Poikien moottoripyörät. ( ketju 2 )

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

teemu kirjoitti:
papillon kirjoitti:Noista pyöristä sen verran että siinä kuvassa missä Sepon veli ja isänsä tutkivat Sepon pyörää rakenteilla olevan talon pihalla, siinä kuvassa on etulokasuoja ainakin irti, taisi siinä aikaisempien palstojen pyöräntuntijoiden mielestä olla jotain muutakin vikaa, mutta lokkari oli irti ainakin.

Miksi oli, siitä ei tietoa.
Vastaavaa olen lukenut itsekin. Olisiko sitä kuvaa mistään saatavilla enää nykyään?


- Niitä kyseisiä kuvia oli liikkeellä parikin eri tasoista, kyllä ne löytyvät minultakin masinan uumenista molemmat, pitäisi saada tarkasteluun.

Miten on, onko täällä Infossa mitään kuvagalleriaa, tai voiko semmoisen laitella, jonne voisi noita otoksia toimitella kaikkien pällisteltäväksi?

Sieltä sitä spekulaatiota ja kaikenlaista jutunjuurta löytyisi saletiisti...
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Minun puolestani voit laittaa vaikka kuinka paljon, jos se ei ole tekijänoikeuslaista kiinni ja antaisivathan kuvat taas jotain uutta jutun yhteyteen.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No papillon, olisiko niitä kuvia, tai saako niitä käyttää, miltä se näyttää?

Kas kun lipsahti runon puolelle.

Jos niitä fotoja saa laittaa, niin olis kiva nähdä, millaisia ne ovat ja minkä kuntoisia motukat olivat.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Vai oikein riimitti, olipa melkein kuin limerikki.

Kuvia löytyy toki rutosti, prätkäkuvan kuljetti Teemulle juuri posti.

Hänhän sitä kyseli, laitoin matkaan ennen kuin on postikuskilla vesikeli.

Se on ylläpidon tai innokkaan galleristin asia johtaako se esim. Hessun kohdalla suurempaan huviin, ainakaan mitä tulee Bodomin kuviin.

Itse en gallerioita perusta, vaikka niistä perustan, aineistoa saatan laittaa jos mestan laitto jollekin maittaa.


Niin no, ei se oikein kulje nyt, mutta siis: Ei kuvia sinne tänne, vaan keskitetysti jonnekin, linkkiosasto taitaa ollakin.

Toki on sitten tekijänoikeudet ynnä muut direktiivit, huijui nyt alkoi jo hirvittämään... :shock:
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Kas kas - täältähän löytyikin vanha tuttu nikki, joka sai aikoinaan Q :kin hermostumaan.

Sanoisin jotta tämä teinien vanha temppu ei vanhalle oikein tehoa. Yksi kuva kertoo, elämää kokeneelle enemmän kuin tuhat sanaa.

Tiedän - että on olemassa yksi kuva jota etsitään - ja kun se löytyy - se esitellään takuuvarmasti ensimmäisenä poliisille. :shock:
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

papillon kirjoitti: ... prätkäkuvan kuljetti Teemulle juuri posti.
....Toki on sitten tekijänoikeudet ynnä muut direktiivit, huijui nyt alkoi jo hirvittämään... :shock:
Kiitokset kuvasta.
Se esittää paitsi pyörää, tunnistettavasti myös kahta pöytäkirjoissa mainittua yksityishenkilöä. Mahdollisesti tästä syystä kuvaa ei ole näkynyt verkkogallerioissa.

Verkossa olevien motskarikuvien perusteella pyörällä on mielestäni yhteisiä piirteitä sekä DKW_IFA_125cc:n että DKW 125RT:n kanssa. Siihen perheeseen UN-331 kuuluu.
Pyörässä on IFA:n seisontatuki, tankki ja takalokari, mutta RT:n työkalukotelo ja takaiskari. Toisin kuin linkkien kuvissa UN_331:ssä on pitkä, kahden hengen satula. Etulokari puuttuu ja pakoputki on irti. Takaiskari näyttäisi olevan rikki. Krossattu, kuten Konsta sanoi.

Kiinnostavaa on, että pakoputki on oikealla. Vasemmalle kaaduttaessa se jää pyörän yläpuolelle.

Laitan vielä lisäkuvaksi Suomessa museoidun DKW IFA 1951:n.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Laitan tähän Papillionin postaaman kuvan:
(otetaan se sitten pois, jos jotakuta häritsee)

Kuva
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:Laitan tähän Papillionin postaaman kuvan:
(otetaan se sitten pois, jos jotakuta häritsee)

Kuva
Hieno kuva.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Olisiko noita kuvia enemmänkin, esimerkiksi sivukuvaa, jolloin voisi arvioida noita vaurioita paremmin.

