BODOM: Poikien moottoripyörät. ( ketju 1 )

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Hessu52 kirjoitti:Nyt kuule Urho riittää tuo sinun jatkuva mäkättämisesi, että olen väärässä.

Mistä Sinä voit tietää, etteikö Bodomilla ole ollut autoa jossain hiekkakuopalla, häh?

Jos Bodom-mysteriossa niin lukee, niin sitten lukee, et Sinä voi väittää sen perusteella, että minä olen väärässä.

Niin paljon, kuin oletkin asian kanssa aikaasi viettänyt, niin ei se tee Sinusta sellaista henkiilöä, joka sanoo, onko Popeda ollut joskus hiekkakuopalla, vai ei.

Vai oliko se IFA, so what.

Otapa nyt järki käteesi ja ajattele asioita muultakin kantilta, kuin siltä yhdeltä, mitä pidät valitettavasti oikeana.
Hessu, sinun kanssa keskustelemisesi alkaa olla jo toivotonta, kun et kerta kaikkiaan tajua lukemaasi, ja rynnit sitten suinpäin väittämään muitten väittäneen jotain.

Totesin yksinkertaisesti vain, että Bodom-mysteeriossa on mainittu autoista, mutta mitään "alibia" niille ei siinä annettu. Tämä oli vastaus siihen sinun väitteeseesi, jonka mukaan autoasia on selvitetty.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Miten voi ymmärtää lauseen:"että väärässä olet Hessu".

Ei Bodomia voi verrata Kyllikin tai Tulilahden tekoihin, sillä Bodomilla kuoli kolme ja yksi jäi pahasti loukkaantuneena henkiin.

Lisäksi kaksi uhreista Bodomila oli nuoria riuskoja miehiä, joten olisi ollut murhaajan kannalta melko uhkarohkeaa käydä heidän kimppuunsa, jos ajattelee vähääkään järkevästi.

Jo pelkästään se, että teltan vieressä on kaksi moottoripyörää, olisi ulkopuoliselle satunnaiselle kulkijalle kertonut siitä, että teltalla tätyy olla ainakin kaksi miestä, sillä siihen aikaan eivät tytöt vielä ajelleet prätkillä siihen malliin, kuin nykyään.

Uhreja ei ollut yritetty haudata, kuten noissa kahdessa traagisessa tapauksessa.

Titenkin se on sama, että kaikkien omaisuutta hävitettiin, mutta erilailla.

Bodomin tavaroita ei ole löytynyt mitään, mutta noiden kahden tapauksen, jopa seuraavana keväänä.

Kyllä Bodomin murhaaja on tietämättään tehnyt sellaisen lavastuksen, ettei paremmasta väliä, koska on vieläkin karkuteillä.

Niin, onhan sitten se yksi yhteinen piirre, mutta sen ajatelkoot jokainen ihan itse.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:Bodomin tavaroita ei ole löytynyt mitään, mutta noiden kahden tapauksen, jopa seuraavana keväänä.

Kyllä Bodomin murhaaja on tietämättään tehnyt sellaisen lavastuksen, ettei paremmasta väliä, koska on vieläkin karkuteillä.

Niin, onhan sitten se yksi yhteinen piirre, mutta sen ajatelkoot jokainen ihan itse.
Kaikista kolmesta tapauksesta on tavaraa vielä kateissa.

Yhteinen piirre liitty kaiketi tekijän profiiliin, astalon/puukon käyttö, kasvojen murskaus. Ei kovin vahva yhdistävä tekijä.

Selvä ero on koko teon ja rikospaikan piiloittamisessa. Toisaalta se Bodmilla olisi ollut kaiketi mahdotonta.
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Pistetäänpäs yksinkertaisesti:

1. Kaikissa tapauksissa katosi tavaraa
2. Kaikissa tapauksissa löytyi tavaraa
3. Kaikissa tapauksissa tavaraa jäi kateisiin
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Oletko konsta käynyt Kyllikin "suohaudalla" Isojoella?

Jos olet, niin mitkä seikat Sinulla ovat tulleet päällimmäisinä mieleen.

Itse kävin tänä kesänä ja heti tuli mieleeni sellaista, ettei murhaa oltu tehty löytöpaikalla ja että murhaaja on ollut tuttu, sillä niin lähellä Kyllikin kotoa jo oltiin, että murhaaja on osannut odottaa Kyllikkiä.

Bodomin tapaus poikkeaa täysin näistä kahdesta, tosiaan, puukko ja "astalo", sekä uhrien vimmattu hakkaaminen päähän, Bodomilla tosin ainoastaan Irmelin, ovat ainoat yhdistävät tekijät, sen yhden lisäksi.

