Gustafssonin vammat (ketju 2)

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Arvaa mikä on lähde.

"Aivojen sähköisen aktiviteetin rekisteröinnin eli elektroenkefalografian perusteella oli syytä epäillä vasemmanpuoleisten ohimo- ja päälakilohkojen ruhjevammaa eli kontuusiota."

Kyllä Gustafssonin selvästi on todettu olleen tajunnaltaan alentuneessa tilassa. Siitä ei ole epäilystäkään, vaikka oli ollut syytä epäillä syytä.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

LexVeritas kirjoitti:
Ke Loka 27, 2021 10:30 pm
^Arvaa mikä on lähde.

"Aivojen sähköisen aktiviteetin rekisteröinnin eli elektroenkefalografian perusteella oli syytä epäillä vasemmanpuoleisten ohimo- ja päälakilohkojen ruhjevammaa eli kontuusiota."

Kyllä Gustafssonin selvästi on todettu olleen tajunnaltaan alentuneessa tilassa, siitä ei ole epäilystäkään.
No ruhjevammaa eikä kontuusiota Gustafssonilla ole ollut se on tukittu, mutta laita lähde tuolle mistä lähdettä pyysin.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Dead Can Dance: Amnesia

Lainailet kirjoituksiani muutellen/lyhennellen niitä.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

^Taitaa olla oma syysi, ehdin lainata ennen editointiasi.

Näyttää siltä, että sinulta alkaa asiatieto loppua, no odotellaan nyt vielä sitä lähdettä.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Viestiini olisi varmaan jäänyt jokin maininta editoinnista...

Lähde on professoritasoa mutta aivan samoin kuten syyttäjän todistaja neurokirurgi Juha Öhman totesi Gustafssonin mahdollisesta aivovauriosta ja muistikatkosta, sen todellisuutta on mahdotonta sanoa.

”Kalloröntgenkuvausten ja muiden röntgenkuvausten perusteella on ilmeistä, että potilas on saanut tylpän ulkoisen väkivallan seurauksena useampia murtumia mm. poskiluuhun, poskionteloon, sekä ohimoluuhun. Potilaan mahdollisesta aivovauriosta on ollut osoituksena potilaan täydellinen muistamattomuus tapahtumien jälkeen. Kuinka todellinen tällainen täydellinen muistikatkos on, sitä on mahdotonta sanoa."

(ETP, johdanto)

On siis hieman vaikeaa käydä siitä asiakeskustelua, tosin en koe sellaista tähänkään asti käyneeni. Muistutan nicci Boswellin tämän ketjun vähintään toiseksi parhaasta kommentista.

"Mun mielestä nää "lääketieteelliset" ja muut "pysologiset" arvailut voi jättää omaan arvoonsa."

Olen kyllä hämmästynyt, ettei awa edes arvaa mistä sen selkäydinneste-jutskan repäisin. Vihjaan, että olen vihjannut siihen äskettäin.

Muutkin saa tietää/arvata.

Mitä tajunnantilan tasoon tulee, niin ehdotan, että teemme kompromissin ja sovimme sen olleen ei hyvin alhainen, vaan kevyesti alhaista alhaisempi

.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

LexVeritas kirjoitti:
Ke Loka 27, 2021 11:56 pm
......
......

Olen kyllä hämmästynyt, ettei awa edes arvaa mistä sen selkäydinneste-jutskan repäisin. Vihjaan, että olen vihjannut siihen äskettäin.

Muutkin saa tietää/arvata.

Mitä tajunnantilan tasoon tulee, niin ehdotan, että teemme kompromissin ja sovimme sen olleen ei hyvin alhainen, vaan kevyesti alhaista alhaisempi

.
Minun veikkaus on, että aivoselkäydinneste-jutska on peräisin neurologi Olli Tenovuo liirumlaarum ympäripyöreistä aivamma horinoista. Ja se viittaa näytteenotossa tapahtuvaan minimaaliseen veren sekoittumiseen, koska näyte otetaan neulalla ihon läpi. Jos aivovamman vuoksi aivoselkäydinnesteessä on verta sitä on reilusti. Joskus sieltä tulee jotakuinkin pelkkää verta!


Mitään kompromisseja ei ole, useamman tunnin tajuttomuus selittyy aivoruhjetasoisella-aivovammalla ja siitä jää pysyvä jälki.

