Titanicin uppoaminen

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

GET RIGHT
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: Pe Maalis 16, 2018 1:46 am

Titanicin uppoaminen

Viesti Kirjoittaja GET RIGHT »

Mitä luulette että oliko Titanicin uppoamisen taustalla salaliitto?

Itse olen lukenut, että monia tärkeitä teollisuusjohtajia oli Titanicilla kuolemassa ja kilpailijat hyötyivät tosi paljon heidän kuolemistaan.

Toinen oli että luin että laiva olisi laitettu matkaan niin, että sisällä hiilivarastoissa olisi ollut tulipalo, jota ei oltu saatu sammutettua. Tämä sen takia, että muuten laivayritys olisi mennyt konkkaan ja he päästivät hengenvaarallisen aluksen reitille.

Onko kenties muita salaliittoepäilyjä koskien Titaniccia?

Onko sinulla kenties omaa teoriaa, josta kukaan ei ole vielä jutellut?

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Titanicin uppoaminen

Viesti Kirjoittaja CSI »

Kuulostaa höpö höpöltä.

Jäävuoret ovat sitäpaitsi aika immuuneja salaliitoille. Ne viis veisaavat niistä ja seilaavat missä seilaavat.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

Lucky

Re: Titanicin uppoaminen

Viesti Kirjoittaja Lucky »

Mieleeni tuli tästä eräs salaliitto juttu.

Titanic ei ollut oikeasti Titanic vaan sen sisarus laiva nimeltään Olympic. Olympic oli ilmeisesti vaurioitunut ja korjaukset maksoivat paljon ja vakuutus ei halunut maksaa. Olympic naamioitiin Titaniciksi ja suunnitelma oli että laivalle tapahtuisi " onnettomuus" mistä saisi sitten kunnon vakuutusrahat . Matkustajat haluttiin tietenkin kaikki pelastaa, mutta suunnitelma meni pieleen .
Eli Titanic yhä olemassa ja oikeasti Olympic upposi .

reinoo
Armas Tammelin
Viestit: 87
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2019 1:21 pm

Re: Titanicin uppoaminen

Viesti Kirjoittaja reinoo »

Olympic romutettiin 30 luvulla et ei olis olemassa enään.

Olympicin kuvia käytettiin aikanaan titanikin mainoksissa minkä takia nämä teoriat on saanu alkunsa, oikeesta titanicista ei montaa valokuvaa edes ole olemassa.
Mielenkiintoinen teoria toi on jos laivat olis täysin samanlaisia ollu ni silloin olis laivat pystyny kyllä vaihtamaan mut valitettavasti niissä on liikaa eroja pituudesta lähtien ym.

Avatar
Alokas Kallokusi
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Maalis 13, 2015 8:49 am

Re: Titanicin uppoaminen

Viesti Kirjoittaja Alokas Kallokusi »

CSI kirjoitti:
Ke Maalis 13, 2019 1:19 am
Kuulostaa höpö höpöltä.

Jäävuoret ovat sitäpaitsi aika immuuneja salaliitoille. Ne viis veisaavat niistä ja seilaavat missä seilaavat.
Tuomion Pasuuna kirjoitti:
To Elo 29, 2019 11:17 am
Ulkonäöstä päätellen tekijä on perussuomalainen.
Jäävuoren on täytynyt olla persussuomalainen.
Kuka muu kuin perusssuomalainen jäävuori haluaisi upottaa laivallisen maahanmuuttajia?
"People think holocaust be like it is, but it's not."

-Black Sieg Hail Man

Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Titanicin uppoaminen

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

https://www.youtube.com/watch?v=aB0CBVfKtLg
Ei mulla sitten muuta kuin että tämä keissi on loppuun katseltu teoriittiseltä kannalta. :lol:
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti

Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3877
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Titanicin uppoaminen

Viesti Kirjoittaja CSI »

GET RIGHT kirjoitti:
Ti Helmi 05, 2019 3:35 pm
Toinen oli että luin että laiva olisi laitettu matkaan niin, että sisällä hiilivarastoissa olisi ollut tulipalo, jota ei oltu saatu sammutettua. Tämä sen takia, että muuten laivayritys olisi mennyt konkkaan ja he päästivät hengenvaarallisen aluksen reitille.
Tuo muuten on teknisesti mahdollista eikä sitä välttämättä ole edes satamasta lähtiessä huomattu (kytevä palo). Siitä on kait jotain kuvamateriaalikin olemassa, joka vahvistaisi hiilipaloteoriaa. Hiilipalo tuon ajan vehkeissä saattoi kyteä vuorokausia tuottaen lopulta sellaisen kuumuusryöpyn, että oli myöhäistä. Lisäksi hiilipalo kuumensi laipiota ja heikensi sitä. Jäävuori silti repi Titanicin auki eikä siinä ole mitään salaliittoa takana.

