Estonia

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Rasvamaha
Neuvoja-Jack
Viestit: 561
Liittynyt: Ti Loka 13, 2020 2:05 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja Rasvamaha »

Nyt kun juutalaiset on sotkettu tähän, niin jokos ruvetaan syyttämään Estomian upotuksesta nazeja ?
Muistakaa jatkossakin äänestää SDP, Vasemmistoliitto, tai Vihreät. Saamme näin paskemman Suomen.

Avatar
acp
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1492
Liittynyt: Ma Syys 02, 2019 9:48 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja acp »

^Sama asia, eri nimillä.

ammattiamatööri
Jack Bauer
Viestit: 902
Liittynyt: Ma Syys 14, 2020 5:03 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja ammattiamatööri »

Rasvamaha kirjoitti:
La Elo 07, 2021 10:59 am

Ei ole mitään rekka-autoja, eikä mitään salaista lastia :roll:

Ja kun mahdollisuus olisi kuvata autokantta, ja siellä olevia moottoriajoneuvoja, niin kukaan ei halua kuvata sieltä, koska se ei kuulu sen hetken suunnitelmiin :lol: Eikä varmaan tulevaisuuden suunitelmiinkaan :evil:
Se Ruotsin antama virallinen selitys oli luokkaa hekoheko. Eli palkattiin "ulkopuolinen" selvitysmies jonka loppuraportti oli lähes kirjaimellisesti se mitä tullimies oli jo aikaisemmin julkisuuteen kertonut ja tyydyttiin vain yhdellä lauseella toteamaan, että turmayönä ei sotalastia ollut. Niin ja dplay-dokkarista selviää, että kun tältä hepulta ruvettiin kysymään tausta-aineistoa niin olikin yhtäkkiä poltettu kaikki raporttiin johtaneet asiakirjat. Kuulemma normaali toimintatapa

Uskoo ken tahtoo ja kappas mikä sattuma kun samalla Estoniaa on uppoamisesta lähtien suojeltu kuin jotain valtiosalaisuutta ja oli helkkarin kova kiire jopa betonoida koko paatti ettei vaan haudanryöstäjät pääse apajille. Melkoisen järeät toimet oli suunnitteilla kun valvonta hoituu kyllä ilman betonointiakin. Ja kun Ruotsissa nyt on nuijittu salaisiksi vino pino Estoniaa koskevia asiakirjoja niin mitähän mahtaa koskea jos ei jotain sellaista mistä pitää pitää turpa tukossa.

Arkipäiväinen
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 100
Liittynyt: Pe Syys 25, 2020 3:21 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja Arkipäiväinen »

reinoo kirjoitti:
La Heinä 31, 2021 1:35 pm
Eikai vaurioita löydetty kun ne oli pohjaavasten nyt estonia on kallistunut ja vauriot tullut näkyviin.
Vähän nyt jankataan ympyrää tässä keskustelussa, mutta ehkä se kuuluu asiaan. Tuo sama reikähän löydettiin jo 1990-luvun lopulla, kuten tiedetään - esim. Kalevassa oli juttu siitä tuolloin: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/aed2 ... 829a372c7d

Erohan tässä on siinä, että Kalevan juttu kertoi joistakin salaliittofoliohattupäähörhöistä, jotka väittävät että Estonian kyljessä on saunaosaston
kohdalla reikä. Nyt kun tuosta kyseisestä reiästä tehdään suoratoistopalveluun dokumentti, keksitään että laiva on kääntynyt vuosien saatossa ja siksi sitä ei huomattu tuolloin kun JAIC teki raporttiaan.

Pessimisti 123
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Elo 16, 2021 1:04 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja Pessimisti 123 »

[

Tulipas mieleen, että mitä jos tässä on ollut kuviona semmonen homma, että MS Estonia myytiin Suomelta Viroon Ruotsin ja Viron yhteiselle laivayhtiölle ihan siinä tarkoituksessa, että sitä käytettäisiin salakuljettamiseen? Ja riskit tiedettiin ja oltiin pohdittu tarkkaan, että millaisia ongelmia voi tulla kun roudaa sellaista kamaa autolautalla, mitä ei haluaisi kadottaa vaikka laiva vahingossa tai tahallaan upotettaisiin? Puolustusvoimat varmasti miettii tällaisia juttuja muutenkin. Oliko keulavisiiriä tarkoitus pitää jatkuvasti niin huonossa kunnossa, että jos alus uppoaa, lastiin päästään käsiksi? Tämä siis kysymyksenä viisaammille: onko mahdollista, että jos hydrauliset pumput keulavisiirissä ja rampin hydrauliikka on tiptop kunnossa, niin niitä ei enää saa mereen uponneesta aluksesta auki muuten kuin aivan helvetillisellä voimalla?
[/quote]

