Gustafssonin vammat (ketju 2)

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
darude
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 111
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2015 12:21 am

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja darude »

MikaK kirjoitti:
Ma Marras 16, 2020 1:35 am
Erään ansiokkaan media-analyysin mukaan 60-luvun lehdissä olleet virheelliset kuvaukset viiltohaavoista kasvoissa ja puukoniskuissa olivat mahdollisesti lähtöisin Nilsin äidiltä, joka jakoi kuulemma auliisti kuvauksia vammoista. Herättää henkiin teorian että mikä rooli oli koko perheellä lavastukseen.
Joo jai ei pelkästään osallistuneet vammoista tiedottamiseen tiedottamiseen. Nilsin mukaan olivat seuraavina vuosina isän kanssa paikan päällä vakoilemassa jos tämä surmaaja sattuisi tulemaan paikan päälle.

Nilsin mukaan Isä myös kertoi hänelle että häntä oli raahailtu teltalla, vaikka teltalta ei löytynyt raahausjälkiä. Miksi keksiä tuollaisia?

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dazu »

MikaK kirjoitti:
Ma Marras 16, 2020 1:35 am
Erään ansiokkaan media-analyysin mukaan 60-luvun lehdissä olleet virheelliset kuvaukset viiltohaavoista kasvoissa ja puukoniskuissa olivat mahdollisesti lähtöisin Nilsin äidiltä, joka jakoi kuulemma auliisti kuvauksia vammoista. Herättää henkiin teorian että mikä rooli oli koko perheellä lavastukseen.
Nyt sitä väärää tietoa levittää kyllä nimimerkki MikaK, joka on jo pitkään kunnostautunut Bodom-osiossa väärän tiedon levittäjänä. Tiedot veitseniskusta Gustaffssonin poskeen ja kyynärvarren auki viiltämisestä takapuolelta ovat peräisin lääkäreiltä, joka hoitivat Nisseä silloin tuorreeltaan. Nuo ovat niitä vammoja, jotka ovat jääneet papereihin...
dazu kirjoitti:
To Heinä 23, 2020 12:39 am
Tässä on ETP:sta ja lääkäripapereista lääkärien Gustafssonilla toteamat vammat ja mun omaa pohdintaa:

Nils Gustafssonia oltiin lyöty mahdollisesti nyrkillä, tai potkaistu kolmesti kasvojen vasemmalle puolelle. Iskujen seurauksena Gustafssonin ylä- ja alaleuka olivat poikki, poski murtunut ja ohimo murtunut. Lisäksi Gustafssonia oltiin lyöty puukolla poskeen ja silmäkulmaan ja häntä oltiin viilletty puukolla kyynärvarteen takapuolelle lähelle olkaniveltä.
Gustafsson oli itse kaivautunut teltasta esiin ja makasi löydettäessä Björklundin päällä.
Gustafsson ei muista hyökkäyksestä mitään ja on mahdollista, että Gustafsson oli juonut runsaasti alkoholia oli sen vuoksi nukkunut sikeästi hyökkäyksen alkaessa ja selvinnyt muita lievemmillä vammoilla, kun tekijä oli keskittynyt hyökkäykseen voimakkaammin reagoineisiin muihin uhreihin.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

Childofhale
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ma Maalis 02, 2020 8:35 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Childofhale »

Kovasti hämmentää minua se kuinka paljon täällä on siitä kiistetelty onko Gustafssonia puukotettu ollenkaan. Johonkin aikaan jopa väitettiin, että Gustafsonin vammat voisivat hyvinkin olla vain yhden nyrkin iskun tai potkun tulosta.

En ole mikään ekspertti, mutta kuinka helposti poskeen tulee läpireikä potkusta tai lyönnistä? Ja kai se joka tapauksessa olisi täysin erinäköinen jälki kuin puukolla tehty.
Totuutta etsiessä on tärkeintä tiedostaa mitä kaikkea ei tiedä.

