Espoon arska

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Happotesti
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 11:03 pm

Viesti Kirjoittaja Happotesti »

Wagner kirjoitti:Arska ei mitä ilmeisimmin liity mitenkään tuohon koplaan.
Koplaus on siis aiheeton ja tämä kommentti liittyy siihen.
Avatkoon moderaattori osaston "Espoon Arska".

Pharaohin jutuilla ei ole sentin vertaa todellisuuspohjaa.

Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Happotesti kirjoitti:
Pharaohin jutuilla ei ole sentin vertaa todellisuuspohjaa.
Voisitko ystävällisesti perustella väitteesi?

Kaskisaari

Viesti Kirjoittaja Kaskisaari »

Tuskinpa kukaan kirjoittajista totuutta tuntee. Koska emme tunne kaikkia faktoja niin annetaan tilaa spekuloinnille. Liika tosikkomaisuus on sekin pahasta.

Wagner ei ole vastannut: Kenen Bodomilla tekemiin havaintoihin Arska sopii?

supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

Vaikken usko arska-teorioihin, on mahdollista että tekijää ei olla nähty. Ihminen joka ei halua tulla nähdyksi toimii sen mukaan.

Pharaoh
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 1:46 pm
Paikkakunta: poistunut keskuudestanne Hejaciin.

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

supernova kirjoitti:Vaikken usko arska-teorioihin, on mahdollista että tekijää ei olla nähty. Ihminen joka ei halua tulla nähdyksi toimii sen mukaan.
Ei kai Arska-teoriaan ole koskaan uskonut kukaan. Ei edes sen luoja Hintriika-Röh-Wagner. :roll:

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Kaskisaari kirjoitti:Tuskinpa kukaan kirjoittajista totuutta tuntee. Koska emme tunne kaikkia faktoja niin annetaan tilaa spekuloinnille. Liika tosikkomaisuus on sekin pahasta.

Wagner ei ole vastannut: Kenen Bodomilla tekemiin havaintoihin Arska sopii?
Arska sopii Gustafssonin hypnoosissa antamaan kuvaukseen tekijästä ja tekotavan kuvaus on sama kuin esitutkinnassakin on selvinnyt.

P.S Ei ole mitään Arska-teoriaa, vain tieto tunnustuksistaan ja lärvinsä yhteensopivuudesta kolmoissurmista epäiltyyn sekä hänen itsensä antama tieto siitä, että oli joutunut 1960 erittäin pahoihin vaikeuksiin ja lähtenyt sen vuoksi yhdysvaltoihin pitkäksi aikaa.
On selvästi ilmoittanut surmanneensa ihmisiä ja helluntaina 1994 ilmoitti, että jos hän ottaa kiven maasta ja lyö sillä päähän, siitä ei enää kukaan nouse. Epäili tuolloin tietoa Gustafssonin henkiinjäämisestä.
8)

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Tarkennus

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Wagner kirjoitti:
Kaskisaari kirjoitti:Tuskinpa kukaan kirjoittajista totuutta tuntee. Koska emme tunne kaikkia faktoja niin annetaan tilaa spekuloinnille. Liika tosikkomaisuus on sekin pahasta.

Wagner ei ole vastannut: Kenen Bodomilla tekemiin havaintoihin Arska sopii?
Arska sopii Gustafssonin hypnoosissa antamaan kuvaukseen tekijästä ja tekotavan kuvaus on sama kuin esitutkinnassakin on selvinnyt.

P.S Ei ole mitään Arska-teoriaa, vain tieto tunnustuksistaan ja lärvinsä yhteensopivuudesta kolmoissurmista epäiltyyn sekä hänen itsensä antama tieto siitä, että oli joutunut 1960 erittäin pahoihin vaikeuksiin ja lähtenyt sen vuoksi yhdysvaltoihin pitkäksi aikaa.
On selvästi ilmoittanut surmanneensa ihmisiä ja helluntaina 1994 ilmoitti, että jos hän ottaa kiven maasta ja lyö sillä päähän, siitä ei enää kukaan nouse. Epäili tuolloin tietoa Gustafssonin henkiinjäämisestä.
8)
Hieman korjattakoon: Arska sopii itsestään ja tekemisistään kertomiinsa havaintoihin helluntaina 1960 Bodom-järven kolmoissurmaan liittyen.
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Tarkennus

Viesti Kirjoittaja Maza »

Wagner kirjoitti:Hieman korjattakoon: Arska sopii itsestään ja tekemisistään kertomiinsa havaintoihin helluntaina 1960 Bodom-järven kolmoissurmaan liittyen.
Eli kukaan ei nähnyt Arskaa Bodomilla, mutta sinun mukaasi ihan vain ohimennen pisti kylmäksi kolme nuorta ja haavoitti neljättä. Älä naurata.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Tarkennus

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Maza kirjoitti:
Wagner kirjoitti:Hieman korjattakoon: Arska sopii itsestään ja tekemisistään kertomiinsa havaintoihin helluntaina 1960 Bodom-järven kolmoissurmaan liittyen.
Eli kukaan ei nähnyt Arskaa Bodomilla, mutta sinun mukaasi ihan vain ohimennen pisti kylmäksi kolme nuorta ja haavoitti neljättä. Älä naurata.
Ei minun mukaani, vaan Arskan omien kertomusten mukaan.
Gustafsson hypnoosissa kertoi murhaajan tulleen telttaan ja hänen kuvaamansa lärvi sopii Arskan lärviin.
Kun havainnontekijän ja mahdollisen tekijän kertomukset kohdistuvat samaan tapahtumaan, mitä muuta tulisi asiassa ajatella, kuin ottaa Arskan tunnustukset niille kuuluvalla vakavuudella ?

