Puhuiko Marjatta totta?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Valvojat: Raid, Moderaattorit

Boswell
Alokas

Re: Puhuiko Marjatta totta?

Viesti Kirjoittaja Boswell » Ti Loka 08, 2019 1:28 pm

Onko Marjatta enää elossa? Mieleen tuli kysymys? Mitä jos Marjatta olikin kuullut jotain jonkun läheisen kertomaa asiasta, pitänyt tätä totena, vaikka ei ollut paikalla. Nyt kun tämän asian esille tulo tapahtui, Marjatta päätti kertoa kuulopuheet siltä ajalta.Varsinkin siitä syystä että, asian kertonut henkilö oli kuollut. Mut joo, minä ja mun heittoni.

Maza
Wallander

Viesti Kirjoittaja Maza » Ke Loka 09, 2019 7:25 pm

Wagner kirjoitti:
Ti Huhti 09, 2013 10:59 am
Silja Regina oli toki stoorissa kuvitteellinen, mutta sellainenkin laiva on itämerellä seilannut.

8)
Laiva oli Silvia Regina. Yksi Silja LInen laivoja. Sinulla nämä yksityiskohdat aina lipsuu.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

Stobbart
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Stobbart » Pe Loka 11, 2019 10:39 pm

Boswell kirjoitti:
Ti Loka 08, 2019 1:28 pm
Onko Marjatta enää elossa? Mieleen tuli kysymys? Mitä jos Marjatta olikin kuullut jotain jonkun läheisen kertomaa asiasta, pitänyt tätä totena, vaikka ei ollut paikalla. Nyt kun tämän asian esille tulo tapahtui, Marjatta päätti kertoa kuulopuheet siltä ajalta.Varsinkin siitä syystä että, asian kertonut henkilö oli kuollut. Mut joo, minä ja mun heittoni.
Elossa on, löytyy facebookista omalla nimellään. Joku minfolainen kertoi täällä ottaneensa häneen yhteyttäkin, mutta Marjatta ei ollut halunnut asiaa enää kommentoida. En kyllä yhtään ihmettele, eikös se oikeudessakin sanonut suunnilleen "Minä onneton menin avaamaan suuni OBS-ohjelmassa." Eli katui laukalle lähteneitä puheitaan, kun joutui sitten oikeuteen asti puhumaan valaehtoisesti. Kaikki viittaa siihen, että "Markka" on kyllä ainakin välillisesti tiennyt, jos ei tuntenut, Nilsin, ja vanhalla tädillä on sitten vähän lähtenyt mielikuvitus laukkaamaan vuosien mittaan. Onhan se kiva juoruta, että mä tunsin sen murhaajan, kyllä mä aina tiesin että se teki sen. Voi toki olla, että tarinansa on myös perustunut joihinkin kuulopuheisiin ja huhuihin, ja on kertonut ne sitten itse koettuina tapahtumina. Joka tapauksessa Marjatan tarinat osoittautuivat aikamoiseksi satuiluksi, oli Gusse sitten syyllinen tai ei. Kertoo syyttäjän epätoivoisesta tilanteesta, että kelpuuttivat Marjatan oikeuteen asti. Eikö hänen tarinassa olleita ammottavia aukkoja voitu oikeasti selvittää, ennen kuin hänet päästettiin oikeuteen nolaamaan itsensä? Virpiähän ei sitten kuuden tunnin kuulustelun jälkeen enää kelpuutettukaan todistajaksi. Oli varmastikin Marjatasta opittu, ja rimaa nostettu.

awa
Fitz ratkaisee

Viesti Kirjoittaja awa » Su Elo 09, 2020 4:39 pm

Siirrän tuolta vammakeskustelun puolelta tänne oikeaan topicciin.
Kunto Kalpa kirjoitti:
Su Elo 09, 2020 3:53 pm
metsätonttu kirjoitti:
Su Elo 09, 2020 12:46 pm
awa kirjoitti:
Su Elo 09, 2020 12:41 pm
Kyllä tätäkin on käsitelty, esimerkiksi ketjussa "Puhuiko Marjatta totta".
Ok, oikeus ei ole pitänyt todistustusta täysin luotettavana, joten sitä ei ole otettu huomioon tuomioita annettaessa.

