Missä onget?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

awa kirjoitti:
Ke Joulu 22, 2021 11:20 pm
LexVeritas kirjoitti:
Ke Joulu 22, 2021 3:37 am
Karjalainen ei väittänyt aamuisten keskiniemen tyyppien onkineen...
...
Nils Gustafsson kertoi onkimiehistä. Vamaankin häneltä pitäisi kysyä hieman lisätietoa onkimiehistä ja tapaamisesta noiden miesten kanssa!

No - sanoisin, että Gustafssonilta pelkkää p ... puhetta koko onkimiehet. Mutta sekin tuli hänelle vasta myöhemmissä poliisikuulusteluissa mieleen, mutta ei tullut mieleen koskaan aiemmin, vaikka sitä kysyttiin.
Nils Gustafsson ei vieläkään ole kertonut nähneensä tai tavanneensa mitään onkimiehiä, vaan onkipoikia illalla 4.6.1960.

Esitutkintapöytäkirjasta:
7.4.2004 suoritetussa kuulustelussa kysyttäessä onko kuulusteltavalla mitään lisättävää tai muutettavaa aikaisemmin kerrottuun Gustafsson kertoo hänelle ennestään tuntemattomien, kahden kalapojan olleen pohjoisella niemellä, ja hänen ja Boismanin käyneen noin kello 21.30-23 aikaan heitä katsomassa ja heittäneen huulta heidän kanssaan. Gustafsson kuvaa kalapoikien ikää ja ulkonäköä. Kysyttäessä hän arvelee kertoneensa tapaamistaan kalapojista myös vuoden 1960 kuulusteluissa (s. 2). Pyydettäessä Gustafsson sijoittaa onkipojat alueesta piirtämäänsä karttaan todeten ”oletetaan nytte että ne olis tässä (läntisen niemen lännen puoleisella rannalla) näin vierekkäin” (13.5.2004, s. 10).
Kukaan muu ei tiettävästi ole kertonut nähneensä aamuisia (5.6.1960) keskiniemen tyyppejä paitsi Karjalainen, eikä hänkään ole väittänyt heidän onkineen.

Mielestäni on täysin mahdollista, että Gustafsson mainitessaan tavanneensa onkipojat illalla puhui totta, koskapa onkipoikia alueella muutenkin todistetusti illalla liikkui.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Kesäkuussa Bodomilla on ollut pitkään Kuhien rauhoitusaika ja järvellä kalastamassa olleita olisi tullut kuulla.
Isoisälläni ei ollut kerrottavaa läntisen niemen osalta mitään, vain veneen lähdöstä Hästholmenista itään.
Kukaan ei ole niin kateellinen kuin kalamies ja melko varmasti BKP:n jäsenet tarkkailivat järvellä ja rannalla olijoita.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

heimohuimaa
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 3:04 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja heimohuimaa »

Ei jaksa lukea koko ketjua läpi, joten onko niistä ongista tietoa? Vai ovatko edelleen "Arskan" autotallissa?

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

heimohuimaa kirjoitti:
Ke Tammi 12, 2022 12:03 pm
[blaablaa/]Vai ovatko edelleen "Arskan" autotallissa? [/blaablaa]
Kuka ja milloin olisi väittänyt niiden olevan Arskan peruja ?
Pankkien perinnät veivät häneltä kodin, vaimon, asunnot, auton ja veneen.
Contra Finance oy ynnä rakastajattajattarensa Lana Ruotasen firmat myös.
Unohti vain maksaa yhtiöni saatavat eri edustuksistaan 1991-1994.
Laskut isälleen esittämällä sai isältään varat niiden maksuun.
Käytti kuitenkin varat uusiin bisneksiinsä...noin 320.000 mk.

Sellainen hapenkäyttäjä oli Claes Arnold Rydman... https://www.finna.fi/Cover/Show?id=muse ... ource=Solr

8)
Viimeksi muokannut Wagner, Ke Tammi 12, 2022 6:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Tovi
Neuvoja-Jack
Viestit: 515
Liittynyt: Su Marras 22, 2015 12:18 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja Tovi »

Wagner kirjoitti:
Ke Tammi 12, 2022 5:36 pm

[/blaablaa]
Sellainen hapenkäyttäjä oli Claes Arnold Rydman... https://www.finna.fi/Cover/Show?id=muse ... ource=Solr

8)
Onko linkin henkilö se, kenestä käytät nimeä "Arska"? Miltä ajalta / minkä ikäisenä kuva on?

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Tovi kirjoitti:
Ke Tammi 12, 2022 5:57 pm
Wagner kirjoitti:
Ke Tammi 12, 2022 5:36 pm

[/blaablaa]
Sellainen hapenkäyttäjä oli Claes Arnold Rydman... https://www.finna.fi/Cover/Show?id=muse ... ource=Solr

8)
Onko linkin henkilö se, kenestä käytät nimeä "Arska"? Miltä ajalta / minkä ikäisenä kuva on?
On. Museoviraston mukaan kuva olisi 18-vuotiaasta Arskasta eli vuodelta 1963 tai 1964.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Wagner kirjoitti:
Ke Tammi 12, 2022 6:19 pm
Tovi kirjoitti:
Ke Tammi 12, 2022 5:57 pm
Wagner kirjoitti:
Ke Tammi 12, 2022 5:36 pm

[/blaablaa]
Sellainen hapenkäyttäjä oli Claes Arnold Rydman... https://www.finna.fi/Cover/Show?id=muse ... ource=Solr

8)
Onko linkin henkilö se, kenestä käytät nimeä "Arska"? Miltä ajalta / minkä ikäisenä kuva on?
On. Museoviraston mukaan kuva olisi 18-vuotiaasta Arskasta eli vuodelta 1963 tai 1964.

8)
Joka siis tunnusti minulle ja muutamalle muulle tappaneensa Bodomilla 1960.K Klak myös.
:roll: 8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Tovi
Neuvoja-Jack
Viestit: 515
Liittynyt: Su Marras 22, 2015 12:18 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja Tovi »

Jämerän näköinen nuorimies mutta vaikea uskoa että olisi 3-4 vuotta tuota nuorempana pystynyt sellaiseen tekoon. Eikä oikein sovi myöskään hypnoosikuvaukseen. Mikä olisikaan taas ollut "Arskan" motiivi teolle?

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Tovi kirjoitti:
Ma Tammi 17, 2022 12:47 am
Jämerän näköinen nuorimies mutta vaikea uskoa että olisi 3-4 vuotta tuota nuorempana pystynyt sellaiseen tekoon. Eikä oikein sovi myöskään hypnoosikuvaukseen. Mikä olisikaan taas ollut "Arskan" motiivi teolle?
Riston tai Reiskan mukaan Arska oli asialla yksin. KRP:lle on tiedot toimitettu jo aikaa sitten.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Vastaa Viestiin