Mikä leimaa Gustafssonin tekijäksi?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Mikä leimaa Gustafssonin tekijäksi?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kas tässä papillon onkin se jutun juju.

Mene jätkän asemaan, joka on juuri tehnyt kolmoissumat.

Jotain pitäsi lavastaa, joten ensiksi hän ajattelee nykivänsä koko hela teltan jonkkaan, joka kuitenkin on liian ylivoimainen tehtävä.

sitten tulee mieleen, heureka, lavastetaan tämä jonkun ulkopuolisen tekemäksi ja samalla ryöstömurhaksi,

Jos useimmat kamat ovat jo alkujaan olleet tietysti sen matkanjohtajan kassissa, eli lompakot ja kellot, niin ei muuta, kuin astalo, jeesuksenleuat ai niin, nehän siellä jo olivatkin "hampparin väärää" katkomassa, mutta surmissa käytetty astalo kassiin ja koko paletti vielä pyyhkeen sisään ja narulla kiinni.

Sitten tuo paketti naisten uimapuvun sisään ja olkanauhoist kiinni pitäen, pari rivakkaa pyöräystä pyöräyttäen pakettia päänsä päällä, kuin Daavid linkoaan aikoinaan ja näin irti päässyt voima olisi lähettänyt paketin lyhyelle, mutta sitäkin tärkeämmälle lentoradalleen, kohteena järven pohja.

Kyllä se olisi sen muutaman kymmenen metriä lentänyt, kuten olen kertonut, sillä olen tehnyt tarkkoja kokeita tuollaisen paketin ja uima-asun kanssa, tosin yön pimeydessä taskulammpujen loisteessa, uskollisten apurieni kanssa.

Kengät ovat olleet kuorrutusta kakun päälle, eli niillä vimeistään on annettu ymmärtää se, että ulkopuolinenhan sen on täytynyt olla, sillä kuka sitä nyt omia kenkiään jemmaan vie ja varsinkin, jos on ollut vakavasti loukkaantuneena..!!?

Ainoa kurja juttu on se, ettei kenkien sisältä ole löytynyt kenenkään verta, sillä luulen kenkien olleen labratutkimuksissa ainakin jollain tavalla, samoin kuin Sepon kengät, mutta jos Sepon kenkien sisältä on löytynyt verta, niin voisin merkitä sen syyksi, miksi Sepon kengät silloin aikoinaan luovutettiin omaisille.

Gussen kengät sitävastoin pidettiin sitten jemmassa pidempään tarkoituskellisesti, vai tarkoituksettomasti unohdettuna, sitä emme tiedä, mutta jokin syy niiden säilömisellä on ollut.

John Doe
Christopher Lorenzo
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 4:28 pm
Paikkakunta: Desert Island

Re: Mikä leimaa Gustafssonin tekijäksi?

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Tulipa tossa lueskeltua puoli päivää esitutkintapöytäkirjoja ja siitä heräsi ajatus että olisipa todella "hienoa" päästä tutustumaan myös siihen poliisin "salaiseen" materiaaliin.Suosittelen todella kaikille ETP materiaalin huolellista läpikäyntiä,siellä on kummia asioita pilvin pimein,sekä puolesta että vastaan jos puhutaan Nissen syyllisyydestä.Olisiko oikeuden päätös mahdollisesti ollut toisenlainen jos olisi käytetty myös sitä "salaista"aineistoa,vai olisiko koko oikeudenkäynti jäänyt käymättä?
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Mikä leimaa Gustafssonin tekijäksi?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

