Irmeli Björklund

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Rauhoitu Puliukko! Sinun täytyy hyväksyä kunkin hetken todellisuus ja hallita omat tunteesi, ennen kuin voit toimia asiallisen, tarkoitusmukaisesti. Tavallisesti kuitenkin vastustat ihan kaikkea mikä sotii ja on ristiriidassa omia käsityksiäsi vastaan. Opettele hyväksymään myös vastakkaisia ajatuksia vaikket niistä pitäisikään. Vain siten saat omat voimavarasi tehokkaammin käyttöön. Hyväksy awan ja misrin erilaiset näkemykset ja myönnä, että näillä meidän näkemyksillä on myös oikeus olla olemassa tasavertaisesti täällä keskustelussa. Älä tuhlaa sisäistä ergiaasi turhaan taisteluun. Koska erilaisuus näkemyksissä on vain tosiasia, jolle et kuitenkaan mahda mitään.

Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Misri kirjoitti:^ Rauhoitu Puliukko! Sinun täytyy hyväksyä kunkin hetken todellisuus ja hallita omat tunteesi, ennen kuin voit toimia asiallisen, tarkoitusmukaisesti. Tavallisesti kuitenkin vastustat ihan kaikkea mikä sotii ja on ristiriidassa omia käsityksiäsi vastaan. Opettele hyväksymään myös vastakkaisia ajatuksia vaikket niistä pitäisikään. Vain siten saat omat voimavarasi tehokkaammin käyttöön. Hyväksy awan ja misrin erilaiset näkemykset ja myönnä, että näillä meidän näkemyksillä on myös oikeus olla olemassa tasavertaisesti täällä keskustelussa. Älä tuhlaa sisäistä ergiaasi turhaan taisteluun. Koska erilaisuus näkemyksissä on vain tosiasia, jolle et kuitenkaan mahda mitään.
Minulle se ei ole mikään ongelma, mutta teikäläisille sen sijaan on. En ole kertaakaan nähnyt tällä palstalla, että teikäläiset osaisitte hyväksyä Gustafsson-syyttelystä eriävät mielipiteet, en kertaakaan. Puhut tuossa ihan kuin itsestäsi. Tuo kirjoituksesi on kuin textbook narsistisesta persoonallisuushäiriöstä.

Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

On hyvin todennäköistä, että I.B. on Bodomin murhatapauksen keskeisin henkilö. Viittan siihen miten häntä kohdeltiin. Kuinka monella epäillyistä oli syytä kohdella häntä niin rajusti?
Wagnerilla on tosiaan omat syynsä tuoda esiin poikakoplan yhtä jäsentä. Hänen motiiviaan arveli minulle ehkä Bodom-tapauksen ansioitunein amatööritutkija Urho, ent. Kekkonen.
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."

kid

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja kid »

Hyppäsin yli perinteiset foorumin trollaajat, koska ajattelin vielä jatkaa näistä Irmelin vammoista. Olen Pharnamohin kanssa samoilla linjoilla, että I.B. on luultavasti ollut se kenet on haluttu surmata ensisijaisesti. Ensin on hakattu kivellä tms astalolla, ja puukon löydyttyä on vielä pistelty, kenties muiden uhrien jälkeen, muutama väsynyt pistohaava Irmeliin, ihan vaan koska on tuntenut niin voimakkaasti tätä henkilöä kohtaan. Tästä siis nämä Misrin 'tökkäykset' - tekijä on ollut väsynyt. Kuka tahansa normiheebo joka ei työkseen käy hakkaamassa ihmisiä kivellä kuoliaaksi, tietää että tuollainen verityö vaatii voimaa.

Tiivistettynä: uskoisin, että Irmeli on keskeisin henkilö. Uskoisin, että tekijä tunsi Irmelin ja oli suutuksissaan tämän 'riettaasta' telttaretkestä. Luulisin, että tekijä ei ole mikään lihaskimppu, ottaen huomioon että N.G. ei kuollut, ja että pistohaavat eivät tunnu olevan voimakkaan henkilön pistämiä.