MikaK
Jane Marple
Viestit: 1093
Liittynyt: Ke Syys 18, 2019 9:29 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja MikaK »

dazu kirjoitti:
Ti Marras 17, 2020 12:38 am
Tiedot veitseniskusta Gustaffssonin poskeen ja kyynärvarren auki viiltämisestä takapuolelta ovat peräisin lääkäreiltä, joka hoitivat Nisseä silloin tuorreeltaan. Nuo ovat niitä vammoja, jotka ovat jääneet papereihin...
Mistään veitseniskuista ei ole mitään varmaa näyttöä missään papereissa eikä muutenkaan. Nuo voivat olla jonkun yksittäisen lääkärin omia päätelmiä. Sen sijaan Töölön sairaalan ylilääkäri Hirvensalo piti vammoja tavanomaisina nyrkiniskuvammoina. Matalaenergisinä vammoina, joita syntyy pahoinpitelyissä. Kasvoissa on saattanut olla viillonkaltaisia haavoja mutta yhtä hyvin nämä ovat voineet syntyä nyrkiniskusta esim. sormus sormessa viiltäen.

Sen sijaan täälläkin on muissa ketjuissa sanottu kuinka Nilsin äiti oikein ylläpiti medialle "tiedotusta" Nissen "vakavista" vammoista. Myös Nils itse on aina enemmän ja vähemmän liioitellut vammojaan kuinka "puukkoa tuli niin pirusti" (vaikka joissain tarinan versioissa hän ei edes muista mitään). Jos hän on syytön niin mikä on motiivi tällaiselle värikynälle?

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dazu »

^Kyllä on näyttöä, koska Nilsiä hoitaneet lääkärit recordoivat nimenomaan nuo vammat, jotka tuossa yllä olen selostanut. Tuo on sinun omia sepustuksia, että näyttöä ei olisi, kun yrität edelleen pakottaa täällä tuota syyttäjän satua siitä, että Nisseä olisi lyöty ehkä pari kertaa nyrkillä...

Totuus on, että Nilsiin kohdistuneet murtumia aiheuttaneet iskut olivat olleet matalaenergisiä, mutta matalaenergisyys ei tarkoita automaattisesti mitään kevyttä läpsäisyä, miten MikaK yrittää asioita vääntää, vaan kyllä tosiaan myös kova potku päähän on matalaenerginen, eikä sellaisen jälkeen enää pää haljenneena kyllä mitään kolmoismurhaa, tai peittelytoimia tehdä.
Totuus on myös se, että Nisse on moneen otteeseen väritellyt vammoja ja kertonut niistä väärin ja liioitellusti. Se ei silti poista sitä asiaa että Nisse oli saanut myös puukosta ja, että hänellä oli ylä- ja alaleuka poikki, sekä murtumia poskessa ja ohimossa.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

Childofhale
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: Ma Maalis 02, 2020 8:35 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Childofhale »

Ei kyllä oikein käy järkeen, että lääkärit olisivat keksineet viiltohaavat päästään.

Ja jos NG:n poski olisi halkaistu sormuksellisessa nyrkillä tai kengällä, eikö sitten Boismanin sormesta olisi pitänyt löytyä verinen sormus, tai hänen kengästään verta kärjestä? Siis jos uskoo, että paikalla ei ollut ulkopuolisia. Ilmoitettiinko Boismanilta varastetuksi terävää sormusta? Oliko Boismanin kengän kärjessä verta?
Totuutta etsiessä on tärkeintä tiedostaa mitä kaikkea ei tiedä.

Huopa
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 90
Liittynyt: Ti Kesä 09, 2020 10:44 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Huopa »

Surkuhupaisaa nähdä NG:n vammojen vähättelyä vuodesta toiseen. Periksikään ei voi antaa koska mikäli Gustafssonin vammat todella olivat mittavat niin tavaroiden piilottamisreissut sekä puuhun kiipeämiset yms. alkavat vaikuttaa NG:lle mahdottomilta suorittaa.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6530
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

Childofhale kirjoitti:
Ti Marras 17, 2020 11:43 am
Ei kyllä oikein käy järkeen, että lääkärit olisivat keksineet viiltohaavat päästään.

