Gustafssonin vammat (ketju 2)

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5032
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Voisi awa lopettaa tuon päävammojen vähättelyn, se on todella kuvottavaa. Jo vähäinen aivotärähdyskin aiheuttaa aivovamman. Se, että erinäisissä tappeluissa syntyy päävammoja "tämän tästä", ei tee niistä yhtään vähäpätöisempiä, jokainen on liikaa.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3967
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Awalla on erilainen arvomaailma siinä mielessä kuin mm. minulla, että hän näyttää luottavan enemmän syyttäjän esittämien väitteiden todenpitävyyteen kuin käräjäoikeuden perinpohjin perusteltuihin päätöksiin, jotka muodostuvat myös syyttäjän paikalle kutsumien todistaja-asiantuntijoiden arvioiden pohjalta.

Esimerkiksi: Syyttäjän todistaja neurologi Juha Öhman kyseenalaisti Gustafssonin vammoissa ainoastaan muistiaukon pituuden. Hän kieltäytyi ottamasta kantaa, mikä olisi ollut muistiaukon oikea pituus. Gustafssonin tajuttomuus oli hänenkin mielestään mahdollinen ja ruhjeet sopivat myös hänen mielestään tylpällä astalolla aiheutetuiksi.


Oikeudenkäynnin "vammapäivät" olivat Gustafssonin puolustukselle selvääkin selvempi voitto. Kuitenkin yhä ilmenee kirjoituksia, joiden perusteella voidaan päätellä joidenkin elävän itse itselleen luomassa katkerassa nakkikioski-rinnakkaistodellisuudessa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6530
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

Ymmärtääkseen noita todistajalausuntoja ja asiantuntioiden vastauksia täytyy hieman tietää vammoista ja aivovammoista ja niiden yhteydessä käytetyistä termeistä. "Musta tuntuu ja hurjalta kuulostaa" -pohjalta niistä ei ymmäörrä juuri mitään, kuten nicci LexVeritasin kirjoituksista huomataan hänelle käyneen.

Gustafssonilla ei missään hänelle tehdyssä tutkimuksessa voitu osoittaa mitään merkkiä aivovammasta. Ei aikalaislääkäreiden tekemissä tutkimuksissa eikä nyt myöhemmin uudenaikaisilla laitteilla tehdyissä tutkimuksissa.

Ainoa asia millä on aivovammaa arvioitu on Gustafssonin itsensä kertoma muistamattomuus. Tuossa muistamattomuudessa tosin kävi niin jännästi, että noin tarkkarajaisena se on todellinen lääketieteellinen harvinaisuus ja kestoltaan useamman päivän jatkunut tajuttomuus jopa täysin mahdoton yhtälö! Mahdoton sillä tavoin, että siitä ei ole jäänyt mitään merkkiä aivoruhjeesta.

Tässä ei ole kyse mistään katkeruudesta vaan yksinkertaisesti faktoista!
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3967
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Minun ei edes tarvitsisi ymmärtää tai tietää mitään lääketieteestä. Luotan oikeudessa kuultujen asiantuntijalausuntojen perusteella tehtyyn käräjäoikeuden tuomioon, joinka mukaan Gustafssonin vammat eivät tue hänen syyllisyyttään. Uskon vakaasti käräjäoikeuden tuomion perustuvan asiantuntijuudeltaan awaa pätevämpien ihmisten todisteluihin.
Kertoisitko seuraavaksi, miksi Gustafssonin syyttömyys edellyttäisi nimenomaan vaikean aivovamman olemassaolona. Eikö mielestäsi tajuttomuus riitä perusteluksi toimintakyvyttömänä olemiselle?

Syytetyn edun mukaista ei aina ole muistaa ja kertoa kaikkea vaikka olisikin syytön. Tämän nyt pitäisi olla selvä juttu jopa niille, jotka katselevat vain telkkaria.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6530
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

