Estonia

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

ammattiamatööri
Jack Bauer
Viestit: 902
Liittynyt: Ma Syys 14, 2020 5:03 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja ammattiamatööri »

hi3 kirjoitti:
La Marras 13, 2021 7:32 pm
Joo todella kummallista, että pelastautuneet katsovat uppoavan laivan suuntaan ja kiinnittävät huomion viimeisenä siihen, että keula puuttuu.

Mikä oli niin kuin tälläkin viestillä pointti? Että visiiri ei puuttunutkaan, vaan salaliitto?
Pointti oli puhtaasti ne väitteet joiden mukaan ainakin miehistön jäsenten suuntaan on ollut painostusta ja laitettu sanoja suuhun jotta tarinasta saadaan mahdollisimman jämäkkä.

En väittänyt missään vaiheessa etteikö visiiri olisi puuttunut. Mutta kummasti tämä sama yksityiskohta toistuu kristallin kirkkaana melkein jokaisen miehistön jäsenen kertomuksen kohdalla vaikka välillä on noin muuten niin sekavaa tarinointia ettei meinaa perässä pysyä.
Sitten taas kun rupeaa matkustajien kertomuksia lukemaan niin siellä ne visiirimaininnat loistavat poissaolollaan.

hi3
Remington Steele
Viestit: 202
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 6:37 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja hi3 »

ammattiamatööri kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 4:19 am
hi3 kirjoitti:
La Marras 13, 2021 7:32 pm
Joo todella kummallista, että pelastautuneet katsovat uppoavan laivan suuntaan ja kiinnittävät huomion viimeisenä siihen, että keula puuttuu.

Mikä oli niin kuin tälläkin viestillä pointti? Että visiiri ei puuttunutkaan, vaan salaliitto?
Pointti oli puhtaasti ne väitteet joiden mukaan ainakin miehistön jäsenten suuntaan on ollut painostusta ja laitettu sanoja suuhun jotta tarinasta saadaan mahdollisimman jämäkkä.

En väittänyt missään vaiheessa etteikö visiiri olisi puuttunut. Mutta kummasti tämä sama yksityiskohta toistuu kristallin kirkkaana melkein jokaisen miehistön jäsenen kertomuksen kohdalla vaikka välillä on noin muuten niin sekavaa tarinointia ettei meinaa perässä pysyä.
Sitten taas kun rupeaa matkustajien kertomuksia lukemaan niin siellä ne visiirimaininnat loistavat poissaolollaan.
Miten siitä visiiristä voisi olla eriäviä muistikuvia? Joko sen muistaa nähneensä poissa tai sitten ei. Sen sijaan se moneltako minuutin tarkkuudella oli jossakin tai kuka oli paikassa x ajanhetkellä y tuollaisessa sekasorrossa, niin onko se nyt ihmekään jos alkaa tulla erilaisia muistikuvia.

Jos matkustajien kuvauksissa ei viitata visiiriin, niin ehkä heiltä selvitetty erilaisia huomioita. Taas pakko kysyä, että et kai edes pienellä todennäköisyydellä rakenna teoriaa, että tässä toisen osapuolen lausunnot eivät ole totta?

hi3
Remington Steele
Viestit: 202
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 6:37 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja hi3 »

factlover kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 12:14 am
Merkittävä määrä kesällä kuvatusta videoaineistosta on julkaisematta.

http://fokusestonia.se/wp-content/uplo ... terial.pdf
Mielenkiintoista, että ovat itsekin nähneet sen kaiken materiaalin tuon mukaan, mutta silti valittavat et salailua menossa :mrgreen:

Jos kamera kuvaa reikää, niin miksi olisi olennaista julkaista se takakamera, joka kuvaa pimeyttä? No tietysti voisihan senkin julkaista, mutta näköjään ne ei kovin salaisia ole eivätkä sisällä mitään merkittävää kun kerran tämä SalaliittoEstonia ryhmäkin ne katsonut läpi.