Ja jos NG:n poski olisi halkaistu sormuksellisessa nyrkillä tai kengällä, eikö sitten Boismanin sormesta olisi pitänyt löytyä verinen sormus, tai hänen kengästään verta kärjestä? Siis jos uskoo, että paikalla ei ollut ulkopuolisia. Ilmoitettiinko Boismanilta varastetuksi terävää sormusta? Oliko Boismanin kengän kärjessä verta?
Oma veikkaus, että haavoja, naamuja ja tökkäisyjä on saattanut aiheuttaa teräväksi vuoltu telttakepin pää. Taisipa sellainen verinen telttakepin pää paikalla ollakin? Telttakeppihän kääntyy ikävästi kohti kun kankaan päälle astuu tai polvistuu.

Murtumat olivat hyvin tavallisia ja tyypillisiä nyrkiniskuvammoja joiden kanssa voi elellä ja liikuskella vaikka viikonlopun yli, kun perjantai-iltana tuli turpiin ja tulla sitten lääkäriin maanantaina kun on vähän hankala pureskella kovempia ruokia ja tätä tapahtuu esimerkiksi Helsingissä joka viikko!
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja dazu »

awa kirjoitti:
Ti Marras 17, 2020 9:23 pm
Oma veikkaus, että haavoja, naamuja ja tökkäisyjä on saattanut aiheuttaa teräväksi vuoltu telttakepin pää. Taisipa sellainen verinen telttakepin pää paikalla ollakin? Telttakeppihän kääntyy ikävästi kohti kun kankaan päälle astuu tai polvistuu.
Kyynärvarren syvä viiltohaava oli kuitenkin puukon tekemä.

awa kirjoitti:
Ti Marras 17, 2020 9:23 pm
Murtumat olivat hyvin tavallisia ja tyypillisiä nyrkiniskuvammoja joiden kanssa voi elellä ja liikuskella vaikka viikonlopun yli, kun perjantai-iltana tuli turpiin ja tulla sitten lääkäriin maanantaina kun on vähän hankala pureskella kovempia ruokia ja tätä tapahtuu esimerkiksi Helsingissä joka viikko!
Nyrkkeilyotteluissakin vastaavanlaisia vammoja syntyy silloin tällöin ja, kun näin käy, niin ottelu päättyy yleensä tyrmäykseen.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6530
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

Nämä sanalliset kuvaelmat siitä mikä on kyynärvarren syvä haava on kertojan tarinaa. Vammoista on vain vähän sairaalan merkintöjä, joka tarkoittaa sitä, että vammoista on hyvin vähän kirjattavaa tai niitä hoidettavia vammoja on vähän tai ne on naarmuja....

Nyrkkeilyssä ottelu päättyy muutaman sekunnin pökertymiseen ja harmitukseen...ja veikkaan, että joku nyrkkeilyssä ottelun hävinnyt voisi haluta puukottaa vastustajansa hengiltä heti ottelun jälkeen tilaisuuden tullen, sen jälkeen, kun tuomari on nostanut voittajan käden voiton merkiksi.

janita
Jane Marple
Viestit: 1003
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 5:58 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja janita »

En muista oonko kirjoittanut tästä, kun en oo tänne Bodom-osastoon juuri kirjoitellut, mutta oon jutellut ihmisen kanssa jonka luona N.G: on käynyt saunassa ja hän on todennut että se mies on kautta kehonsa niin hirveillä arvilla ettei hän voi ikinä uskoa sitä syylliseksi. En muista sanamuotoja, miten hän niitä kuvaili, mutta itselleni tuli siitä kertomuksesta fiilis, että sen keho on suorastaan raadellun näköinen. Ja tää ihminen on sairaanhoidon ammattilainen ja tää näkeminen on vielä tapahtunut Nilsin vanhoilla päivillä, ettei tosiaankaan ole mitään "pintanaarnuja". Tuli joskus vaan asia tän henkilön kanssa puheeksi, kun mun tulee käytyä tuolla Oittaalla usein, kun asun lähellä ja olin sattunut just käydä murhaniemessä.

