Suuronnettomuudet valheita?

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

GET RIGHT
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: Pe Maalis 16, 2018 1:46 am

Suuronnettomuudet valheita?

Viesti Kirjoittaja GET RIGHT »

Uskotko, että tapahtuneita suuronnettomuuksista on kansalle valahdeltu niiden syistä ja todellisista tapahtumista? Jos uskot niin mainitsisitko vielä, että mihin suuronnettomuuksiin viittaat ja mielellään vähän perusteluja.

saksanundulaatti
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 2:32 pm

Re: Suuronnettomuudet valheita?

Viesti Kirjoittaja saksanundulaatti »

Estonian uppoamiseen liittyy minusta aika paljon kummallisuuksia. Avo Pihtin etsintäkuulutus, muut jälkikäteen kadonneet pelastuneet työntekijät jotka eivät virallisten tietojen mukaan ikinä pelastuneetkaan ja viimeisimpänä melko absurditkin yritykset estää hylylle sukeltaminen esim. ehdottomalla sen peittämistä betonilla soittavat jonkin verran hälytyskelloja.

Silli
Axel Foley
Viestit: 2179
Liittynyt: La Elo 25, 2018 12:28 pm

Re: Suuronnettomuudet valheita?

Viesti Kirjoittaja Silli »

Samaa mieltä Estoniasta.

Rissalan lentoturman toivoisin olleen onnettomuus, mutta valitettavasti en usko onnettomuuteen. Tämän ja monen muunkin Suomen historiaan kuuluvan episodin toivoisin johtuneen teknisistä vioista, säästä tai inhimillisistä virheistä, mutta on olemassa liikaa asioita, jotka osoittavat ihan muihin syihin ja syyllisiin.
Rissalan lentoturmasta 40 vuotta - suuronnettomuudessa kuoli lukuisia oman alansa vaikuttajia, raskaana ollut Tarja Halonen jätti lennon väliin

Rissalan lentoturmasta tulee tänään kuluneeksi 40 vuotta. Onnettomuus vaati useita ihmishenkiä. Koneen matkustajat olivat kaikki oman alansa johtavia henkilöitä ja alkujaan myös presidentti Halosen piti matkustaa turmakoneen kyydissä.

Viisitoista ihmistä sai surmansa tuhoisassa Rissalan lento-onnettomuudessa vuonna 1978. Koneen matkustajat olivat suomalaisia huipputason vaikuttajia, jotka olivat palaamassa Kuopiosta Helsinkiin maanpuolustuskurssin kokouksesta.

”Oikea nuija on pysähtynyt”

Kone lähti Kuopiosta kello 21.30. Mukana oli kolmen hengen miehistön lisäksi kaksitoista korkeassa asemassa olevaa suomalaista johtajaa. Ongelmat alkoivat pian nousun jälkeen.

DC-3-mallinen kone sakkasi sen lähdettyä Kuopion lentoasemalta. Toinen moottori sammui, ja ohjaaja pyrki kaartamaan takaisin kentälle.

– Oikea nuija on pysähtynyt. Kaarran takaisin kentälle, olivat kapteenin viimeiset sanat.

Vain kymmenen sekunnin kuluttua moottorin sammumisesta kuului räjähdys. Kone syöksyi Juurusveteen vieden mukanaan miehistön ja kaikki matkustajat. Kukaan koneessa olleista ei selviytynyt.

Lentoturman syyksi paljastui toisen moottorin yhden sylinterin pakoventtiilikoneiston murtuminen ja se, että miehistön huomio kiinnittyi hetkeksi lentämisen sijaan moottorihäiriöön.

Korkean tason matkustajia

Uhrit osallistuivat 60. maanpuolustuskurssille, joten he olivat oman alansa johtavia henkilöitä.