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10563
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja damfin »

hi3 kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 10:51 am
ammattiamatööri kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 4:19 am
hi3 kirjoitti:
La Marras 13, 2021 7:32 pm
Joo todella kummallista, että pelastautuneet katsovat uppoavan laivan suuntaan ja kiinnittävät huomion viimeisenä siihen, että keula puuttuu.

Mikä oli niin kuin tälläkin viestillä pointti? Että visiiri ei puuttunutkaan, vaan salaliitto?
Pointti oli puhtaasti ne väitteet joiden mukaan ainakin miehistön jäsenten suuntaan on ollut painostusta ja laitettu sanoja suuhun jotta tarinasta saadaan mahdollisimman jämäkkä.

En väittänyt missään vaiheessa etteikö visiiri olisi puuttunut. Mutta kummasti tämä sama yksityiskohta toistuu kristallin kirkkaana melkein jokaisen miehistön jäsenen kertomuksen kohdalla vaikka välillä on noin muuten niin sekavaa tarinointia ettei meinaa perässä pysyä.
Sitten taas kun rupeaa matkustajien kertomuksia lukemaan niin siellä ne visiirimaininnat loistavat poissaolollaan.
Miten siitä visiiristä voisi olla eriäviä muistikuvia? Joko sen muistaa nähneensä poissa tai sitten ei. Sen sijaan se moneltako minuutin tarkkuudella oli jossakin tai kuka oli paikassa x ajanhetkellä y tuollaisessa sekasorrossa, niin onko se nyt ihmekään jos alkaa tulla erilaisia muistikuvia.

Jos matkustajien kuvauksissa ei viitata visiiriin, niin ehkä heiltä selvitetty erilaisia huomioita. Taas pakko kysyä, että et kai edes pienellä todennäköisyydellä rakenna teoriaa, että tässä toisen osapuolen lausunnot eivät ole totta?
Pitää myös ottaa huomioon matkustajan ja miehistön jäsenen ero siinä mihin kukin kiinnittää huomiota... matkustajan mieleen jää että "sinne se upposi, toinen pää edellä, tiedä sitten oliko se perä vai keula edellä mutta kauhealta se näytti ja piti pelottavia ääniä"

Sitten kun asiaa kysytään miehistön jäseneltä niin tarina voi olla hieman erilainen... "Laiva upposi perä edellä, keula nousi ylös merestä ennen uppoamista jolloin näin että keulavisiiri puuttui kokonaan"

Mielestäni tarinoiden eroissa ei ole mitään ihmeellistä ottaen huomioon sen että miehistön jäsen todennäköisesti kiinnittää huomiota ihan eri asioihin kuin matkustaja.

Murheli
Vic Mackey
Viestit: 1991
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2016 12:34 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja Murheli »

damfin kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 12:46 pm
hi3 kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 10:51 am
ammattiamatööri kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 4:19 am

Pointti oli puhtaasti ne väitteet joiden mukaan ainakin miehistön jäsenten suuntaan on ollut painostusta ja laitettu sanoja suuhun jotta tarinasta saadaan mahdollisimman jämäkkä.

En väittänyt missään vaiheessa etteikö visiiri olisi puuttunut. Mutta kummasti tämä sama yksityiskohta toistuu kristallin kirkkaana melkein jokaisen miehistön jäsenen kertomuksen kohdalla vaikka välillä on noin muuten niin sekavaa tarinointia ettei meinaa perässä pysyä.
Sitten taas kun rupeaa matkustajien kertomuksia lukemaan niin siellä ne visiirimaininnat loistavat poissaolollaan.
Miten siitä visiiristä voisi olla eriäviä muistikuvia? Joko sen muistaa nähneensä poissa tai sitten ei. Sen sijaan se moneltako minuutin tarkkuudella oli jossakin tai kuka oli paikassa x ajanhetkellä y tuollaisessa sekasorrossa, niin onko se nyt ihmekään jos alkaa tulla erilaisia muistikuvia.

