Mitä voimme vielä tehdä, jotta Bodom ratkeaisi?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Nätti_Jussi
Agentti Scully
Viestit: 653
Liittynyt: La Loka 13, 2012 8:10 pm

Mitä voimme vielä tehdä, jotta Bodom ratkeaisi?

Viesti Kirjoittaja Nätti_Jussi »

Mitä vielä on tehtävissä, jos on? Nyt pitäisi alkaa tutkia muita epäiltyjä, kuin NG:tä. Rikospaikalta löytyneen tyynyliinan verijälkiä ja spermajälkiä pitäisi verrata potentiaalisiin tekijäehdokkaisiin, kuten Gyllströmiin, Lonkaan, "kivitaskuun" ja ajurinlakkimieheen. DNA-testeillä voitaisiin saada selvyyttä moniin asioihin.
- Kyllä se on sitä, aina se on sanonu sitä, et se on Ulvilassakin niin se on tullu sinne, avannu oven ja sitten huutanu sinne että "millä lyödään päähän, no vasaralla tietenkin".

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Mitä voimme vielä tehdä, jotta Bodom ratkeaisi?

Viesti Kirjoittaja joey »

Pitää painostaa syyllinen tai jonkun syyllisyydestä tietävä tunnustamaan.

Gyllis
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 6:12 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Mitä voimme vielä tehdä, jotta Bodom ratkeaisi?

Viesti Kirjoittaja Gyllis »

Nätti_Jussi kirjoitti:Mitä vielä on tehtävissä, jos on? Nyt pitäisi alkaa tutkia muita epäiltyjä, kuin NG:tä. Rikospaikalta löytyneen tyynyliinan verijälkiä ja spermajälkiä pitäisi verrata potentiaalisiin tekijäehdokkaisiin, kuten Gyllströmiin, Lonkaan, "kivitaskuun" ja ajurinlakkimieheen. DNA-testeillä voitaisiin saada selvyyttä moniin asioihin.
Ongelma on se, että nämä muut epäillyt ovat kuolleet. Kuolleita ei tutkita.
Prosentit Gustafssonin syyllisyyden puolesta alle 15 %.

"Thru the darkness of Future Past,
the magician longs to see,
one chants out between two worlds:
Fire - walk with me."

Nätti_Jussi
Agentti Scully
Viestit: 653
Liittynyt: La Loka 13, 2012 8:10 pm

Re: Mitä voimme vielä tehdä, jotta Bodom ratkeaisi?

Viesti Kirjoittaja Nätti_Jussi »

Tottahan tuo on, mutta nyt kuolleita pitäisi tutkia huolimatta siitä joutuvatko vastuuseen teoistaan vai eivät. Urho lähetti vuonna 2007 KRP:lle Assmannin jäämistöstä löytyneen Vinca-kellon kuoren. Samanlainen kello katosi Nisseltä Bodomin murhien yhteydessä. Tuominen kieltäytyi lähettämästä kelloa laboratoriotutkimuksiin. Kellossa oli siis verta. Tuominen ilmoitti vain, että juttua ei enää tutkita, koska Gustafsson on todettu syyttömäksi ja kaikki muut hyvät epäillyt kuolleet. Ja Assmannin alibi kuulemma pitää. Kysymys on siitä, että KRP ei näköjään edes halua Bodomin ratkeavan.
- Kyllä se on sitä, aina se on sanonu sitä, et se on Ulvilassakin niin se on tullu sinne, avannu oven ja sitten huutanu sinne että "millä lyödään päähän, no vasaralla tietenkin".

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Mitä voimme vielä tehdä, jotta Bodom ratkeaisi?

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Tätä minä olen osannut jo odottaa kuin kuuta nousevaa. :P Tulihan se sieltä kuin tilauksesta. Tämä henkirikos palstoilta kuuluisaksi tullut "vinca-kellon kuori". Jonkalainen vastaava kello oli myös ollut NGllä telttaretkellä ranteessaan ja jonka paha murhaaja häneltä oli vienyt.

Siinäpä todellinen ja oiva johtolanka Assmanin ja näiden surmien välille. Josta kellon kuoresta eräs aktiivinen nikki oli tilaamallaan vereosoitus testillä saanut siinä kuoresta olleesta tahrasta osoitetuksi, että se tahra oli verta, hui! Ja huippuna vielä, ettei tälläinen "kuuma" todistus kelvannut Tuomiselle, niin mitähän sekin nenän nyrpistys "kuumalle paketille", mahtoi oikein tarkoittaa!? :P

matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Mitä voimme vielä tehdä, jotta Bodom ratkeaisi?