Tenovuo jaarittelee ja vastailee aina aivovammalla, joka ei loppujen lopuksi kerro yhtään mitään. Aivovamma on hyvin laaja käsite.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Ei mennyt veikkaus oikein. Yritä uudelleen!

Minusta näyttää siltä, ettet ole perehtynyt tapaukseen syvällisesti ja kyseenalaistat kaikkien ammattitaidon, asetat itsesi sen yläpuolelle! Sinun tulisi olla nöyrempi ja lukea tarkkaan, mitä viisaammat kirjoittavat.

En ole vielä kirjoittanut Tenovuosta mitään.

Tapaturmakirurgian erikoislääkäri Eero Hirvensalo todisti syyttäjän kutsumana, ettei Gustafssonin merkittävän aivovamman olemassaoloa voida missään tapauksessa poissulkea.

Tämä taasen kerrotaan käräjäoikeuden tuomiossa sivulla 23.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

LexVeritas kirjoitti:
To Loka 28, 2021 12:49 pm
.........
.........


Tapaturmakirurgian erikoislääkäri Eero Hirvensalo todisti syyttäjän kutsumana, ettei Gustafssonin merkittävän aivovamman olemassaoloa voida missään tapauksessa poissulkea.

Tämä taasen kerrotaan käräjäoikeuden tuomiossa sivulla 23.
Nämä on jo niin monta kertaa täällä läpikäyty, että ei nyt oikein jaksais aina vääntää samoille multinicceille.

Tuo merkittävä aivovamma ei kerro yhtään mitään. On osoitettava se aivovamma joka selittää tuntien tajuttomuuden ja vuorokausien muistamattomuuden ja on lisäksi sellainen mikä ei ole vaatinut mitään hoitoa tai kuntoutusta.

Siinä on se arvoitus mihin pitää löytää vastaus, jos aikoo todistaa Gustafssonin aivovamman olleen syynä muistamattomuuteen. Useassa eri kohdassa ja ennen kaikkea siellä aikalaislääkäreiden papereissa on mainittu, että mikään muu ei viittaa aivovammaan kuin Gustafssonin muistamattomuus. Tarkan sanamuodon saat katsoa sieltä. Minä en näitä papereita jaksa selailla.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Ei sinun tarvitsisikaan vääntää multiniccien kanssa, vaan minun. Käytössäni on ainoastaan tämä yksi ja ainoa

No, ei minuakaan kyllä kiinnosta, siis vääntäminen. En halua paikalle esim. Sariolan, joka vie joitakuita kuin litran mittaa.

Seikka on saletti (käräjäoikeuden tuomiossa).

https://www.youtube.com/watch?v=A_hdrzQPg2U
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

LexVeritas kirjoitti:
To Loka 28, 2021 1:19 pm
Ei sinun tarvitsisikaan vääntää multiniccien kanssa, vaan minun. Käytössäni on ainoastaan tämä yksi ja ainoa

No, ei minuakaan kyllä kiinnosta, siis vääntäminen. En halua paikalle esim. Sariolan, joka vie joitakuita kuin litran mittaa.

Seikka on saletti (käräjäoikeuden tuomiossa).

https://www.youtube.com/watch?v=A_hdrzQPg2U
Kiva, että käytät vain yhtä nicciä kerrallaan. Sariolan kanssa oli mielenkiintoista keskustella, mutta hänkin otti seuraavana niccin käyttöön ja sitten ilmeisesti häpeissään poistui, kun ymmärsi tuplaniccien olevan sitä alinta kastia keskustelupalstoilla.

Ei täällä kukaan vie ketään kuin litran mittaa, en minä ainakaan ja en ole kokenut, että minuakaan olisi litran mittana vienyt. Tämä on keskustelupalsta missä asioista keskustellaan ja jaetaan mielipiteitä. Ehkä tuo tuplaniccien käyttö on tietynlaista pienuuden kokemista, kun ei yksin saa asiaansa kerrottua niin tulee ikäänkuin "porukalla". Joku psykiatri tai psykologi senkin varmaan osaisi selittää. Sinänsä harmi, koska se todellakin sotkee näitä palstan kirjoituksia. No - unohdetaan nyt nuo seikat mitkä ei kuulu aiheeseen.