Jos matkustajien kuvauksissa ei viitata visiiriin, niin ehkä heiltä selvitetty erilaisia huomioita. Taas pakko kysyä, että et kai edes pienellä todennäköisyydellä rakenna teoriaa, että tässä toisen osapuolen lausunnot eivät ole totta?
Pitää myös ottaa huomioon matkustajan ja miehistön jäsenen ero siinä mihin kukin kiinnittää huomiota... matkustajan mieleen jää että "sinne se upposi, toinen pää edellä, tiedä sitten oliko se perä vai keula edellä mutta kauhealta se näytti ja piti pelottavia ääniä"

Sitten kun asiaa kysytään miehistön jäseneltä niin tarina voi olla hieman erilainen... "Laiva upposi perä edellä, keula nousi ylös merestä ennen uppoamista jolloin näin että keulavisiiri puuttui kokonaan"

Mielestäni tarinoiden eroissa ei ole mitään ihmeellistä ottaen huomioon sen että miehistön jäsen todennäköisesti kiinnittää huomiota ihan eri asioihin kuin matkustaja.
Haa, kerrankin asia josta olen kanssasi samaa mieltä Damfin. Tavallisesta matkustajasta saattaa kumpikin pää näyttää samalta, kun keulavisiiri puuttuu. Ja uskoisin tosiaan miehistön jäsenten katselevan muutenkin laivaa eri silmällä, ja osa on tietysti jo saattanut nähdä mittareissa ja muissa sellaista, jonka haluaa vielä silmämääräisesti tarkistaa, jos vain pystyy.
Voi voi, kun päättyi elämän koi

hi3
Remington Steele
Viestit: 202
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 6:37 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja hi3 »

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sel ... #gs.gkhsfh


Huomenna tiedotustilaisuus ja MTV seuraa paikan päällä.

Avatar
MissMallard
Axel Foley
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 4:24 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja MissMallard »

hi3 kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 8:46 pm
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sel ... #gs.gkhsfh


Huomenna tiedotustilaisuus ja MTV seuraa paikan päällä.
Kiitti tiedosta! Kyllä ne vielä 2022 sukeltaa-kuvaa autokannen (oletus) ja nostaisiko ne tuon ajorampin? Jääkö keula sitten auki iäisiksi ajoiksi vai yritetäänkö se ramppi mahdollisten tutkimusten jälkeen jotenkin käydä kiinnittämässä takaisin? Pystyisikö sen hitsaamaan kiinni? Onko siinä järkeä ylipäätään että keula suljettaisiin uudelleen? Ja onko edes mahdollista sitä mitenkään sulkea? Jossain vaiheessa laiva kuitenkin ruostuu ja haperoituu ja hajoaa vuosikymmenten-satojen kuluessa.

Houkutteleeko tuo avoin keula mahdollisia omatoimisukeltajia: hirmu vaarallinen paikka on tuo autokansi joten oma mielipide on että se suljettaisiin tavalla tai toisella.
Mitä reikään/reikiin tulee niin ottaisivat niistä näytteet jos kaivelee nuo mahdolliset räjähdysspekulaatiot. Luulen että reijät todetaan isku-vääntövaurioiksi.

hi3
Remington Steele
Viestit: 202
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 6:37 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja hi3 »

MissMallard kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 9:19 pm
hi3 kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 8:46 pm
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sel ... #gs.gkhsfh


Huomenna tiedotustilaisuus ja MTV seuraa paikan päällä.
Kiitti tiedosta! Kyllä ne vielä 2022 sukeltaa-kuvaa autokannen (oletus) ja nostaisiko ne tuon ajorampin? Jääkö keula sitten auki iäisiksi ajoiksi vai yritetäänkö se ramppi mahdollisten tutkimusten jälkeen jotenkin käydä kiinnittämässä takaisin? Pystyisikö sen hitsaamaan kiinni? Onko siinä järkeä ylipäätään että keula suljettaisiin uudelleen? Ja onko edes mahdollista sitä mitenkään sulkea? Jossain vaiheessa laiva kuitenkin ruostuu ja haperoituu ja hajoaa vuosikymmenten-satojen kuluessa.