Jos yhtään mitään hydrauliikaasta ymmärtää ja maalaisjärkee käyttää niin jos hydraulisylinteristä aukasee tai lyö letkun poikki eli öljyt laskee pois männällä ei ole mitään mikä pitää sitä vastaan kun öljynpaine häviää, eli kyllä sen ihan auki saa toki ei varmasti käsin lähde liikkeelle ellei ole helvetinmoista vipuvartta

julli77
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Syys 01, 2015 7:47 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja julli77 »

Pessimisti 123 kirjoitti:
Ma Elo 16, 2021 2:51 pm
[

Tulipas mieleen, että mitä jos tässä on ollut kuviona semmonen homma, että MS Estonia myytiin Suomelta Viroon Ruotsin ja Viron yhteiselle laivayhtiölle ihan siinä tarkoituksessa, että sitä käytettäisiin salakuljettamiseen? Ja riskit tiedettiin ja oltiin pohdittu tarkkaan, että millaisia ongelmia voi tulla kun roudaa sellaista kamaa autolautalla, mitä ei haluaisi kadottaa vaikka laiva vahingossa tai tahallaan upotettaisiin? Puolustusvoimat varmasti miettii tällaisia juttuja muutenkin. Oliko keulavisiiriä tarkoitus pitää jatkuvasti niin huonossa kunnossa, että jos alus uppoaa, lastiin päästään käsiksi? Tämä siis kysymyksenä viisaammille: onko mahdollista, että jos hydrauliset pumput keulavisiirissä ja rampin hydrauliikka on tiptop kunnossa, niin niitä ei enää saa mereen uponneesta aluksesta auki muuten kuin aivan helvetillisellä voimalla?
Jos yhtään mitään hydrauliikaasta ymmärtää ja maalaisjärkee käyttää niin jos hydraulisylinteristä aukasee tai lyö letkun poikki eli öljyt laskee pois männällä ei ole mitään mikä pitää sitä vastaan kun öljynpaine häviää, eli kyllä sen ihan auki saa toki ei varmasti käsin lähde liikkeelle ellei ole helvetinmoista vipuvartta
[/quote]

onhan niissä ihan helvetinmoiset takaiskuventtiilit jotka sulkevat sylinterin jos joku putki hajoaa ja se venttiili aukeaa vain jos siihen syötetään painetta.

ammattiamatööri
Jack Bauer
Viestit: 902
Liittynyt: Ma Syys 14, 2020 5:03 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja ammattiamatööri »

Ei ainakaan oma logiikka taivu ymmärtämään mikä järki on hommata surkeassa kunnossa oleva paatti salakuljetustehtäviä varten. Eikös sillon kannattaisi nimenomaan hommata joku erinomaisessa kunnossa oleva purkki joka ei vahingossakaan ainakaan merellä osiin hajoa? Vähän kaukaa haettua se teoria, että ottaa järjettömän riskin aluksen uppoamisesta ihan vaan jotta päästään sitten lasti pelastamaan mahdollisimman helpolla. Kun siihen tilanteeseenhan nimenomaan pitäisi vihoviimeisenä joutua ja prioriteettilistan kärjessä on oltava lastin turvallinen kuljettaminen paikasta a paikkaan b.