John Doe kirjoitti:Tulipa tossa lueskeltua puoli päivää esitutkintapöytäkirjoja ja siitä heräsi ajatus että olisipa todella "hienoa" päästä tutustumaan myös siihen poliisin "salaiseen" materiaaliin.Suosittelen todella kaikille ETP materiaalin huolellista läpikäyntiä,siellä on kummia asioita pilvin pimein,sekä puolesta että vastaan jos puhutaan Nissen syyllisyydestä.Olisiko oikeuden päätös mahdollisesti ollut toisenlainen jos olisi käytetty myös sitä "salaista"aineistoa,vai olisiko koko oikeudenkäynti jäänyt käymättä?
KRP tietänee tekijän.
Edelleen avoimen rikosasian perusteella dokumentit edelleen salataan ilmeisen selvästi tarkoituksena estää aineistoa vapaasti tutkimalla tehtävä jokamiespäättely, joka johtanee muuhun tulokseen epäillyn osalta kuin NG.

Aisoposmaisesti luulisin niin, että kun erääs aasi, muuli, hevonen, kissa, koira, marsu, hamsteri ja gerbili käyvät taivaan porteilla, joku niistä lähetetäänkin muuhun osoitteeseen.

Jos Hessun "tietoihin", Arskan kehuskeluihin ja muihin havaintoihini on luottamista.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Mikä leimaa Gustafssonin tekijäksi?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Siis sinä Wagner väität, että koko poliisikunta peittelee jotain Arskaa joka on milestäsi syyllinen Bodominjärven murhiin?

Ei saatana, ei kukaan voi olla noin hullu ja väittää kirkkain otsin että koko poliisivoimat ja oikeuslaitos olisi lahjottu.

Pankkiriisin ajan "Koiviston konklaavin" uskon, mutta siinä oli kyse ihan eri asioista, kuin näissä murhissa ja käsky vaikenemisesta ja pankkien hyväksi tuomitsemisesta tuli maan korkeimmalta johdolta, mutta että joku kauppaneuvos johtaisi maan poliisivoimia ja oikeuslaitoksia on ihan ufo juttu, mieti nyt järjellä Wagner.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Mikä leimaa Gustafssonin tekijäksi?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:Siis sinä Wagner väität, että koko poliisikunta peittelee jotain Arskaa joka on milestäsi syyllinen Bodominjärven murhiin?
Ei koko poliisikunta, on poliisissa akateemisiakin hyviä tyyppejä, joilla on moraalia.
En myöskään syyllistä ketään jos syyllistämisenä ei pidetä sen esiintuomista, että Arska on Bodomin(kin) surmat tunnustanut. Piti nitä vähäisinä kokonaisuuteen nähden, millä ilmeisesti viittasi käyntiinsä Amerikassa 1960-197*.
Käsiala ja lopetusmerkki ovat samoja Arskalla ja sarjamurhaaja Zodiacilla, joka kertoi paikallislehdille tehneensä ennnen Kalifornian murhia 3 muuta murhaa.
FBI analysoi tekijän skandinaaviksi.
Zodiac-murhat loppuivat Arskan muutettua takaisin Suomeen.
Matinkylän myynnissä olleessa kaksiossaan asuessaan Arskalla oli amerikkalainen Readest Digest-aikakausilehti, joka jäi auki itsestään erään ilmeisen lukuisia kertoja luetun teeman osalta.
Teema ? Zodiac Serial Killer.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Mikä leimaa Gustafssonin tekijäksi?

Viesti Kirjoittaja Maza »

Wagner kirjoitti:En myöskään syyllistä ketään jos syyllistämisenä ei pidetä sen esiintuomista, että Arska on Bodomin(kin) surmat tunnustanut. Piti nitä vähäisinä kokonaisuuteen nähden, millä ilmeisesti viittasi käyntiinsä Amerikassa 1960-197*.
Käsiala ja lopetusmerkki ovat samoja Arskalla ja sarjamurhaaja Zodiacilla, joka kertoi paikallislehdille tehneensä ennnen Kalifornian murhia 3 muuta murhaa.
FBI analysoi tekijän skandinaaviksi.
Zodiac-murhat loppuivat Arskan muutettua takaisin Suomeen.
Matinkylän myynnissä olleessa kaksiossaan asuessaan Arskalla oli amerikkalainen Readest Digest-aikakausilehti, joka jäi auki itsestään erään ilmeisen lukuisia kertoja luetun teeman osalta.
Kovasti pidät Zodiac-teemaa esillä. Kysyn kuitenkin jälleen kerran, että miksi et suostunut viemään Zodiac teoriasi tutkintaa eteenpäin sen jälkeen, kun järjestin sinulle kontaktin yhteen USA:n Zodiac-tutkijaan?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Mikä leimaa Gustafssonin tekijäksi?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Eipä tuo Wagner ole muutenkaan kovin halukas yhteistöihin.

