Onnettomuusteoria

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: Onnettomuusteoria

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Baretta kirjoitti:Kengänpohjakuvassa naulat "törröttävät". Hyvinkin mahdollista että reijät ovat syntyneet niistä... Onko mahdollisuutta suorittaa tarkempia mittauksia reikien/naulojen mittasuhteista?
Kengissä olleet verijäljethän mahdollistivat niiden olleen murhaajalla jalassa.
Tuossa kuvassa myös kahden ylimmäisen naulan välissä näyttäisi olevan "törröttävä" naula.
Onhan täällä Kujala, jolla sujuu oivallisesti tuon tyyppiset mallinnukset. Tosin mallinnusta vaikeuttaa se, että telttakangas ollessaan maata vasten ei tietysti ole aivan laakana. III-sivulla on parissa muussakin paikkaa noita erityisen pieniä reikiä. Pahus vaan kun ei ole olemassa sisäpuolelta niiltä paikoin lähikuvia.
kujala
Martin Riggs
Viestit: 610
Liittynyt: Su Helmi 24, 2008 11:55 pm

Re: Onnettomuusteoria

Viesti Kirjoittaja kujala »

^Eiköhän tuo sujune Kukkuultakin? :D Tässä tapauksessa alapuolelta otetusta kuvasta pystyisi tekemään arvion koron koosta, kun vieressä on mittatikku. Riittää, että korko käännetään peilikuvaksi ja skaalataan aina kuhunkin reikäkuvaan sopivaksi. Noissa reikäkuvissa näkyy KRP:n mittatikkuja, joten kun tiedetään koron koko, pystytään se aina suurentamaan/pienentämään oikean kokoiseksi. Sen jälkeen korkoa voisi pyöritellä kuvankäsittelyohjelmalla ja katsoa, onko mitään toivoa saada osumaa aikaiseksi. Pienet poikkeamat voisivat mennä teltan poimutuksen piikkiin.

Olen vielä niin tuon telttapaikkakeskustelun vietävänä, ettei oikein irtoa nyt tämä korkomallinnus... :lol:
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Onnettomuusteoria

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Kantalaput kiinnitettiin ammoin kenkiin naulaamalla, lisäksi nauloilla oli se funktio, oli makeeta ku kengät "kopisivat".
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Onnettomuusteoria

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Voi herttinen sentään, kun naurttaa sellainen väite, että joku olisi ottanut poikien kengät, kun omat olivat sen verran huonot, että nuo saakelin kenkäkulut jopa kuluneiksi kengiksi olisi kiinnotanut ketään muuta, kuin suutaria ja häntäkin siinä mielessä, ettei kukaan toisi niitä hänen korjattavakseen, sillä jos noissa kengissä ei "tattisato" muhisi ja voisi hyvin, niin ei sitten missään.

Salsaa, tai oikeammin silsaa, tuollaiset kenkien irvikuvat olisivat panneet tanssimaan jo alta minuutin, jos ne olisi jalkoihinsa nykäissyt.

Eiköhän tässä kohtaa voida unohtaa se, että kukaan olisi ainakaan kenkien takia viitsinyt ryöstää, murhaamalla niiden takia kolme nuorta?

Tässä kohtaa lavastus on ainakin mennyt päin persiljaa.

No, jos oli tarkoituskin, eli ulkopuolinen oli hylännyt kengät, nähdessään niiden huonon kunnon.

No tuonhan olisi nähnyt jo niitä anastaessaan, elleivät sitten lintupojat olleet ne leikkimieliset, jotka jossain vaiheessa yötä, ovat käyneet teletalla ja "snutanneet" kengät ja vieneet ne jemma nimiseen paikkaan, voihan se niinkin olla?
Avatar
Baretta
Hetty Wainthropp
Viestit: 450
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 7:49 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Onnettomuusteoria

Viesti Kirjoittaja Baretta »

yövuoro kirjoitti:Kantalaput kiinnitettiin ammoin kenkiin naulaamalla, lisäksi nauloilla oli se funktio, oli makeeta ku kengät "kopisivat".
Pitää täysin paikkansa. Kantalappujen kiinnityksessä käytettiin nauloja ja liimaa yhdessä vielä -70 luvullakin.
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2585
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Onnettomuusteoria

Viesti Kirjoittaja MEG »

Hessu52 kirjoitti:Voi herttinen sentään, kun naurttaa sellainen väite, että joku olisi ottanut poikien kengät, kun omat olivat sen verran huonot,
Minuakin naurattaisi, en muista tommoista väitettä kuitenkaan esitetyn.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Onnettomuusteoria

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Etpä ole tainnut lukea kaikkia Bodomista kirjoitettua, joten kyllä täällä on noinkin kirjoitettu, muutama vuosi sitten ja satun muistamaan kirjoittajankin, mutta olkoon, en viitsi häntä tuollaisen tosissaan lausumansa jutun takia enää "paljastaa".