Logiikkasi ontuu, Maza: kyllä surmatyö on mahdollista,vaikka kukaan seurueen ulkopuolinenkaan ei olisi tekijää nähnyt.
Vai rytiseekö puu kaatuessaan vain, jos joku on kuulemassa ?

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Tarkennus

Viesti Kirjoittaja Maza »

Olet siis sitä mieltä, että Arska on Bodomin murhaaja?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Tarkennus

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Maza kirjoitti:Olet siis sitä mieltä, että Arska on Bodomin murhaaja?
Kysymyksesi on muotopuoli.
Joko olet lopettanut alaikäisiin ja eläimiin sekaantumisen ?
Vastaa kyllä tai ei.
:lol:
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Lupu
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 100
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 1:11 pm

Viesti Kirjoittaja Lupu »

Wagner kirjoitti:Ei ole mitään Arska-teoriaa, vain tieto tunnustuksistaan ja lärvinsä yhteensopivuudesta kolmoissurmista epäiltyyn sekä hänen itsensä antama tieto siitä, että oli joutunut 1960 erittäin pahoihin vaikeuksiin ja lähtenyt sen vuoksi yhdysvaltoihin pitkäksi aikaa.
On selvästi ilmoittanut surmanneensa ihmisiä ja helluntaina 1994 ilmoitti, että jos hän ottaa kiven maasta ja lyö sillä päähän, siitä ei enää kukaan nouse. Epäili tuolloin tietoa Gustafssonin henkiinjäämisestä.
Siis epäilikö Arska-niminen kaveri ihan oikeasti vuonna 1994 Gustafssonin henkiinjäämistä?

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Olen huomannut Wagnerin tapaan, että yksi kummallinen ja selittämätön piirre on NG:n hypnoosissa. Sitä on arveltu mielikuvituksen tuotteeksi (valemuistoiksi), mutta ....

Tuo NG:n hypnoosissa antama kuvaus tapahtumasta sopii ällistyttävän hyvin siihen, mitä on tutkimuksissa todettu 2000-luvulla. Tuo hypnoosikertomus on annettu jo heinäkuussa 1960. Miten NG osasi kuvata hypnoosissa noin hyvin, niin että se sopii myöhemmin todettuihin yksityiskohtiin. Normaaliolotilassa NG on kuvannut tapahtumaa kuten kuka tahansa lehdistä lueskellut henkilö. "..... Hyppäsi hajareisin teltan päälle ja alkoi tulla puukkoa...", siis tuohon suuntaan, kuten silloin alussa oli usein arveltu.

Tähän olen kiinnittänyt huomiota jo aikaisemmin. On esitetty, että mm. hypnoosin asiantuntija Lauerma piti oikeudessa tuota hypnoosikertomusta epäluotettavana ja todennäköisesti valemuistona. Mutta tarkka lukija huomaa, että edes Lauerma ei täysin kiistänyt sitä mahdollisuutta, että tuo hypnoosikertomus on aivan oikea, ja todella niin tapahtunut. Se jäi avoimeksi mahdollisuudeksi.

Tämä ei silti todista, että kuka oli tuo murhamies. Se voi silti olla muukin kuin "Arska". Mutta on mahdollista, että NG:n hypnoosikertomus pitää paikkansa, vaikka sitä ei voi käyttää todisteena. Se on todisteena epäluotettava, mutta voi pitää paikkansakin, ja sopii hyvin KRP:n veritutkimusryhmän tutkimustuloksiin

Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Sariola kirjoitti:NG:n hypnoosissa antama kuvaus tapahtumasta sopii ällistyttävän hyvin siihen, mitä on tutkimuksissa todettu 2000-luvulla. Tuo hypnoosikertomus on annettu jo heinäkuussa 1960. Miten NG osasi kuvata hypnoosissa noin hyvin, niin että se sopii myöhemmin todettuihin yksityiskohtiin. Normaaliolotilassa NG on kuvannut tapahtumaa kuten kuka tahansa lehdistä lueskellut henkilö. "..... Hyppäsi hajareisin teltan päälle ja alkoi tulla puukkoa...", siis tuohon suuntaan, kuten silloin alussa oli usein arveltu.
Tähän johtopäätökseen voivat päästä selvänäkijän lisäksi sekä henkiin jäänyt uhri että tekijä. Selvänäkijöihin en usko, henkiinjääneellä uhrilla oli muistinmenetys, joten mitähän jäisi jäljelle?
Sariola kirjoitti:Tähän olen kiinnittänyt huomiota jo aikaisemmin. On esitetty, että mm. hypnoosin asiantuntija Lauerma piti oikeudessa tuota hypnoosikertomusta epäluotettavana ja todennäköisesti valemuistona. Mutta tarkka lukija huomaa, että edes Lauerma ei täysin kiistänyt sitä mahdollisuutta, että tuo hypnoosikertomus on aivan oikea, ja todella niin tapahtunut. Se jäi avoimeksi mahdollisuudeksi.
No huh huh. Kuka tahansa muutamaa internet-artikkelia syvällisemmin Lauerman ja muiden tieteellisen koulutuksen saaneiden ajatuksiin perehtynyt pystyy päättelemään, että oletus hypnoositarinan todellisuudesta on äärimmäisen epätodennäköinen.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Wagner, voisitko vihjata, miten Arska-teorialla ja CAR:lla on yhteyttä toistensa kanssa, vai onko ollenkaan?

Firmat tiedän ja sanotaan vaikka "Cassen" yhteydet Sveitsiin ja pariin isoon firmaan, joista toinen on ainakin pystyssä ja voi oikeinkin hyvin.

Vastaa Viestiin