On myöskin olemassa todisteita, että Titanic tehtiin sekundaluokan teräksestä. Tuohon aikaa matkustajarauhtaus oli kivikovaa pisnestä ja kannattuuden kanssa oli monella rahtarilla ongelmia. Laivoissa koitettiin rakentamisvaiheessa säästää. Seuraukset olivat sitten katastrofaaliset. Parempilaatuinen teräs olisi ehkä kestänyt paremmin jäävuorta vastaan eikä reijästä olisi tullut niin iso ja pitkä. Laiva olisi saattanut jäädä pinnalle, jos reikä olisi ollut lyhyempi eikä ulottunut laipiorajan yli.

Turha sitä on silti naureskella 1800-luvun rahtarisäästämiselle. Meidän aikanamme on ihan sama villitys menossa. Halpalentoyhtiöt painavat lentämistä kohti "bulkkiteollisuutta" ja Boeingin koneet ovat siinä leikissä Airbussia vaarallisempia. Jossain Indonesiassa on jo oikeasti vaarallista olla matkustava asiakas sikäläisissä linereissä mutta sama syöpä ja halpuutuksen tauti on leviämässä tänne meillekin.

Boeingin Max koneet taas ovat paskoja koska 50 vuotta vanhaa designia koitetaan tekohengittää kovassa kilpailussa modernia Airbussia vastaan. Pilotit ovat halpisyhtiöissä kokemattomia märkäkorvia, mikä on vaarallinen kombinaatio silloin kun märkäkorva pilotin perseen alla on Boeing. Airbussi on helpompi stupidonkin lentää.

Tämä meni vähän OT:ksi nyt, mutta lienen, että yo. tekniikkapläjäys saattaa useimpia kiinnostaa, myös ylläpitoa. Kattokaa millä lennätte, on neuvoni ja sanoin ihan tosissani.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."

-Nixu-
Alibin satunnaislukija
Viestit: 54
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 4:08 pm

Re: Titanicin uppoaminen

Viesti Kirjoittaja -Nixu- »

Tämä metallin laatu on itseasiassa aika oleellinen tekijä. Vielä tänä päivänäkin suomalaisissa firmoissa jossa ostetaan alihankintana metalliosia, kuparia, alumiinia, ohutlevyä on vastaavia ongelmia. Suomalainen suunnittelija tekee designin ja alihankkija sanoo, että ei pysty tekemään kun näillä taivutuksilla repeää.... no osta Outokumpua tai SSAB:ta niin kestää!
Mutta en silti usko, kuten CSI-kin sanoi, ettei ollut lopputuloksen kanssa merkitystä.
Mikähän mahtoi olla Titanicin rungon hiilipitoisuus vs Urho-jäänmurtajaan. Toki samanlainen jäänvuori menee Urhosta läpi, kun se murtotekniikka on erilainen.
-= Nixu =-

Sverdlov
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1361
Liittynyt: Pe Marras 11, 2016 9:28 am

Re: Titanicin uppoaminen

Viesti Kirjoittaja Sverdlov »

Kylmähauraus!!!
Anteeksi nimimerkkini, mutta en tiedä mihin päin sen pitäisi viitata?

Avatar
acp
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Syys 02, 2019 9:48 pm

Re: Titanicin uppoaminen

Viesti Kirjoittaja acp »

Titanicin uppoamisen takana on Saksan kuninkaallinen suku "Von Isenburg" (jäävuori).
House of Isenburg - Ysenburg
http://www.almanachdegotha.org/id78.html

Laivan mukana hukkuivat "federal reserve bank" vastustavat, siihen aikaan maailman rikkaimpiin kuuluvat miljonäärit, Astor, Guggenheim ja Strauss. Laivalla oli sovittu tapaaminen näiden 3 herran ja Rothschildin kesken. Rothschild ei koskaan astunut laivaan.

Titanic upposi 1912 ja Federal reserve system aloitti toimintansa 1913.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Federal_Reserve_System

Illuminati (Rothschild, Rockefeller, J.P. Morgan, Warburg) sai haluamansa pankkijärjestelmän, jolla ihmisiä on köyhdytetty siitä lähtien.

MikaK
Jane Marple
Viestit: 1093
Liittynyt: Ke Syys 18, 2019 9:29 pm

Re: Titanicin uppoaminen

Viesti Kirjoittaja MikaK »

Se hiilipalo taitaa olla ihan totta. Sen kanssa oli lähdettävä koska viivästyminen olisi ollut liikaa varustamon maineelle. Pitkään jatkunut palo väsytti metallia ja niittejä. Ilman sitä jäävuori ei ehkä olisi tehnyt niin monen laipion suuruista vauriota ja alus ei olisi uponnut.

ammattiamatööri
Jack Bauer
Viestit: 901
Liittynyt: Ma Syys 14, 2020 5:03 pm

Re: Titanicin uppoaminen

Viesti Kirjoittaja ammattiamatööri »

MikaK kirjoitti:
Ma Heinä 12, 2021 3:32 pm
Se hiilipalo taitaa olla ihan totta. Sen kanssa oli lähdettävä koska viivästyminen olisi ollut liikaa varustamon maineelle. Pitkään jatkunut palo väsytti metallia ja niittejä. Ilman sitä jäävuori ei ehkä olisi tehnyt niin monen laipion suuruista vauriota ja alus ei olisi uponnut.
Sillä palolla oli vaikutusta se lienee selvä asia. Mutta vaikuttiko se palo niin paljon, että ilman sitä olisi Titanic selvinnyt pinnalla törmäyksestä. Mahdoton sanoa.

