Missä onget?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:Ei, kyllä murhat tapahtuivat jo viikkoa ennen helluntaita.

Kaikki muu on ihan selvästi pelkkää lavastusta.

Kukaan ei halua ottaa murhia niskoilleen ja yhdellä on aukko muistissa kriittisimmiltä hetkiltä, mutta sitten on muistia kyllä kalassa ja uimassa käynneistä jotka aika ja omatunto ovat hänen päähänsä ajaneet oikeiksi muisteiksi

Alä Sariola jauha hassaympaa.

Tuollaiseen retkuun ei mene kuin jotkut pahamaineiset, anteeksi pahaiset kakarat.

Yritä nyt ajatella järkevästi, vai onko sinunkin suhteellisuudentajusi kadonnut, kuten muutamalla muullakin näyttää kadonneen.

On ajateltu järkevästi. Luepa huolellisesti seuraava teksti:
----------------------------------------------------------------------

"Johtopäätökset

Aikaisemmin todetuin tavoin Gustafssonin muistinmenetys on lääketieteellinen selvitys huomioon ottaen täysin mahdollinen.

Arveltaessa Gustafssonin kertomusten sisältöä on otettava huomioon, että Gustafsson on tapahtumien sattuessa ollut 18-vuotias nuori, joka on joutunut valtavan julkisen huomion kohteeksi. Oma vammautuminen ja ystävien kuolema ovat vahvasti tunteisiin vetoavia tapahtumia, ja näin ulkopuolisten tahojen kuten tiedotusvälineiden ja läheisten ihmisten käsitykset tapahtumista ovat suurella todennäköisyydellä vaikuttaneet vailla omia muistikuvia väkivallan käytöstä olevan Gustafssonin käsityksiin. Yksityiskohtien unohtaminen ja muistikuvien värittyminen yli 40 vuoden aikana on myös erittäin todennäköistä.
"
-------------------------------------------------------------------------------

Tässä tuo esittämäni asia on sanottu toisin sanoin....

Mutta... Tämä ei ole minun kirjoitustani, vaan lainaus Espoon käräjäoikeuden tuomiosta, joka näyttää päätyneen aivan samantapaisiin johtopäätöksiin kuin minäkin .

Oletko Hessu sitä mieltä, että "Espoon käräjäoikeus on mennyt retkuun, kuin pahaiset kakarat"?

Tässä asiassa Espoon käräjäoikeus on ollut suunnilleen samaa mieltä kuin minäkin!
8)

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Nyt puhutaankun siitä, tehtiinkö murhat aiemmin illalla, vai noin 04.00 aamulla, jos olen oikein ymmärtänyt.

Silloin ei vaihtoehtoja tekijästä jää montakaan, sillä ei noita Gussen kaikkia selityksiä voi valheiksikaan väittää.

Esimerkiksi Sepin ja hänen oma uimassa käyntiyrityksensä illalla, samoin kuin tyttöjen uimminen ainakin Tuulikin kohdalla pitänee paikkaansa, sillä uimapuku ja pyyhehän ovat olleet kuivumassa sukkien kanssa olkoon sitten narulla tai puiden oksilla.

En usko myöskään hänen valehdelleen Sepin yöllisestä onginta reissusta, enkä muutamista muistakaan seikoista, joten lopeta tuollaiset höpinät Sariola.

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Moni muu on täällä arvellut murhien tapahtuneen jo ennen klo 4:ää. Aikaisempaan ajankohtaan on montakin perustetta. Pyykillä klo 4:n tienoilla oli kartanon väkeen kuuluva pyykkäri. OK tuli asemapaikalleen klo 4:n tienoissa.

Luonnollisesti minä, niinkuin kaikki muutkin ajattelevat vapaasti omilla aivoillaan ja myös vapaasti ilmaisevat omat mielipiteensä. Se kuuluu jokaisen kansalaisen perusoikeuksiin. Aion jatkaa samalla linjalla.

Sopivin tapahtuma-aika on mielestäni ennen Kivilahden ja kartanon pyykkärin saapumista rannalle, ja jo reippaasti ennen klo 4:ää.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Arvokasta Itsenäisyyspäivän iltaa kaikille, säätyihin katsomatta.

Jos surmat on tehty ennen klo.04.00,niin homma tekee Nilsin aseman aika vaikeaksi, sillä eivät nuo sinun vakuuttelusi gussen kuviteltujen ja muistikuvien yhteytymisestä oikein vakuuta.

Tuskin Gusse sentään on kaikkea valehdellut lauantain klo 21.30 jälkeen tapahtumista.

Jos on, niin miksi?

Tietenkin saat Sariola kirjoittaa mitä haluat, mutta kun tuo tyylisi ja omien teesiesi pikkuhiljaa hivuttaminen totuuksiksi, muistuttaa Urhoa ja hänen tyyliään olla oikeassa ja muiden, jotka eivät olleet hänen kanssaan samaa mieltä, olivat valehtelijoita.

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Minä olen mielestäni lukenut lähes kaikki mitä NG on sanonut yön tapahtumista. En ole kuitenkaan huomannut, että hän missään olisi kertonut, että he olisivat olleet valveilla vielä esim. klo 3:n jälkeen. Se kirjoitettu lappukin sisälsi kirjoituksen, että "ylös yöllä 2 aikaa". Sehän sopii hyvin. Saattoivat siitä huolimatta mennä nukkumaan uudelleen esim. klo 3. Hyökkäys on voinut tapahtua esim. noin klo 3.30. Kartanon pyykkärin näkemiä henkilöitä ei ole voitu tunnistaa. Heidän henkilöllisyytensä on täysin tuntematon. Sitä voi korkeintaa arvailla, kukaan ei tiedä. Toisekseen minä en noiden muistiongelmien takia pidä NG:n kertomuksia luotettavina. Saattavat pitääkin paikkansa, mutta niihin ei voi luottaa. Ajat voivat heittää, jopa ne muistikuvat voivat heittää, varsinkin ne, jotka on kerrottu 2000-luvulla.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kuuntelepa kuulusteluvideo ja Gussen haastattelu v.95, niin saatat kuulla jotain. Ennen kuin kuuntelet noita haastatteluja, niin otapa hieman toisenlainen asenne mikä sinulla on ennen ollut.

