Kioskimies ja DNA

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Onko niin, että asiantuntijat awa ja Hessu ovat sitä mieltä, että kaikki nuo kolme käsitettä ovat yksi ja sama?

Neljän vuorokauden muistiaukko viittaa keskivaikeaan aivovammaan. Ja muistiaukko on aivan eri asia kuin tajuttomuus tai alentunut tajunnan tila.
Niin, neljän vurokauden pituinen palautumaton muistiaukko on kestänyt yli neljäkymmentä vuotta. Tässäkin puhutaan todennäköisyyksistä.

Ei nuo kaikki kolme käsitettä ole mitenkään yksi ja sama asia, mutta ne on taitavasti syötetty, esimerkiksi lautamiehille, samassa paketissa.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:Et ole näköjään pysynyt ihan kärryillä. Oli siis alentunut tajunnantila, jota seurasi viikon sekavuus ja väsymys ja usean päivän muistiaukko. Oliko tämä jotenkin uutta sinulle? Tästähän on puhuttu jo kohta neljä vuotta.
Vastataan nyt konstallekin:

Oli siis alentunut tajunnantila mutta ei tajuttomuutta, jota seurasi viikon sekavuus ilman tajuttomuutta ja väsymys ilman tajuttomuutta ja usean päivän muistiaukko ilman tajuttomuutta.

Tästä on toki puhuttu, mutta ei "ilman tajuttomuutta".

Kuten olen aiemmin todennutkin, kekustelu ja pohdinta vie asioita vääjäämättä eteenpäin. Siis ei ollut tajuttomuutta.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Allia kuwaan

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Selväjärkisyys on tajunnantilan funktio, jolle äly on resurssi: kuin lintu aistimusten laineilla.

Kuva

8)

kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: Allia kuwaan

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Wagner kirjoitti:Allia kuwaan
Eikö sinulla todellakaan ole mitään muuta annettavaa palstalle?

:shock:

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti: ....
Niin, neljän vurokauden pituinen palautumaton muistiaukko on kestänyt yli neljäkymmentä vuotta. Tässäkin puhutaan todennäköisyyksistä.
...
- hymm -
Tuossa awa puhuu kuin vitsaillen, mutta asia on juuri noin.

Aluksi muistiaukko yltää myös vammaa edeltävään aikaan. Toinen muistiaukon osa alkaa siitä, missä muistiaukon aiheuttanut vamma on syntynyt. Tuo vammaa edeltävä muistiaukko usein korjautuu vähitellen ajan kanssa, mutta vammasta eteenpäin oleva muistiaukon osa jää pysyväksi.

Niinpä on aivan luonnollista, että tapahtumia ennen ratkaisevaa iskua palautuu mieleen vähitellen ajan kanssa. Tätä asiaa ovat muutamat kirjoittajat pitäneet raskauttavana seikkana, mutta todellisuudessa se on aivan luonnollista. Asioita palautuu muistiin vähitellen. Esim. myöhemmin ratkaisevan iskun saanut henkilö on voinut tarkkailla hyökkääjää. Aluksi sillä kohtaa on muistiaukko, mutta myöhemmin muistikuvat voivat palautua mieleen aina siihen vamman aiheuttaneeseen iskuun saakka.

Niinpä saattaa olla mahdollista, että hypnoosissa ennen sitä vammauttavaa iskua olevia tapahtumia voi palautua mieleen. Sen sijaan sen vamman syntymisen jälkeen olevia tapahtumia ei palaudu mieleen. Siinä on pysyvä musta aukko.

Se musta aukko tosiaan säilyy vaikka 50 vuotta ja enemmänkin. Ennen vammauttavaa iskua olevia tapahtumia voi sensijaan palautua mieleen ajan kanssa, vaikka aluksi siinäkin paikalla on ollut muistiaukko. Tässä suhteessa awa on oikeassa, vaikka en ole varma, tarkoittiko hän juuri tätä samaa. Niin asia kuitenkin on!

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kuinka sitten voi muistaa, ettei tappanut tovereitaan, eikä rakasta Irmeliään?

Siis olet Sariola sitä mieltä, että Gusselle on tullut kaksi muistiaukkoa osittain päällekäin, eli olisko se ensimmäinen mahdollisetsi johtunut liiasta alkoholinkäytöstä ja toinen shokista, vai miten se menee?

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:Kuinka sitten voi muistaa, ettei tappanut tovereitaan, eikä rakasta Irmeliään?