Aika uskomatonta muuten, että koko merihistorian välinpitämättömin kapteeni (heti Schettinon jälkeen) Smith ei paljoa välittänyt vaikka alakerrassa roihusi. Palo ei kuitenkaan ollut mistään pienimmästä päästä ja sitä koitettiin matkan aikana sammuttaa mutta ei onnistunut. Smith on varmasti ollut tietoinen missä se palo sijaitsee ja myös tietoinen siitä, että palo tekee jatkuvasti damagea laivan runkoon. Siltikin vielä palostakin tietoisena viis veisattiin jäävaroituksista ja täyttä höökiä vaan eteenpäin onhan se nyt paljon tärkeämpää keretä ajoissa NYC:iin jotta saa mainetta ja mammonaa kuin se, että rampalla laivalla toimittaisiin turvallisuus ensin ja laskettaisiin vaikka nopeutta ettei vahingossakaan tule ainakaan tuosta kohtaa kylkeä läpi yhtään mitään.

Avatar
Pad
Nikke Knakkertton
Viestit: 186
Liittynyt: To Joulu 27, 2018 2:47 pm

Re: Titanicin uppoaminen

Viesti Kirjoittaja Pad »

ammattiamatööri kirjoitti:
Ma Heinä 12, 2021 8:26 pm
MikaK kirjoitti:
Ma Heinä 12, 2021 3:32 pm
Se hiilipalo taitaa olla ihan totta. Sen kanssa oli lähdettävä koska viivästyminen olisi ollut liikaa varustamon maineelle. Pitkään jatkunut palo väsytti metallia ja niittejä. Ilman sitä jäävuori ei ehkä olisi tehnyt niin monen laipion suuruista vauriota ja alus ei olisi uponnut.
Sillä palolla oli vaikutusta se lienee selvä asia. Mutta vaikuttiko se palo niin paljon, että ilman sitä olisi Titanic selvinnyt pinnalla törmäyksestä. Mahdoton sanoa.

Aika uskomatonta muuten, että koko merihistorian välinpitämättömin kapteeni (heti Schettinon jälkeen) Smith ei paljoa välittänyt vaikka alakerrassa roihusi. Palo ei kuitenkaan ollut mistään pienimmästä päästä ja sitä koitettiin matkan aikana sammuttaa mutta ei onnistunut.
Tästä tuli dokumentti jokin aika sitten NG:n kanavalla. Tulipalo oli totta, se sai alkunsa kun Titanic oli vielä satamassa. Hiilipalo on todella hankala sammuttaa joten iellä hiilivarastolla lapioitiin palavaa hiiltä laivan Tuo tulipalo väänsi hieman Titanicin runkoa ja haurastutti niittejä laivan rungossa. Tämä todistettiin testillä jossa sen aikaista metalliseoksesta tehtyyn niittirivistöön kohdistettiin tulta, annettiin jäähtyä ja suoritettiin simuloitu törmäystesti. Tätä verrattiin samanlaiseen niittirivistöön jota ei oltu kuumennettu. Kuumennettu niittirivistö petti, kuumentamaton kesti joskin vääntyi.
Kuva
Tässä kuvassa näkyy tummempi kohta, aikalailla samassa paikassa mihin ainakin osittain nykytietojen mukaan jäävuori raapaisi Titanicin kylkeä.

Aikaa ei ollut siis sammuttaa hiilipaloa saatika korjata vaurioita koska, kuten sanoit, myöhästyminen olisi ollut haitallista yhtiön maineelle ja samasta syystä Titanicin kapteenia painostettiin kiirehtimään New Yorkiin. Toinen teoria on kovalle vauhdille on palavan hiilen heittäminen uuneihin jotta mahdolliset palavat hiilet saataisiin ensinnäkin hyödynnettyä ja toisekseen ehkä jopa palo saataisiin sammutettua sekä vähennettäisiin häkän määrää.

Tuo tulipalo ja siitä johtunut metallin haurastuminen ei ole ainoa uppoamiseen johtanut syy. Törmäyksen ohella jo laivaa rakennettaessa tehdyt säästöt johtivat siihen että vuotava merivesi ei jäänyt vain yhdelle osastolle. Laivan sisässä oli pystysuorat laipiot mutta niitä ei oltu rakennettu kattoon asti. Tästä johtuen kun veden pinta laivan sisälle vuotaneesta kohdasta nousi riittävästi, se pääsi tuon säästömokan takia siirtymään aina sitä seuraavalle ja sitä seuraavalle osastolle. Kun veden massa kasvoi, se sai laivan aina vaan pahempaan tilaan lopulta upottaen laivan monine uhreineen.
Hei sinä siellä, onks sul kelloo?

Vastaa Viestiin