Onnettomuudessa menehtyivät Oy Lohja Ab:n toimitusjohtaja Risto K. Alanko, kansanedustaja Kirsti Hollming, eversti Aarno Hukari, tilastokeskuksen ylijohtaja Aaro Kenttä, everstiluutnantti Tapio Kokkonen, vientitakuulaitoksen johtaja Pekka Lahdensuu, kansanedustaja Olavi Majlander, kansanedustaja Aaro Merisaari, maaherra Antti Pohjonen, oikeusministeriön lainsäädäntöjohtaja Kari Sinisalo, Kemira Oy:n johtaja Viljo Särkkä, Suomen IBM:n johtaja Olli Varho, koneen kapteeni, yliluutnantti Kari Halmetoja, perämies, ylivääpeli Seppo Raninen ja lentomekaanikko, vääpeli Heikki Mannila.

Myös presidentti Tarja Halosen piti olla koneen kyydissä, sillä SAK.n lakimiehenä työskennelleen Halosen piti alun perin emännöidä 60. maanpuolustuskurssin kokoontumista. Matka jäi kuitenkin väliin, sillä Halonen oli viimeisillään raskaana ja neuvolalääkäri oli kieltänyt häneltä lentämisen.

Tarja Halosen tytär Anna Halonen syntyi 25. marraskuuta 1978.

JOONAS ALANNE / Iltalehti
03.10.2018 klo 18:05; muokattu 04.10.2018 klo 16:12)
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/fa6200 ... 3_u0.shtml
Areenasta löytynee edelleen muutaman viikon takainen Ykkösaamun lähetys, jossa oli vieraina Tarja Halonen ja Pentti Arajärvi. Ohjelmassa käsiteltiin lyhyesti myös Rissalan tapausta.

Muutama muukin "onnettomuus" tulee mieleen, mutta haluan nyt toistaiseksi pihdata ajatuksiani niitä koskien.
Kauden kalasuositus: Jalostajan Saaristosilli & Sipulisilli

Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Suuronnettomuudet valheita?

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Minusta aika mielenkiintoista ja kohtalonomaista on, että monilla merkkihenkilöillä on ollut elämässään Rissalan kaltaisia läheltäpiti-tilanteita tai muita pahoja paikkoja.

Halonen pelastui Rissalasta, nykyinen pressamme Niinistö roikkui palmussa vai oliko se nyt puhelintolpassa vuoden 2004 tsunamissa mutta pelastui täpärästi. Hänellä oli myös suuri vastoinkäyminen aikoinaan, kun kesken vaalitilaisuuden ilmoitettiin vaimon menehtymisestä matkalla juuri kyseiseen vaalitilaisuuteen.

Ensimmäinen ihminen Kuussa, Neil Armstrong menetti tyttärensä, kun tämä kuoli jo parin vuoden iässä vakavaan sairauteen. Eilen kävi obituaareista ilmi, että myös ex-presidentti George Bush vanhempi oli menettänyt pienen lapsensa samoin aikoinaan leukemialle.

Suuret koetut tragediat muuttavat ihmistä väistämättä, mutta tuskin ne silti varsinaisesti antavat voimaa kenellekään. Ehkä pikemminkin ne tekevät pelottomaksi. Ihminen voi myös kokea, että hänen pitää varmistaa menehtyneen muiston säilyminen oman jälkimaineensa kautta. Ketään ei kiinnostaisi jonkun randomin pikkutytön kuolema 50-luvulla, mutta nyt kaikki tietävät pikku Karen Armstrongin nimen.

Herää myös kysymys elämän sattumanvaraisuudesta: em. tapauksissa voi nähdä kohtalon valikointia, mutta sitten taas toisaalta kukoistavia ihmisiä riipaistaan äkisti pois - pitikö jonkun muun kuolla, että tietyt maailmanhistorian asiat olisivat tapahtuneet? Ja tieteen ja taiteen historiassa kuten politiikassakin tulee jatkuvasti eteen kaikenlaisia katkenneita lupauksia; lupaavia, "tavallisiakin" ihmisiä kuolee jonkun hullun toimesta, kuten Shanann Watts lapsineen. Onko kaikki vain sattumaa vai oliko kaikkien aika todella jo täysi?
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.

tötterö
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 9:11 am

Re: Suuronnettomuudet valheita?

Viesti Kirjoittaja tötterö »

Niinistön vaimohan ajoi lähellä hiidenvettä päin rekkaa tai siis "ajautui".