https://yle.fi/tvuutiset/uutiset/upics/ ... tuomio.pdf
Oikeus jätti Markan höpinät kokonaan huomioimatta. Oli niin selkeää valehhtelua, että ooksat pois. Syyttäjienmunaus alkoi jo siitä, että ottivat todaistajan, jonka tarina oololosihteiden,li jyrkässä ristiriidassa niin päiväkirjamerkinnän, KarjLaisen lausunnon kuin Markan oman tvjorinan kanssa.
No - ei noita Marjatan puheita ihan noin vain voi ohittaa. Pitää muistaa, että aikaa tuosta oli kulunut vuosikymmeniä ja Oittaakin on muuttunut tuona aikana paljon. Se mikä on mielenkiintoista, niin murhaniemen leiriläisistä ei ollut mitään havaintoa murhaniemessä noihin aikoihin mistä Marjatta kertoi eli kyllä nämä retkeläiset jossakin kävivät. Toinen merkillepantava seikka Marjattan kertomuksessa on moottoripyörän ääni ja Marjatta ei ole ainoa joka tuosta on kertonut.

Wagner
C.S.I. -tasolla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner » Su Elo 09, 2020 10:35 pm

Urho kirjoitti:
To Elo 09, 2007 12:00 pm
Marjatta Sahakangas tuli ensimmäisen kerran esille ruotsinkielisessä obs-ohjelmassa, jossa hän kertoi kuinka hän ja 5 muuta nuorta olivat telttailleet Bodom-järven rannalla "yleisellä leirintäalueella". Illan aikana Bodomin uhrit ja Nils Gustafsson olivat vierailleet tässä toisessa leirissä, ja vierailun yhteydessä pojat olivat nahistelleet työtistä. Myöhemmin leiristä oli kuutunut riitelyn ja moottoripyörän ääntä. Marjatta kertoi nähneensä moottoripyörässä kaatumisen jäljet. Kaikille Marjatan porukan ihmnisille oli ollut selvää, kuka veriteot oli tehnyt. Ohjelmassa kerrottiin myös, että poliisi oli aikanaan kuullut näitä muita telttailijoita.

Ohjelman jälkeen poliisi kutsui Marjatan kuulusteluun, jossa hän kertoi hivenen erilaisen tarinan. Leiripaikka olikin muuttunut "yleisestä leirintäalueesta" Rackaruddenin niemelle, missä ei ollut näkynyt ketään, telttailijoita olikin vain 4 ja poliisi ei ollutkaan kuulustellut heistä ketään.

Oikeudessa Marjatta todisti samoin kuin oli poliisikuulustelussa kertonut. Puolustus osoitti hänen tarinansa epäuskottavaksi mm. sen osalta, että väitetyllä leiripaikalla telttaileminen oli ehdottomasti kielletty. Myös Marjatan kertomus reitistä, jota pitkin he olivat kulkeneet murhan jälkeen osoittautui mahdottomaksi, koska sen varrella oli leveähkö puro. Marjatta kertoi heidän ylittäneen puron kaatunutta puuta pitkin kävellen, mutta paikallisen todistajan mukaan sellaista ei ole siellä koskaan ollut.

Edellä kerrottu on tiivistelmä, enkä ole edes ottanut esiin Jäppisen kaverin kertomaa, tai sitä, että sekä Karjalaisen havainto että päiväkirjamerkintä puhuvat tarinaa vastaan. Silti tekee mieli kysyä niiltä lukuisita kirjoittajilta, jotka uskovat Marjatan tarinaan, että MIKSI? Mikä saa teidät uskomaan ihmistä, joka vaikenee 45 vuotta, mutta tulee sitten esille kahdella erilaisella tarinalla, joista löytyy lukuisia mahdottomuuksia.
Hyvä yleiskatsaus Marjatan kakkapuheista !

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

awa
Fitz ratkaisee

Viesti Kirjoittaja awa » Su Elo 09, 2020 10:55 pm

^Ymmärrän hyvin tuon Marjatan kertomuksen, mutta sitä en ymmärrä, että joku tulkitsee aikalaisten todistaneen, että puron takia Marjatan tarina on mahdoton. Varsinkin kun kertojia ainakaan minä en tiedä. Tuo puro kierrettiin ja kaarettiin ja ohitettiin ja puron ylittävä puu voi olla muistikuva menneiltä vuosikymmeniltä. Ei välttämättä liity Bodomin murhiin.

