Hyviä pohdintoja sinulta @ammattiamatööri!
Tässä myös ohessa linkatun jutun kirjoittajan näkemyksenä ja yhteenvetona erikoisia piirteitä ja teorioita onnettomuudesta vuodelta
2016. Tuolloin ei vielä tarkassa tiedossa tuo oikean kyljen iso reikä/aukko/repeämä. Artikkeli taitaa olla jo linkattuna ketjuun mutta nostetaan se vielä tähän kun näistä ns. outouksista tässä on keskustelu.
Linkatun jutun loppupuolelta jää mieleen erityisesti tämä:
"
Merenkulkulaitoksesta tihkuneet huhut
Ruotsin merenkulkulaitoksesta tihkuneiden vihjeiden mukaan merenkulkulaitoksessa oltiin selvillä siitä, että Estonian uppoaminen oli ollut seurausta aluksen runkoon syntyneestä rei’ästä.
”En (…) person tillhörig Sjöfartsverket uppgav att det skulle finnas ett hål i Estonias ksrov på däck 0, på styrbord sida, vilket skulle vara den egentliga orsaken till förlisningen” (Witte: M/S Estonia sänktes, s. 31). ”(…) Spiegel TV:s källa vid Sjöfartsverket redan i december 1996 informerade Spiegel TV om att det skulle finnas en hemligstäplad SÄPO-rapport inom Sjöfartsverket, varav framgår att den egentliga orsaken till förlisningen var ett stort hål på däck 0 på styrbord sida och inte att bogvisiret slets loss” (ibid.). "
(Google käännös:
"Eräs (...) Merenkulkulaitokseen kuuluva henkilö totesi, että Estonian kannella 0, oikealla puolella, olisi reikä, joka olisi todellinen uppoamisen syy" (Witte: M/S Estonia upposi , s. 31). "(...) Spiegel TV:n lähde Ruotsin merenkulkulaitoksesta ilmoitti Spiegel TV:lle jo joulukuussa
1996, että Ruotsin merenkulkulaitoksessa tulee olemaan salainen SÄPO-raportti, josta käy ilmi, että uppoamisen todellinen syy oli suuri reikä. kannella 0 oikealla puolella, eikä keulavisiiri repeytynyt” (ibid.). ")
"Tähtäimessä tapaus MV Estonia"
Tekijä Tapio Kuosma -28.9.2016
https://vastavalkea.fi/2016/09/28/tahta ... mv-estonia