LexVeritas kirjoitti:
Ti Loka 26, 2021 4:59 pm
...........
...........
Kertoisitko seuraavaksi, miksi Gustafssonin syyttömyys edellyttäisi nimenomaan vaikean aivovamman olemassaolona. Eikö mielestäsi tajuttomuus riitä perusteluksi toimintakyvyttömänä olemiselle?
Kerrottujen oireiden ja todettujen vammojen välillä on iso ristiriita. Kyllä tajuttomuus riittää perusteluksi mutta tajuttomuudelle on aina jokin syy. Ja oikeasti tajuton on toimintakyvytön.
LexVeritas kirjoitti:
Ti Loka 26, 2021 4:59 pm
Syytetyn edun mukaista ei aina ole muistaa ja kertoa kaikkea vaikka olisikin syytön.
Tämähän on erikoinen toteamus. Niin, että Gustafssonin edun mukaista on, että hän kertoo olleensa muistamaton.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3967
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Kaikkea sanomaasi käytetään sinua vastaan. Miranda warning, y´know. Tuttu telkusta, ehkä.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6530
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

Tämä on erikoinen ja samaan aikaan ymmärrettävä tämä "kansanihmisen" Gustafssonin vammojen ymmärtämisen vaikeus. Sitä ei todellakaan helpota oikeuden asiantuntijalääkärit, jotka ei viitsi suoraan sanoa näin vahassa jutussa sitä mikä on oikeasti todennäköisintä, koska aikaa murhista on kulunut paljon.

Kaiken kruunaa puolustuksen asiantuntija neurologi Olli Tenovuo, joka tulee mitä ilmeisimmin ikivanhalla valmiilla esitelmällään esitelmöimään maallikoille aivovammoista. Koskaan hän ei ollut Gustafssonia tavannut tai tutkinut - toisin kuin syyttäjän lääkärit - vaan Tenovuo esitelmöi yleisesti aivovammoista mikä ei liittynyt Nils Gustafssoniin ja Bodomin murhiin millään tavalla. Ja tietämätön kansa luulee, että herra Tenovuo puhuu Nils Gustafssonin vammoista.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3967
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^ Yrität antaa ymmärtää tuossa, että Gustafssonin vammoja vähätelleellä traumatologian dosentti Eero Hirvensalmella olisi ollut syvempi hoitosuhde Gustafssoniin kuin Tenovuolla. Sehän ei pidä suinkaan paikkaansa, sillä Hirvensalmi oli tavannut Gustafssonin ainoastaan yhden kerran oltuaan läsnä kuulustelutilanteessa Tuomisen avustavana asiantuntijana. Hirvensalmi oli muodostanut käsityksensä Gustafssonin vammoista pelkkien sairauspäiväkertomusten mukaan.
Emeritusprofessori Ilmo Hassinen oli ainoa oikeudessa kuultu, Gustafssonia itse heti murhien jälkeen tutkinut ja hoitanut lääketieteen edustaja. Nuorena amanuenssina hän kursi Gustafssonin kasvoissa olleet haavat umpeen. Syyttäjän todistajaksi kutsuma Hassinen todisti oikeudessa mm. että Gustafssonin tajunnantaso oli hyvin alhainen sairaalaan tuotaessa.
Viimeksi muokannut LexVeritas, Ti Loka 26, 2021 10:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6530
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

LexVeritas kirjoitti:
Ti Loka 26, 2021 10:07 pm
^ Väität tuossa, että Gustafssonin vammoja vähätelleellä traumatologian dosentti Eero Hirvensalmella olisi ollut syvempi hoitosuhde Gustafssoniin kuin Tenovuolla. Sehän ei pidä paikkaansa, sillä Hirvensalmi oli tavannut Gustafssonin ainoastaan yhden kerran oltuaan läsnä kuulustelutilanteessa Tuomisen avustavana asiantuntijana. Hirvensalmi oli muodostanut käsityksensä Gustafssonin vammoista pelkkien sairauspäiväkertomusten mukaan.
Hoitosuhteesta on ehkä hieman rohkeaa puhua, mutta Hirvensalolla on kymmeniä vuosia enemmän kokemusta tuon kaltaisista vammoista ja niiden hoidosta, mitä Gustafssonilla oli, kuin neurologi Olli Tenovuolla. Hirvensalo tapasi Gustafssonin, Olli Tenovuo ei tavannut. Hämärästi minulle on jäänyt mielikuva, että Olli Tenovuo ei halunnutkaan tavata fyysisesti Gustafssonia.