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:Kuuntelepa kuulusteluvideo ja Gussen haastattelu v.95, niin saatat kuulla jotain. Ennen kuin kuuntelet noita haastatteluja, niin otapa hieman toisenlainen asenne mikä sinulla on ennen ollut.
Olen kuunnellut tuon nauhan moneen kertaan, eikä se muuta minun arvioitani tai asenteitani. Ne ovat pysyviä.

Mielestäni asenteeni on aivan hyvä ja avoin. Asennettani tai mielipidettäni en aio muuttaa, ne perustuvat pitkäaikaiseen asioiden seuraamiseen. Sillekään en mahda mitään, että Hessu52:n eräät ehdotukset ovat mielestäni lähinnä naurettavia, enkä voi niitä kannattaa, korkeintaan pidän niitä vitseinä. Niikuin se puuhun kiipeäminen ja sieltä putoaminen, että NG:n vammat olisivat syntyneet tällä tavalla. :)

Olen pohtinut tätä juttua aivan vakavissani ja rehellisesti ja aion jatkaa samalla tavalla.

Minä arvelen edelleen, että surmat ovat tapahtuneet klo 3:n ja Klo 4:n välillä. Kannattaa muistaa, että eräs henkilö on kertonut kuulleensa avunhuutoja muistaakseni klo 3.30. Se sopisi hyvin.

Tietysti muutan mielipidettäni, jos esiintyy riittäviä faktatietoja, jotka osoittavat jotakin muuta.

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Nuo avunhuudotkin ovat huhuja vain. Toki lukisin niistä lisää mielelläni avoimin mielin, jos jolla kulla on siihen tarjota aineistoa.

:pohtio:

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kuinkakohan monta puusta pudonnutta viikonloppuisin Tölikassa paikkaillaan, kun on kännispäiten leikitty Tarzania.

Saathan sinä pitää sitä väittämääni vitsinä, että Gusse on loukannut naamansa aiemmin illalla, mutta kun sellainen mahdollisuus kuitenkin on olemassa.

Ennemmin uskon hänen pudonneen puusta, kuin 11 puukoniskuun naamassa, joihin sinä taidat uskoa.

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Minä uskon näitä asiantuntijalääkäreitä, jotka ovat antaneet lausuntonsa uhrien vammoista. Niiden mukaan jokaista oli isketty painavalla kovapintaisella esineellä päähän 2-4 kertaa. NG itse näyttää olleen täysin ulalla omista vammoistaan - hän näyttää lukeneen omista vammoistaan lehdistä ja kuunnelleen toisten ihmisten puheista ja oli aivan väärässä käsityksessä omista vammoistaan. Tästä väärästä käsityksistä ei kuitenkaan rankaista, se on inhimillistä.

Japi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:29 am

Viesti Kirjoittaja Japi »

Hessu52 kirjoitti:
Ennemmin uskon hänen pudonneen puusta, kuin 11 puukoniskuun naamassa, joihin sinä taidat uskoa.
No tuohon tuskin on mitään lisättävää :lol:

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ja vielä niinkin myöhään, kuin 1995, väitti namassaan olleen 11 puukonhaavaa ja yhden ohittaneen silmän vain millin päästä.

Eikö kukaan muka ollut oikaissut häntä näistä vääristä tiedoista, sillä aikaaa kyllä on ollut, vai ovatko ne ajatelleet, että voi pika rasssu, kun vieläkin olet Bodomista sekaisin.

Luulisi muuten bussikuskeilla olevan jonkinlainen kontrolli, tai lääkärintarkastus kunnostaan ennen töihin pääsyä ja vuosikontrolli ja oliko niin, että Gussehan melko nopeasti vaihtoi ammattiaan bussinkuljettajaksi, kun otti pitkät Strömbergiltä.

Komea on ollut pojan kuntoutuminen vakavasta kallovammasta, kansalaisten palvelijaksi linja-autonkuljettajan vastuulliselle paikalle.

Olikohan työnantajalla tietoa Gussen vakavasta kallovammasta, se olisikin mukava tietää.

No mutta Espoon käräjäoikeus on Nils Gustafssonin todennut syyttömäksi Bodomin murhiin, joten se siitä.

kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

^^

Nils oli käsittääkseni ennen bussikuskiksi siirtymistä Rake Oy:n kuskina. Raken omistivat osittain samat tahot kuin Oittaan kartanonkin.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Vaikka tää ei kuulu tähän, niin saakeli, kun en opi käyttämään tätäkään näppistä niin, ettei noita kirjoitusvirheitä tulisi.

Koettakaa kestää ainakin noi virheet, vaikka muuten ette kestäisikään!

MEG
Adrian Monk
Viestit: 2569
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Viesti Kirjoittaja MEG »

V.1969 Nisse työskenteli Teräsköysi oy-ssä, Hämevaarassa, kun Iltasanomien Hannes Markkula haastatteli häntä puhelimetsi, k"kioskimiehen" Kuoleman ja väitetyn tunnustuksen johdosta.

Vastaa Viestiin