Mutta se lienee silminäkijöiden mukaan todistettu, että Nils Gustafsson seurueineen kävi jossakin pois murhaniemestä, muttä tätä Gustafsson ei ole koskaan paljastanut tapahtuneen tai ylipäätään muistavansa.

Omituisen vähän Gustafsson on yleensäkin kertonut mitä illan aikana tapahtui.

- hymm -

Kunto Kalpa
Sammakkoprofessori

Viesti Kirjoittaja Kunto Kalpa » Ma Elo 10, 2020 7:37 am

Mistähän murhaniemen leiriläisistä awa nyt puhuu, ja mikä muka todistaa heidän, siis uhrien, käyneen jossain?
Prätkän äänestä ei ole puhunut kukaan muu kuin Markka. Toki moni muistaa kuinka palstalla jotkut yrittivät väkisin vääntää kioskimiehen havaintoa säksättävästä moposta ja sitä ajaneesta oman kylän pojasta Nisseksi ja hänen moottoripyöräkseen. Se nyt vaan ei mene läpi ajatuksena sitten millään.

awa
Fitz ratkaisee

Viesti Kirjoittaja awa » Ma Elo 10, 2020 9:53 pm

Kunto Kalpa kirjoitti:
Ma Elo 10, 2020 7:37 am
Mistähän murhaniemen leiriläisistä awa nyt puhuu, ja mikä muka todistaa heidän, siis uhrien, käyneen jossain?
Murhaniemellä ei tainnut leiriytyä kuin Gustafsson, Seppo, Irmeli ja Tuulikki. Murhaniemi on sen verran kapea kaistale ja viereiseltä niemeltä on sinne jokseenkin esteetön näköyhteys, että voidaan varmuudella sanoa, että nelihenkinen nuorison leirporukka näkyy ja kuuluu naapurustoon. Joka tapauksessa murhaniemelle on vaikea piiloutua, ainakin nelihenkisen seurueen.

Ja tästä taitaa olla jopa veneellä liikuneiden silminnäkijöiden lausunto siitä, että murhaniemellä ei ollut ketään. Murhaniemeltä ei ole mitään silminäkijähavintoja leiriläisistä noihin aikoihin mitä Marjatta kertoo. Eli jossakin nämä nuoret olivat, ei kai ne ilmaankaan voi väliaikaisesti haihtua?

Kunto Kalpa kirjoitti:
Prätkän äänestä ei ole puhunut kukaan muu kuin Markka. Toki moni muistaa kuinka palstalla jotkut yrittivät väkisin vääntää kioskimiehen havaintoa säksättävästä moposta ja sitä ajaneesta oman kylän pojasta Nisseksi ja hänen moottoripyöräkseen. Se nyt vaan ei mene läpi ajatuksena sitten millään.
Onpa outoa, kioskimiehen rouva kertoi pärinäpojasta ja miestään rauhoitellakseen kertoi tämän olevan oman kylän poikia. Oma veikkaukseni on, että Gustafsson on saattanut illan karmivan riehumisen päätteeksi ajaa pyörällään kotiin ja jatkossa saanut apua isältään. Isä saattoi olla sotaa käynyt kaveri ja tiesi metkut, missä uhria esittämällä saattoi päästä livahtamaan pois rintamalta. Jotkut taisivat rintamalla jopa haavoittaa itseään päästäkeen pälkähästä. No nuo sotatarinat ei kuulu tähän.

Wagner
C.S.I. -tasolla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner » Ti Elo 11, 2020 7:18 am

awa kirjoitti:
Ma Elo 10, 2020 9:53 pm

Oma veikkaukseni on, että Gustafsson on saattanut illan karmivan riehumisen päätteeksi ajaa pyörällään kotiin ja jatkossa saanut apua isältään. Isä saattoi olla sotaa käynyt kaveri ja tiesi metkut, missä uhria esittämällä saattoi päästä livahtamaan pois rintamalta. Jotkut taisivat rintamalla jopa haavoittaa itseään päästäkeen pälkähästä. No nuo sotatarinat ei kuulu tähän.
Teltasta poispäin ei ole dokumentoituja verijälkiä.
Kukaan uhreista ei siis poistunut surmapaikalta.
https://www.kaleva.fi/bodomin-verinen-s ... in/2057939

8)
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.