Nicci LexVeritas, googlaa ja opiskele neurologin erikoisalat, niihin ei kuulu traumatologia ja tuoreet traumaattiset aivovammat. Töölön sairaalan ylilääkäri Eero Hirvensalo on juuri traumatologian asiantuntija. Töölön sairaalassa hoidetaan neurokirurgiset vammat mihin kuuluu vammaperäiset aivovammat. Neurokirurgi Juha Öhman oli asiantuntijana oikeudessa. Kasvojen murtumia hoidetaan Töölön sairaalassa ja leukakirurgi Risto Kontio antoi lausunnon tästä osiosta. Tämä lääkärien kolmikko olisi voinut halutessaan nauraa neurologi Olli Tenovuon esitelmineen ulos oikeusalista, mutta lääkärit ovat hyvin kollegiaalisia ja toisiaan kunniottavia ja oletan, että Töölön lääkärit uskoivat maalikko tuomareidenkin jotain ymmärtävän.
LexVeritas kirjoitti:
Ti Loka 26, 2021 10:07 pm
Emeritusprofessori Ilmo Hassinen oli ainoa oikeudessa kuultu Gustafssonia itse heti murhien jälkeen tutkinut ja hoitanut lääketieteen edustaja. Nuorena amanuenssina hän kursi Gustafssonin kasvoissa olleet haavat umpeen sen jälkeen, kun tämä oli tuotu sairaalaan.
Niin, Gustafssonia hoiti opiskelija. Ei taida olla tyypillistä edes vuonna 1960, että opiskelija hoitaa "vaikeasti" vammautunutta potilasta!

Se on aivan yhdentekevää mikä professori Hassisesta on kymmenien vuosien jälkeen tullut, mutta Gustafssonia hoitaessaan hän oli opiskelija. Eikä ole Hassinen tainnut toimia potilashoidossa myöhemminkään eli koskaan? Tästä en ole satavarma.
Viimeksi muokannut awa, Ti Loka 26, 2021 10:50 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3967
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^ Lääkäri-opiskelijat ompelivat ei-hengenvaarallisia haavoja kuten nykyäänkin. Eikö haavojen tikkaaminen sinusta ole hoitoa? Luuletko, että sairaaloissa päivystää nykyään kirurgi niiden varalta? Tajunnantason arvioiminenkin on lääketieteen perusjuttuja. Gustafssonin tajunnantason on sairaalaan tuotaessa todistetusti todettu olleen hyvin alhainen.

Sinulla on (väärä) käsitys, jonka mukaan Gustafssonin jokaisen yksittäisen vamman pitää olla hengenvaarallinen, jotta hän voisi olla syytön. Minusta sinä vaikutat enemmän maallikolta kuin minä.
Viimeksi muokannut LexVeritas, Ti Loka 26, 2021 10:52 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6530
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

LexVeritas kirjoitti:
Ti Loka 26, 2021 10:40 pm
^ Lääkäri-opiskelijat ompelivat ei-hengenvaarallisia haavoja kuten nykyäänkin. Eikö haavojen tikkaaminen sinusta ole hoitoa? Luuletko, että sairaaloissa päivystää nykyään kirurgi niiden varalta? Tajunnantason arvioiminenkin on lääketieteen perusjuttuja. Gustafssonin tajunnantaso on sairaalaan tuotaessa todistetusti todettu olleen hyvin alhainen.

Sinulla on (väärä) käsitys, jonka mukaan Gustafssonin jokaisen yksittäisen vamman pitää olla hengenvaarallinen, jotta hän voisi olla syytön.
Tämä sinun kirjoituksesi on tyhjää höpötystä!!

Opiskelijat opiskelee silloin kun ei ole kiirewttä eikä mitään erkoista hätää. Kasvojen haavoja opskelijat ei yleisesti ompoele, koska huonosti ommellusta haavasta jää ikävä arpi. Pikkuruisia haavoja toki voi ommella niistä ei jää arpia.

Gustafssonilla ei kasvoissa juuri arpia näy. Miksi?
Viimeksi muokannut awa, Ti Loka 26, 2021 10:58 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3967
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

No, pyydän anteeksi, jos sinulla ei olekaan sellaista käsitystä.