Ensin hän kitisee, ettei poliisi ole tarpeeksi aktiivisesti tutkinut hänen rikosilmoituksiaan ja sitten hän naukuu, etteivät lehdistö ole ottaneet häntä vakavasti, tai jotenkin silleen.

No molempiin olen luvannut antaa hänelle apuani, eli käydä Wagnerin kanssa jättämässä rikosilmoituksen Arskasta poliisille, sekä olen myös luvannut hoitaa hänelle jonkun lehtimiehen/ naisen kirjoittamaan lehtiin kutun Arskasta ja tämän tekosista, mutta mikään ei ole Wagnerille kelvannut, joten pidänkin hänen juttujaan henkilökohtaisena kostona Arskalle, tämän Wagnerille tekemästä jostain kuprusta luultavasti taloudellisissa asioissa, heh heh, vai Zodiac killer.

Myrskylintu
Sofia Karppi
Viestit: 405
Liittynyt: Su Huhti 12, 2009 12:56 pm

Re: Mikä leimaa Gustafssonin tekijäksi?

Viesti Kirjoittaja Myrskylintu »

Debyytti!
Sanottakoon nyt heti alkuun, etten ole Gussen syyllisyydestä ollenkaan varma. Hyvät perustelut luettuani olen hyvin herkkä kallistumaan Assmanin suuntaan.
Yhteyttä tapaukseen on sen verran, että Seppo.B on/oli minulle sukua. Sukunimemme ei ole sama.
Päättelyni on varmasti useimpien mielestä täyttä höttöä, inhoan amerikkalaisia poliisisarjoja sydämeni pohjasta, saksalaiset menevät juuri ja juuri. Olen kuitenkin miettinyt tapauksen tiimoilta muun muassa seuraavaa: Jos lähdemme siitä, että tekijä oli ulkopuolinen, niin miten hän puukottaessaan tiesi, mitenkä päin teltassa olijat olivat telttaan asettautuneet? Tämänhän hän tiesi, sillä uhrien vammat ovat muistaakseni kaikilla sijoittuneet päänseudulle/ylävartaloon.
Tekijä siis tiesi kummassa päässä telttaa uhrien pää oli. Ulkopuolinen vieras olisi huitonut väistämättä vähintään muutaman iskun uhrien jalkoihin, ennen kuin teltta repeytyi sen verran, että hän näki tilanteen paremmin.
Äänestäkään hän sitä tuskin sai pääteltyä, jos uhrit olivat hiljaa untenmailla.
Tietysti hän on voinut vain arvata oikein, mutta monet kyllä tykkäävät kääntyä teltassa myös niin, että pää on lähellä ovea/vetoketjua. Toiset sukeltavat toisinpäin. Se ihmetyttää, ettei uhrien jaloissa ole vammoja, kun kyse on kuitenkin sokkona huitomisesta.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Mikä leimaa Gustafssonin tekijäksi?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Aikoinaan melko paljon telttailleen ja juuri tuollaisiella kahden hengen teltalla, jollaisella nuoretkin olivat "redulla" (slangia), niin arvioisin 100:sta henkilöstä kahden, menevän niin, että pää on ovisuuta kohden.