Palatakseni Nils Gustafssonin vammoihin, niin tätä tajuttomuuden ja muistamattomuuden selittävää aivovammaa ei todellakaan löydy eikä ole vuosien keskustelujenkaan jälkeen löytynyt. Sitä ei pystynyt osoittamaan aikoinaan Sariola eikä hänen tuplaniccinsäkään (yllättäen) eikä kukaan muukaan. Onkohan se asiantuntemuksen puutetta, tai sitten se yksinkertaisesti on niin, että sellaista selittävää vammaa tai asiaa ei ole olemassakaan!

Ja laitetaan vielä piste tälle aivoselkäydinneste -jutskalle ja sillä sipuli ja saletti päälle:

Linkitys teksteihin lainattu aiemmilta vuosilta.


Kuva
Kuva

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Minulla on tosiaan vain yksi nikki käytössäni, kuten ehkä jo ymmärsitkin(?)

Nyt syyttäjienkin todistajien sanamuotoja tutkittuasi olet ehkä ymmärtänyt myös sen, etteivät hekään ole kyenneet sulkemaan muistiaukon mahdollisuutta pois. (Näin pitkä) muistiaukko tuntuisi heidän mielestään epätodennäköiseltä mutta he pitävät sitä kuitenkin mahdollisena.

Kun puolustuksen pää(!)todistaja Tenovuon mukaan muistiaukko on hyvin mahdollinen, niin jääkö varsinaisesti jossiteltavaa näiden asiantuntijoiden mielipiteistä koskien muistiaukon mahdollisuutta?
Ei jää.

Syyttäjätodistajat olivat ottaneet linjan, joka perustuu todennäköisyyksille, ei mahdollisuuksille. Asetettaessa nämä kaksi lähestymistapaa vastakkaisiin vaakakupeihin, ne painavat melkein yhtä paljon. Mahdollisuus vie kuitenkin loppujen lopuksi voiton.
Muistiaukon mahdollisuutta on mahdotonta sulkea pois, kuten Öhmankin totesi.

Sen (muistiaukon) syyhän voi piileskellä.

Muistiaukon pituus on sitten asia, josta tulee ainakin itselleni mieleen se, että Gustafssonia on mahdollisesti neuvottu puhumaan asioista siten kuin puhuu ja ei puhu, vaikka onkin syytön. Strategia on toiminut melko hyvin, eikö niin.
En ota kantaa siihen, kuka ja ketkä sellaisia ohjeita olisivat mahtaneet (ja osanneet) antaa tai ovatko antaneet. Mitä itse luulisit?
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

^Kyllä tämä on kaikilta asiantuntijalääkäreiltä aika selvästi sanottu, että tuon kaltainen tuntien tajuttomuus ja pitkä muistiaukko vaatii aivoruhjetasoisen vamman. Ja se vaatii hoitoa ja kuntoutusta. Aivoruhje jättää pysyvän jäljen.

Ja sitä aivoruhjeen jättämää jälkeä ei Gustafssonin aivoissa ole.

Tarkkarajainen muistinmenetys on myös hyvin omituinen. Mikään Gustafssonille tehdyissä tutkimuksissa ei täsmää aivoruhjeeseen.

Eli selitykseksi vaaditaan uskominen suurinpiiretien samaan kuin Kim Jong-unin golf -kierrokseen, missä herran kerrotaan laittaneen kaikki 18 rataa hole in one - yhdellä lyönnillä pallo "maaliin". Mahdollinen mutta ei todennäköinen.

MikaK
Jane Marple
Viestit: 1096
Liittynyt: Ke Syys 18, 2019 9:29 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MikaK »

Onko Nissen sairaala-ajasta raportoitu mitään tarkempaa? Omien tarinoidensa mukaan "oliko keskiviikko vai torstai kun heräsin". Oliko hän siis tajuttomana nesteytyksessä päiväkausia? Vai puhui hoitajille ja lääkäreille ja söi itse? Minä päivänä tupakointikuvat sairaalasta otettu?

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

awa kirjoitti:
To Loka 28, 2021 7:05 pm
^Kyllä tämä on kaikilta asiantuntijalääkäreiltä aika selvästi sanottu, että tuon kaltainen tuntien tajuttomuus ja pitkä muistiaukko vaatii aivoruhjetasoisen vamman. Ja se vaatii hoitoa ja kuntoutusta. Aivoruhje jättää pysyvän jäljen.