Houkutteleeko tuo avoin keula mahdollisia omatoimisukeltajia: hirmu vaarallinen paikka on tuo autokansi joten oma mielipide on että se suljettaisiin tavalla tai toisella.
Mitä reikään/reikiin tulee niin ottaisivat niistä näytteet jos kaivelee nuo mahdolliset räjähdysspekulaatiot. Luulen että reijät todetaan isku-vääntövaurioiksi.
Ei nuo 70-80 metrin syvyydet ole harrastesukeltajan syvyyksiä ja ne ketkä noissa syvyyksissä touhuaa niin arvioisin kertaluokkaa harkitsevammaksi porukaksi, joka osaa miettiä ensinnäkin riskit jokaiselle sukellukselle, mutta myös kunnioituksen ja hyvät tavat. Jos siis joku silti menisi, luultavasti osaisi tehdä sen niin turvallisesti kuin voi. Luultavasti ei ole kukaan menossakaan.

Avatar
MissMallard
Axel Foley
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 4:24 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja MissMallard »

hi3 kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 9:37 pm
MissMallard kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 9:19 pm
hi3 kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 8:46 pm
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sel ... #gs.gkhsfh


Huomenna tiedotustilaisuus ja MTV seuraa paikan päällä.
Kiitti tiedosta! Kyllä ne vielä 2022 sukeltaa-kuvaa autokannen (oletus) ja nostaisiko ne tuon ajorampin? Jääkö keula sitten auki iäisiksi ajoiksi vai yritetäänkö se ramppi mahdollisten tutkimusten jälkeen jotenkin käydä kiinnittämässä takaisin? Pystyisikö sen hitsaamaan kiinni? Onko siinä järkeä ylipäätään että keula suljettaisiin uudelleen? Ja onko edes mahdollista sitä mitenkään sulkea? Jossain vaiheessa laiva kuitenkin ruostuu ja haperoituu ja hajoaa vuosikymmenten-satojen kuluessa.

Houkutteleeko tuo avoin keula mahdollisia omatoimisukeltajia: hirmu vaarallinen paikka on tuo autokansi joten oma mielipide on että se suljettaisiin tavalla tai toisella.
Mitä reikään/reikiin tulee niin ottaisivat niistä näytteet jos kaivelee nuo mahdolliset räjähdysspekulaatiot. Luulen että reijät todetaan isku-vääntövaurioiksi.
Ei nuo 70-80 metrin syvyydet ole harrastesukeltajan syvyyksiä ja ne ketkä noissa syvyyksissä touhuaa niin arvioisin kertaluokkaa harkitsevammaksi porukaksi, joka osaa miettiä ensinnäkin riskit jokaiselle sukellukselle, mutta myös kunnioituksen ja hyvät tavat. Jos siis joku silti menisi, luultavasti osaisi tehdä sen niin turvallisesti kuin voi. Luultavasti ei ole kukaan menossakaan.
Linkitin jo aiemmin 1980 uponneesta Zenobia aluksesta videon ja nimenomaan sen autokannelta. Erittäin haasteellinen paikka jonne ei saa sukeltaa kuin kokeneet sukeltajat. Hylky ylipäätään on siis suosittu sukeltajien keskuudessa. Se ei ole kovin syvällä ja näkyvyys on tuolla erinomainen.
Estonia on hauta mutta veikkaan että jollei olisi niin kyllä sinne varmasti löytyisi innokkaita sukeltajia.

hi3
Remington Steele
Viestit: 202
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 6:37 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja hi3 »

