Murha-aseet

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Kartanon pyykkärin ikäarviot voivat hyvinkin heittää 300 m:n etäisyydeltä. Siihen ei kannata kiinnittää huomiota, eikä rajata ketään pois iän perusteella.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6554
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:
Vammoista saa sellaisen käsityksen, että eniten on tapellut vastaan IB ja häneltä on lyöty kasvojen luut hajalle tylpällä esineellä niin rajusti, että on syntynyt myös kallovammoja, jotka ovat olleet tappavia. Huom! saman tapaisia vammoja oli NG:llä, mutta ei syntynyt niin vakavia kallovammoja kuin IB:llä. Ehkä hänellä on ollut lujempi kallo.
Oho - se joka on tutustunut uhrien vammoihin ja varsinkin Irmelin vammoihin voi syystä hieman kysenalaistaa Sariolan kommentit.

Koen itsekin tuon Sariolan vertailun - Irmelin ja Gustafssonin vammojen välillä enemmän kuin kummallisena - jotenkin tarkoitushakuisena.

Niin - Sariola puhuu myös moukarista, jolla uherja olisi isketty - niin se moukari ei mielestäni ole osunut Gustafssoniin - olisiko ollut ohimenevä pomppu :( Tietysti se on täysin mahdollista.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti:Kartanon pyykkärin ikäarviot voivat hyvinkin heittää 300 m:n etäisyydeltä. Siihen ei kannata kiinnittää huomiota, eikä rajata ketään pois iän perusteella.
Sariola hyvä. Mun on nyt tästä pakko huomauttaa. Sun kommentit ovat hyvin ristiriitaisia keskenään eri aiheissa (ketjuissa). Toki kyse voi olla siitä, ettet ole saanut hahmotettua itsellesi kokonaiskuvaa. Kyse voi olla myöskin siitä, ettei sinulla ole minkäännäköistä "loogista" teoriaa illan kululle. Tämä pyykkärijuttu on sikäli aika hauska ottaa esimerkiksi, että toisaalla sinä olit sitä mieltä että hänen lausuntonsa olivat jämptit. "Kyseessä todennäköisesti oli kaksi aikamieskalastajaa." Silloin kyseenalaistin lauseesi kertoen teoriaani jossa niemeltä pois juoksija olisi ollut Tuulikki ja aikamiehet siten tyttö ja poika eikä aikamiehet. Nyt kuitenkin itse kyseenalaistat pyykkärin ikä-arviot? Missä logiikka? Onko se kateissa, saisko sitä Urholta lisää, hän omaa huippuluokan logiikan. Muistelen. :D

Alle vielä muistinvirkistystä.
Loka kirjoitti:
Sariola kirjoitti:Ja keskiniemessä on sen mukaan ollut kaksi toistaiseksi tunnistamatonta miestä klo 4:n tienoissa, eikä ole mitään näyttöä siitä, että nuo miehet olisivat kuuluneet tuohon 4 hengen telttailijaseurueeseen, joka oli leiriytynt murhaniemeen.
Sariola. Missä näyttö, että niemessä oli 2 ulkopuolista miestä? :shock: AK:n sana? 300 m matkaa? Aamuyön hämärä? Ei, ei missään nimessä AK ei ole voinut nähdä väärin, ja me luotamme sanaansa kuin yläkerran Jesseen. Näin se on.
faku63
Nikke Knakkertton
Viestit: 176
Liittynyt: Ti Syys 18, 2007 5:50 pm

Viesti Kirjoittaja faku63 »

Mikään ei pitävästi todista, että Sepi tai Nisse on ollut onkimassa ollenkaan. Ei niistä onkivehkeistäkään muistaakseni ole mainintaa ETPssä. Kaikki tämä perustuu olettamuksiiiin ja Nissen kertomuksiin, joissa ei ole päätä eikä häntää.
Parempi myöhään, jos silloinkaan,,,,,,,
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Mo mutta Loka, kuinka uskallat asettaa kyseenalaiseksi Sariolan lausuman, sillä hänhän on ainoa, joka saa ja voi tehdä epämääräisestäkin tiedosta toden.

Kyllä karjakko on varmaan sen ajan tapojen mukaan tarpeeksi kauan tarkastellut kavereita, että on erottanut onko poika vai tyttö kyseessä.

Myöskin veden yli on saattanut kuulua sellaisia ääniä, jotka Karjalainen on rekisteröinyt päähänsä, mutta ei ole tiedostanut niitä kuin alitajuntaisesti, joten hänet siinä olisi pitänyt hypnotisoida, jos kenet.

