Missä onget?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Kirjoittaja Korpisoturi » Ti Marras 30, 2021 4:22 pm

Epäilemättä sinulla on maaginen kyky aistia ihmisten tunnetilat verkon välityksellä. Sitä en epäile. Nyt kuitenkin erehdyt.

Ihan uteliaisuuttani kyselen, kun 26 Bodom-ketjussa on viimeisenä sinun viestisi, niin eihän se ole lähellekään normaalia. Kun nyt tarkensit, niin meneillään siis on monologi eri ketjuissa. Asia selvä.

Mietin, että voisinko sinua jotenkin auttaa? Esim kirjoittamalla Googleen TE-toimisto löytänet sivuston, jossa on työpaikkoja ja sitä kautta saanet apua työnhakuun.
Omasta mielestäni minulla ei ole maagista kykyä aistia ihmisten tunnetiloja minkään välityksellä. En siis liene erehtynyt.

Esim. Bodom-osion Sigurd Oma Veli Vuolasmaa-ketjussa vallitsi kirjoittamattomuuden aikakausi yli 10 vuoden ajan ennen taannoista ensimmäistä postaustani sinne. Päättelen siitäkin, ettei väittämäsi ylivertainen argumentaationi ole ollut edes osasyynä kirjoittajakatoon. Myös monissa muissa ketjuissa, joissa viestini on tällä hetkellä viimeisenä, on ollut vuosien tai kuukausien "hiljaisuus" ennen osallistumistani. Monologin määritelmää ei käsittääkseni täytä se, että jättää viestiketjuun toistaiseksi viimeisimmän viestin.

Turhaan olet huolissani minusta, sinuna ehkä keskittyisin enemmän itseesi. Ehkä sinun tulisi jatkaa kirjoitteluasi itseksesi esim. lautamies-osaston ketjuissa. Tätä ei tule pitää minään neuvona; asiasi eivät minulle kuulu millään tavalla.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

LexVeritas kirjoitti:
Ti Marras 30, 2021 4:56 pm
Kirjoittaja Korpisoturi » Ti Marras 30, 2021 4:22 pm

Epäilemättä sinulla on maaginen kyky aistia ihmisten tunnetilat verkon välityksellä. Sitä en epäile. Nyt kuitenkin erehdyt.

Ihan uteliaisuuttani kyselen, kun 26 Bodom-ketjussa on viimeisenä sinun viestisi, niin eihän se ole lähellekään normaalia. Kun nyt tarkensit, niin meneillään siis on monologi eri ketjuissa. Asia selvä.

Mietin, että voisinko sinua jotenkin auttaa? Esim kirjoittamalla Googleen TE-toimisto löytänet sivuston, jossa on työpaikkoja ja sitä kautta saanet apua työnhakuun.
Omasta mielestäni minulla ei ole maagista kykyä aistia ihmisten tunnetiloja minkään välityksellä. En siis liene erehtynyt.

Esim. Bodom-osion Sigurd Oma Veli Vuolasmaa-ketjussa vallitsi kirjoittamattomuuden aikakausi yli 10 vuoden ajan ennen taannoista ensimmäistä postaustani sinne. Päättelen siitäkin, ettei väittämäsi ylivertainen argumentaationi ole ollut edes osasyynä kirjoittajakatoon. Myös monissa muissa ketjuissa, joissa viestini on tällä hetkellä viimeisenä, on ollut vuosien tai kuukausien "hiljaisuus" ennen osallistumistani. Monologin määritelmää ei käsittääkseni täytä se, että jättää viestiketjuun toistaiseksi viimeisimmän viestin.

Turhaan olet huolissani minusta, sinuna ehkä keskittyisin enemmän itseesi. Ehkä sinun tulisi jatkaa kirjoitteluasi itseksesi esim. lautamies-osaston ketjuissa. Tätä ei tule pitää minään neuvona; asiasi eivät minulle kuulu millään tavalla.
Ok, en ole vaan ikinä nähnyt, että 26 ketjussa olisi saman nikin viestit viimeisenä. Vaikka onkin täysin poikkeavaa, niin tähän siis on ihan looginen selitys.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Kyllä, justiinsa niin! Elämä tulee kenties näyttämään sinulle jatkossakin asioita, joiden olemassaolosta et aiemmin tiennyt yhtikäs mitään. Sitten katsot niitä, näet ne ehkä sellaisina kuin ne ovat, ja toteat jälleen että: "Ai jaa...Ahaa."
Jossain vaiheessa ihminen oppii yleensä myös tiedostamaan itsensä. Normaalisti senlaatuisesta ihmisen sisäisestä kehityksestä esiintyy merkkejä jo varhaisessa vauvaiässä. On kuitenkin ilmeistä, että tietoisuutta itsestä on mahdotonta suoraan mitata, ja sen arviointi etenkin lapsilla perustuu useinmiten olettamuksiin ja ulkopuoliseen havainnointiin.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja awa »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Ti Marras 30, 2021 12:19 am
awa kirjoitti:
Ma Marras 29, 2021 11:54 pm