MissMallard kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 10:15 pm
hi3 kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 9:37 pm
MissMallard kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 9:19 pm


Kiitti tiedosta! Kyllä ne vielä 2022 sukeltaa-kuvaa autokannen (oletus) ja nostaisiko ne tuon ajorampin? Jääkö keula sitten auki iäisiksi ajoiksi vai yritetäänkö se ramppi mahdollisten tutkimusten jälkeen jotenkin käydä kiinnittämässä takaisin? Pystyisikö sen hitsaamaan kiinni? Onko siinä järkeä ylipäätään että keula suljettaisiin uudelleen? Ja onko edes mahdollista sitä mitenkään sulkea? Jossain vaiheessa laiva kuitenkin ruostuu ja haperoituu ja hajoaa vuosikymmenten-satojen kuluessa.

Houkutteleeko tuo avoin keula mahdollisia omatoimisukeltajia: hirmu vaarallinen paikka on tuo autokansi joten oma mielipide on että se suljettaisiin tavalla tai toisella.
Mitä reikään/reikiin tulee niin ottaisivat niistä näytteet jos kaivelee nuo mahdolliset räjähdysspekulaatiot. Luulen että reijät todetaan isku-vääntövaurioiksi.
Ei nuo 70-80 metrin syvyydet ole harrastesukeltajan syvyyksiä ja ne ketkä noissa syvyyksissä touhuaa niin arvioisin kertaluokkaa harkitsevammaksi porukaksi, joka osaa miettiä ensinnäkin riskit jokaiselle sukellukselle, mutta myös kunnioituksen ja hyvät tavat. Jos siis joku silti menisi, luultavasti osaisi tehdä sen niin turvallisesti kuin voi. Luultavasti ei ole kukaan menossakaan.
Linkitin jo aiemmin 1980 uponneesta Zenobia aluksesta videon ja nimenomaan sen autokannelta. Erittäin haasteellinen paikka jonne ei saa sukeltaa kuin kokeneet sukeltajat. Hylky ylipäätään on siis suosittu sukeltajien keskuudessa. Se ei ole kovin syvällä ja näkyvyys on tuolla erinomainen.
Estonia on hauta mutta veikkaan että jollei olisi niin kyllä sinne varmasti löytyisi innokkaita sukeltajia.
"As a dive site, Zenobia provides a wide range of challenges to scuba divers, from a fairly simple dive to 16 meters (52 ft) depth along the starboard side of the ship (suitable for newly qualified divers); moving up to a more advanced dive inside the upper car deck and accommodation block, right up to extremely adventurous dives within the lower car deck or the engine room (which are only suitable for very experienced divers)"

Liikutaan vain aivan eri syvyyksissä. Sukeltamisessa ne metrit merkkaavat aivan mielettömästi. En nyt jankata halua, mutta Estonia on lähempänä vaativia luolasukelluksia. Kyllä siihen meilläkin löytyy porukkaa, mutta todella vähän ja fiksua väkeä. Todennäköisyys todella pieni, että lähtisivät estonialle vaikka olisi varma ettei jää kiinni.

Avatar
Rasvamaha
Neuvoja-Jack
Viestit: 561
Liittynyt: Ti Loka 13, 2020 2:05 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja Rasvamaha »

MissMallard kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 9:19 pm
hi3 kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 8:46 pm
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sel ... #gs.gkhsfh


Huomenna tiedotustilaisuus ja MTV seuraa paikan päällä.
Kiitti tiedosta! Kyllä ne vielä 2022 sukeltaa-kuvaa autokannen (oletus) ja nostaisiko ne tuon ajorampin? Jääkö keula sitten auki iäisiksi ajoiksi vai yritetäänkö se ramppi mahdollisten tutkimusten jälkeen jotenkin käydä kiinnittämässä takaisin? Pystyisikö sen hitsaamaan kiinni? Onko siinä järkeä ylipäätään että keula suljettaisiin uudelleen? Ja onko edes mahdollista sitä mitenkään sulkea? Jossain vaiheessa laiva kuitenkin ruostuu ja haperoituu ja hajoaa vuosikymmenten-satojen kuluessa.