Sverdlov
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1361
Liittynyt: Pe Marras 11, 2016 9:28 am

Re: Suuronnettomuudet valheita?

Viesti Kirjoittaja Sverdlov »

tötterö kirjoitti:Niinistön vaimohan ajoi lähellä hiidenvettä päin rekkaa tai siis "ajautui".
Minkälaisessakohan mielentilassa?
Anteeksi nimimerkkini, mutta en tiedä mihin päin sen pitäisi viitata?

Sverdlov
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1361
Liittynyt: Pe Marras 11, 2016 9:28 am

Re: Suuronnettomuudet valheita?

Viesti Kirjoittaja Sverdlov »

Silli kirjoitti:Samaa mieltä Estoniasta.

Rissalan lentoturman toivoisin olleen onnettomuus, mutta valitettavasti en usko onnettomuuteen. Tämän ja monen muunkin Suomen historiaan kuuluvan episodin toivoisin johtuneen teknisistä vioista, säästä tai inhimillisistä virheistä, mutta on olemassa liikaa asioita, jotka osoittavat ihan muihin syihin ja syyllisiin.
Rissalan lentoturmasta 40 vuotta - suuronnettomuudessa kuoli lukuisia oman alansa vaikuttajia, raskaana ollut Tarja Halonen jätti lennon väliin

Rissalan lentoturmasta tulee tänään kuluneeksi 40 vuotta. Onnettomuus vaati useita ihmishenkiä. Koneen matkustajat olivat kaikki oman alansa johtavia henkilöitä ja alkujaan myös presidentti Halosen piti matkustaa turmakoneen kyydissä.

Viisitoista ihmistä sai surmansa tuhoisassa Rissalan lento-onnettomuudessa vuonna 1978. Koneen matkustajat olivat suomalaisia huipputason vaikuttajia, jotka olivat palaamassa Kuopiosta Helsinkiin maanpuolustuskurssin kokouksesta.

”Oikea nuija on pysähtynyt”

Kone lähti Kuopiosta kello 21.30. Mukana oli kolmen hengen miehistön lisäksi kaksitoista korkeassa asemassa olevaa suomalaista johtajaa. Ongelmat alkoivat pian nousun jälkeen.

DC-3-mallinen kone sakkasi sen lähdettyä Kuopion lentoasemalta. Toinen moottori sammui, ja ohjaaja pyrki kaartamaan takaisin kentälle.

– Oikea nuija on pysähtynyt. Kaarran takaisin kentälle, olivat kapteenin viimeiset sanat.

Vain kymmenen sekunnin kuluttua moottorin sammumisesta kuului räjähdys. Kone syöksyi Juurusveteen vieden mukanaan miehistön ja kaikki matkustajat. Kukaan koneessa olleista ei selviytynyt.

Lentoturman syyksi paljastui toisen moottorin yhden sylinterin pakoventtiilikoneiston murtuminen ja se, että miehistön huomio kiinnittyi hetkeksi lentämisen sijaan moottorihäiriöön.

Korkean tason matkustajia

Uhrit osallistuivat 60. maanpuolustuskurssille, joten he olivat oman alansa johtavia henkilöitä.

Onnettomuudessa menehtyivät Oy Lohja Ab:n toimitusjohtaja Risto K. Alanko, kansanedustaja Kirsti Hollming, eversti Aarno Hukari, tilastokeskuksen ylijohtaja Aaro Kenttä, everstiluutnantti Tapio Kokkonen, vientitakuulaitoksen johtaja Pekka Lahdensuu, kansanedustaja Olavi Majlander, kansanedustaja Aaro Merisaari, maaherra Antti Pohjonen, oikeusministeriön lainsäädäntöjohtaja Kari Sinisalo, Kemira Oy:n johtaja Viljo Särkkä, Suomen IBM:n johtaja Olli Varho, koneen kapteeni, yliluutnantti Kari Halmetoja, perämies, ylivääpeli Seppo Raninen ja lentomekaanikko, vääpeli Heikki Mannila.

Myös presidentti Tarja Halosen piti olla koneen kyydissä, sillä SAK.n lakimiehenä työskennelleen Halosen piti alun perin emännöidä 60. maanpuolustuskurssin kokoontumista. Matka jäi kuitenkin väliin, sillä Halonen oli viimeisillään raskaana ja neuvolalääkäri oli kieltänyt häneltä lentämisen.