Eihän tuo olisi vieläkään myöhäistä, sillä eiköhän tämä henkilö ole vieläkin hengissä ja täysissä sielun ja ruumiin voimissa, joten sinne vaan virkavalta hypnotisoimaan.

Nämä ovat ihan omia oletuksiani, kerron tämän sen varalta, ettei konstan ja skoonen tarvitse sitten muilla foorumeilla oikoa antamiani tietoja.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:Kyllä KARJAKKO on varmaan sen ajan tapojen mukaan tarpeeksi kauan tarkastellut kavereita, että on erottanut onko poika vai tyttö kyseessä.

Nämä ovat ihan omia oletuksiani, kerron tämän sen varalta, ettei konstan ja skoonen tarvitse sitten muilla foorumeilla oikoa antamiani tietoja.
Hessu hyvä, ei näytä auttavan vaikka tuo karjakko-termisikin on korjattu monia kertoja. Huoks.
Muista lähdekritiikki!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Olkoon sitten tilanhoitajan vaimo, mutta ei se sitä muuta, että hän siellä aamulla pyykkiä pesi, eikä tässä ammatti ole tärkein.

Jaa, tulikin mieleeni, että olen pyytänyt Sinulta muistaakseni yhteen kysymykseeni vastausta, mutta en ole sitä saanut.

Oletko kenties unohtanut sen, vai etkö keksi järkevää selitystä asialle?
RockOla69
Nikke Knakkertton
Viestit: 162
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:48 pm

Re: Murha-aseet.

Viesti Kirjoittaja RockOla69 »

awa kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:
Hyökkäsin teltan kimppuun, jonka helmoille olismme laittaneet erilaisia painoja ikään kuin jalusnaruiksi.

Oikeassa kädessäni oli puukko, sillä olen oikeakätinen ja vasemmassa oli "astalo".


Peukalon hankaan saamani haavan lisäksi, olin saanut puukosta myös puolustus vammoja kädensyrjään, johon stopparit olivat kuluttaneet jonkinlaiset jäljet, sillä "Dolly" oli nukeksi aika sitkeää sorttia.
Aivan mielettömän hieno demonstraatio Hessu - tuskin onnistuisi ilman "salmisaarta".

No - leikki sikseen - tuossa Hessun esimerkissä tulee esille juuri se, jonka olen kertonut moneen kertaan tosielämästä - hyökkääjä yleensä loukkaa itsensä puukottaessaan - koska käsi liukuu terälle.

Hyvä Awa! Gustafssonilla ei ollut käsissään puukon aiheuttamia torjuntavammoja. Viillot sormissa olisi taatusti laitettu "kirjoihin ja kansiin"

Aiemmin luulin, että puukottajan verta ei välttämättä jää tekopaikalle jos puukossa on turvakahva, joka estää käden luisumasta terälle - mutta saatuani tiedon siitä millainen Boismannin puukon kahva oli - ajattelin että ulkopuolista verta on pakko löytyä teltasta.

Viittaan edelliseen kommenttiini.

No me kaikki tiedämme ettei ulkopuolisen verta teltasta ole löytynyt.

- KIITOS HESSU - todistit kliinisellä esimerkillä sen - joka on käytännössäkin 100 % sti varmennettu :D
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

Sepi ja Nisse metskaamassa. Kai se näin meni?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

" Oliko se enimmäisellä vai toisella kertaa"? kysyi Gusse poliisin kysyttyä noista poikien onkipuuhista.

Siinä sitä taas ollaan Gussen epävarman kertoman kanssa, kun ensin ongittiin illalla, sitten ei ongittu ja lopuksi ongittiin ja oikein kaksi kertaa, jä tällaisen miehen puheisiin pahamaineinen Espoon käräjäoikeus osaltaan uskoi, tehdessään vapauttavan ratkaisun Gustafssonin hyväksi.

Ei muistanut nähneensä illan aikana ketään, mutta muisti parani 40 vuoden aikana niin, että muisti "kalapojat, siinä 25-30 vuotiaat" ja melko täsmällisin tuntomerkein.

Makuupaikat teltassa, menivät Gussen muistikuvien mukaan, misä oli nyt se muistiaukko?

Paljon käräjäoikeus noita juttuja uskoi, mielestäni jopa liiankin paljon, sillä mitään varmaa todistetta ei noistakaan asioista löytynyt.

Minä veikkaan, että tilanhoitajan vaimon näkemä nuorukainen, joka juoksi kohden lahdenpohjukkaa, oli Tuulikki, joka haki Sepiä apuun, jonkun teltalla sattuneen härdelin takia.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Murha-aseet.