Houkutteleeko tuo avoin keula mahdollisia omatoimisukeltajia: hirmu vaarallinen paikka on tuo autokansi joten oma mielipide on että se suljettaisiin tavalla tai toisella.
Mitä reikään/reikiin tulee niin ottaisivat niistä näytteet jos kaivelee nuo mahdolliset räjähdysspekulaatiot. Luulen että reijät todetaan isku-vääntövaurioiksi.
Olisi kyllä toisaalta hienoa, kun tuonne autokannelle menisi harrastelijoita tutkimaan ja kuvaamaan.

Saatais varmasti sensuroimatonta materiaalia youtubeen.

Nämä saattoi olla viimeiset virlliset sukellukset Estonian hylylle, ja jos keula jostakin syystä hitsattaisiin umpeen, pitäisi sitten kaikki muutkin reijät peittää...
Muistakaa jatkossakin äänestää SDP, Vasemmistoliitto, tai Vihreät. Saamme näin paskemman Suomen.

Avatar
MissMallard
Axel Foley
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 4:24 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja MissMallard »

hi3 kirjoitti:
Ti Marras 16, 2021 12:30 am
MissMallard kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 10:15 pm
hi3 kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 9:37 pm


Ei nuo 70-80 metrin syvyydet ole harrastesukeltajan syvyyksiä ja ne ketkä noissa syvyyksissä touhuaa niin arvioisin kertaluokkaa harkitsevammaksi porukaksi, joka osaa miettiä ensinnäkin riskit jokaiselle sukellukselle, mutta myös kunnioituksen ja hyvät tavat. Jos siis joku silti menisi, luultavasti osaisi tehdä sen niin turvallisesti kuin voi. Luultavasti ei ole kukaan menossakaan.
Linkitin jo aiemmin 1980 uponneesta Zenobia aluksesta videon ja nimenomaan sen autokannelta. Erittäin haasteellinen paikka jonne ei saa sukeltaa kuin kokeneet sukeltajat. Hylky ylipäätään on siis suosittu sukeltajien keskuudessa. Se ei ole kovin syvällä ja näkyvyys on tuolla erinomainen.
Estonia on hauta mutta veikkaan että jollei olisi niin kyllä sinne varmasti löytyisi innokkaita sukeltajia.
"As a dive site, Zenobia provides a wide range of challenges to scuba divers, from a fairly simple dive to 16 meters (52 ft) depth along the starboard side of the ship (suitable for newly qualified divers); moving up to a more advanced dive inside the upper car deck and accommodation block, right up to extremely adventurous dives within the lower car deck or the engine room (which are only suitable for very experienced divers)"

Liikutaan vain aivan eri syvyyksissä. Sukeltamisessa ne metrit merkkaavat aivan mielettömästi. En nyt jankata halua, mutta Estonia on lähempänä vaativia luolasukelluksia. Kyllä siihen meilläkin löytyy porukkaa, mutta todella vähän ja fiksua väkeä. Todennäköisyys todella pieni, että lähtisivät estonialle vaikka olisi varma ettei jää kiinni.
Juu, en minäkään jankata halua sen enempää tai ylipäätään. Luulen että Estonia kohteena kyllä kiinnostaisi sukeltajia mutta viittasin lähinnä kokeneisiin/ammattilaissukeltajiin. Toisaalta on mukavampaa varmasti sukellella jossakin lämpimään maan kirkkaissa vesissä kuin sameassa Itämeressä. Tosin välillä vesi näyttää samealta ja ajoittain kirkkaammalta; liittyisikö se esim tuulesta jne että paljonko pohjan "nöyhtää" ja ravinnetta on sitten liikkeellä.
Kaikki tietoon tulleet sukellukset Estonialle on tehty ammattilaiskalustolla.
Ja olet oikeassa mitä tulee sukellussyvyyteen. Sitä vaativampaa se on mitä syvemmälle mennään.