Kalastajat ja kalat y-haaraisessa oksassa? Tuota kysymystäsi pitäisi kysyä Nils Gustafssonilta. Hän lienee ainoa elossa oleva henkilö joka kertoi kalastajat nähneensä ja heillä oli kalat y-haaraisessa oksassa!Gustafsson tiesi senkin, että näillä kalastajilla oli matoja - heillä vain leivänpaloja!

Nils Gustafssonilta kysyisin tätä. Mikäli viittaat siihen, että yleisesti nähty valokuva kaloista ja onkivavoista oli lavastekuva niin se on totta - mutta uskoisin, että kalat ja onget sieltä niemeltä löytyi ja kalat y-haaraisessa oksassa, koska Nils Gustafsson tuon matoja myöten todella tarkasti muisti.
Oliko tuo kuva julkaistu ennen Gustafssonin muisteluita?
Kyllä se oli. Gustafsson alkoi kertoilla kalastajista poliiskuulusteluissa 2004 siinä vaiheessa kun häntä alettiin epäilemään murhaajaksi. Eikä ne kalastajat tulleet edes ensimmäisissä kuulusteluissa mieleen vaan vasta myöhemmin.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Mielestäni ei ole outoa, että siinä vaiheessa, kun häntä on alettu epäillä murhaajaksi, Gustafsson on ottanut puheeksi onkijat, joita niemillä todistetusti illalla 4.6.1960 on ollut, ja joista hänen nyt ilmeisesti ehdotetaan puhuvan palturia.
Mutta mikäli Gustafsson olisi syyllinen, hän ehkä olisi kertonut onkijoista vuonna 1960, jolloin häntä on tutkintayhteenvedon 1960 mukaan jo epäilty.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

LexVeritas kirjoitti:
Ti Marras 30, 2021 5:21 pm
^Kyllä, justiinsa niin! Elämä tulee kenties näyttämään sinulle jatkossakin asioita, joiden olemassaolosta et aiemmin tiennyt yhtikäs mitään. Sitten katsot niitä, näet ne ehkä sellaisina kuin ne ovat, ja toteat jälleen että: "Ai jaa...Ahaa."
Jossain vaiheessa ihminen oppii yleensä myös tiedostamaan itsensä. Normaalisti senlaatuisesta ihmisen sisäisestä kehityksestä esiintyy merkkejä jo varhaisessa vauvaiässä. On kuitenkin ilmeistä, että tietoisuutta itsestä on mahdotonta suoraan mitata, ja sen arviointi etenkin lapsilla perustuu useinmiten olettamuksiin ja ulkopuoliseen havainnointiin.
Kiitos kannustuksesta! Odotan innolla sitä päivää, että henkinen kasvuni on siinä tilanteessa, että olen 26 eri ketjussa (saman aiheen alalla) viimeisin viestin kirjoittaja enkä ihmettele tätä itse lainkaan.
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^ Nikistäni ja kirjoitteluistani näyttää kehittyneen sinulle pakkomielle.

Hus hus, stalkkeri vittuilu-osastolle mene, takaisin harjoittelemaan sinne lähde mars mars!
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Korpisoturi
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 9:29 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja Korpisoturi »

LexVeritas kirjoitti:
Ti Marras 30, 2021 7:49 pm
^ Nikistäni ja kirjoitteluistani näyttää kehittyneen sinulle pakkomielle.

Hus hus, stalkkeri vittuilu-osastolle mene, takaisin harjoittelemaan sinne lähde mars mars!
Arvon herra roolipelipelaaja! Minulla on oikeus kommentoida myös Bodom-ketjuihin. Eikös ole niin, että passiivisuuden takia loistat lähes 30 eri Bodom-ketjussa? Näin olllen luulisi, että olet iloinen siitä, että joku muukin kommentoi.

Onkiasiaan minulla on sellainen kommentti, että mielestäni tämä on Bodom-kokonaisuuden kannalta täysin turha kerju eikä sitä olisi tarvinnut alun perin perustaa tai varsinkaan enää uudestaan aktivoida. Aivan likkukanvarsi-detalji, jolla ei ole esim nissen syyllisyyden tai syyttömyyden kannalta mitään merkitystä.