Syyttäjän todistaja neurologi Juha Öhman, jonka taas nostit itse esiin, ja jolla hänelläkään ei (tietenkään) ollut hoitosuhdetta Gustafssoniin ei kyseenalaistanut Gustafssonin vammoja muuten kuin muistikatkon pituuden osalta. Hän ei kuitenkaan ottanut kantaa, mikä sen "oikean" pituuden (siis muistikatkon) olisi pitänyt olla. Hänen mielestään tajuttomuus oli mahdollinen.
Viimeksi muokannut LexVeritas, Ti Loka 26, 2021 11:20 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6530
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja awa »

Editoin ja leivensin hieman sanamuotoani, mutta opiskele alaa ja aihetta niin alat ymmärtää paremmin mistä keskustellaan.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3967
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Kuten jo aiemmin kirjoitin, minun ei oikeastaan tarvitse opiskella neurologiaa.
Sinun kanssasi "keskustellakseen" riittää, että tutustuu tutkimusaineistoon ja oikoo siihen perustuen virheellisiä väitteitäsi.
Kehoitan sinua tutustumaan argumentaatiovirheisiin.


Voisiko joku toinen yrittää selittää, että kun Gustafssonin tajunnantaso sairaalaan tuotaessa on todistetusti ollut hyvin alhainen ja syyttäjän erikoisasiantuntijankin mielestä jopa tajuttomuus on ollut mahdollinen, niin miten voidaan väittää, ettei Gustafsson olisi voinut olla jo murhapaikalla maatessaan toimintakyvytön.

Mää en ihmettele oikkeast kauhiast tämmöst mut ole silt niinkun pagopudgel päähä lyöty. Täsä näyttä olevan kauhia mysteeri mut ei kuiteska ole.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Boswell
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Touko 09, 2017 5:54 pm

Re: Gustafssonin vammat (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Boswell »

Kiva lukea tällästä nokittelua. Kuitenkin AWA tukeutuu laajalti "alaan",siis neurologian ja muuhun lääketieteellisen tutkimuksen linjaan ja perustaa näkemyksensä kommentoihinsa, ja varmaan työpöytänsä äärestä. Nikki "Lex Veritas" taas elämää ja muutakin nähneenä ja ehkä myös viimeisimpään käräjäoikeuden päätökseä mukaillen. Itse lähden kuitenkin määrittelemään NG:n vammoja siitä, että NG oli uhri numero yksi. Profiili erottui teltan läpi ja iskut tuli jo valmiiksi sammuneen miehen päähän ja puukon isku tai "whatever"lävisti posken. Sammunut mies ei tiennyt/muistanut muuta kuin sen "puristin Irmelin tissejä",siis viimeinen muistikuva,lienee totta.Verenvuoto,siis nk. vuotoveri, kertoo että NG oli teltassa kun teurastus alkoi ja loppupeleissä kun Siv ? kertoi nähneensä "Teltan liepeistä pilkisti verinen pää,joka oli täynnä kärpäsiä" Jos analysoi verijälkiä teltan "HUOM" sisäpinnalla ei voi siis mitenkään olla mahdollista mikään, mitä on mediassa tullut esitettyä ja varsinkin poliisin toimesta, että syyllinen ja tekijä on NG.Se mitä haluan tuoda julki, mm.itseäni ja ystäviä sekä tuttuja ja heidän vammojansa liikenne ja muissa yhteyksissä syntyvien "muistikatkoksen" laajuutta mitaten. Tapaus yksi: Kaveri joutui rekan yliajamaksi, heittäytyi jalkatilaan,pelastushenkilöiden "paskapuheittein jälkeen kuorittiin ulos hengissä, vammana ainoastaan jalan vääntyminen. Tapaus kaksi: Kaveri heittäytyi jalkatilaan, kun rekka tuli linkussa päin, ja puolet pakusta kuoriutui irti, kuski hengissä, isku päähän, 3kk muistinmenetys täysin, ehkä pitempääkin, ei kerrottu. Tapaus kolme: Kaveri ajoi fillarilla, ajoi soralla, jarrutti, suoraan päin liikenteenjakajaa, lähimuisti meni, ei tiennyt nimeään,osoitetta missä asui,(100m) Minä itse:Prätkällä ulos tieltä,kävelin himaan. Prätkällä bussia päin,kylkeen,menin duuniin.Vedin auton katolleen,menin himaan.Ajoin siltapilaria päin,nopeus 85km/h okei, sairaalaan,lonkkamalja murtui, 50km/h auton kylkeen prätkällä, ja taas olkavarsi poikki ja ranne murtui. Silti olin tajuissaani joka saatanan sessiossa. Mun mielestä nää "lääketieteelliset" ja muut "pysologiset" arvailut voi jättää omaan arvoonsa.

Vastaa Viestiin