Kadonneiden tavaroiden kohtalo

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Kadonneiden tavaroiden kohtalo

Järvessä kalanruokana
12
18%
Olisi pitänyt katsella ylöspäin
4
6%
Kivien koloissa
2
3%
Eikun ne kaivettiin maahan jonnekin
7
11%
Olivat missä tahansa, ne haettiin pois melko pian
21
32%
Ulkopuolisen murhaajan muistoesineinä
20
30%
 
Ääniä yhteensä: 66

:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

Jukka kirjoitti:
:o) kirjoitti: ---Gustafsson sanoo, ettei hän tiedä siitä mitään ja sanoo: "munhan on täytyny sitt mennä helkkarin pitkälle, että mä olen pystyny hävittämään kaikki tavarat ... koska nehän olis löytyny sillon jos ... kaikki kadonnut tavara."
Turhan suurella mielikuvituksella tulkitaan taas kuulusteltavan sanomisia. Tuo NG:n sanamuoto tarkoittaa vain, että "jos mä olisin syyllinen ja mä olisin kätkenyt nuo tavarat, niin kuin sä koko ajan vihjailet, niin munhan on täytyny sitt mennä helkkarin pitkälle..."
Ettei nyt eksyttäisi itse asiasta, niin muistettakoon kuitenkin, että Gustafssonilta kysyttiin, mitä sanomista hänellä on siihen, että jokainen paikalle saapunut silminnäkijätodistaja kertoi hänen olleen eri asennossa näiden tullessa murhapaikalle.
Ei häneltä mitään kadonneista tavaroista kyselty tuon etp:n kohdan mukaan.
Lukiessani silminnäkijätodistajien lausuntoja, mistä suunnasta lähestyivät yms. näyttäisi todella siltä, että Gustafssonin makuusuuntakin oli vaihdellut, eikä pelkästään se, että hän oli milloin selällään, kyljellään tai mahallaankin...

Suuren summan koko etp-paketista maksaneet eivät tietenkään osallistu tähän, koska silloinhan he joutuisivat jakamaan ilmaista tietoa. :)
Toisaalta: jos he kirjoittavat, miten tuo kohta siinä lukee, me emme voi mitenkään varmistaa, onko se totta - kas kun meillä ei sitä pakettia ole!
Kirjoitan siis yleisesti julkaistun etp:n johdannon mukaan tästä asiasta.

http://www.mtv3.fi/bodom/krp_esitutkintapoytakirja.pdf
Viimeksi muokannut :o), Ke Elo 20, 2008 12:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

^Ja Nisse kuitenkin tiesi kertoa, että ne tavarat ovat helkkarin pitkällä. :twisted:

Jukka
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 1:06 pm

Viesti Kirjoittaja Jukka »

peltirumpu kirjoitti:^Ja Nisse kuitenkin tiesi kertoa, että ne tavarat ovat helkkarin pitkällä. :twisted:
Ei vaikuta mitenkään uskottavalta, että NG olisi jättänyt leirin vartioimatta siksi ajaksi, että ehtisi kätkeä tavarat helkkarin pitkälle.

Tuon NG:n lausahdus tarkoittaa vain sitä, että "jos mä olisin kätkenyt tavarat, niin munhan olisi pitänyt kätkeä ne helkkarin pitkälle, koska niitä ei ole löydetty siltä alueelta, jolta etsintöjä suoritettiin". Turha lausunnon merkityksiä on vääntää hyvällä mielikuvituksellä mitä villimpiin suuntiin, vaikka horoskooppien, uskomuslääketieteen tai mosaiikkiteorioiden voimaan vankkumatta uskoisikin.

peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Jukka kirjoitti: Ei vaikuta mitenkään uskottavalta, että NG olisi jättänyt leirin vartioimatta siksi ajaksi, että ehtisi kätkeä tavarat helkkarin pitkälle.
Vartioimatta? Mitä siellä olisi pitänyt vartioida? Ruumiitako?

Et voi tietää, mitä NG:n lausahdus tarkoittaa. Tuo on vain sinun mielipiteesi asiasta.

Niitä tavaroita kannattaa varmaan etsiä helkkarin kaukaa :twisted:

:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

Jukka kirjoitti:
peltirumpu kirjoitti:^Ja Nisse kuitenkin tiesi kertoa, että ne tavarat ovat helkkarin pitkällä. :twisted:
Ei vaikuta mitenkään uskottavalta, että NG olisi jättänyt leirin vartioimatta siksi ajaksi, että ehtisi kätkeä tavarat helkkarin pitkälle.
Ei hänen ole tarvinnut kätkeä niitä "helkkarin pitkälle", vaikka niitä ei löydettykään.