Ilmiselvästi Bodominkin tapauksen murhaajalla, on jälkien sotkemisen yhteydesää käynyt ajatus Tulilahdesta, sillä niin läheinen tapaus silloin oli oikeudenkäyntinsä kanssa.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kyllä sinä Urho osaat.

Eräs Sinulta kyllä unohtui.

Kaikissa kuoli ihmisiä.

Yhdessä vain jäi henkiin.
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

En minä mitään unohtanut, ei vain ollut syytä käydä läpi kaikkia eroja. Piti vain korjata, kun olit esittänyt totuuden vastaisen väitteen tavaroista.
Bodomin tavaroita ei ole löytynyt mitään, mutta noiden kahden tapauksen, jopa seuraavana keväänä
Tuo on soopaa, koska Bodomin tapauksessa löytyi kengät. - Ymmärsitkö tällä kertaa?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Olet oikeassa Urho.

Todellakin, kengät löytyivät.
_____
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 1:40 pm

Viesti Kirjoittaja _____ »

Hessu52 kirjoitti:Todellakin, kengät löytyivät.
Ja joku lompakko... ja huivi... en tosin muista oliko näitä varmuudella todettu leiriläisille kuuluneen vai olivatko muiden vehkeitä. Voi siis olla väärääkin tietoa.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

_____ kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:Todellakin, kengät löytyivät.
Ja joku lompakko... ja huivi... en tosin muista oliko näitä varmuudella todettu leiriläisille kuuluneen vai olivatko muiden vehkeitä. Voi siis olla väärääkin tietoa.
*************************************************

Niin! Kyllikki Saaren tapauksessa löytyivät kengät, hieman huonosti piilotettuina, ikäänkuin tahallaan merkiksi jätettynä. Samoin Bodomissa. Lisäksi vähäarvoista tavaraa oli kadonnut.

Tulilahden ja Kyllikki Saaren tapauksissa uhrit oli haudattu huolellisesti suohautaan ja hautapaikkaa oli yritetty naamioida mm. vuolemalla "vasemmalla kädellä" männyn taimen alapää teräväksi ja pistämällä se taimi haudan päälle. Hyvin samanlainen hautaus. Minä kyllä teen tuosta sen johtopäätöksen, että Kyllikki Saaren ja Tulilahden tapauksissa oli sama tekijä.

Bodomin tapauksessa oli tekijä, joka pyrki matkimaan edellä mainittuja kahta muuta rikosta, mutta on mahdollista, että edelleen siinäkin oli sama tekijä. Kukapa tietää? Ehkä vain yksi henkilö. Yhtälaisyyksiä kyllä on. Kahteen edellä mainittuun tapaukseen, minulla on vahva epäilty. Bodomin osalta ei ole oikein selvää ehdokasta, vaan noin omassa mielessäni, epäiltyjä on edelleen useampi. Tosin minulla on yksi ehdokas, jota ei kovin yleisesti epäillä, mutta joka on minun listallani ykkönen epäiltyjen joukossa.

Olen oikein ihmetellyt, että hänet on ohitettu kerta toisensa jälkeen. Ehkä poliisilla on parempia tietoja. Näillä tiedoilla epäilyt ovat epäilyjä, enkä halua mainita nimiä sen tarkemmin. Kyllä poliisikin on epäillyt myös tätä minun listoillani olevaa epäiltyä. ... Poliisi saattaa tutkia asiaa edelleenkin, vaikka saikin nenälleen viime kerralla.
_____
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 1:40 pm

Viesti Kirjoittaja _____ »

Sariola kirjoitti:Bodomin osalta ei ole oikein selvää ehdokasta, vaan noin omassa mielessäni, epäiltyjä on edelleen useampi. Tosin minulla on yksi ehdokas, jota ei kovin yleisesti epäillä, mutta joka on minun listallani ykkönen epäiltyjen joukossa.

Olen oikein ihmetellyt, että hänet on ohitettu kerta toisensa jälkeen. Ehkä poliisilla on parempia tietoja. Näillä tiedoilla epäilyt ovat epäilyjä, enkä halua mainita nimiä sen tarkemmin. Kyllä poliisikin on epäillyt myös tätä minun listoillani olevaa epäiltyä. ... Poliisi saattaa tutkia asiaa edelleenkin, vaikka saikin nenälleen viime kerralla.
Kerro ihmeessä epäilysi, koska näyttäisit olevan tutustunut myös aihetta koskevaan materiaaliin. Mukava olisi pohtia jotain järkevääkin näiden Hessun mielikuvitusmaailmaan perustuvien juttujen välissä. En siis väitä Hessun juttujen olevan täyttä paskaa, koska viihdyttäviähän ne toki ovat. Harmi että fakta ja "fakta" ovat onnellisesti sekaisin noissa, sikäli kun faktaa ylipäänsä edes on joukkoon ripauteltu. Vähän sama kuin minä kehittäisin tarinan, jossa Tuulikki sekoaa täysin hakaten Sepin elottomaksi kun se ei saanut kalaa öisellä onkireissullaan. Mäsäytellen Irmelin siinä sivussa hengettömäksi tämän kuittaillessa kuinka Tuulikin keltainen paita ei ole kesän muotiväriä. Nisseä ehtien lyödä vain pari kertaa - koska tämä söi juuri yksin makkaraa tapahtumien keskipisteen ulkopuolella - kun pahimmoilleen tuli CIA:n helikopteri tiedustelulennolle kopsauttaen Tuulikkiraukkaa kupoliin kesken verileikin. No, mistä sitä koskaan tietää...
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