Ja sitä aivoruhjeen jättämää jälkeä ei Gustafssonin aivoissa ole.

Tarkkarajainen muistinmenetys on myös hyvin omituinen. Mikään Gustafssonille tehdyissä tutkimuksissa ei täsmää aivoruhjeeseen.

Eli selitykseksi vaaditaan uskominen suurinpiiretien samaan kuin Kim Jong-unin golf -kierrokseen, missä herran kerrotaan laittaneen kaikki 18 rataa hole in one - yhdellä lyönnillä pallo "maaliin". Mahdollinen mutta ei todennäköinen.
"Aika selvästi sanottu" ei tässä riittänyt. Siitä voidaan päätellä, ettei se ollut itse asiassa yhtään selvästi sanottu.

Ei tarvittu mitään näkyvää aivoruhjetta, tuntien saati neljän päivän tajuttomuutta tai muistamattomuutta. Gustafsson juttelee ja saa jutella mitä sattuu vaikka on syytön. Hän voi olla luonnostaan "muistamaton". Se on todettu jo vuonna -60 hieman toisin sanoin Bodomin mysteeriossa.
Ovat mahdollisia diffuusi aksonivaurion mitä erilaisimmat muunnelmat.
Gustafssonilla saattaa olla myös terve tai sairaalloinen tarve sekoittaa asioita kuulusteluissa ihan vain huvikseen tai muuten. Siltikin hän voi olla, ja onkin syytön murhiin.

Tenovuota et laske asiantuntijalääkäriksi.

Mielestäni ontuva tuo vertaus.

Seikka on saletti tuomiolauselmassa.

Oo jo hiljaa.


:lol:
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

LexVeritas kirjoitti:
To Loka 28, 2021 8:25 pm
awa kirjoitti:
To Loka 28, 2021 7:05 pm
^Kyllä tämä on kaikilta asiantuntijalääkäreiltä aika selvästi sanottu, että tuon kaltainen tuntien tajuttomuus ja pitkä muistiaukko vaatii aivoruhjetasoisen vamman. Ja se vaatii hoitoa ja kuntoutusta. Aivoruhje jättää pysyvän jäljen.

Ja sitä aivoruhjeen jättämää jälkeä ei Gustafssonin aivoissa ole.

Tarkkarajainen muistinmenetys on myös hyvin omituinen. Mikään Gustafssonille tehdyissä tutkimuksissa ei täsmää aivoruhjeeseen.

Eli selitykseksi vaaditaan uskominen suurinpiiretien samaan kuin Kim Jong-unin golf -kierrokseen, missä herran kerrotaan laittaneen kaikki 18 rataa hole in one - yhdellä lyönnillä pallo "maaliin". Mahdollinen mutta ei todennäköinen.
"Aika selvästi sanottu" ei tässä riittänyt. Siitä voidaan päätellä, ettei se ollut itse asiassa yhtään selvästi sanottu.

Ei tarvittu mitään näkyvää aivoruhjetta, tuntien saati neljän päivän tajuttomuutta tai muistamattomuutta. Gustafsson juttelee ja saa jutella mitä sattuu vaikka on syytön. Hän voi olla luonnostaan "muistamaton". Se on todettu jo vuonna -60 hieman toisin sanoin Bodomin mysteeriossa.
Ovat mahdollisia diffuusi aksonivaurion mitä erilaisimmat muunnelmat.
Gustafssonilla saattaa olla myös terve tai sairaalloinen tarve sekoittaa asioita kuulusteluissa ihan vain huvikseen tai muuten. Siltikin hän voi olla, ja onkin syytön murhiin.

Tenovuota et laske asiantuntijalääkäriksi.

Mielestäni ontuva tuo vertaus.

Seikka on saletti tuomiolauselmassa.

Oo jo hiljaa.


:lol:
No johan nyt jotakin, minusta neurologi Olli Tenovuokin puhui ihan asiaa, mutta ei puhunut varsinaisesti Nils Gustafssonin todellisista "aivovammoista" ollenkaan. Tai puhui ja vastaili kysymyksiin aivotärähdyksestä mikä sekin on aivovamma.

Kyllähän tässä tietty paine kasvaa, ja ei kai sitä syytettäkään Gustafssonille lievin perustein nostettu!

Seikka on salaatti ! ja sillä sipuli

Vastaa Viestiin