Tarja Halosen tytär Anna Halonen syntyi 25. marraskuuta 1978.

JOONAS ALANNE / Iltalehti
03.10.2018 klo 18:05; muokattu 04.10.2018 klo 16:12)
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/fa6200 ... 3_u0.shtml
Areenasta löytynee edelleen muutaman viikon takainen Ykkösaamun lähetys, jossa oli vieraina Tarja Halonen ja Pentti Arajärvi. Ohjelmassa käsiteltiin lyhyesti myös Rissalan tapausta.

Muutama muukin "onnettomuus" tulee mieleen, mutta haluan nyt toistaiseksi pihdata ajatuksiani niitä koskien.
Muistaakseni oli navakka tuuli ja ohjaaja käänsi koneen "väärälle puolelle", eli oikealle ja se kaatui. Samoin takaisin kentälle kääntyminen on kyseenalainen toimenpide noinkin synkissä olosuhteissa, yksimoottorisella se on itsemurha.

Sammuiko moottori vai sammutettiinko se? Pakosarjan murtuma tms. antaa pimeänä syysiltana pahan valoefektin ja se johtaa toimenpiteisiin - ehkä turhiin?
Anteeksi nimimerkkini, mutta en tiedä mihin päin sen pitäisi viitata?

Silli
Axel Foley
Viestit: 2179
Liittynyt: La Elo 25, 2018 12:28 pm

Re: Suuronnettomuudet valheita?

Viesti Kirjoittaja Silli »

Konginkankaan bussiturma.
Tapahtuman jälkeen lehdissä kirjoiteltiin aika paljonkin siitä, miten onnettomuus oli tapahtunut ja selitykset vaikuttivat ihan järkeenkäypiltä. Onnettomuus tuntui kuitenkin jo aikoinaan oudolta ja vuosien vieriessä se on alkanut tuntumaan vielä oudommalta. Syitä en nyt kuitenkaan kerro, mikä siinä tuntuu oudolta. Tai sanon sen verran, että jotkut vaikuttivat suhtautuvan hyvin kevyesti - etten sanoisi iloisesti - läheisten ystäviensä kuolemaan hyvin pian tapahtuman jälkeen. Muutakin outoa tapahtumaan liittyy.
Konginkankaan liikenneonnettomuus on Suomen historian tuhoisin

Maaliskuun 19. päivänä vuonna 2004 Helsingistä Rukalle matkalla ollut tilausbussi törmäsi vastaantulevan rekan perävaunuun kahdelta yöllä Konginkankaalla Äänekoskella. Törmäyksessä kuoli 23 henkilöä ja heistä suurin osa oli nuoria. Onnettomuuteen vaikuttivat useat seikat.

Helsingintä Rukalle matkalla olleessa bussissa oli 36 matkustajaa, kuljettaja ja matkanjohtaja. Valtaosa matkalaisista oli 14–18-vuotiaita ja useimmat olivat pääkaupunkiseudulta, joskin reitin varrelta oli poimittu mukaan muitakin.

Noin 60 kilometriä Jyväskylästä pohjoiseen vastaan tuli täysperävaunullinen rekka-auto. Se oli viemässä täyttä lastia kirjekuoripaperia Stora Enson Veitsiluodon tehtaalta Helsingin Sompasaaren sataman kautta Puolaan.

Tie oli suora, mutta jäinen pinta oli hyvin liukas. Tietä oli suolattu edellisenä iltana, mutta ilmeisesti suola ei ollut purrut peilipintaan, vaan oli jopa tehnyt siitä entistä arvaamattomamman.

Rekan kuljettaja menetti autonsa hallinnan pari sataa metriä ennen onnettomuuspaikkaa. Rekan perävaunun vasen kulma osui suoraan bussin keulaan.

Törmäyksestä tuli erityisen tuhoisa, koska lähes 800 kilon painoiset paperirullat rikkoivat etukontin seinän ja sinkoutuivat sisälle bussiin. Sen etupää murskaantui onnettomuudessa täysin. Rekka sen sijaan säästyi vähin vaurioin.

