.com/watch?v=FNeIjqADJS0
-JAIC oli suunnilleen samalla kannalla ja toteaa itse rampista: Kaksi vasemmanpuoleista rampin alapäässä olevaa saranaa oli repeytynyt irti (kuva 8.11). Molemmat rampin hydraulisylinterit olivat murtuneet männänvarren päiden puolelta eli rampin kiinnityskohdista. .... ja .... Lukituskoukkujen kiinnityskorvakkeet olivat vääntyneet. Itse koukkuja ei päästy tarkastamaan lähemmin. Rampin sivupalkeissa olevat telkipesät, joihin lukitustapit työntyvät lukitessaan rampin, olivat kaikki vääntyneet auki lukuunottamatta vasemmanpuoleista alinta pesää.
-Visiirin irtoaminen on hyvä selitys aiheuttamaan nämä vahingot kun se repäisee kiinni olevaa ramppia yläreunasta koko painollaan.
-Muistetaan, että kun lukot ja hydrauliikka on pois tieltä, ramppi tulee alas ihan itsestään niin kauan kun laiva on enemmän pysty- kuin vaakasuorassa.
-Rampin ala/ulkopinnassa näkyvät vauriot, joille hyvä selitys on osuminen bulbiin
Re: Estonia
1. Eikö visiirin putoaminen ole käytännössä pakotettu repimään rampin auki?
2. Eikö sukelluksilla ole todettu rampin hydrauliikan ym olevan kaput?
Tästähän päästään varsin hyvin siihen, että ramppi on VOINUT olla täysin auki ja todennäköisesti on näin ollutkin, koska sitä ei ole mikään ollut pitämässä myöskään yläasennossa taistelemassa gravitaatiota vastaan. Se ettei joku ole nähnyt jotakin ei ole mikään kovin looginen päättelyketju asioiden tapahtumiseen. Kyllä se puukin metsässä kaatuu, vaikka sitä ei kukaan olisi katsomassa. Silminnäkijähavainnot ajanhetkellä Y kertovat vain sen hetken tilanteesta. Ilmeisemmin sillä hetkellä ramppi oli ainakin osittain kiinni, mutta visiiri falskasi pahemmin ja oli vain osittain kiinni. Sieltähän tuli vettä muulloinkin ja nyt sitä tuli todetusti hieman enemmän.
2. Eikö sukelluksilla ole todettu rampin hydrauliikan ym olevan kaput?
Tästähän päästään varsin hyvin siihen, että ramppi on VOINUT olla täysin auki ja todennäköisesti on näin ollutkin, koska sitä ei ole mikään ollut pitämässä myöskään yläasennossa taistelemassa gravitaatiota vastaan. Se ettei joku ole nähnyt jotakin ei ole mikään kovin looginen päättelyketju asioiden tapahtumiseen. Kyllä se puukin metsässä kaatuu, vaikka sitä ei kukaan olisi katsomassa. Silminnäkijähavainnot ajanhetkellä Y kertovat vain sen hetken tilanteesta. Ilmeisemmin sillä hetkellä ramppi oli ainakin osittain kiinni, mutta visiiri falskasi pahemmin ja oli vain osittain kiinni. Sieltähän tuli vettä muulloinkin ja nyt sitä tuli todetusti hieman enemmän.
Re: Estonia
Ota huomioon, että harva täällä kirjoittelevista ei ole lukenut tutkintaraporttia, vaan heittelee erilaisia teorioita sitä mukaa kuin mieleen juolahtaa ja mitä edellinen postaaja on kirjoittanut. Raportissa visiirin ja rampin vauriot on kuvattu tarkkaan ja tehty laskelmia ja jopa on tehty kokeitakin lukitusjärjestelmien osalta. Sieltä löytyy myös laskelmiin perustuva arvio, miten pitkään lukituksien olisi pitänyt kestää onnettomuusyön röykytystä.hi3 kirjoitti: ↑Pe Marras 19, 2021 4:03 pm 1. Eikö visiirin putoaminen ole käytännössä pakotettu repimään rampin auki?
2. Eikö sukelluksilla ole todettu rampin hydrauliikan ym olevan kaput?
Tästähän päästään varsin hyvin siihen, että ramppi on VOINUT olla täysin auki ja todennäköisesti on näin ollutkin, koska sitä ei ole mikään ollut pitämässä myöskään yläasennossa taistelemassa gravitaatiota vastaan. Se ettei joku ole nähnyt jotakin ei ole mikään kovin looginen päättelyketju asioiden tapahtumiseen. Kyllä se puukin metsässä kaatuu, vaikka sitä ei kukaan olisi katsomassa. Silminnäkijähavainnot ajanhetkellä Y kertovat vain sen hetken tilanteesta. Ilmeisemmin sillä hetkellä ramppi oli ainakin osittain kiinni, mutta visiiri falskasi pahemmin ja oli vain osittain kiinni. Sieltähän tuli vettä muulloinkin ja nyt sitä tuli todetusti hieman enemmän.
Sen jälkeen, kun rampin lukitus ja hydrauliikkasylinterit ovat pettäneet, ramppi heilui täysin holtittomasti saranoidensa varassa riippuen siitä, minkälaiset voimat siihen vaikuttavat, gravitaatio ja aallot. Kun laivaa tutkittiin uppoamisen jälkeen, niin vaurioista todettiin em. asiat ja lisäksi toinen sarana oli vaurioitunut.
WW2 jälkeisen merisotahistorian suurimmat tappiot aiheuttaa maa, jolla ei ole edes kunnon laivastoa.