Perusteletko miksi onkiasia on merkityksellinen?
LexVeritakseen liittyen todettua: "Ääni sille Rissaselle mitä se yks mielisairaalasta karannut Minfolainen kailottaa. Ääni siksi, jotta se vatipää ilmestyy tännekkin"

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Onkiasiaan minulla on sellainen kommentti, että mielestäni tämä on Bodom-kokonaisuuden kannalta täysin turha kerju eikä sitä olisi tarvinnut alun perin perustaa tai varsinkaan enää uudestaan aktivoida. Aivan likkukanvarsi-detalji, jolla ei ole esim nissen syyllisyyden tai syyttömyyden kannalta mitään merkitystä.

Perusteletko miksi onkiasia on merkityksellinen?
En perustele, miksi onkiasia on merkityksellinen, koska en ole väittänyt sen olevan merkityksellinen. Sinun tulee kysellä onkiasian väitetystä merkityksellisyydestä nikki awalta. En ole myöskään perustanut enkä "uudestaan aktivoinut" tätä ketjua.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja awa »

LexVeritas kirjoitti:
Ti Marras 30, 2021 12:56 am
^ Ei sillä nyt väliä ole mutta tällä samaisella sivulla awan mielestä onget on välillä löydetty, ja välillä taas sitten ei.
Kirjoittaja awa » Ti Syys 09, 2014 10:54 pm

Gustafsson kertoo onkimisesta ja onkien valmistuksesta, mutta onkia ei murhapaikalta löytynyt.

Missä on onget ?
Kirjoittaja awa » Su Marras 28, 2021 11:21 pm

Erikoista kyllä, tämä rannalta löytyneiden onkivapojen alkuperä ei ole Nils Gusatafssonin syyttömyyteen uskovia hahmoja koskaan kiinnosanut. Asia joka viittaa suoraan ulkopuolisten paikallaolemiseen kalastuksen merkeissä!

Murhapaikalta ei onkia löytynyt vaikka Gustafsson niiden tekemisestä kertoikin, mutta keskiniemestä, minkä minä luokittelen murhapaikkaan kuulumattomaksi alueeksi - sieltä sitten onget löytyi. Niin eihän siinä mikään iso päättelijä tarvitse olla kun voisi sanoa, että siinä oli Sepon ja Nils Gustafssonin tekemät onget ja kalat Y-haaraisessa oksassa minkä kalojen ripustuksen Gustafsson tarkasti kertoikin.

Mikä ihmeen halu ja vimma Nils Gustafssonilla oli sitten alkaa keksimään ja kertomaan tarinaa kahdesta kalastajasta jotka siellä oli olleet, koska aina aikaisemmin hän on kertonut, että "ketään ei nähty ja kukaan ei käynyt siellä heitä katsomassa" jne ....

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

mutta keskiniemestä, minkä minä luokittelen murhapaikkaan kuulumattomaksi alueeksi - sieltä sitten onget löytyi.
Ei silläkään ole väliä, muttei sieltäkään tiettävästi mitään onkia löytynyt.
Mikä ihmeen halu ja vimma Nils Gustafssonilla oli sitten alkaa keksimään ja kertomaan tarinaa kahdesta kalastajasta jotka siellä oli olleet, koska aina aikaisemmin hän on kertonut, että "ketään ei nähty ja kukaan ei käynyt siellä heitä katsomassa" jne ....
Yksi mahdollisuus on aiemmin esittämieni vaihtoehtojen (en viitsi jankuttaa niitä) lisäksi se, että häntä kyllästytti kuulustelijan lärvi ja muu olemus.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

LexVeritas kirjoitti:
Ke Joulu 01, 2021 12:41 am
mutta keskiniemestä, minkä minä luokittelen murhapaikkaan kuulumattomaksi alueeksi - sieltä sitten onget löytyi.
Ei silläkään ole väliä, muttei sieltäkään tiettävästi mitään onkia löytynyt.
Mikä ihmeen halu ja vimma Nils Gustafssonilla oli sitten alkaa keksimään ja kertomaan tarinaa kahdesta kalastajasta jotka siellä oli olleet, koska aina aikaisemmin hän on kertonut, että "ketään ei nähty ja kukaan ei käynyt siellä heitä katsomassa" jne ....
Yksi mahdollisuus on aiemmin esittämieni vaihtoehtojen (en viitsi jankuttaa niitä) lisäksi se, että häntä kyllästytti kuulustelijan lärvi ja muu olemus.
Onget. No eikö se Seppo kalastellut Nilsin mukaan 20 cm pituisella tikulla? Miettikää.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