Onnettomuudessa kuoli välittömästi 21 matkustajaa, bussin kuljettaja sekä matkanjohtaja. 15 muuta matkustajaa vietiin Keski-Suomen keskussairaalaan. Heistä neljän vammat olivat erittäin vakavia ja yhdeksän vakavia. Vain kaksi bussissa olleista selvisi lievin fyysisin vammoin.

Ensimmäiset uutiset onnettomuudesta kerrottiin Ylen Aamu-tv:ssä. Videokuvaa turmapaikalta nähtiin samana päivänä ylimääräisessä uutislähetyksessä. Illan pääuutislähetyksessä uutistenlukija Matti Rönkä totesi, että 23 ihmisen hengen vaatinut turma on Suomen historian tuhoisin liikkenneonnettomuus.

Aamun valjetessa uutinen levisi ympäri Suomea ja herätti suurta järkytystä. Onnettomuuspaikalle tuotiin koko päivän ajan kukkia ja kynttilöitä, ja virtuaalikynttilät syttyivät Internetissä. Saman viikon viikonloppuna uhreja muistettiin jumalanpalveluksissa ja muistohetkin. Rukalla hiihtohissit pysähtyivät kuolleiden muistoksi. Surunvalitteluja tuli myös naapurimaiden valtionpäämiehiltä, ja Virossa laskettiin liput puolitankoon.

Marraskuussa 2005 julkistettiin loppuraportti Konginkankaan onnettomuudesta. Siinä nostettiin turman syyksi kolme pääsyytä, jotka olivat rekkakuskin väsymys ja ylinopeus sekä ajolinja. Uutissa nähtiin animaatio, jossa onnettomuustilanne oli kuvattu.

Tutkintalautakunta antoi raportissaan 17 suositusta turmaan liittyen. Lautakunta ehdotti muun muassa rekkojen kattonopeuden alentamista.

Lakiesitystä rekkojen nopeuden rajoittamisen alentamiseksi 90:stä 80 kilometriin tunnissa ei koskaan annettu. Se olisi antanut kilpailuedun esimerkiksi venäläisille rekoille.

YLE Uutiset
19.01.2007 klo 10:00; päivitetty 21.04.2016 klo 14:19
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/01/1 ... n-tuhoisin
Kuva Konginkankaan onnettomuuspaikalta 1.jpg
Kuva Konginkankaan onnettomuuspaikalta 1.jpg (103.47 KiB) Katsottu 13474 kertaa
Kuva Konginkankaan onnettomuuspaikalta 2.jpg
Kuva Konginkankaan onnettomuuspaikalta 2.jpg (98.93 KiB) Katsottu 13474 kertaa
Konginkankaan onnettomuuspaikka ylhäältä katsottuna.jpg
Konginkankaan onnettomuuspaikka ylhäältä katsottuna.jpg (71.56 KiB) Katsottu 13474 kertaa
Kauden kalasuositus: Jalostajan Saaristosilli & Sipulisilli

GET RIGHT
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: Pe Maalis 16, 2018 1:46 am

Re: Suuronnettomuudet valheita?

Viesti Kirjoittaja GET RIGHT »

[quote="Silli"]Konginkankaan bussiturma.
Tapahtuman jälkeen lehdissä kirjoiteltiin aika paljonkin siitä, miten onnettomuus oli tapahtunut ja selitykset vaikuttivat ihan järkeenkäypiltä. Onnettomuus tuntui kuitenkin jo aikoinaan oudolta ja vuosien vieriessä se on alkanut tuntumaan vielä oudommalta. Syitä en nyt kuitenkaan kerro, mikä siinä tuntuu oudolta. Tai sanon sen verran, että jotkut vaikuttivat suhtautuvan hyvin kevyesti - etten sanoisi iloisesti - läheisten ystäviensä kuolemaan hyvin pian tapahtuman jälkeen. Muutakin outoa tapahtumaan liittyy.

[quote]

Onko sinulla jotain teoriaa mikä tässä olisi voinut olla taustalla?

Vastaa Viestiin