Re: Estonia
No siis asiastahan nyt on olemassa vain konemiesten kertomaa elikkä ramppi oli lähes kiinni mutta vettä tihkui kuitenkin autokannelle.hi3 kirjoitti: ↑Pe Marras 19, 2021 4:03 pm 1. Eikö visiirin putoaminen ole käytännössä pakotettu repimään rampin auki?
2. Eikö sukelluksilla ole todettu rampin hydrauliikan ym olevan kaput?
Tästähän päästään varsin hyvin siihen, että ramppi on VOINUT olla täysin auki ja todennäköisesti on näin ollutkin, koska sitä ei ole mikään ollut pitämässä myöskään yläasennossa taistelemassa gravitaatiota vastaan. Se ettei joku ole nähnyt jotakin ei ole mikään kovin looginen päättelyketju asioiden tapahtumiseen. Kyllä se puukin metsässä kaatuu, vaikka sitä ei kukaan olisi katsomassa. Silminnäkijähavainnot ajanhetkellä Y kertovat vain sen hetken tilanteesta. Ilmeisemmin sillä hetkellä ramppi oli ainakin osittain kiinni, mutta visiiri falskasi pahemmin ja oli vain osittain kiinni. Sieltähän tuli vettä muulloinkin ja nyt sitä tuli todetusti hieman enemmän.
Rampin selkoselällään olemista ei tue mikään väittämä.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti
Re: Estonia
Jos sun auton konepellin pumppu tai rautatanko poistetaan, niin pysyykö se ylhäällä edelleen. Aivan! Konemiehistö piti ramppia käsillä paikallaan, näin sen on oltava.sikakoira kirjoitti: ↑To Marras 25, 2021 7:57 pmNo siis asiastahan nyt on olemassa vain konemiesten kertomaa elikkä ramppi oli lähes kiinni mutta vettä tihkui kuitenkin autokannelle.hi3 kirjoitti: ↑Pe Marras 19, 2021 4:03 pm 1. Eikö visiirin putoaminen ole käytännössä pakotettu repimään rampin auki?
2. Eikö sukelluksilla ole todettu rampin hydrauliikan ym olevan kaput?
Tästähän päästään varsin hyvin siihen, että ramppi on VOINUT olla täysin auki ja todennäköisesti on näin ollutkin, koska sitä ei ole mikään ollut pitämässä myöskään yläasennossa taistelemassa gravitaatiota vastaan. Se ettei joku ole nähnyt jotakin ei ole mikään kovin looginen päättelyketju asioiden tapahtumiseen. Kyllä se puukin metsässä kaatuu, vaikka sitä ei kukaan olisi katsomassa. Silminnäkijähavainnot ajanhetkellä Y kertovat vain sen hetken tilanteesta. Ilmeisemmin sillä hetkellä ramppi oli ainakin osittain kiinni, mutta visiiri falskasi pahemmin ja oli vain osittain kiinni. Sieltähän tuli vettä muulloinkin ja nyt sitä tuli todetusti hieman enemmän.
Rampin selkoselällään olemista ei tue mikään väittämä.
Re: Estonia
Varmaan venäläinen pienoissukellusvene kävi rikkomassa rampin salvat ja hydrauliikan ja telomassa toisen saranan rikki. Sitten 2020 joku venäläinen kävi vielä huvikseen ruostuttamassa toisenkin saranan, jolloin ramppi kellahti meren pohjalle.hi3 kirjoitti: ↑Pe Marras 26, 2021 9:30 amJos sun auton konepellin pumppu tai rautatanko poistetaan, niin pysyykö se ylhäällä edelleen. Aivan! Konemiehistö piti ramppia käsillä paikallaan, näin sen on oltava.sikakoira kirjoitti: ↑To Marras 25, 2021 7:57 pmNo siis asiastahan nyt on olemassa vain konemiesten kertomaa elikkä ramppi oli lähes kiinni mutta vettä tihkui kuitenkin autokannelle.hi3 kirjoitti: ↑Pe Marras 19, 2021 4:03 pm 1. Eikö visiirin putoaminen ole käytännössä pakotettu repimään rampin auki?
2. Eikö sukelluksilla ole todettu rampin hydrauliikan ym olevan kaput?
Tästähän päästään varsin hyvin siihen, että ramppi on VOINUT olla täysin auki ja todennäköisesti on näin ollutkin, koska sitä ei ole mikään ollut pitämässä myöskään yläasennossa taistelemassa gravitaatiota vastaan. Se ettei joku ole nähnyt jotakin ei ole mikään kovin looginen päättelyketju asioiden tapahtumiseen. Kyllä se puukin metsässä kaatuu, vaikka sitä ei kukaan olisi katsomassa. Silminnäkijähavainnot ajanhetkellä Y kertovat vain sen hetken tilanteesta. Ilmeisemmin sillä hetkellä ramppi oli ainakin osittain kiinni, mutta visiiri falskasi pahemmin ja oli vain osittain kiinni. Sieltähän tuli vettä muulloinkin ja nyt sitä tuli todetusti hieman enemmän.
Rampin selkoselällään olemista ei tue mikään väittämä.
Jos jätetään järjettömät teoriat sikseen, niin kaikki rampin vauriot viittaavat siihen, että ramppi on ollut jossain vaiheessa auki. Ja ramppi on saranoitu alareunastaan, joten upotessaan lähes ylösalaisin painovoima painoi sen kiinni ihan luonnollisella tavalla. Rampin olisi pitänyt kiilautua, jotta se olisi pysynyt auki aluksen maatessa pohjassa.
WW2 jälkeisen merisotahistorian suurimmat tappiot aiheuttaa maa, jolla ei ole edes kunnon laivastoa.