Kunto Kalpa
Sammakkoprofessori

Viesti Kirjoittaja Kunto Kalpa » Ti Elo 11, 2020 10:46 am

awa kirjoitti:
Ma Elo 10, 2020 9:53 pm
Kunto Kalpa kirjoitti:
Murhaniemellä ei tainnut leiriytyä kuin Gustafsson, Seppo, Irmeli ja Tuulikki. Murhaniemi on sen verran kapea kaistale ja viereiseltä niemeltä on sinne jokseenkin esteetön näköyhteys, että voidaan varmuudella sanoa, että nelihenkinen nuorison leirporukka näkyy ja kuuluu naapurustoon. Joka tapauksessa murhaniemelle on vaikea piiloutua, ainakin nelihenkisen seurueen.

Ja tästä taitaa olla jopa veneellä liikuneiden silminnäkijöiden lausunto siitä, että murhaniemellä ei ollut ketään. Murhaniemeltä ei ole mitään silminäkijähavintoja leiriläisistä noihin aikoihin mitä Marjatta kertoo. Eli jossakin nämä nuoret olivat, ei kai ne ilmaankaan voi väliaikaisesti haihtua?

Kunto Kalpa kirjoitti:
Onpa outoa, kioskimiehen rouva kertoi pärinäpojasta ja miestään rauhoitellakseen kertoi tämän olevan oman kylän poikia. Oma veikkaukseni on, että Gustafsson on saattanut illan karmivan riehumisen päätteeksi ajaa pyörällään kotiin ja jatkossa saanut apua isältään. Isä saattoi olla sotaa käynyt kaveri ja tiesi metkut, missä uhria esittämällä saattoi päästä livahtamaan pois rintamalta. Jotkut taisivat rintamalla jopa haavoittaa itseään päästäkeen pälkähästä. No nuo sotatarinat ei kuulu tähän.
Ihan mielenkiintoinen, siis valikoiva logiikka. ETP:ssä on lukuisten todistajien havaintoja leiriläisistä, mutta kun jokin ajankohta puuttuu, niin se kertoo siitä, että kävivät silloin jossain. Jos niitä havainnoitsijoita oli niin paljon, niin eikö jonkun olisi pitänyt havaita niitteen marssi sinne suht kaukana olleeseen niemeen? Siellä niemessähän ei leiriytymistä siedetty.

Kuka tahansa Kunnarlantietä ajanut voidaan siis tulkita Rantaojantietä ajaneeksi Nisseksi. Eipä siihen oikein voi mitään sanoa. Miten mahtaa awa sitten selittää sen, että sen Jäppisen kaverin, Lahtisen veli vannoo, ettei veljensä ollut murhaviikonloppuna Bodomilla?

awa
Fitz ratkaisee

Viesti Kirjoittaja awa » To Elo 20, 2020 9:59 pm

Ei tässä mistään valikoivasta logiikasta ole kysymys - vaan siitä, että niemeä järveltä seuranneet silminnäkijät eivät nähneet leiriläisiä ja leiriläisten liikkumista niemellä ja se tarkoittaa jotakuinkin varmasti sitä, että nämä leiriläiset eivät niemellä tuolla havaintohetkellä olleet. Tämä lienee faktojen toteamista!
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Wagner
C.S.I. -tasolla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner » Su Elo 30, 2020 6:51 pm

awa kirjoitti:
To Elo 20, 2020 9:59 pm
Ei tässä mistään valikoivasta logiikasta ole kysymys - vaan siitä, että niemeä järveltä seuranneet silminnäkijät eivät nähneet leiriläisiä ja leiriläisten liikkumista niemellä ja se tarkoittaa jotakuinkin varmasti sitä, että nämä leiriläiset eivät niemellä tuolla havaintohetkellä olleet. Tämä lienee faktojen toteamista!
Isoisästäni oli Murhaniemeä vastapäiseltä rannalta joku ottanut kuvia kalastessaan veneestä tuttuine lokkeineen.
Kuvat olivat ja mahdollisesti edelleen ovat poliisilla.
Havaintonsa olivat muut järvellä tuolloin olleet sekä Murhaniemen (Hästholmen) rannasta itään lähtenyt vene.
Mainitsi myös havainneensa BKP:n 'pomon' Martti Kolin poikansa kanssa.

8)

Wer hebt, er lebt: Heben und leben lassen

Vastaa Viestiin