Toisekseen maasto on ollut kallellaan sinne oviaukon suuntaan, joten noin suhteellisesti on mukavamppaa nukkua pää ylempänä, kuin alemapana.

Kerrot olevasi Sepon sukulainen?

Olisiko sinulla kenties mahdollisuus etsiä/kysellä tietoja tästä surullisesta tragediasta?

Esimerkiksi minne Sepon motukka joutui surmien jälkeen, jäikö sukuun, vai myytiinkö pois.

Minulla oli aikoinaan poikien rekisteriotteet, mutta eivät ole enää pitkään aikaan olleet hallussani, enkä tyhmyyksissäni ottanut niistä silloin kopioita, kun niillä oli ihan muu tarve, kuin Bodmin surmien tutkiminen.

Nyt niiden perään on turha haikailla, senkin olen ottanut selville, sillä ne on kaikki tuhottu.

Toki vielä AKE:n kautta otteet voisi hankia, mutta en ehdi käydä konttorilla, sillä kiire pitää liikenteessä, mutta jos jotain toista kiinnostaa, niin otan kyllä osaa maksuun.

Aken konttori on Fabianinkadulla, jos oikein muistan ja siinä on parkkitalo ihan vieressä, jonne auton voi saada parkkin siksi aikaa, kun käy tilaamassa otteet, joka sekään ei kuitenkaan ihan sekunnissa käy.

Sitten otteiden toimitusaika on sellainen kolme neljä viikkoa, joten siihenkin kuluu aikaa, jonka tietenkin voi viettää kotona odotellen posteljoonin soittavan kahdesti, ennen kuin otteet ovat lopullisesti kourassasi.

Myrskylintu
Sofia Karppi
Viestit: 405
Liittynyt: Su Huhti 12, 2009 12:56 pm

Re: Mikä leimaa Gustafssonin tekijäksi?

Viesti Kirjoittaja Myrskylintu »

Ei ole minusta valitettavasti apua Sepon asioiden selvittelyssä. Sukuhaaramme erosivat 1900-luvun alkupuolella..Vanha äitini harrastaa täysipäiväisesti sukuselvitystä, ja löysi sieltä aikoinaan yhteyden kauan sitten.
Hänellä on kuvakin tästä Boismannista, joka syntyi joskus 1800-luvulla.
En ole koskaan kirjoittanut tämäntyyppisille palstoille. Assmanista olen lukenut kaiken, mitä olen löytänyt kirjoista/netistä. Kylmällä järjellä ajateltuna Gusse on silti mielestäni aivan mahdollinen syyllinen. Assman on fiilispuolen valinta.
Tulilahti-ketjun luin täältä kokonaan, ja vakuutuin entisestäänkin Runarin syyttömyydestä. Bodom on ristiriitaisine elementteineen uskomattoman kiehtova.
Tältä Bodom-osiolta luin monet ketjut kokonaan.
Räpyttelen tästä untuviani, kun te vanhat kaikenkokeneet parrat pyöritte aivan toisella tasolla.
Hurjasti on ns.copycat-elementtejä näissä jutuissa.
Copycat on mielenkiintoinen ilmiö. Kauhava oli Jokelan copycat. Insuliinisurmat Tampereen seudulla olivat copycat. Assmanin seurassa pyöri kolmosmurhaajia..
Bodom on Tulilahden copycat. Murhaajan halu kopioida aiempia tekoja on suuri.
Bodomin ajoituksessa on pahasti copycatin makua. Toki on saattanut olla sattumakin. Tapahtumat ovat voineet edetä niin monin täysin eri tavoin, että variaatioiden määrä on valtava. Gussen totaaliin muistamattomuuteen en usko.
Näin kymmenen tuntia yössä nukkuvana ihmisenä tuo porukoiden määrä ja etenkin liikkumisajat tuntuvat uskomattomilta. Pyykkäämässä kolmelta aamulla? Haloo.
Kalassa neljältä aamulla? Just. Uimaan pimeässä kahdelta yöllä unien jälkeen?
Aivan. Tietysti sen ajan ihminen oli toisenlainen, mutta silti. Uimisyritys tyttöjen simmareissa on aivan sekopäinen tarina. Pimeässä. Tytöthän olivat nukkumassa, miksi häveliäisyys? En tule paljoa tänne kirjoittamaan, koska minulla tuskin on mitään uutta valaisevaa tuoda tähän palettiin. Luen kyllä ahkerasti. Joskus saatan jotain ääneen ihmetellä, vaikka tiedän sitä jo varmasti ihmetellyn ennenkin.

Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Mikä leimaa Gustafssonin tekijäksi?

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Näin kymmenen tuntia yössä nukkuvana ihmisenä tuo porukoiden määrä ja etenkin liikkumisajat tuntuvat uskomattomilta. Pyykkäämässä kolmelta aamulla? Haloo.
Kalassa neljältä aamulla? Just. Uimaan pimeässä kahdelta yöllä unien jälkeen?
Aivan. Tietysti sen ajan ihminen oli toisenlainen, mutta silti.
Samaa olen ihmetellyt ja sama ilmiö myös Viiltäjä-Jackin tapauksen tutkimuksissa. Työssäkäyvätkin ihmiset lähtevät tuosta vain aamukolmelta käymään vähän pihalla/kadulla katselemassa ja tupakalla. Jatkuvaa kulkemista ja sisään ulos ravaamista keskellä yötä eivätkä edes sen ajan haastattelijat ihmetelleet mitään. Samaten Bodomin kulkijoiden määrä yössä on uskomaton, en muista tarkkaa saatua arviota, mutta paljon. Ymmärrän uteliaiden kulkijoiden määrän surmien jälkeen, mutta murhayönä... :roll:
Nothing is quite what it seems

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Mikä leimaa Gustafssonin tekijäksi?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Siihen aikaan se elämä oli sellaista ja varsinkin kesällä, koska riennot olivat muutenkin minimaaliset.

En minä ihmettele yhtään sitä pyykkäämistä, sillä jossain vaiheessa kartanon tilanhoitajan vaimon on täytynyt sitä karjaakin ruokkia, lypsää, päästää järjettömät elikot pellolle, tai pellolta toiselle.

Ei silloin ollut maatilalla mitään lysykoneita, kuin omat nakit, joilla likisteltiin maito utareista.

Kilpailut olivat maatalousnäyttelyissä, tai kylän kesäjuhlissa: " Kenestä kylän nopein lypsäjä ?" luokkaa.

Pitkät olivat pyhät ja silloin oli kesä aluillaan, sekä melkoisen komeat keli, joita niitäkään ei voi nykyajan keleihin verrata, ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla.

Tuosta kopioinnista minäkin olen samaa mieltä, eli surmaaja on hädissään keksinyt lavastaa surmat Tulilahden malliin, ottamatta kuitenkaan sitä huomioon, että siellä surmaaja yritti oikeasi salata tekosensa, mutta Bodomilla sen haluttiin näyttävän, kuin joku ulkopuolinen olisi surmat tehnyt, miksi niin, tätä olen kysynyt useasti ja kysyn edelleen?

Miksi surmaaja olisi halunnut poliisin lähtevän etsimään ulkopuolista surmaajaa, sitä sopii itse kunkin miettiä tykönään...!!!????

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Re: Mikä leimaa Gustafssonin tekijäksi?

Viesti Kirjoittaja papillon »

[quote="Hessu52"] Siihen aikaan se elämä oli sellaista ja varsinkin kesällä, koska riennot olivat muutenkin minimaaliset.

En minä ihmettele yhtään sitä pyykkäämistä, sillä jossain vaiheessa kartanon tilanhoitajan vaimon on täytynyt sitä karjaakin ruokkia, lypsää, päästää järjettömät elikot pellolle, tai pellolta toiselle.