Siis olet Sariola sitä mieltä, että Gusselle on tullut kaksi muistiaukkoa osittain päällekäin, eli olisko se ensimmäinen mahdollisetsi johtunut liiasta alkoholinkäytöstä ja toinen shokista, vai miten se menee?
Yksi muistiaukko. Muistiaukon aiheuttanutta iskua edeltävä muistiaukon osa ei ole pysyvä, vaan muistia voi sille osalle palautua ajan kanssa. Siitä eteenpäin oleva muistiaukon osa on pysyvä. Ei pitäisi olla vaikea ymmärtää.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ei pitäisi, ei, mutta ei tuo sinun selityksesi ole mahollinen, tai on juuri siinä rajoilla, mutta niin häviävän pieni mahdollisuus, että oikein naurattaa.

Parempi tuuri minulla kävisi Lottoarvonnassa, kuin että tuollaisen kaksois muistiaukon saisin, monta kertaa parempi.

Mitä sellaista Gussen muistista sitten on kadonnut, kuin surmat ja kiilusilmän pärstä.

Eihän tuo ole mitään muistanut, ainakaan omien sanojensa mukaan, kuin sen, ettei surmannut ystäviään ja rakasta Irmeliään.

Ei kait kukaan ole älynnyt kysyä häneltä, jos hän on surmat tehnyt, minne on jemmennut kateisiin jääneet kamat.

Jos joku fetissi olisi ollut liikkeellä ja snutannut krääsiä, olisivat kamat löytyneet jo aikaa sitten, mutta kamat ovat jemmassa, kuin jeesuksenleuat kaivossa, tai paremminkin järvessä.

No tuohan ei kuulu kiskaukon DNA:han millään muotoa, mutta kun jutut rönsyilee.

Joko siitä Vinca merkkisen kellon veriryhmästä on eritellty DNA ja milloinka voisi niitä tuloksia kuulla, vai kuuleeko niistä kukaan, jos mitään kellosta ei löydykään?

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Allia kuwaan

Viesti Kirjoittaja Wagner »

kukkuu kirjoitti:
Wagner kirjoitti:Allia kuwaan
Eikö sinulla todellakaan ole mitään muuta annettavaa palstalle?

:shock:
Viestissäni oli asiaakin, vastauksessasi ei mitään: siis kirjaimellisesti asiaton viesti osaltasi jälleen.
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Hessu52 kirjoitti:Ei kait kukaan ole älynnyt kysyä häneltä, jos hän on surmat tehnyt, minne on jemmennut kateisiin jääneet kamat.

Jos joku fetissi olisi ollut liikkeellä ja snutannut krääsiä, olisivat kamat löytyneet jo aikaa sitten, mutta kamat ovat jemmassa, kuin jeesuksenleuat kaivossa, tai paremminkin järvessä.
Menee ihan ohi aiheen taas kerran, mutta...

Minulle muuan KS-tutkija ehdotti, että menisin ja tutkisin suohaudan ympäristön miinaharavan kanssa ja etsisin tuon Kyllikin kadonneen kellon. Piti yhä mahdollisena, että se löytyisi maastosta. Iso ja liki mahdoton urakka, mutta harkintaan menee. Ehkä Hessu tulee jelppaamaan :lol: . Kyllähän fetissit tapaavat jemmata nuo kamat johonkin navetan vintille ja huonolla tuurilla ne ajan kanssa sieltä häviävät.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti:
Kuten olen aiemmin todennutkin, kekustelu ja pohdinta vie asioita vääjäämättä eteenpäin. Siis ei ollut tajuttomuutta.

- hymm -
Koetas nyt vähän ottaa itseäsi niskasta kiinni, että orientoituisit keskusteluun ja pysyisit kärryillä. Tajuttomuudesta kukaan ei voi tietää, mutta se todellakin on melkein väistämätöntä noissa vammoissa. Ehkä tunti, ehkä puoli tuntia, ei sitä voi kukaan sanoa. Sen jälkeen näyttäisi olevan alentunut tajunnatila ainakin iltapävään asti ja siitä eteenpäin sekavuutta. Eikö tämä mitenkään voisi upota sinun (olettevasti ei alentuneeseen, mutta mahdollisesti pysyvään) tajunnan olotilaasi? Onhan tästä jo kohta viisi vuotta väännetty. Miksi tahallasi sotket asiaa koko ajan?
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kyllä awa varmasti tietää missä mennään, mutta kuinka on itsesi laita konsta?

