Kadonneiden tavaroiden kohtalo

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Kadonneiden tavaroiden kohtalo

Järvessä kalanruokana
12
18%
Olisi pitänyt katsella ylöspäin
4
6%
Kivien koloissa
2
3%
Eikun ne kaivettiin maahan jonnekin
7
11%
Olivat missä tahansa, ne haettiin pois melko pian
21
32%
Ulkopuolisen murhaajan muistoesineinä
20
30%
 
Ääniä yhteensä: 66

RockOla69
Nikke Knakkertton
Viestit: 162
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:48 pm

Viesti Kirjoittaja RockOla69 »

Tervehdys taas minfolaiset! :)

Mietitäänpä vielä kadonneiden tavaroiden kohtaloa. Oletetaan, että Nisse olisi pakannut Sepon rotsin+muut kadonneet tavarat samaan laukkuun ja lempanneet ne järveen. Takuuvarmasti kangaskassi kelluu nahkatakkeineen hyvän tovin. Heittoetäisyys täten on ollut parhaassakin tapauksessa 20 metriä rannasta, joten löytynyt olisi. Toisessa skenaariossa laukkuun olisi pakattu kyytipojaksi myös kiviä - vielä lyhyempi kantomatka ja löytyminen lähes varmaa.

Veston työmaalle en usko kamoja piikotetun. Ne olisi viimeistään tiistaiaamuna löytyneet sieltä jostain.

Siis minne ihmeeseen NG olisi tavarat piilottanut?

Jukka Raitasen vankilaulu, jossa puhuttiin bodomin murhaajan lähteneen veneellä kiinnostaa kovin. Olisiko kaverilla todellakin ollut "sisäpiirin" tietoa tapahtuneesta?

Joku tällä palstalla muuten arveli veneilyn olevan niin äänekästä puuhaa, että joku olisi kuullut moisen touhun? Miksi sitten surmat olisivat saman logiikan mukaan tapahtuneet äänettä? Kumpi akti aiheuttaa mielestänne enemmän möykkää: soutuveneen kanssa operointi vai kolmen ihmisen hengiltä rusikointi?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Vastaan tähän, että kun tähtimerkit ovat kohdillaan, niin kolmen ihmisen vaientaminen ei kuulu kymmentä metriä kauemmaksi, kun sen oikein osaa, tai vahingossa tekee oikein.

Onhan noita murhia tehty viime aikoina kerrostalohuoneistoissa, eikä kukaan ole kuullut, vaikka niissäkin on kaiketi käytetty jos jonkinlaistakin väkivaltaa.

Sitten noihin kamoihin mennäkseni, niiin ei tuo ole temppukaan heittää kassia muutama kivi painona järveen yli kahdenkymmenen metrin päähän.

Siihen aikaan ei oltu niin uusavuttomia noitten voimattomuuksienkaan kohdalla, kuten nykyään.

Kyllä meikä heittää vieläkin kolmen kilon kassin parinkymmenen metrin päähän, kun sille päälle satun.

Ei tuo olisi ollut silloinkaan mikään temppu.

Naisten kuulahan on jotain neljä kiloa, jota naiset pökkäävät yli 20 metriä, joten kyllä miehen pitää kolmen kilon kassi heittää parinkymmenen metrin päähän.
RockOla69
Nikke Knakkertton
Viestit: 162
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:48 pm

Viesti Kirjoittaja RockOla69 »

Noh, tämä oli vain "noin" arvio tuo heittomatka.
Joka tapauksessa, löytyneet olisi melkoisen varmasti, jos järvessä ovat.

Edelleen olen kanssasi eri mieltä siitä, että kolmen ihmisen tappaminen kuulassa, tyynessä kesäyössä tapahtuisi äänettä.

Äänettömyyden puolesta tosin puhuu täydellinen yllätys, mutta sen poissulkee seurueen tapahtumaa edeltänyt rauhallisuus. Jos Nisseä on pelätty, tämä on suljettu teltasta ulos yms, se ei takuulla ole käynyt täysin äänettömästi!

Diagnoosini onkin seuraava: sakkia väijynyt murhamies todellakin iski telttaan porukan asetuttua nukkumaan.