Ei silloin ollut maatilalla mitään lysykoneita, kuin omat nakit, joilla likisteltiin maito utareista.

/quote]

Karjan kimpussa häärivät myös Lyytiset:

Rauha Lyytinen os. Muranen 19/4/1966.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Mikä leimaa Gustafssonin tekijäksi?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kiitos papillon jälleen uudesta tiedosta, että tuo rva. Lyytinen olikin talon lehmät lypsänyt.

Mutta tuokin juttu kertoo paljon jo sen ajan toimista, eli kesällä kaikki tapahtui pirun aikaisin ja liikkeellä oltiin yömyöhään, joten ei tuo paitojen pesu ole ollut mikään kumma temppu.

Luultavasti surmat on tehty juuri sen jälkeen, kun tilanhoitajan vaimo Aili Karjalainen on poistunut siltä lyhyemmältä, kuin 150 metriseltä laiturilta, paitapyykiltään.

Kas kummaa, kun Kivilahti ei ole kuulusteluissaan kertonut kuulleensa mitään noista lehmien äänistä kellonsoittoineen, ynnä muine yninöineen.

On tainnut poika raasu olla unen vallassa, kun tuotakaan ei ole pannut merkille, jos on ollenkaan ollut silloin siellä, missä on väittänyt tuohon aikaan olleensa.

Myrskylintu
Sofia Karppi
Viestit: 405
Liittynyt: Su Huhti 12, 2009 12:56 pm

Re: Mikä leimaa Gustafssonin tekijäksi?

Viesti Kirjoittaja Myrskylintu »

Siihen aikaan myön yön pimeys oli totaalista. Ei ollut katuvaloja ynnä muita sillä tavalla tuottamassa pientä valonkajoa taivaalle. Bodomin yö oli silloin paljon pimeämpi kuin Bodomin yö nyt. Tähtitaivas ja kuu tietysti oli, joskus. Pilvisellä säällä yö on ollut totaalisen pimeä, ei edes kättään ole nähnyt.
Gusse muistaalseni puhui 2000-luvulla, että sen toisen pyörän, muistaakseni sen nelarin, pakoputki oli poikki, äänenvaimennin puuttui. Oli ns.suora putki.
Meteli sillä ajettaessa on ollut maalaisidyllissä todella kova. Gusse mainitsi äänen olleen"helvetillinen möykkä", muistaakseni. Sillä jos on käynyt talon pihassa etsimässä viinaa, niin koko tienoo on herännyt. Porukan ajelut on todellakin pantu merkille. Irrationaalisia kohtia tässä jutussa riittää.
Miten kolmoismurhan tehnyt voi jäädä makaamaan tunneiksi uhriensa päälle viileän kylmästi? JOS hän oli tajuton ja huonossa hapessa ja makasi tästä syystä, niin miten hän olisi voinut tällöin tehdä lavastuksen? Täydellinen ristiriita.
Jos hän taas oli tolpillaan kannellakseen kenkiä ympäri lääniä, niin tämän jälkeen uhrien päälle nukkumaan asettautuminen on kyllä makaaberia kylmäverisyyttä.
Hietamiehen Sotatuomari kuvaa tällaista omalla tavallaan, mutta jotenkin en tässä kykene uskomaan tuollaiseen. Kenkien piilottaja ei jumalauta ole voinut olla Gusse. Sen on täytynyt olla joku toinen. Ei kuolleiden päällä puolitajuissaan oleva hakattu mies mitään kenkiä ja tavaroita piilottele. Jos hän taas oli tolpillaan, niin ei hän siihen olisi jäänyt makaamaan, ei mitenkään. Ei avun hakeminen olisi hänen lavastustaan huonontanut, hänen syyllisyyttään lisännyt millään tavoin.
Joten hän oli liian rikki hakeakseen apua, kävelläkseen.
Hän ei piilottanut niitä kenkiä.

Vastaa Viestiin