Viesti Kirjoittaja konsta »

RockOla69 kirjoitti:
Peukalon hankaan saamani haavan lisäksi, olin saanut puukosta myös puolustus vammoja kädensyrjään, johon stopparit olivat kuluttaneet jonkinlaiset jäljet, sillä "Dolly" oli nukeksi aika sitkeää sorttia.
Eli vertasi levisi ympäristöön? Mitä ilmeisemmin tippuverta, eli tippuvia pisaroita? Mikseikhän näitä löytynyt lainkaan Bodomin teltasta?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ihan vaan siitä syystä, kuten toverisi ja olet itsekin tainnut kertoa, ettei teltan pohjalta otettu verinäytteitä DNA:ta varten.

Siis kaikkia teltan verijälkiä ei tutkittu, mutta jos on tutkittu, niin Gussen verille olisi ollut aivan luonnollista, että sitä löytyi teltasta myös tippuverenä, kuten kait on löytynytkin.

Mutta mutta, se Espoon käräjäoikeus vapautti Nils Gustaffsonin syytteistä tovereidensa murhiin, koska näytti vahvasti siltä, että niemella oli ollut ulkopuolinen tekijä.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:" Minä veikkaan, että tilanhoitajan vaimon näkemä nuorukainen, joka juoksi kohden lahdenpohjukkaa, oli Tuulikki, joka haki Sepiä apuun, jonkun teltalla sattuneen härdelin takia.
Tuulikki-nuorukainen siis juoksi väärään suuntaan jos Sepi oli kalassa.
Tilanhoitajan vaimolla oli kai röntgenkatse. Mahdollisesti tuo Tuulikki-nuorukainen juoksi hakemaan lisää matoja sillä seuraamuksella, että kastarit kostivat nukkuvalle porukalle heimolaistensa rääkkäämisen.
Verenhimoiset vampyyrimadotko olivat kuitenkin asialla ?
Onko murhaniemi täynnään maan sisällä kuikuilevia kostajia, jotka vaanivat retkeläisiä ?
Pure superpähkinää ja selvitä kastareiden kosto, hanki näköispatsas lapiolla tai ilman surmapaikan lähimaastoon tulevien sukupolvien kumarrettavaksi. Ehkä tulevat ylioppilaat Vappuisin odottavat jonossa vuoroaan päästäkseen lakittamaan maamme uljaiimman neron pyyhittyään ensin pulunpaskat patsaan epäiltävän luiskaotsaiselta päälaelta.
:lol:

Kuva
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Wagner kirjoitti:[Pure superpähkinää ja selvitä kastareiden kosto, hanki näköispatsas lapiolla tai ilman surmapaikan lähimaastoon tulevien sukupolvien kumarrettavaksi. Ehkä tulevat ylioppilaat Vappuisin odottavat jonossa vuoroaan päästäkseen lakittamaan maamme uljaiimman neron pyyhittyään ensin pulunpaskat patsaan epäiltävän luiskaotsaiselta päälaelta.
:lol:

Kuva
Aamen. Klara Vappen!
Muista lähdekritiikki!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kas kummaa skoone, kun et tuolla aiemmin puuttunut Sariolan kirjoittamaan tekstiin kartanon pyykkäristä.

Oliko kartanossa oikein pyykkärikin, joka näki nuorukaisia niemien rannalla ja keskiniemestä sitten jonkun ajan päästä jonkun nuorukaisen lähtevän juoksemaan kohti lahden pohjukkaa.

Näin tuolla aikaisemmin ainakin minua joku teistä tovereista, johon sinäkin Wagner näytät kuuluvan, minua kerran oikaisi.

No nyt tuo korjaus ei sitten pidäkään paikkansa.

Tuo teidän tapanne on kuin suoraan politiikasta, jossa joku otetaan hampaisiin ja savustetaan ulos väärillä todisteilla.

Kunhan sinäkin Wagner pääsisit eroon haamusta nimeltä Arska, niin voisit ehkä nähdä todellisisa asioita tarkemmin, mutta tuo sinun myyttisi Arskasta, estää totuuden valon näkymästä sinulle.

Skooneen nyt ei voi mietnkään uskoa, eikä noista hänen heitoistaan kannata välittää, sillä hän on niin hoono jummartamaan Suonenkieltä, ettei hän ole koskaan edes avannut yhtäkään järjellistä keskustelua.

Sitäpaitsi tuo sinun kirjoittelusi Wagner on varmaan alkoholinvaikutuksen alla tehty, koska siinä en näe mitään järkeä, enkä mitään, mikä liittyisi Bodomin juttuun.

Siinä on ainoastaan minun pilkkaamistani, eikä mitään muuta.
Vastaa Viestiin