BODOM: Poikien moottoripyörät. ( ketju 1 )

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Lukittu
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Lukiessani noita vanhoja juttuja "murhiksesta", niin melko monta kertaa on tullut esille seikka, mikä ainakin minua ihmetyttää, nimttäin se, että Sepon pyörästä olisi ollut bensatankki irti ja paikalla olisi ollut kamala bensan katku.

Mikä sen tankin olisi irroittanut, sillä minun tietääkseni, se on "yläpäästä" ja "alapaäästä" pulteilla tukevasti kiinni.

Bensaletku on saattanut katketa, mutta senkin vuodon olisi saanut tukittua helposti kääntämällä hana kiinni.

Olisi metka tietää, mistä tuollainenkin juttu on lähtenyt liikkeelle, sillä jos prätkällä olisi nurin ajanut, olisi vauhdin pitänyt olla tosi kova, että tankin olisi saanut kolarissa irti.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti: Olisi metka tietää, mistä tuollainenkin juttu on lähtenyt liikkeelle, sillä jos prätkällä olisi nurin ajanut, olisi vauhdin pitänyt olla tosi kova, että tankin olisi saanut kolarissa irti.
Aivan uusi tieto minulle. Veikkaan, että kuuluu taas näihin keksittyihin juttuihin, joita jotkut levittelivät ahkerasti muutama vuosi sitten. Ainoa mitä olen kuullut tositietona levitettävän, oli se Sepon pyörän avoinna oleva työkalulokero ja toisen pyörän irroitettu tulppa(näistä kumpikaan ei todennäköisesti pidä paikkaansa).

Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

awa kirjoitti:
konsta kirjoitti:Muistan kyllä mainitun lintupoikien seikkailukirjoituksista, joita oli ilmeisesti löytynyt etsinnöissä metsästä. Tuon enempää ei minullakaan ole tästä tietoa.
Kukahan niistä lintupoikien papereista tietäis - keneltä vois kysyä ?

Konsta - voisitko Sinä selvittää tuota lappu asiaa esim. Urholta ja Sariolta.

Urho tosin on jo palstan valitetettavasti jättänyt - mutta uskon - että Sinulla konsta on kanavat tuota tietoa selvittää.

Olen varma, että me kaikki palstalaiset, jotka ovat kiinnostuneet Bodomista ovat välittämistäsi tiedoista kiitollisia. : peukku


Juu, on yks paperi, jonka pojat olivat jättäneet kivenkoloon, josta toinen kaveri voi lukea sen, jos kulkee ohi.
Se paperilappusen poliisit löysivät siitä kivenkolosta, se oli vanha paperinpala, mutta siitä näkee, että mettä koluttiin tarkkaa. Olisko
paperi Tuomisen halussa? Sen oli Veikko kirjoittanut Heikille ja Heikki
Veikolle, enpä muista enää kumminpäin. :oops:

faku63
Nikke Knakkertton
Viestit: 176
Liittynyt: Ti Syys 18, 2007 5:50 pm

Viesti Kirjoittaja faku63 »

Olisko yx sankari lähtenyt vielä viinanhakureissulle 2 aikaan mopolla, kun muita ei enää viina kiinnostanut, mutta sankarilla oli vauhti päällä(Ja mieli teki lisää). Aika tuttua monelle, että silloin viina(pirunviina)maistuu parhaimmalle, kun se loppuu kesken............ :lol:
Parempi myöhään, jos silloinkaan,,,,,,,

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Muuten hyvä teoria tuo viinanhakumatka, mutta mistä sitä olisi osannut vieraspaikkakuntalainen hakea, vaikka Askistosta ei Bodomille olekaan paljon matkaa, niin ei siellä ketään niin hyvää tuttua ole retkeläisillä ollut, että viinaa olisi saanut.

Kotoaan olisi voinut hakea, jos kotona olisi ollut, mutta enpä oikein usko siihenkään, eikös Gussen isäukko ollut kova pitämään kännispäiten kuria kotona ja jos poika olisi mennyt viinaa hakemaan niin.....!

Sepistä en tiedä.

Yleensäkään Sepon perheestä ei ole kerrottu juurikaan missään, enemmän Irmelin ja Gussen.

Tuulikkikin on aivan avoin kirja, mitä nyt pientä on hänen aiemmista asuinpaikoistaan ja muusta.

Nuo puheet Irmelistä, josta Merivuokkokin kirjoitti hieman siihen malliin, että Irmeli vehtasi noin niinkuin enemmänkin poikien kanssa.

Yleensähän oli niin siihen aikaan, että joka kylässä oli se yksi tyttö, joka sai sen tuhman tytön viitan, koska vokotteli kylän kaksilahkeisia.

Useimmiten se oli kuitenkin niin, että huhut lähtivät siitä, kun tyttö ei sitten ollutkaan niin helppo pala, kuin oli uskottu, mutta eihän yksikään kundi olisi kehdannut sanoa, että jumalauta se ei mulle antanutkaan ja kaikki muut on saanut.

Naurunalaiseksihan siitä olisi tullut.

Toisin sanoen eivät nämä tytöt välttämättä ole olleet "kiertopalkintoja", vaan ovat loukanneet herkän teinipojan sielunelämää, kun varma "nakki" on mennyt sivu suun.

Vaikka kummatkaan tytöt eivät olleet "koskemattomia", ei se tietääkseni ole edelletys olla miehen kanssa "sillai".

No nyt tuli sotkettua röörit, eli eikös tämä ollut moottoripyörä osio, eli ei kellään satu olemaan tietoa enempää siitä, miten se Sepin motukan kunnon kanssa oli.

Sivuluukku auki ja bemsatankki irti, sekä toisesta prätkästä tulpan johto, vai oliko se tulppa pois.

Tulpan poisto olisi tarvinnut oman työkalun, eikä siihen kikkapihdit olisi tainneet käydä.

Monenkin prätkän sivuluukkuun pääsi ruuvarilla, sillä eivät ne lukot kaksisia olleet, muta olivatpa lukkoja kuitenkin.

Jeesuksen leuoilla olisi varmaan saanut Sepon prätkän sivuluukun auki, jos olisi sielltä jotain etsinyt, mutta mitä?

Onko muuten kellään tietoa, oliko prätkien avaimet tallella, poikeien taskussa, tai virtalukossa?

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ai niin, eikös Gussen faija hakenut heti maanantaina Gussen prätkän pois Leppävaaran poliisiasemalta, joten kait ne avaimet on sitten jossain olleet.

Miten oli sitten Sepin motukan kanssa?


EDIT: Lue myös uusi ketju http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=2333 - RAID

Lukittu