Tätähän tosiaan käytiin jokin aika sitten ketjussakin läpi, ja viimeisimmän vakavuustestin tulos oli että toisen puolin painolastitankin piti olla noin puolillaan ja toisen täysin tyhjä että laiva kulki suorassa, ja testihän on oletetusti tehty ilman lastia.hi3 kirjoitti: ↑To Loka 14, 2021 4:27 pm Saattaa mennä metsään, mutta kaiken mitä olen ymmärtänyt painolastihaasteista, niin se lähtö ei "koskaan" ollut oikein mahdollista niin, että vasempaan ei olisi otettu käytännössä täyteen. Jotain auttamattomasti oli vialla laivassa ja siihen ei riitä osaaminen sanomaan, että mitä. Jostain syystä se kynti jo pitkän aikaa väärässä asennossa.
Tuohon kun yhdistää sen tiedon että painolastitankkien tilavuus oli sellainen että jos toinen oli täysin tyhjä ja toinen täysin täynnä niin niillä olisi pitänyt pystyä korjaamaan 8 asteen kallistuma niin tuo tarkoittaa että painonjakautumisongelma on ollut melko suuri, maallikkologiikalla ajatellen tuosta voisi päätellä että tyhjillä painolastitankeilla ilman lastia laiva on jostain syystä ollut 4 astetta kallellaan?
Minusta on käsittämätöntä että laivan on yleensäkään tuon tarkistuksen jälkeen annettu liikennöidä matkustajakäytössä ennen kuin vika on korjattu, ja yhtä käsittämätöntä välinpitämättömyyttä on ollut se että laiva on viimeiselle matkalleen lähtenyt niin että vaikka toinen painolastitankki on ollut jo täynnä niin siinä on silti ollut 1 asteen kallistuma.
Tuohan on aiheuttanut sen tilanteen että laivan kallistuessa myrskyssä ei ole ollut enää minkäänlaista mahdollisuutta korjata tilannetta painolastitankkien avulla.