Mutta entäs jos hänet olisi tavattu kengät kainalossa hortoilemassa vesilaitoksen liepeillä?
Eiköhän otsikot olisi olleet tätä luokkaa:

"Hirvittävä kolmoismurha Bodominjärven rannalla!
Kolme nuorta hakattu kuoliaaksi, neljäs löytyi sekopäisenä harhailemassa metsästä.
Uimarantaan matkalla olleet osuivat sattumalta murhapaikalle, ja puhelinta etsiessään löysivät kasvot turvoksissa ja veressä juoksentelevan, murhaajalta pakoon päässeen neljännen retkeläisen muutaman sadan metrin päässä metsästä.
Nähtyään ihmisiä, koetti poloinen piiloutua pusikkoon, luullen ilmeisesti murhaajan olevan jäljillään.
Poissa tolaltaan ollut raukka oli siepannut mukaansa omat ja toverinsa kengät, osan vaatteistakin, kykenemättä selittämään toimintaansa mitenkään. Kaikesta päätellen hän oli vahvasti shokissa."
Jne...

Jukka
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 1:06 pm

Viesti Kirjoittaja Jukka »

:o) kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
peltirumpu kirjoitti:^Ja Nisse kuitenkin tiesi kertoa, että ne tavarat ovat helkkarin pitkällä. :twisted:
Ei vaikuta mitenkään uskottavalta, että NG olisi jättänyt leirin vartioimatta siksi ajaksi, että ehtisi kätkeä tavarat helkkarin pitkälle.
Ei hänen ole tarvinnut kätkeä niitä "helkkarin pitkälle", vaikka niitä ei löydettykään.

Mutta entäs jos hänet olisi tavattu kengät kainalossa hortoilemassa vesilaitoksen liepeillä?
Eiköhän otsikot olisi olleet tätä luokkaa:

"Hirvittävä kolmoismurha Bodominjärven rannalla!
Kolme nuorta hakattu kuoliaaksi, neljäs löytyi sekopäisenä harhailemassa metsästä.
Uimarantaan matkalla olleet osuivat sattumalta murhapaikalle, ja puhelinta etsiessään löysivät kasvot turvoksissa ja veressä juoksentelevan, murhaajalta pakoon päässeen neljännen retkeläisen muutaman sadan metrin päässä metsästä.
Nähtyään ihmisiä, koetti poloinen piiloutua pusikkoon, luullen ilmeisesti murhaajan olevan jäljillään.
Poissa tolaltaan ollut raukka oli siepannut mukaansa omat ja toverinsa kengät, osan vaatteistakin, kykenemättä selittämään toimintaansa mitenkään. Kaikesta päätellen hän oli vahvasti shokissa."
Jne...
Ja kun tätä poloista olisi alettu muutaman päivän kuluttua kuulustella, hän olisi ollut pulassa:

- Miten niin et muista, olithan siellä metsässä hortoilemassa?
- Mitä sä teit niillä verisillä kengillä? Miksi kaikissa vaatteissa, joita sulla oli mukana, oli verta?
- Miksi yritit paeta silminnäkijöitä? Onko sulla jotain salattavaa?

:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

Jukka kirjoitti:
:o) kirjoitti:
Jukka kirjoitti: Ei vaikuta mitenkään uskottavalta, että NG olisi jättänyt leirin vartioimatta siksi ajaksi, että ehtisi kätkeä tavarat helkkarin pitkälle.
Ei hänen ole tarvinnut kätkeä niitä "helkkarin pitkälle", vaikka niitä ei löydettykään.

Mutta entäs jos hänet olisi tavattu kengät kainalossa hortoilemassa vesilaitoksen liepeillä?
Eiköhän otsikot olisi olleet tätä luokkaa:

"Hirvittävä kolmoismurha Bodominjärven rannalla!
Kolme nuorta hakattu kuoliaaksi, neljäs löytyi sekopäisenä harhailemassa metsästä.
Uimarantaan matkalla olleet osuivat sattumalta murhapaikalle, ja puhelinta etsiessään löysivät kasvot turvoksissa ja veressä juoksentelevan, murhaajalta pakoon päässeen neljännen retkeläisen muutaman sadan metrin päässä metsästä.
Nähtyään ihmisiä, koetti poloinen piiloutua pusikkoon, luullen ilmeisesti murhaajan olevan jäljillään.
Poissa tolaltaan ollut raukka oli siepannut mukaansa omat ja toverinsa kengät, osan vaatteistakin, kykenemättä selittämään toimintaansa mitenkään. Kaikesta päätellen hän oli vahvasti shokissa."
Jne...
Ja kun tätä poloista olisi alettu muutaman päivän kuluttua kuulustella, hän olisi ollut pulassa:

- Miten niin et muista, olithan siellä metsässä hortoilemassa?
- Mitä sä teit niillä verisillä kengillä? Miksi kaikissa vaatteissa, joita sulla oli mukana, oli verta?
- Miksi yritit paeta silminnäkijöitä? Onko sulla jotain salattavaa?
Enpä usko. Gustafssonia ei kertaakaan kuulusteltu mahdollisena tekijänä, enkä usko, että ylläkuvattu tilanne olisi mihinkään muuhun johtanut, kuin mihin johti toteutunutkin tilanne.
"En muista ollenkaan mitään." "Sitä mä en muista." "Kait mä luulin niitä murhaajiksi, emmämuista, mut niin mä luulisin." "Se on kuulkaas niks ja naks, ja mä muista vasta, kun olin sairaalassa..." "Mulla ei oo mitään salattavaa, se on satakymmenenprosenttisesti varmaa."

Ei siinä kuulkaas joutanut miettimään, kyseessä oli laskuhumalassa ja hirmupaniikissa koohottanut kolmoismurhaaja. Ei toi pikkunyssäkän piilottaminen ainoa teko murhien jälkeen ollut - siinä piti ehtiä vielä toi ja tää... ja tuokin.

Ajatelkaa vaikka tämän päivän tilannetta, jolloin tiedetään tapahtumat jo melko tarkalleen. Minkälaisia ristiriitaisuuksia siihen sisältyykään, ja ne kaikki ovat selkeästi selitettävissä, jos yksi tekijä asetetaan oikealle paikalleen!
Kyse on vain sen 110%:sta todistamisesta. :)
Silti täälläkin on lukuisia mitä mielettömimpiä teorioita rakentelevia, ja vain siksi, että suljetaan tietty mahdollisuus ehdottomasti pois...

Jukka
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 1:06 pm

Viesti Kirjoittaja Jukka »

:o) kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
:o) kirjoitti: Ei hänen ole tarvinnut kätkeä niitä "helkkarin pitkälle", vaikka niitä ei löydettykään.

Mutta entäs jos hänet olisi tavattu kengät kainalossa hortoilemassa vesilaitoksen liepeillä?
Eiköhän otsikot olisi olleet tätä luokkaa:

"Hirvittävä kolmoismurha Bodominjärven rannalla!
Kolme nuorta hakattu kuoliaaksi, neljäs löytyi sekopäisenä harhailemassa metsästä.
Uimarantaan matkalla olleet osuivat sattumalta murhapaikalle, ja puhelinta etsiessään löysivät kasvot turvoksissa ja veressä juoksentelevan, murhaajalta pakoon päässeen neljännen retkeläisen muutaman sadan metrin päässä metsästä.
Nähtyään ihmisiä, koetti poloinen piiloutua pusikkoon, luullen ilmeisesti murhaajan olevan jäljillään.
Poissa tolaltaan ollut raukka oli siepannut mukaansa omat ja toverinsa kengät, osan vaatteistakin, kykenemättä selittämään toimintaansa mitenkään. Kaikesta päätellen hän oli vahvasti shokissa."
Jne...
Ja kun tätä poloista olisi alettu muutaman päivän kuluttua kuulustella, hän olisi ollut pulassa:

- Miten niin et muista, olithan siellä metsässä hortoilemassa?
- Mitä sä teit niillä verisillä kengillä? Miksi kaikissa vaatteissa, joita sulla oli mukana, oli verta?
- Miksi yritit paeta silminnäkijöitä? Onko sulla jotain salattavaa?
Enpä usko. Gustafssonia ei kertaakaan kuulusteltu mahdollisena tekijänä, enkä usko, että ylläkuvattu tilanne olisi mihinkään muuhun johtanut, kuin mihin johti toteutunutkin tilanne.
"En muista ollenkaan mitään." "Sitä mä en muista." "Kait mä luulin niitä murhaajiksi, emmämuista, mut niin mä luulisin." "Se on kuulkaas niks ja naks, ja mä muista vasta, kun olin sairaalassa..." "Mulla ei oo mitään salattavaa, se on satakymmenenprosenttisesti varmaa."

Ei siinä kuulkaas joutanut miettimään, kyseessä oli laskuhumalassa ja hirmupaniikissa koohottanut kolmoismurhaaja. Ei toi pikkunyssäkän piilottaminen ainoa teko murhien jälkeen ollut - siinä piti ehtiä vielä toi ja tää... ja tuokin.