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Tuo kellon tutkiminen olisi jo Assmannin (vaikka kuollut jo onkin) oikeusturvankin kannalta mielestäni ehdottoman tärkeää, sillähän se selviäisi; onko kello NG:n vai ei (eli ts. liittyykö se Bodomin surmiin vai ei) ja näin ollen pitkälti joko vahvistaisi tai kumoaisi Assmannin väitetyn osallisuuden Bodomin murhiin. Gustafssonilla ja Assmannille alibin antaneella nti Hallilla (myöh. Tellervo Mikkelinen, 1926-2008) oli yhtäläisyyksiä, kumpikaan ei halua Bodomista juuri puhua, nti Hall kuoli yksinäisenä rva Mikkelisenä kotiinsa 81-vuotiaana eli häneltä on turha edes enää yrittää kysyä mitään. Nti Hall jopa kiisti tunteneensa Assmannia ("vedenpitävän" alibin antanut miehelle kuitenkin!), sittemmin sen myönsi, NG taas oli paiskannut luurin korvaan heti kättelyssä ensin toki haistatten v**un soittajalle.. (en nyt mainitse nimimerkkejä jotka nämä ovat kertoneet kun en ole lupaa kysynyt, kertovat varmaan itse tarkemmin mikäli haluavat)
Mutta Bodomin ratkaiseminen on varmastikin kaikille täällä kirjoitteleville tärkeää, oli syyllinen sitten kuka tahansa ja luulen että ainoa mitä olisi tehtävissä, olisi se että poliisit vielä kerran (täysin uudet tutkijat!) avaisivat koko jutun uudelleen. Toinen vaihtoehto tietenkin on se että mikäli surmaaja elää, hän tunnustaisi viimeinkin.

Nätti_Jussi
Agentti Scully
Viestit: 653
Liittynyt: La Loka 13, 2012 8:10 pm

Re: Mitä voimme vielä tehdä, jotta Bodom ratkeaisi?

Viesti Kirjoittaja Nätti_Jussi »

Olen matlockb:n kanssa täysin samaa mieltä siitä, että tutkijat täytyisi vaihtaa uusiin. Niin kauan kuin Tuominen ja Haapala ovat puikoissa ei asia etene tippaakaan. En oikein jaksa uskoa siihen, että murhaaja tunnustaisi. Luultavasti murhaaja on jo kuollut, tai ainakin erittäin iäkäs, jos on elossa. Etenkin kivitaskun ja ajurinlakkimiehen osuus olisi syytä tutkia uudelleen. Harri Rahikka, joka oli KRP:ssä tutkinnanjohtajana ennen Haapalaa ja Tuomista sanoi Ei vanhene koskaan -ohjelmassa, että hän uskoo murhaajan olevan elossa. Rahikka viittasi kivitaskuun. Jos tästä vielä joku oikeuteen voitaisiin saada niin kivitasku tai ajurinlakkimies. Bodomin tapaus on vielä ratkaistavissa, miksi KRP ei enää edes yritä?
- Kyllä se on sitä, aina se on sanonu sitä, et se on Ulvilassakin niin se on tullu sinne, avannu oven ja sitten huutanu sinne että "millä lyödään päähän, no vasaralla tietenkin".

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Mitä voimme vielä tehdä, jotta Bodom ratkeaisi?

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Jos surmaaja on elossa, niinkuin minä uskon hänen olevan. Ja jos se virallinen tunnustus tulisi vielä. Niin olisiko se hyvä vai huono asia tämän tunnustajan psyykelle? Vai romahtaisiko psyyke täysin, näinkin voi käydä kun joku kamala asia tulee todeksi tälle tunnustajalle itselleen !? :roll:

Nätti_Jussi
Agentti Scully
Viestit: 653
Liittynyt: La Loka 13, 2012 8:10 pm

Re: Mitä voimme vielä tehdä, jotta Bodom ratkeaisi?

Viesti Kirjoittaja Nätti_Jussi »

Äläs nyt, Misri. :P Sehän on jo tunnustanut. Virpille, Turun naiselle, Porvoon naiselle, armeijakaverilleen... :wink: Eniten kuitenkin kummastuttaa se, että nämä "yllätystodistajat" tulivat esille vasta oikeudenkäynnin aikaan. Vasta loppumetreillä. Juttu haiskahtaa ja pahasti. Entä miksi "tehty mikä tehty" -tunnustuksesta ei ole merkintää missään kuulustelupöytäkirjassa? Jos epäilty tunnustaa, niin tutkinnanjohtajan velvollisuus on kirjata tunnustus ylös! Miksi Tuominen ei kirjannut sitä ylös?! :roll:
- Kyllä se on sitä, aina se on sanonu sitä, et se on Ulvilassakin niin se on tullu sinne, avannu oven ja sitten huutanu sinne että "millä lyödään päähän, no vasaralla tietenkin".