Se on edelleenkin musta käsittämätön ratkaisu että siviilialusta ylipäänsä käytetään jonkun materiaalin systemaattiseen salakuljetukseen. Ainoa hyvä puoli siinä on toki naamiointi mutta kun ne riskit on ihan älyttömän suuret. Miksi eivät vaan kuljetelleet normaalien rahtialusten kyydissä ihan yhtä lailla pysyisi salassa mikäli viron sekä ruotsin valtiot ovat hommassa mukana. Nyt juuri kävi niin, että se älytön riski kostautui ja osui pahemman kerran omaan nilkkaan. Koko salakuljetuksesta ei olisi kellään vielä tänäkään päivänä harmainta hajua jos Estonian tapausta ei olisi koskaan tapahtunut.

draining
Remington Steele
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Elo 22, 2018 11:21 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja draining »

julli77 kirjoitti:
Ma Elo 16, 2021 11:37 pm
Pessimisti 123 kirjoitti:
Ma Elo 16, 2021 2:51 pm
[

Tulipas mieleen, että mitä jos tässä on ollut kuviona semmonen homma, että MS Estonia myytiin Suomelta Viroon Ruotsin ja Viron yhteiselle laivayhtiölle ihan siinä tarkoituksessa, että sitä käytettäisiin salakuljettamiseen? Ja riskit tiedettiin ja oltiin pohdittu tarkkaan, että millaisia ongelmia voi tulla kun roudaa sellaista kamaa autolautalla, mitä ei haluaisi kadottaa vaikka laiva vahingossa tai tahallaan upotettaisiin? Puolustusvoimat varmasti miettii tällaisia juttuja muutenkin. Oliko keulavisiiriä tarkoitus pitää jatkuvasti niin huonossa kunnossa, että jos alus uppoaa, lastiin päästään käsiksi? Tämä siis kysymyksenä viisaammille: onko mahdollista, että jos hydrauliset pumput keulavisiirissä ja rampin hydrauliikka on tiptop kunnossa, niin niitä ei enää saa mereen uponneesta aluksesta auki muuten kuin aivan helvetillisellä voimalla?
Jos yhtään mitään hydrauliikaasta ymmärtää ja maalaisjärkee käyttää niin jos hydraulisylinteristä aukasee tai lyö letkun poikki eli öljyt laskee pois männällä ei ole mitään mikä pitää sitä vastaan kun öljynpaine häviää, eli kyllä sen ihan auki saa toki ei varmasti käsin lähde liikkeelle ellei ole helvetinmoista vipuvartta
onhan niissä ihan helvetinmoiset takaiskuventtiilit jotka sulkevat sylinterin jos joku putki hajoaa ja se venttiili aukeaa vain jos siihen syötetään painetta.
[/quote]

Tai jos kerta ollaan autokannella, niin voidaan syöttää ihan itse se haluttu hydraulinen paine niihin sylintereihin ja aukaista se keulaportti.

Tai rikkoutuessaan on keulaportissa on jo valmiiksi saranointi jota voidaan hyväksikäyttää ja avata monin eri tavoin keulaportti.


Mutta itse teoria hommata huono laiva johon on helppo päästä upotessaan sisälle on mielenkiintoinen, mutta ehkä ei realistinen.

Tähän asti on puhuttu salakuljetuksesta, mutta mitä sellaista olisi edes ollut idässä jota oikeasti noin paljon olisi haluttu lännessä...

Avatar
Rasvamaha
Neuvoja-Jack
Viestit: 561
Liittynyt: Ti Loka 13, 2020 2:05 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja Rasvamaha »

draining kirjoitti:
Ti Elo 17, 2021 11:35 pm
[

Tähän asti on puhuttu salakuljetuksesta, mutta mitä sellaista olisi edes ollut idässä jota oikeasti noin paljon olisi haluttu lännessä...
Ydinase materiaali, tutkiin liittyvä tekniikka, häivetekniikka,... Onhan noita, ja jos ei omaan käyttöön, niin tutkittavaksi että mitä toisen maan puolustusvoimilta löytyy..

Ja varmasti neuvostoliiton armeija materiaali oli kaupan, kun vain löyty tarpeeks rahakas ostaja, ja perseaukinen myyjä
Muistakaa jatkossakin äänestää SDP, Vasemmistoliitto, tai Vihreät. Saamme näin paskemman Suomen.

Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

^
Kemialliset aseet joita Ruotsikin tuolloin innolla tutki kuten Novitchok esimerkiksi. :wink: Faktahan nyt on se että materiaalia sieltäpäin salakuljetettiin eikä sitä ole edes kiistetty muutakuin kyseisen päivän osalta.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti

Arkipäiväinen
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 100
Liittynyt: Pe Syys 25, 2020 3:21 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja Arkipäiväinen »

Yksi keskeisin asia mikä Viroa tässä koko laivan tapauksessa kiinnostaa (tai kiinnosti ainakin tuossa 2009 vuoden raportissa), olisi saada selville se, että oliko Viro aktiivinen osapuoli aseiden salakuljetuksessa vai oliko Viro ainoastaan läpikulkumaana.

ammattiamatööri
Jack Bauer
Viestit: 902
Liittynyt: Ma Syys 14, 2020 5:03 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja ammattiamatööri »

Arkipäiväinen kirjoitti:
Ke Elo 18, 2021 7:14 pm
Yksi keskeisin asia mikä Viroa tässä koko laivan tapauksessa kiinnostaa (tai kiinnosti ainakin tuossa 2009 vuoden raportissa), olisi saada selville se, että oliko Viro aktiivinen osapuoli aseiden salakuljetuksessa vai oliko Viro ainoastaan läpikulkumaana.
Näinhän sitä kuvan saa, että pelkkä läpikulkumaa ja eikös se väitetty saattuekin Estoniaan kyseisellä lähdöllä ollut jenkkien toimittama operaatio muistanko nyt ihan väärin. Totta kai jenkit tuolla oli aktiivisia heti NL:n romahtamisen jälkeen ja Virollehan oli ensiarvoisen tärkeää saada suhteet länteen äkkiä kuntoon koska sekin itsessään loi jotain turvaa vaikka itse Natoon liittyivätkin vasta kymmenisen vuotta myöhemmin joten saattoi hyvinkin VIron maaperällä olla jenkeillä aika vapaat kädet huseerata mitä tahtoivat.

Kyllähän Virossa nyt valtiojohdossa tiedettiin mikä on meininki mutta voisi äkkiseltään kuvitella etteivät nyt kovin paljoa halunneet tähän hommaan sotkeutua. Virohan itsessään oli tuolloin täysin puolustuskyvytön ja puhtaasti riippuvainen muiden maiden tuesta. Yleensä sen tuen vastapuolena on sitten jotain vaatimuksia kuten tässä tapauksessa voisi hyvin olla salakuljetuksien salliminen läpi oman maaperän. No se oli vaan spekulointia

Avatar
EricBlair
Axel Foley
Viestit: 2044
Liittynyt: Ke Elo 18, 2021 6:44 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja EricBlair »

90-luvun lopulla, puhuttiin varmana tietona, kyydissä olleen heroiinia, ja tästä syystä upotettu.
Toisena vaihtoehtona, seurasi aselasti. Kummassakin tapauksessa Ruotsissa oltiin vastassa. Näillä perustein Ruotsalaisilla, on tai oli tieto, mitä oli tulossa.
-Kaikki on nykyään ok-

regedit
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: La Huhti 04, 2020 3:40 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja regedit »

Mielenkiintoisen digi- videon löysin, joka on tehty 31.12.2020 tästä Estonian kohtalosta.
Tämä on siis aiheeseen liittyvä, sukellusvene teorian sisällään pitävä näyte, ottamatta henk.kohtaisesti yhtään kantaa, mitä todellisuudessa on tapahunut. :wink:

Saate- sanoina vielä osa videon kuvauskentästä Goo-trans:lla käännetty osa:
Virolaiset alkoivat osoittaa kiinnostustaan alukseen vuonna 1992. Kyprokselle rekisteröidyn ja aluksen ostaneen Estonia Shipping Companyn alaisuudessa oli itse asiassa kaksi suurta yritystä - ruotsalainen Nordström & Thulin ja valtionyhtiö Estonian Shipping Company.

https://www.youtube.com/watch?v=6-iOJ0NrCd8

ammattiamatööri
Jack Bauer
Viestit: 902
Liittynyt: Ma Syys 14, 2020 5:03 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja ammattiamatööri »

Miltäköhän matkustajalaivan sisällä se tärsky tuntuisi jos laiva ajaa täydessä matkavauhdissa päin sukellusvenettä. Luulen, että siihen tälliin heräisi jokainen matkustaja. Nyt näin ei oikein ollut vaan osa heräili pelkkään kallistumaan. Siitä syystä en ainakaan itse edusta sitä kuppikuntaa joka uskoo sukellusveneen aiheuttaneen sekä keulan että rungon vauriot samassa tapahtumasarjassa.

Vastaa Viestiin