_____ kirjoitti: Kerro ihmeessä epäilysi, koska näyttäisit olevan tutustunut myös aihetta koskevaan materiaaliin. ........................
Poliisilla saattaa olla tietoja, joihin perustuen tämä epäilty ei tule kysymykseen. Muuten asia on liian arka täällä julkisesti riepoteltavasti, mm. tuostakin syystä. Ei ole poliisin "poissulkemismateriaalia" käytettävissä. Sanotaan nyt niin, että selvänäkijät eivät ole suinkaan viitanneet NG:n suuntaan, vaan vähän vanhempaan ikäluokkaan. NG on tekijäksi liian nuori ja liian kokematon. Sellainen parikymppisten ikäluokka saattaa kylläkin tulla kysymykseen. Tietysti tämä on vain arvailua. Paljon taustatietoja puuttuu.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

[kun faktaa ylipäänsä edes on joukkoon ripauteltu. Vähän sama kuin minä kehittäisin tarinan, jossa Tuulikki sekoaa täysin hakaten Sepin elottomaksi kun se ei saanut kalaa öisellä onkireissullaan. Mäsäytellen Irmelin siinä sivussa hengettömäksi tämän kuittaillessa kuinka Tuulikin keltainen paita ei ole kesän muotiväriä. Nisseä ehtien lyödä vain pari kertaa - koska tämä söi juuri yksin makkaraa tapahtumien keskipisteen ulkopuolella - kun pahimmoilleen tuli CIA:n helikopteri tiedustelulennolle kopsauttaen Tuulikkiraukkaa kupoliin kesken verileikin. No, mistä sitä koskaan tietää...[/quote]

Mielestäni tässä jutussa on jo uutta nökökulmaa asiaan...
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Mikä noista minun teorioistani tekee niin mielikuvituksellisia.

Joka ainoa teoria, minkä olen kirjoittanut on ollut aivan hyvin mahdollista tapahtua, jos on jotain sanottavaa, niin pane esimerkkiä.

Oikeastaan säälittää teidänlaisenne Urhon ja konstan lipojat, jotka ette osaa ajatella oikein mitenkään muulla tavoin tätä tapausta, kuin mitä lukee oikeudenpäätösasiakirjassa.

Ja mitä tulee noiden teorioiden kumoamisiin, kuten prätkällä päin telttaan ajoa, niin miettikääpä hieman.

Sitäkin sopii miettiä, miksi muutamat henkilöt jatkuvasti antavat vääristettyä informaatiota, esimekiksi Gussen vammoista, vedoten yhteen asiantuntijaan, eli Tenovuohon, joka hänkään ei voinut sataprosenttisen varma olla Gussen vammoista.

Oikeuden päätöksessäkin lukee, että näyttää vahvasti siltä, että niemellä on ollut ulkopuolinen henkilö.

Eipä lue, että niemellä on varmasti ollut ulkopuolinen henkilö.

No oikeus vapautti Gussen syytteistä ja hän on syytön, sanokoon Urho tuohon minun edelliseen virkkeeseeni mitä hyvänsä.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti: ......
Kyllä Bodomin murhaaja on tietämättään tehnyt sellaisen lavastuksen, ettei paremmasta väliä, koska on vieläkin karkuteillä. .....
Tuosta olen samaa mieltä, paitsi tuskin teki tietämättään, vaan tarkasti harkiten ja huolellisesti.

Kyllä tekijä oli nähnyt paljon vaivaa niin Kyllikki saaren tapauksessa, Tililahden tapauksessa, kuin oletettavasti myös Bodomilla. Siihen voi liittyä myös loistava näyttelijäsuoritus. Muuten tätä on vaikea selittää. Luulen kyllä, että Bodomilla oli eri tekijä kuin noissa kahdessa. Luulen myös, että NG:llä oli todellinen muistikatkos, eikä se ole näyttelemistä. Olisi liian hyvin näytelty. Esim. ortopedi Hirvensalon lausunto viittaa siihen, että potilaalla on hyvin voinut olla tasapainovaikeuksia vammoista johtuen. Kyllä se näyttelijä saattaa löytyä seurueen ulkopuolelta.
Lukittu