Jos Gustafssonilla on ollut ruhjetasoinen aivovamma, kuten sinä ja mm. Sariola näytätte uskovan, niin silloin MRI-kuvannassa olisi väistämättä näkynyt jälki tuosta/noista vammasta.

Gustafssonin alentunut tajunnan tila noin pitkän ajan jälkeen, viittaa vakavaan aivovammaan, joten se viittaa silloin myös ilmeisimmin kallonmurtumaan ja aivoruhjeeseen, jolloin selviytymistä hehkuvan kuumalta niemeltä, monen tunnin odottamisen jälkeen on suurimman luokan ihme.

Kuten olen jo useasti, tosin maallikkona todennut, niin tukehtuminen omaan kieleensä, oksennukseen, tai vereensä, olisi ollut paljon suurempi mahdollisuus, kuin selvitä tuntikausien niemellä makoilun jälkeen hengissä sairaalaan ja toipua siitä mahdottoman lyhyen ajan jälkeen jalkeille (parin päivän?).

Joka tapauksessa, kun näin on kuitenkin mitä ilmeisimmin käynyt, niin onkin ihmeteltävä myös sitä, ettei Gustafssonille jäänyt vakavasta aivo/kallovammastaan minkäänlaisia jälkiä, tai jälkioireilua, vrt. migreeni, epilepsiaa, tai muuta mahdollista vammaa, joka olisi estänyt hänen mahdollisen toimintansa linja-autonkuljettajana tulevaisuudessaan.

Mutta mennäkseni tuohon "kiskaukon" DNA-jälkeen, niin uskoisin hänen jättäneen jotain jälkeä itsestään telttaan, jos hän olisi surmaaja ollut.

Kyllä silloin on tappotöissä jonkinlaista eritettä teltan päälle irronnut, kuten hikeä, tai kuolaa, miksei myös mahdollisia pieniä veripisaroita?

Ainahan telkkarissakin hullulta surmaajalta lähes aina kuola valuu kahta puolta suupielien joten kyllä teltta olisi mielestäni otettava uudelleen syyniin, maksoi mitä maksoi.

Tai jos saataisiin maksumieheksi näitä politiikkojen tukijoita Kakkosta, Kolmosta, tai Kelosta, keitä heitä nyt olikaan ja Nova Groupin jälkeen jääneistä rahoista pantaisiin jakoon ne loputkin, surmien selvittämiseksi, heh, he, loppukevennys, eikä ollenkaan pöllömpi.

Onko muuten kellään tietoa siitä, josko vertailua on tehty esim. tyynyliinan ja "kiskaukon" DNA:n välillä?

Ei luulisi olevan vaikeaa sitä tehdä vieläkään, uskoisin.

strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Kuinka pitkään joku hikipisara esimerkiksi voi säilyä telttakankaassa? En ole mikään DNA-asiantuntija, joten minä en tiedä. Ilman muuta ainoa vaihtoehto olisi pitänyt tuolloin 2004 olla se, että koko teltta olisi kauttaaltaan tutkittu. Ihan joka millimetri analysoitu. Silloin ei tästäkään olisi jäänyt jossiteltavaa. Nythän on jopa mahdollista, että teltassa oli vierasta verta tai DNA:ta. No sehän ei nyt vielä mitään todistaisi sillä telttahan oli ilmeisesti Strömbergin työntekijöiden vapaassa käytössä ja jälkiä on varmaan jäänyt. Mutta esimerkiksi Gyllströmin, Assmannin, Lonkan, Luoman, Timperin ja kumppanien kohdalla tuosta DNA-vertailusta olisi ehkä saatu jotain irti. Toinen juttu on sitten se, onko näistä miekkosista enää DNA:ta saatavilla.

Rahaa se olisi vaatinut, mutta on sitä palanut jo muutenkin melkoinen summa.

Frank Gasman
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: La Loka 23, 2021 12:34 pm

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja Frank Gasman »

Erään kertomuksen mukaan monta vuotta myöhemmin löytyi teltasta osaproteesi..

freeworld
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Heinä 20, 2021 10:00 pm

Re: Kioskimies ja DNA

Viesti Kirjoittaja freeworld »

Onko kellään mitään karttakuvaa Vallun kioskin sijainnista? Itse en löytänyt sitä vaikka kuinka yritin selata.

Vastaa Viestiin