Toisin kuin Hessu, en pysty todistamaan väitettäni oikeaksi.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Koetapa etsiä se minun teoriani jostain sivustolta ja mieti sitä mielessäsi ja kerro se sitten, olisiko tuo mahdollista.

Odottelen mielenkiinnolla.
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

^en nyt muista sanamuotoa aivan tarkkaan, mutta eikös Nisse jossakin kuulustelussa sanonut jotain siihen suuntaan, että hänen olisi pitänyt mennä helkutin kauas, jos hän olisi ne tavarat piilottanut?

On hankala vetää johtopäätöksiä siitä, mitä Nisse tuolla tarkoitti, mutta se saattoi myös olla häneltä lipsahdus. Muistaako kukaan oikeaa sanamuotoa?
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Juuri noin, sanamuoto taisi olla aikalailla juuri noin. Helkutin kauas olisi pitänyt mennä ja kun miehen oli opeteltava kävelemäänkin uudestaan, siis omien sanojensa mukaan, niin vaikeaahan se olisi ollut.

Niin kai nyt tyhmempikin ymmärtää, että mies yrittää toodistella, että ei hän sinne "helkutin kauas" ole mitenkään voinut mennä tavaroita piilottelemaan. Tosin kengäthän olikin "piilotettu" niin, että murhaaja todennäköisesti toivoikin niiden löytyvän. Kaukanahan nekin olivat tai ainakin 5 minuutin kävelymatkan päässä, mikäli osasi kävellä. Murhaaja ilmeisesti oli kävelytaitoinen.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tuo viiden minuutin kävelymatka osuu kyllä aika kohdilleen, eikä siinä tarvitse edes kiirettä pitää, sillä tuonkin asian olen testannut.

Kun sen matkan on kävellyt niin sukkasillaan, kuin sitten myöhemmin paljain jaloin, on jalkani nuorison ihmeeksi vieläkin kävelykunnossa.

Eivätkö nykyajan lapset, tai nuoret, edes maaseudulla enää kesäisin kävele paljain jaloin, kun luulevat, että tuollaisen viiden minuutin matka paljain jaloin aiheuttaisi jalkoihin korjaamattomia vammoja?

Nuo "naurettavat" testihommani ovat sellaisia asioita, joita toivoisin muidenkin tekevän, sillä se on loppujenlopuksi melko kiintoisaa puuhaa.

Siinä on tullut todistettua useita naurettavia väitteitä huuhaaksi, kuten surullisenkuuluisan moottoripyörän ja teltan väkivaltaisen "kohtaamisen" Bodomin niemessä helluntaina 5.6.1960, kohtalokkain seurauksin.
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

RockOla69 kirjoitti:
Diagnoosini onkin seuraava: sakkia väijynyt murhamies todellakin iski telttaan porukan asetuttua nukkumaan.

Toisin kuin Hessu, en pysty todistamaan väitettäni oikeaksi.
Kolme murhattua todistaa, että murhamies todellakin iski telttaan porukan asetuttua nukkumaan :twisted:
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Päin vastoin, koko porukka oli valveilla, kun murhaaja iski.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Irmeli teltassa murhattavana, kun Tuulikki oli hakemassa Sepiä apuun, jotka sitten surmattiin päähän kohdistuneisiin iskuihin, heidän mennessään tarkistamaan Irmelin tilaa telttaan.

Telttakankaan läpi koholla olleet päät ovat olleet murhaajalle helppo maali, johon on osannut iskunsa kohdentaa.
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Hessu52 kirjoitti:Päin vastoin, koko porukka oli valveilla, kun murhaaja iski.
Paljon mahdollista. Jospa olivat vain asettuneet makuulle :wink:
RockOla69
Nikke Knakkertton
Viestit: 162
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:48 pm

Viesti Kirjoittaja RockOla69 »

Hessu52 kirjoitti:Irmeli teltassa murhattavana, kun Tuulikki oli hakemassa Sepiä apuun, jotka sitten surmattiin päähän kohdistuneisiin iskuihin, heidän mennessään tarkistamaan Irmelin tilaa telttaan.

Telttakankaan läpi koholla olleet päät ovat olleet murhaajalle helppo maali, johon on osannut iskunsa kohdentaa.
Älä nyt Hessu ihan oikeasti viitsi...
:o)

Viesti Kirjoittaja :o) »

peltirumpu kirjoitti:^en nyt muista sanamuotoa aivan tarkkaan, mutta eikös Nisse jossakin kuulustelussa sanonut jotain siihen suuntaan, että hänen olisi pitänyt mennä helkutin kauas, jos hän olisi ne tavarat piilottanut?