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Mitä voimme vielä tehdä, jotta Bodom ratkeaisi?

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ En oikein näe mitään tarvetta sille, että tämätasoinen ketju on taas avattu. Ketju jossa kaikki asiat halutaan maalata sillä "ruosteenruskealla" värillä, joka näyttää olevan ketjun avaajan lempiväri. Eli kokonaiskuva on ainakin tekijänsä näköinen. Jotta saataisiin tästäkin ketjusta, edes hieman raikkaamman oloinen niin lisätään tänne mukaan myöskin, näitä kirkastavia värejä.

Sellitunnustus ei ollut lainvoimainen. Olisiko Tuomisen pitänyt sanoa kuulusteluissa; "että jatkentaanpas siitä, mitä sä tuolla sellissä jokinaika sitten sanoit"? NG tietenkin olisi vastannut siihen; "mutta ku mä en muista sitä mitä mä sillä sanomisellani tarkoitin"!? :P Eli muistaa kys. asian, muttei sen tarkoitusta!? :roll: :lol:

rootbeer
Harjunpää
Viestit: 292
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2012 8:22 am

Re: Mitä voimme vielä tehdä, jotta Bodom ratkeaisi?

Viesti Kirjoittaja rootbeer »

Yleisessä tiedossa on melko rajattu määrä faktaa.Jos kaikki on siinä,aika vähän on tehtävissä.Arkistoja auki,salassa pidettäviä tiedostoja julki.
Mun mielestä kaikkien tulisi hyväksyä käräjäoikeuden päätös,NG = syytön.Tästä kun lähtee tutkimaan avoimemmin muita mahdollisuuksia,niin ehkäpä jotain voisi vielä löytyä.Jos tuonkin jälkeen näyttä siltä,että muut mahdollisuudet ovat huteja,sehän saattaa tarkoittaa vain yhtä asiaa.Mutta joo,aineistoa saisi olla enemmän.

Nätti_Jussi
Agentti Scully
Viestit: 653
Liittynyt: La Loka 13, 2012 8:10 pm

Re: Mitä voimme vielä tehdä, jotta Bodom ratkeaisi?

Viesti Kirjoittaja Nätti_Jussi »

Olet rootbeer ihan oikeassa siinä, että kiveen hakattua faktaa Bodomin tapauksessa on vähän. Spekulointia on sitäkin enemmän, suuntaan ja toiseen. Misri, miten aiot varmistaa NG:n syyllisyyden? Käytkö rimpauttamassa ovikelloa Niipperissä? "Moi Nisse. Oisko jo aika tunnustaa? Olen varma syyllisyydestäsi. Tämä on minun totuuteni." :lol:
- Kyllä se on sitä, aina se on sanonu sitä, et se on Ulvilassakin niin se on tullu sinne, avannu oven ja sitten huutanu sinne että "millä lyödään päähän, no vasaralla tietenkin".

Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Mitä voimme vielä tehdä, jotta Bodom ratkeaisi?

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Rimputelkaa NGn ovikelloa vain vapaasti. Mulle tuskin sieltä apuja löytyisi. Minulle tämä geissi on jo ratkennut tekijän osalta.

Gyllis
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 6:12 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Mitä voimme vielä tehdä, jotta Bodom ratkeaisi?

Viesti Kirjoittaja Gyllis »

Misri kirjoitti:^ Rimputelkaa NGn ovikelloa vain vapaasti. Mulle tuskin sieltä apuja löytyisi. Minulle tämä geissi on jo ratkennut tekijän osalta.
Hyvä. Sittenhän sitä on turha enää todistella? :)
Prosentit Gustafssonin syyllisyyden puolesta alle 15 %.

"Thru the darkness of Future Past,
the magician longs to see,
one chants out between two worlds:
Fire - walk with me."

jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: Mitä voimme vielä tehdä, jotta Bodom ratkeaisi?

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

Kaikki ne jotka tunsivat uhrit, ja ovat vielä oikeustoimikelpoisia, pitäisi kuulustella uudestaan totuudessapysymisvelvollisuuden alaisena. Lisäksi kuulusteltaville tulisi tehdä selväksi, että aroista asioista vaikeneminen (esim joku kielteinen tieto jostain uhrista) hienotunteisuussyistä johtuen ei nyt tule kyseeseen. Ainakin näissä uusissa 2000 luvun jutuissa, joiden tutkinta on takunnut, mulle on tullut hyvin voimakas mielikuva (tyttö/nais) uhrin enkelimyytin suojelusta, joka on maksanut sen hinnan että juttu on joko jäänyt pimeäksi tai on ollut vaikea tutkittavaksi.

Vastaa Viestiin