kukkuu kirjoitti:
La Joulu 04, 2021 12:29 am
LexVeritas kirjoitti:
Ke Joulu 01, 2021 12:41 am
mutta keskiniemestä, minkä minä luokittelen murhapaikkaan kuulumattomaksi alueeksi - sieltä sitten onget löytyi.
Ei silläkään ole väliä, muttei sieltäkään tiettävästi mitään onkia löytynyt.
Mikä ihmeen halu ja vimma Nils Gustafssonilla oli sitten alkaa keksimään ja kertomaan tarinaa kahdesta kalastajasta jotka siellä oli olleet, koska aina aikaisemmin hän on kertonut, että "ketään ei nähty ja kukaan ei käynyt siellä heitä katsomassa" jne ....
Yksi mahdollisuus on aiemmin esittämieni vaihtoehtojen (en viitsi jankuttaa niitä) lisäksi se, että häntä kyllästytti kuulustelijan lärvi ja muu olemus.
Onget. No eikö se Seppo kalastellut Nilsin mukaan 20 cm pituisella tikulla? Miettikää.
En ole varma siitä, onko Gustafsson väittänyt Sepon kalastelleen 20 cm pituisella tikulla. Kapula oli vain siiman/onkilaitteen kuljetusta varten ottipaikoille, luulisin. Onkivapoja varmaan oli onkipaikoilla muttei niiden löytymisestä ole mitään erikseen mainittua varmaa tietoa. Melko turhaa miettiä sitä, lisäluulisin. Mutta kertoisitko, miksi asia on mielestäsi merkityksellinen.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Re: Missä onget?

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

LexVeritas kirjoitti:
La Joulu 04, 2021 12:44 am
kukkuu kirjoitti:
La Joulu 04, 2021 12:29 am
LexVeritas kirjoitti:
Ke Joulu 01, 2021 12:41 am


Ei silläkään ole väliä, muttei sieltäkään tiettävästi mitään onkia löytynyt.



Yksi mahdollisuus on aiemmin esittämieni vaihtoehtojen (en viitsi jankuttaa niitä) lisäksi se, että häntä kyllästytti kuulustelijan lärvi ja muu olemus.
Onget. No eikö se Seppo kalastellut Nilsin mukaan 20 cm pituisella tikulla? Miettikää.
En ole varma siitä, onko Gustafsson väittänyt Sepon kalastelleen 20 cm pituisella tikulla. Kapula oli vain siiman/onkilaitteen kuljetusta varten ottipaikoille, luulisin. Onkivapoja varmaan oli onkipaikoilla muttei niiden löytymisestä ole mitään erikseen mainittua varmaa tietoa. Melko turhaa miettiä sitä, lisäluulisin. Mutta kertoisitko, miksi asia on mielestäsi merkityksellinen.
Voisin toki kertoakin. Toisaalta olisi hyvä tietää kenen nikin kanssa keskustelen. Ei näitä nikkejä bodom-keskusteluissa kovin monia ole ollut. Sinä tiedät asiasta todella paljon, joten todennäköisesti olet "vanha tuttu".

Tovi
Neuvoja-Jack
Viestit: 515
Liittynyt: Su Marras 22, 2015 12:18 pm

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Tovi »

awa kirjoitti:
Su Marras 28, 2021 11:21 pm
Ehkä joku nykynikeistä voi tämänkin eriskummallisuuden selittää?!

No ei ne "kalastajat" Nils Gustafssonillekaan tullut mieleen 1960-luvulla eikä sen jälkeenkään - eikä edes ensimmäisissä poliisikuulusteluissa 2000 - luvulla.
Itse kyllä aloin aiemmin pitämään tätä melko merkittävänä seikkana jutun kannalta mutta muutamat ristiriitaiset asiat sitä haittaa ja tuota kysymystäsi ehkä selittää:
- Jossain ketjussa väitettiin kovasti, että kalat ovat lehden kuvituskuvasta nousseet mukaan tähän juttuun eikä niitä olisi oikeasti sieltä löytynyt?
- Ja toisaalta Nilsin kiven kova vakuuttelu, että ranta tyhjeni pian heidän saapumisen jälkeen eikä ketään enää tavattu illan aikana.

Mutta edelleen olen siinä uskossa, että näillä kalamiehillä olisi kovasti tietoja tapahtumista, ehkä suorastaan kädet pelissä....

Vastaa Viestiin