Ajatelkaa vaikka tämän päivän tilannetta, jolloin tiedetään tapahtumat jo melko tarkalleen. Minkälaisia ristiriitaisuuksia siihen sisältyykään, ja ne kaikki ovat selkeästi selitettävissä, jos yksi tekijä asetetaan oikealle paikalleen!
Kyse on vain sen 110%:sta todistamisesta. :)
Silti täälläkin on lukuisia mitä mielettömimpiä teorioita rakentelevia, ja vain siksi, että suljetaan tietty mahdollisuus ehdottomasti pois...
Vuoden 1960 murhatutkimuksissa epäiltiin lähes kaikkia vähänkin epämääräisessä tilassa Bodomin maastossa liikkuneita, joten on aivan varmaa, että Gustafssonista olisi tullut heti pääepäilty, jos hänet olisi tavattu maastosta veristen kenkien ja muiden vaatteiden kera ja vieläpä siten, että hän olisi yrittänyt paeta silminnäkijöitä.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

^Saanko kysya Jukka, miksi pitkität näitä ketjuja näillä idioottimaisilla lainauksilla?

Vastaat seuraavana ja lainaat koko edellisen viestin, aivan turhana alustuksena, muutaman rivin vastineeseesi, joka ei edes suoranaisesti vastaa lainaukseesi. Todella typerää.

Editoidaan vielä, että tämä ihan ystävällisesti.
Viimeksi muokannut awa, Ke Elo 20, 2008 2:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

Jukka kirjoitti:Vuoden 1960 murhatutkimuksissa epäiltiin lähes kaikkia vähänkin epämääräisessä tilassa Bodomin maastossa liikkuneita, joten on aivan varmaa, että Gustafssonista olisi tullut heti pääepäilty, jos hänet olisi tavattu maastosta veristen kenkien ja muiden vaatteiden kera ja vieläpä siten, että hän olisi yrittänyt paeta silminnäkijöitä.
No sinä saat uskoa niin, mutta älä esitä, että se olisi mitenkään varmaa...
Itse ajat muistaneena olen kyllä toista mieltä, ja perustelin sitä koko Suomen vallanneella joukkopsykoosilla.

teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

ETP:stä (Lönnbergin muistikirja) tiedetään, että uhrien tavaroita oli rannassa, ns. Sivin kiven luona. Lintupoikien mukaan heidän havaitsemansa hahmo laskeutui rantaan juuri tässä samassa paikassa.

Eräs, todistamaton mahdollisuus on, että kadonnut kassi ja muut kadonneet tavarat olivat pääosin rannassa. Ne olisivat lähteneet siitä jonkun mukana pois, esim. Murhaniemen itäpuolista rantapolkua pitkin, niittypuron vartta ylös, ja edelleen Myllykylän suuntaan. Sinne olisi voinut poistua kenenkään näkemättä uimarannalta, vesilaitokselta tai läntisimmästä niemestä, missä oli ihmisiä sinä aamuna. Siinä tapauksessa viejä ei olisi sama henkilö, jonka Kivilahti näki, tai ainakaan ei samalla reissulla.

Teltalta sanottiin kuuluneen tarkemmin määrittelemätöntä ihmisääntä. Entä jos teltalla todella oli kaksi ulkopuolista henkilöä, kuten on teoreettisessa mielessä arveltu? Toinen heistä olisi vienyt tavarat ja toisen olisi Kivilahti nähnyt. Lintupojat olisivat nähneet vain toisen heistä.

Jäljellä olleiden, teltalta siirrettyjen tavaroiden löytöpaikka rannassa ja tuntemattoman miehen meneminen tähän paikkaan voisivat olla yhteydessä toisiinsa, tämän ketjun aiheen kannalta.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:
Ei sitä monityökalua kukaan varmaan rosvonnut, mutta kait se pikku tuiterissa ollessani, vain katosi.
Niin sitä tekevälle sattuu. :lol:

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Mitä yrität tuolla nikki papillon viestittää?

Sitäkö, että olen joskus ollut pikku tuterissa, nikki papillon?

Oletko itse absolutistisi, epäilen, sillä olen kuullut, että olisit kaappijuoppo, nikki papillon!

Maksasi sanoo pian poks, nikki papillon.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti:Mitä yrität tuolla nikki papillon viestittää?

Sitäkö, että olen joskus ollut pikku tuterissa, nikki papillon?

Oletko itse absolutistisi, epäilen, sillä olen kuullut, että olisit kaappijuoppo, nikki papillon!

Maksasi sanoo pian poks, nikki papillon.
Mistä tuollaista arvelit? Lainasin vain omaa kertomustasi, jossa mainostit olleesi tuiterissa.

Mitä tulee noihin kaappijuttuihisi, niin ne nyt ovat vain samaa valehtelua ja panettelua mitä muulloinkin harrastat.

Tuosta maksasta sulla puhe, sekö se nyt sitten piiputtaakin? :lol:

Kestämistä vaan.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Sinunmaksastasi on kyse, nikki papillon ja eikö palattaisi aiheeseen, kun on oikein vittuilupalstakin avattu ihan sinua varten, nikki papillon!

Ja olet sen ihan itse avannut nikki papillon, joten sinne vast edes nuo urputuksesi, please!

Vastaa Viestiin