On hankala vetää johtopäätöksiä siitä, mitä Nisse tuolla tarkoitti, mutta se saattoi myös olla häneltä lipsahdus. Muistaako kukaan oikeaa sanamuotoa?
Etp:n johdannosta:

(Kyse oli siis siitä, mitä sanottavaa Gustafssonilla oli siihen, että jokainen paikalle osunut silminnäkijätodistaja näki hänet eri asennossa teltan ja vainajien päällä.)

---Gustafsson sanoo, ettei hän tiedä siitä mitään ja sanoo: "munhan on täytyny sitt mennä helkkarin pitkälle, että mä olen pystyny hävittämään kaikki tavarat ... koska nehän olis löytyny sillon jos ... kaikki kadonnut tavara."

Täydellisen etp:n omistavat väittävät ko. kohdan kertovan jostain muusta, mutta mistä, sitä en muista.
Minusta Gustafsson ilmiselvästi möläyttää tuossa ohi suunsa, (eli, ettei hän ainakaan tavaroiden jemmausreissuilla ole juoksennellut kävijöiden välillä) huomaa sen itsekin, päättäen lurittelunsa kielensä puremiseen :), mutta onneksensa kuulustelija ei (tähänkään) lipsahdukseen puuttunut...

Mitä tulee kadonneisiin tavaroihin, niin eihän niitä lopultakaan kummoistakaan määrää ole. Pusakka, pyyhe, uikkarit ja puukko - sekä pari lompsanlämiskää. Pikkunyssäkkähän noista vain tulee, kun käärii rullalle - ja vaikka puuhun... :)
Kikkapihtijuttukin on hieman epäselvä, koska sankaripoikahan ilmoitti niiden katoamisesta vasta sairaalasta kotiuduttuaan.

Kassijuttukin on hieman outo: kun Gustafssonille näytettiin rikospaikalta otettuja kuvia, ja kysyttiin niissä näkyvistä kasseista, onko tuo sinun kassisi, tämä mölötti: "Jos siinä on makkaraa ja kikkapihdit, niin se on mun." (!) Eikös jutun pitänyt olla niin, että nim. om. hänen kassinsa katosi "ulkopuolisen murhaajan" matkaan? Kuinka se voisi siis sankarin mielestä näkyä murhapaikalla otetussa valokuvassa?
Ei reagointia Tuomisen taholta tähänkään... kärsivällinen jorinoiden ja eksyttelyjen kuuntelu vain jatkui, jatkui, jatkui... mihinkään ei tarttunut kuulustelija...
Jukka
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 1:06 pm

Viesti Kirjoittaja Jukka »

:o) kirjoitti: ---Gustafsson sanoo, ettei hän tiedä siitä mitään ja sanoo: "munhan on täytyny sitt mennä helkkarin pitkälle, että mä olen pystyny hävittämään kaikki tavarat ... koska nehän olis löytyny sillon jos ... kaikki kadonnut tavara."
Turhan suurella mielikuvituksella tulkitaan taas kuulusteltavan sanomisia. Tuo NG:n sanamuoto tarkoittaa vain, että "jos mä olisin syyllinen ja mä olisin kätkenyt nuo tavarat, niin kuin sä koko ajan vihjailet, niin munhan on täytyny sitt mennä helkkarin pitkälle..."
peltirumpu
Axel Foley
Viestit: 2142
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 10:04 am

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Jukka kirjoitti:
Tuo NG:n sanamuoto tarkoittaa vain, että "jos mä olisin syyllinen ja mä
olisin kätkenyt nuo tavarat[/b], niin kuin sä koko ajan vihjailet, niin munhan on täytyny sitt mennä helkkarin pitkälle..."


Yhdenlainen tulkinta tuokin. Mutta kun kerran sanot, että se tarkoittaa "vain" tuota, niin varmaan pystyt jotenkin osoittamaan väitteesi oikeaksi? :twisted:

edit: oli miten oli, niin Nisse kuitenkin näyttää tietävän tavaroiden olevan helkkarin pitkällä :roll:
Vastaa Viestiin