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Misri »

kid kirjoitti:Hyppäsin yli perinteiset foorumin trollaajat, koska ajattelin vielä jatkaa näistä Irmelin vammoista. Olen Pharnamohin kanssa samoilla linjoilla, että I.B. on luultavasti ollut se kenet on haluttu surmata ensisijaisesti. Ensin on hakattu kivellä tms astalolla, ja puukon löydyttyä on vielä pistelty, kenties muiden uhrien jälkeen, muutama väsynyt pistohaava Irmeliin, ihan vaan koska on tuntenut niin voimakkaasti tätä henkilöä kohtaan. Tästä siis nämä Misrin 'tökkäykset' - tekijä on ollut väsynyt. Kuka tahansa normiheebo joka ei työkseen käy hakkaamassa ihmisiä kivellä kuoliaaksi, tietää että tuollainen verityö vaatii voimaa.
:arrow:
Tiivistettynä: uskoisin, että Irmeli on keskeisin henkilö. Uskoisin, että tekijä tunsi Irmelin ja oli suutuksissaan tämän 'riettaasta' telttaretkestä. Luulisin, että tekijä ei ole mikään lihaskimppu, ottaen huomioon että N.G. ei kuollut, ja että pistohaavat eivät tunnu olevan voimakkaan henkilön pistämiä.
Astalointivammoissa tosiaan näkyy kyllä murhaajan aggressio, kaikkien kuolleitten uhrien osalta. Irmeli oli menehtynyt oikeuslääkärin mukaan nopeasti saamiinsa astalointi vammoihin joista oli aiheutunut runsasta verenvuotoa lukinkalvonalaiseen tilaan. Jotka vakavat astalointivammat sijoittuivat keskikasvojen, sen ylä kolmanneksen alueelle. Nämä 15 -puukonpistoa on isketty ilmeisesti vasta myöhemmin, kun Irmeli on vedetty teltan sisältä teltan päälle esiin, koska telttakankaassa ei ole vastaavia 15 -puukonpistoreikää Irmelin varsinaisen kuolinpaikan sijainnissa. Puukopistot oli iketty niskaan ja osin kaulan alueelle, ylös nousseen verisen läpikastunen paidan läpi, kun Irmelin on ollut vatsallaan tai tarkemmin puolittain vasemmalla kyljellään makaamassa teltapäällä, kuten uhrikuvasta voidaan nähdä. Oikeuslääkäri on todennut, ettei näissä puukon pistoissa ole käytetty suurta voimaa. Siksi olenkin nimennyt nämä pistot lähinnä "tökötyksiksi", koska sitä suurta raivotilaa niissä ei ole näin ollen ole nähtävissä. Itse pidän niitä pistoja jonkinlaisena epätoivoisina syyllistävinä tunteen purkauksina, kun murhaajan oma mieli ei vielä kykene hyvksymään aiheuttamiaan, kauheita tekojaan.

Avatar
Omnipod
Scooby-Doo
Viestit: 23
Liittynyt: To Maalis 03, 2016 12:55 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Omnipod »

Irmelissä on jotain, olen samaa mieltä, mutta se asia voi olla vaikka mitä. Jos täysin ulkopuolinen, joka ei ole edes tuntenut telttailijoita, on murhaaja, on voinut Irmelissä olla vain samaa näköä johonkuhun, jonka tappaja tuntee.

Huomionarvoista on se, että kahta puukotettiin: Seppoa ja Irmeliä. Vielä tärkeämpää on se, että Seppo puukotettiin telttakankaan läpi, luultavasti vain siksi, että poika kuolisi, kun astalo ei tehnyt tarpeeksi selvää jälkeä. Irmeli sitten taas puukotettiin kasvotusten, teltta ei ollut välissä. Eikä Irmeli ole ollut hengissäkään enää siinä kohtaa, joten veitsi ei ole viuhunut samassa tarkoituksessa kuin Seppoa vastaan.

Miksi Irmelin tavaroita ei kadonnut? Kaikilta muilta vietiin jotain.

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Misri »

[quote="Omnipod"] Irmelissä on jotain, olen samaa mieltä, mutta se asia voi olla vaikka mitä. Jos täysin ulkopuolinen, joka ei ole edes tuntenut telttailijoita, on murhaaja, on voinut Irmelissä olla vain samaa näköä johonkuhun, jonka tappaja tuntee.

Niin, Irmelissä oli "jotain" ? Hänhän menehtyi näihin astalon aiheuttamiin vammoihin ja jäi niille sijoilleen teltan sisään. Mistä syystä muhaaja on raahannut Irmelin kuitenkin teltan päälle näkyviin ja tökötellyt vielä ne 15-puukoniskua hänen kaulansa ja niskan alueelle. Onko kys. ollut lavastuspistoista ? Eli mrhaaja olisi halunnut näin luoda sellaisen mielikuvan, että myös Irmeli olisi päässyt yrittämään pakoa ulos teltasta, jonka paon murhaaja olisi näillä antamillaan puukonpistoilla estänyt ? Murhaaja tosin ei tiennyt sitä minkä me tiedämmme tämän uuden tutkinnan ansiosta, että Irmeli ei enää liikkunut saamiensa astalovammojen jälkeen. Itse olen kallistunut siihen näkemykseen, että ne puukonpistot olivat kuitenkin ns. epätoivoisessa mielentilassa annettuja kosto iskuja, tyyliin sinä olet syyllinen tähän hirveään tekoon, sinä sait "tämän" aikaan.

Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Kukahan on "Bodomin porukkaa"-yhteenvedossa mainittu "Suke", jonka Irmeli kertoo kirjeessään joutuvan lusimaan? Irmeli on myös kertonut tunteneensa tyypin, jolla oli ollut punainen urheiluauto, kuten Croisetin "kuvailemalla" murhaajalla.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Puliukko kirjoitti:
Ke Kesä 29, 2022 12:06 am
Kukahan on "Bodomin porukkaa"-yhteenvedossa mainittu "Suke", jonka Irmeli kertoo kirjeessään joutuvan lusimaan? Irmeli on myös kertonut tunteneensa tyypin, jolla oli ollut punainen urheiluauto, kuten Croisetin "kuvailemalla" murhaajalla.
Voitko täsmentää, mihin "Bodomin porukkaa" -yhteenvetoon sekä kirjeeseen viittaat, ja mistä olet lukenut tai kuullut Björklundin tunteneen tyypin, jolla oli punainen urheiluauto?

Ainoa Björklundin kirje, jonka sisällön tunnen (lehtijutun perusteella) sanatarkasti:

"Hei Ilse! Mitä Sinulle kuuluu? Minun piti tulla viime sunnuntaina käymään siellä, mutta en minä voinutkaan, kun Jorkka pyysi minua lähtemään hänen kanssaan päivällä hiihtämään. Paki lähti viime kuun 15 päivänä ruodikseen. Sinä et usko, kun minun oli aluksi kauhean ikävä. Paki kun lähti silloin maanantaina vonguin koko päivän. Mutta illalla minä ajattelin, että hulluksihan minä tulen, jos kotona vain ikävöin. Minä menin illalla Vantaalle ja siellä minä sitten tutustuin Jormaan. Olen ollut siitä asti Jorman kanssa. Hän on 19 vuotta, ihan pikimusta tukka samalla lailla kuin Elviksellä kammattu. Jorma asui ennen Malmilla, mutta toissa sunnuntaina hän muutti Pohjois-Haagaan. Mikset Sinä ole yhtään kirjoittanut Oletko sinä Tuulan ja Ritvan kanssa sovinnossa. Sano minulta terveisiä Tuulalle ja Ritvalle ja jos näet Piiaa ja Kaijaa ja Pirjoa heille myös. Kenenkä kanssa Sinä nykyisin olet? Minä olin viime sunnuntaina illalla Lukaalilla joraamassa. Sieltä lähdin Jorkan kanssa ajelemaan Jorkan autolla ja tulin puoli kahden aikaan himaan. Mutsi heräsi ja oli kauhean vihainen. Ei minulla sitten muuta kerrottavaa olekaan. Ai joo, minun piti kysyä, poltatkos Sinä vielä? Minä lyhensin tukkaani viisi senttiä. Terveisin I. B. - Muista kirjoittaa pian."
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

LexVeritas kirjoitti:
Ke Kesä 29, 2022 6:27 am
Puliukko kirjoitti:
Ke Kesä 29, 2022 12:06 am
Kukahan on "Bodomin porukkaa"-yhteenvedossa mainittu "Suke", jonka Irmeli kertoo kirjeessään joutuvan lusimaan? Irmeli on myös kertonut tunteneensa tyypin, jolla oli ollut punainen urheiluauto, kuten Croisetin "kuvailemalla" murhaajalla.
Voitko täsmentää, mihin "Bodomin porukkaa" -yhteenvetoon sekä kirjeeseen viittaat, ja mistä olet lukenut tai kuullut Björklundin tunteneen tyypin, jolla oli punainen urheiluauto?

Ainoa Björklundin kirje, jonka sisällön tunnen (lehtijutun perusteella) sanatarkasti:

"Hei Ilse! Mitä Sinulle kuuluu? Minun piti tulla viime sunnuntaina käymään siellä, mutta en minä voinutkaan, kun Jorkka pyysi minua lähtemään hänen kanssaan päivällä hiihtämään. Paki lähti viime kuun 15 päivänä ruodikseen. Sinä et usko, kun minun oli aluksi kauhean ikävä. Paki kun lähti silloin maanantaina vonguin koko päivän. Mutta illalla minä ajattelin, että hulluksihan minä tulen, jos kotona vain ikävöin. Minä menin illalla Vantaalle ja siellä minä sitten tutustuin Jormaan. Olen ollut siitä asti Jorman kanssa. Hän on 19 vuotta, ihan pikimusta tukka samalla lailla kuin Elviksellä kammattu. Jorma asui ennen Malmilla, mutta toissa sunnuntaina hän muutti Pohjois-Haagaan. Mikset Sinä ole yhtään kirjoittanut Oletko sinä Tuulan ja Ritvan kanssa sovinnossa. Sano minulta terveisiä Tuulalle ja Ritvalle ja jos näet Piiaa ja Kaijaa ja Pirjoa heille myös. Kenenkä kanssa Sinä nykyisin olet? Minä olin viime sunnuntaina illalla Lukaalilla joraamassa. Sieltä lähdin Jorkan kanssa ajelemaan Jorkan autolla ja tulin puoli kahden aikaan himaan. Mutsi heräsi ja oli kauhean vihainen. Ei minulla sitten muuta kerrottavaa olekaan. Ai joo, minun piti kysyä, poltatkos Sinä vielä? Minä lyhensin tukkaani viisi senttiä. Terveisin I. B. - Muista kirjoittaa pian."
Tuo "Bodomin porukkaa"-yhteenveto aikanaan julkaistiin Minfossa, nyttemmin se linkki ei enää toimi, mutta voin sen pdf:nnä tänne laittaa https://aijaa.com/xIrAG0.

Tuosta kirjeestä, johon viittasin, on maininnut nimimerkki skoone:
skoone kirjoitti:Siihen Puik* johonkin autoon IB viittasi kun hän kirjoitti PPlle armeijaan. Joku tyyppi (joka oli ollut joskus vankilassa pahoinpitelystä/ tai joutumassa sinne??? mulla ei ole sitä kirjettä saatavilla nyt) oli kunnostanut sitä ajopeliä ja "ajelee" sillä nyt, kirjoitti siis IB PPlle ihan kuin se olisi ollut tuttu ajopeli PPlle. - Sitähän autoa olisi voitu vähän maalailla, jos olisi ollut vaikka jossain kolarissa aiemmin tai jotain.
Aikanaan, olisiko ollut 60/70-luvulla, oli julkaistu jossain lehdessä artikkeli Kaisaniementiellä tapahtuneesta kolarista, jossa urheiluauton kanssa poseerasi nuori mies, jota on huhuttu epäillyn myös Bodomista. Minulla on sellainen häiritsevä muistikuva, että olisin tuon kyseisen artikkelin ja tuon kuvan miehestä autoineen nähnyt jossain vanhoissa Bodom-keskusteluissa. Muisti saattaa toki tehdä tepposet.

EDIT: En löytänyt sitä toista viestiä, lukuisista yrityksistä huolimatta, jossa kerrottiin tuon auton olleen punainen.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Kyse lienee kopioimastani ainoasta Björklundin sisällöltään tunnetusta kirjeestä, jossa hän mainitsee poikaystävänsä Jorma "Porsu" Vuorisen auton, joka toki saattoi olla merkiltään Buick. Voi olla, että Pirinen on esitellyt jotain toista kirjettä lehtihaastattelussa mutten jaksa minäkään muistaa sitä vuorenvarmasti.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

LexVeritas kirjoitti:
Ke Kesä 29, 2022 4:19 pm
^Kyse lienee kopioimastani ainoasta Björklundin sisällöltään tunnetusta kirjeestä, jossa hän mainitsee poikaystävänsä Jorma "Porsu" Vuorisen auton, joka toki saattoi olla merkiltään Buick. Voi olla, että Pirinen on esitellyt jotain toista kirjettä lehtihaastattelussa mutten jaksa minäkään muistaa sitä vuorenvarmasti.
Pitää joku kerta katsoa läpi nuo Bodom-lehtileikkeet, jos sieltä löytyisi, kunhan kerkee.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Voi olla, että tässä ovat iloisesti menneet sekaisin kirjeet, kortit, Vuorisen Buick, Jaakkolan Popeda tai esim. tuntemattoman punainen Zwickau P70 Coupé.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja skoone »

LexVeritas kirjoitti:
Ke Kesä 29, 2022 4:19 pm
^Kyse lienee kopioimastani ainoasta Björklundin sisällöltään tunnetusta kirjeestä, jossa hän mainitsee poikaystävänsä Jorma "Porsu" Vuorisen auton, joka toki saattoi olla merkiltään Buick. Voi olla, että Pirinen on esitellyt jotain toista kirjettä lehtihaastattelussa mutten jaksa minäkään muistaa sitä vuorenvarmasti.
Niin, minä olen siitä IBn kirjeestä Piriselle tänne joskus muinoin kirjoittanut. saattaa olla, että se on jollain muistitikuistani ihan sanasta sanaan kirjpitettunakin. Että kyllä ainakin kaksi IBn kirjoittamaa kirjettä on tullut julkisuuteen.
Muista lähdekritiikki!

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Olet oikeassa. Nikki Papillon linkitti Piris-kirjeen Piris-ketjuun.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Vastaa Viestiin