MUTTA

luulen että tänään tiedotustilaisuus, jollei nyt maata mullistavaa ilmene, niin vie ja vähentää mielenkiintoa Estoniaa kohtaan. Jos sukellukset tukevat JAIC-raporttia niin sellainen "salamyhkäisyys" ja "mysterisyys" entisestään vähenevät mikä liittyy Estoniaan. Virolaiset kun tässä vielä ovat uusien tutkimusten "pääjehuna" niin jos nyt saadaan vahvistukset JAIC-raportin pitävyydelle niin hylky itsessään tuskin on enää kenenkään silmissä muu kuin näiden onnettomuuden uhrien hauta, ja ruostuva hylky.

ROV-tutkimukset eivät tietysti poista osaa niistä tapahtumista mitä on tapahtunut Estonian ulkopuolella yksittäisten henkilöiden elämässä, eikä se poista näitä sotilasmateriaalikuljetuksia mutta itse onnettomuuden syyhyn jos saadaan vahvistus; samoin rei'ille jne niin kyllä Estonian onnettomuus on vain lopullisesti äkillinen, surullinen meriliikenneonnettomuus jossa kaikki vaan lähti kertaistumaan. Ja ainoana plussana on ollut että meriliikenneturvallisuutta, laivoja, meripelastusta, alusten tutkajärjestelmiä, henkilöstön koulutusta ja pelastusvalmiutta on merkittävästi ja tuntuvasti lisätty onnettomuuden jälkeen. Eli nyt jos uppoaisi vaikka matkustajalautta x niin sen uppoavan aluksen sijainnin tivaamiseen ei enää menisi aikaa vaan se aluksen sijainti on tiedossa sekunneissa tutkajärjestelmän avulla. Viittaan kommenttiin Estonian Mayday hätäkutsuun jossa Silja Europalta kysytään uppoavalta Estonialta: "Onko teillä mitään paikkaa?", "Joo selvä, että me tullaan apuun tottakai, mutta meidän täytyy ensin määritellä teidän paikka".

damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10563
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja damfin »

Kiinostavuutta ainakin noita reikiä kohtaan tulee varmasti vähentämään myös se tieto että viimeisimmissä kuvauksissa niitä dplayn kohureiän kaltaisia reikiä löytyi lisää, kaikki mitä ilmeisimmin syntyneet laivan maatessa kylki epätasaista pohjaa vasten.
Eli ei löytynyt sukellusveneen tekemää reikää, löytyi useita luonnollisesti syntyneitä repeämiä joissa ei ole mitään mystistä eikä mitään uutta selitystä laivan uppoamiselle, toki todennäköisestihän teoriat jää edelleen elämään ja niitä puolustellaan sillä että taaskaan ei kaikkea kerrottu eikä näytetty vaan takana on iso kansainvälinen salaliitto.

Avatar
Rasvamaha
Neuvoja-Jack
Viestit: 561
Liittynyt: Ti Loka 13, 2020 2:05 pm

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja Rasvamaha »

Katso suorana klo 10.30: Selviääkö syy Estonian kyljestä löytyneeseen reikään? Uudesta tutkimuksesta ensimmäiset tiedot julki


Suoralähetys maikkarin sivuilla ---> https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sel ... #gs.gmita4
Muistakaa jatkossakin äänestää SDP, Vasemmistoliitto, tai Vihreät. Saamme näin paskemman Suomen.

hi3
Remington Steele
Viestit: 202
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 6:37 am

Re: Estonia

Viesti Kirjoittaja hi3 »

Breaking News: Tutkimus vahvistaa - Estonian törmäys aiheutti reiät



(vastapuolena maapallo)

Vastaa Viestiin