Että "kengät piti vaihtaa poikien parempiin kenkiin", jotenkin noin se meni, "mutta sitten kun surmaaja tarkasteli kenkiä tarkemmin, hän tuli siihen tulokseen, että omat olivat sittenkin paremmat ja vei kengät jemmaan, toiset tien oikealle puolelle ja toiset vasemmalle puolelle".

Väänsihän konsta sellaisenkin tarinan, että surmaajat olisivat pesseet surmatessa rähjääntyneet kenkänsä järvessä ja sitten kävelleet autolle poikien kengät jalassa, kun omat olivat märät.

Se ei kuitenkaan selitä Tuulikin veripisaroita Gussen kenkien päällä, joten hieman on torso tuokin selitys.

Tielle saavuttuaan oivat jemmanneet kengät sinne, mistä ne löydettiin, eli kyllä tämä melko kirjavaa kirjoittelua, arvon Meg, on aina siloin tällöin ollut.
Ressu>>
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Elo 12, 2010 4:01 am
Paikkakunta: Alaska

Re: Onnettomuusteoria

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

kukkuu kirjoitti:Kuva

Kuva

Kun mietitään tuota teltan liikkumista, olisiko näissä kuvissa ehkä mahdollisesti joitain verijälkien monistumisia.
Tuossa kuvassa se laukku näkyy. Onko se poliisin laukku, vai se hävinnyt kantokassi? Se on sitten hävinnyt poliisin läsnäollessa.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Onnettomuusteoria

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Noissa kuvissa ei ole mitään muuta mielenkiintoista kuin se teksti kuvan reunassa:

Kasa

Ruumiit makasivat aamulla revityn teltan päällä. Tytöt olivat nukkuneet teltan reunoilla.Pojat keskellä.

Herääkin kysymys, milloin ja mistä lehdestä tuo kirjoitus on, eli onko tuo heti surmatöiden jälkeen kirjoitettu uutinen, vai myöhemmin, esim. Apu, tai vastaavasta lehdest otetu teksti.

Kuka olisikaan silloin kertonut nukkumajrjestyksen, jos tuo on tiistain, tai torstain väliseltä ajalta?
Ressu>>
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Elo 12, 2010 4:01 am
Paikkakunta: Alaska

Re: Onnettomuusteoria

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

:shock: :?:
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Onnettomuusteoria

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Niin jäjet Ressu, viittaan tuolla sitä, etteihän Gustafssonni olisi muistanut tapahtumasta mitään sanoa, koska oli silloin juuri Sariolan mainostamassa "stubid" tilassa ja lisäksi vieläpä tajutonna aina torstaihin saakka.

Siinä tupls varmistus sanomisille!

Jos tuo lausunto on annettu tiistain ja torstain välillä, on lausunnon antajan täytynyt olla melko varmasti itse Bodomin surmaaja, sillä kukaan muu ei ole voinut tietää nukkujien järjestystä teltassa.

Arvata on voinut, muttei täysin tietää!
Ressu>>
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Elo 12, 2010 4:01 am
Paikkakunta: Alaska

Re: Onnettomuusteoria

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

Jos/kun tuo "Bodomin mysteerion" linkki pitää rikospaikkatutkinnan osalta paikkansa, on siellä sellainen määrä tutkimattomia todisteita ettei syyllistä voi edes päätellä ennenkuin kaikki on tutkittu. Nyt muutamat julistavat uskomuksiaan totena. Puolin ja toisin. He eivät ota huomioon omalta kannaltaan "negatiivisia" todisteita. Tästä olen päätellyt että tapausta ei ainakaan näillä palstoilla kyetä ratkaisemaan. Terveitäkin huomioita olen lukenut, mutta enimmäkseen homma on täällä jakautunut kahteen leiriin. Se jumittaa totuuden selvittämistä.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Onnettomuusteoria

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No niin, mikähän päivämäärä tuossa lehdessä oli, olisi mukava tietää, eli jos tuollainen lausunto nukkumajärjestyksestä on saatu, kukasen on antanut ja miten?
Ressu>>
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: To Elo 12, 2010 4:01 am
Paikkakunta: Alaska

Re: Onnettomuusteoria

Viesti Kirjoittaja Ressu>> »

Olen olettanut, että sulla on ollut päivämääriä myöten faktat tiedossa. Eikö näin olekkaan asianlaita? Hämmästelen tilannetta!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Onnettomuusteoria

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Varmastikin minulla on päivämäärät järjestyksessä paremmin kuin sinulla, mutta tuota en ole huomannut jostain syystä.

Jos sinäkin paneutuisit juttuun, esim. etsimällä kuvista jotain uutta, saattaisi juttu notkahtaa eteenpäinkin ja idolisi saattaisi saada puhtaammat paperit, mutta tuolla tyylilläsi et kyllä saa mitään aikaiseksi, se on varmaa!

Vaikuttaa siltä, että tuo teksti on jostain tuoreemmasta lehdestä, Alibista, tai Seurasta, ellei peräti Avusta, mutta mistä ja milloin, olisi edelleenkin ilo tietää!
Vastaa Viestiin