THS
Hetty Wainthropp
Viestit: 452
Liittynyt: To Helmi 04, 2016 12:29 am

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja THS »

On ihan ok, että on mielipiteitä, mutta ei unohdeta, että lääketiede kehittyi todella paljon 50 vuodessa. Se mitä asiasta tiedettiin tapahtuman jälkeen ja miten vammat nähtiin 50 vuotta myöhemmin, niin on selvää, että uudempi tulkinta NG:n vammoista on totuudenmukaisempi. Onko NG syyllinen vai ei, en arvaile.
:D

Reozil

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Reozil »

janita kirjoitti:
La Joulu 19, 2020 2:37 am
En muista oonko kirjoittanut tästä, kun en oo tänne Bodom-osastoon juuri kirjoitellut, mutta oon jutellut ihmisen kanssa jonka luona N.G: on käynyt saunassa ja hän on todennut että se mies on kautta kehonsa niin hirveillä arvilla ettei hän voi ikinä uskoa sitä syylliseksi. En muista sanamuotoja, miten hän niitä kuvaili, mutta itselleni tuli siitä kertomuksesta fiilis, että sen keho on suorastaan raadellun näköinen. Ja tää ihminen on sairaanhoidon ammattilainen ja tää näkeminen on vielä tapahtunut Nilsin vanhoilla päivillä, ettei tosiaankaan ole mitään "pintanaarnuja". Tuli joskus vaan asia tän henkilön kanssa puheeksi, kun mun tulee käytyä tuolla Oittaalla usein, kun asun lähellä ja olin sattunut just käydä murhaniemessä.
Ja tämä todistaa mitä lopulta, tuli haavoja, tuliko nämä puolustaessa vai tehdessä mahdollisestu jotain hyökkäystä. Sekä on han ne voineet tulla milloin vaan elämässä?

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6530
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

THS kirjoitti:
To Syys 23, 2021 9:54 am
On ihan ok, että on mielipiteitä, mutta ei unohdeta, että lääketiede kehittyi todella paljon 50 vuodessa. Se mitä asiasta tiedettiin tapahtuman jälkeen ja miten vammat nähtiin 50 vuotta myöhemmin, niin on selvää, että uudempi tulkinta NG:n vammoista on totuudenmukaisempi. Onko NG syyllinen vai ei, en arvaile.
Nostan tämän kirjoittaja THS:n postauksen ylös, koska tässä on todella paljon hyviä ajatuksia ja oikeaa tietoa.

Toisaalla foorumilla käydään keskustelua Gustafssonin vammoista ja toivoisin, että vammakeskustelu käytäisiin oikeassa topiccissa.

Gustafssonin vammat ovat tyypillisiä tapelluvammoja mitkä ei aiheuta toimintakyvyttömyyttä. Tänäkin viikonloppuna Helsingin kokoisessa kaupungissa hakeutuu sairaalahoitoon samaisilla vammoilla olevia ihmisiä, jotka ovat vammansa muutamaa päivää aiemmin saaneet, mutta ei bilettämisen huumassa tai ymmärtämättömyyttään ole viitsineet aiemmin hoitoon hakeutua.

Gustafssonin vammojen hoidosta ei juuriokaan ole tietoa, mutta se tieto on, että häntä sairaalaan tuotaessa Gustafssonia ei hoitanut lääkäri vaan opiskelija. Mitä tämä kertoo vammojen vakavuudesta?

Gustafsson ei myöskään ollut mitenkään erityisen hoidon tarpeessa olevien osastolla, vaan täysin tavallisella osastolla, missä "tupakaveri" oli tarjonnut tupakkaa elonmerkkejä esittävälle Gustafssonille! Tarina ei kerro, laittoiko nuorukainen tupakaksi - no myöhemmin sairaalan tupakakkapaikkakuvia toki julkaistiin.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3967
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Käräjäoikeuden tuomiossa kerrotaan selväsanaisesti, mitkä olivat Gustafssonin vammat ja millaiset olivat niistä tehdyt johtopäätökset silloin ja tällöin.

Mikään oleellinen ei ollut muuttunut 45 vuodessa: Asiantuntijoiden lausunnot Gustafssonin vammoista eivät tehneet hänestä syyllistä, vaan ne tukivat edelleen sitä, että hän oli syytön ja yksi uhreista.

Kaikki muu on tulkintaa.




.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Vastaa Viestiin