Saunamökissä majaillut mies

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
antsa1
Susikoski
Viestit: 31
Liittynyt: To Elo 27, 2009 1:06 pm

Saunamökissä majaillut mies

Viesti Kirjoittaja antsa1 »

Tervehdys taas kaikille!

Muistelen että ehkä jollain vanhalla palstalla,oli joskus puhetta tästä kummallisesta miehestä joka majaili saunamökillä Bodomjärvellä.Nimikirjaimet olivat A.O. Vai sekoitanko nyt tähän P. Timbergiin? Ainakin sen mitä minä muistan enemmän aluetta tietävien aikanaan kertoneen niin saunamökkihän jäi remontoimatta. Siellä oli remontti kesken ja tavarat levällään helluntaina silloin vuona 1960 ja paikalla enemmän käyneiden mukaan mökki oli keskeneräinen vielä 2000-luvun alussa.En ole ihan varma onko sitä enää olemassakaan vai liekö hajotettu maan tasalle.

Sen mitä minä asiasta tiedän ja muistan niin AO sai olla aika rauhassa omissa oloissaan eikä kukaan miestä huomioinut. Hänet kyllä jotkut tiesivät mutta kukaan ei oikein tainnut olla perillä mikä mies hän oli.Oliko se mökki edes hänen ja oliko se tämä O joka sitä remontoi? Faijalta en koskaan huomannut saunamökin miehestä edes kysyä.

Ei tämä välttämättä mikään tappaja ollut mutta se mitä puhuttiin oli että mies näytti aivan siltä henkilöltä jonka Gustafson ja O. Kivilahti kuvailivat hypnoosissa. Tapahtuman jälkeen mies kuulemma vetäytyä entisestään ja vältteli näyttäytymistään.Liikuskeli öisin eikä halunnut tulla nähdyksi. Oli kova kalamies mutta siitä en ole varma oliko hällä vene vai onkiko rannalta.Näin puhuttiin mutta minä en itse miestä koskaan tuntenut. Mietin vaan sitä että olisiko sattunut onkimaan silloin kun nämä tapot tehtiin ja olisi siis nähnyt jotain josta ei halunnut puhua. Tämä ihmisten välttely tuntuu niin oudolta.

Nimimerkki wagner muistaakseni on jopa nähnyt tämän miehen ja tietää kai hänestä enemmän. Olisi kiva vaikkapa ihan vaan verestää muistoja näistä vanhoista tapahtumiin jollain lailla liittyvistä henkilöistä.

MEG
Adrian Monk
Viestit: 2569
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Saunamökissä majaillut mies

Viesti Kirjoittaja MEG »

H.Assmanilla oli toinen asunto espoon aseman eteläpuolella (mitään Korsbackan kojua ei ollut) ,samassa talossa asui myös itä-saksalainen ryhmä. Talon omisti maalariurakoitsija jolla oli sama nimi kuin k.o. saunan remonttimiehellä, mutta siis eri henkilö . Nimeä en muista, Wagner siitä aikoinaan kirjoitti.

Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Saunamökissä majaillut mies

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

Jos Wagner on nimen tänne kirjoittanut, niin miksi se ei muka löydy? Eikös täällä ole arkistoitua kaikki viestit?
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."

Still love
Roger Murtaugh
Viestit: 881
Liittynyt: Su Syys 02, 2018 12:00 am

Re: Saunamökissä majaillut mies

Viesti Kirjoittaja Still love »

antsa1 kirjoitti:
Muistelen että ehkä jollain vanhalla palstalla,oli joskus puhetta tästä kummallisesta miehestä joka majaili saunamökillä Bodomjärvellä.Nimikirjaimet olivat A.O. Vai sekoitanko nyt tähän P. Timbergiin? Ainakin sen mitä minä muistan enemmän aluetta tietävien aikanaan kertoneen niin saunamökkihän jäi remontoimatta. Siellä oli remontti kesken ja tavarat levällään helluntaina silloin vuona 1960 ja paikalla enemmän käyneiden mukaan mökki oli keskeneräinen vielä 2000-luvun alussa.En ole ihan varma onko sitä enää olemassakaan vai liekö hajotettu maan tasalle.
^ Lainausta lyhennetty. Kysyjä ei välttämättä ketjua enää lue, mutta jos joku muu lukee, niin..

Saunamökin mies oli Ahti Oksanen. Jos jollakin on mitä tahansa tietoa hänestä, niin kiinnostaisi kuulla. Esim.syntymäaika tai -vuosi. Oliko miehen etunimet Tauno Ahti ja kutsuttiin Ahdiksi?
Oliko mies SKP aatteen kannattaja?

Kunto Kalpa
Sofia Karppi
Viestit: 442
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 1:17 pm

Re: Saunamökissä majaillut mies

Viesti Kirjoittaja Kunto Kalpa »

MEG kirjoitti:H.Assmanilla oli toinen asunto espoon aseman eteläpuolella (mitään Korsbackan kojua ei ollut) ,samassa talossa asui myös itä-saksalainen ryhmä. Talon omisti maalariurakoitsija jolla oli sama nimi kuin k.o. saunan remonttimiehellä, mutta siis eri henkilö . Nimeä en muista, Wagner siitä aikoinaan kirjoitti.
1. Korsbackan mökki oli olemassa, ja siitä oli aikanaan kuvakin netissä.
2. Hans asui murhan aikoihin Espoon keskuksen vieressä. Taisi olla sillloin Kalliotie, nykyisin se on Kalliohaantie. Talon omisti Hansin työnantaja ja siellä asui 5 ruokakuntaa. Vieno Assmannin jossain haastattelussa käyttämä ilmaisu ddr-kolhoosi oli ihan höpöä, ei siellä muita saksalaisia asunut. Olen keskustellut kahden silloisen asukkaan kanssa, eikä niistä irronnut muuta kuin, että Vienolla oli joskus silmä mustana.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Saunamökissä majaillut mies

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Saunamökin mies oli Oksanen, asui naapurissamme silloisessa Jyrkkätie 8 kiinteistön
saunamökissä isoisäni vuokralaisena. Toisella puolen tietä asuivat Kalaojat ja Seme(jeff), jotka olivat kuulemani mukaan naapureita myös Inarinkadulla.

Korsbackan mökistä minulla ei ole tietoa.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Vastaa Viestiin