Nythän ei tuossa ole kuin etulokari irti, eikä juurikaan muuta, mikä todistaa vain sen, että motukalla on ajettu ilman lokaria.

Kumman prätkässä sitä vikaa oli ollut juuri ennen retkelle lähtöä, Gussellahan oli kytkinvaijerin kanssa kait jotain "pientä laittoo", mutta pitikö Sepi rokulia duunista lauantaina juuri sen takia, että saisi motukan kuntoon ennen "redua" (slangia).

Etuläski näyttää melko uudelta, eikä tarvikestongakaan näytä vääntyneen.

Peili on ehjä, eikä kytkin ja jarrukahva näytä vääntyneen.

Pakoputki on nostettu sen ajan tapaan ilös, jossa varmaan on reiitetty teräspelti suojaamassa takana istuvan jalkaa palamasta kuumaan putkeen.

Putken piti crossin takia olla nostettuna ylös, ettei se jäisi kiinni joka kantoon.

Etuvalokin näyttää ihan ehjältä, joten pikaisesti katsottuna ei vehkeessä juurikaan vammoja esiinny.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Näin äkkiä vilkaisemalla ei kyseessä ole Ifa merkkinen pyörä, eikä tankki ole ainakaan Ifan, samoin kun katsoo takajarrurumpua, on niiden koko huomattavasti eri kaliiperiä Ifan kanssa.

Tankin täyttöaukko on sen oikeassa reunassa ja saattaa viitata englesmannien menopeliin.

Tämäkö on sitten se Sepin pyörä?

Se kuva minkä minä olen nähnyt murhapaikalta, niin siinä on etulokari kiinni, joten krossaus on tapahtunut sitten joskus surmien jälkeen, kenties, jos pyörät on siirretty kuorma-auton lavalle, niin lokkari on siirrettäessä irronnut.
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Metatieto kiinnostaa

Viesti Kirjoittaja teemu »

Milloin Papillonin lähettämä UN-331 kuvamahtaa olla otettu?
Kuvan taustalla puissa on lehdet, joten kesä on meneillään. Kasvun yhksityiskohtia ei näy.

Kuvan henkilöiden ilmeet ovat vakavat.
Olisiko kuva otettu onnettomuuden jälkeen, ja pyörä samassa kunnossa kuin niemessä?

Kuvan laatu on erinomainen; kuin valokuvasta skannattu, eikä rasteroidusta lehtikuvasta. Onko kuva perhealbumista?

Kuka lie ottanut kuvan?
Lehden valokuvaaja, poliisi vai perheenjäsen?
Onko kuva julkaistu jossain?

Työmaan pihalla oleva laastilava on käytössä tai sitä on käytetty äskettäin. Työmaan muuraustyöt ovat olleet ajankohtaisia tuolloin. Koska Boismanien taloa rakennettiin, ja koska se valmistui?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Olisitko teemu kanssani samaa mieltä, että jos tuolla motukalla olisi pläjäytetty päin telttaa, olisiko peili silloin ehjä?

Jos katsot tarkemmin bensatankin vaaleampia raitoja, niin ne ovat epäilemättä kromia, jollaisia ei "itämaitten ihmeissä" ollut, vaan niissä oli yleensä maalatut koristeraidat.

Siinä yhdessä museokuvassahan näkyy B.M.W-merkkinen pyörä, mutta en saa selvää, mikä malli se on, kaiketi -50 lukuinen.

Niissä oli ihme kyllä maalatut koristeraidat, mutta Saksa ei vielä silloin ollutkaan teollisuusmahti, kuten sitten puolivuosikymmentä myöhemmin oli.
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

Hessu52 kirjoitti:...jos tuolla motukalla olisi pläjäytetty päin telttaa, olisiko peili silloin ehjä?
.-
Ei ole aivan selvää, kummin päin kysymyksen on tarkoitus olla, mutta joka tapauksessa se koskee peilin mahdollista särkymistä ajettaessa UN-331 teltan päälle.

Toki peili saattaai irrota tai vääntyä kumoonajossa, vieläpä varsin luultavasti niin kävisi. Onnettomuusteoriassa esitellyssä Jawa-kuvien mukaisessa törmäyksessä motskarin ja teltan välillä, UN-331:n peili olisi voinut mennä III-salon ulkopuolelle, eikä heti osunut telttaan. Törmäys ei olisi välttämättä repinyt peiliä alas, mutta seuranneessa kumoonajossa ja muussa mylläkässä sen luulisi lähteneen irti. Nyt ei toisaalta tiedetä, onko UN-331 luossa kuvassa Bodomin jälkeisessä tilassaan, joten peilistä ei oikeastaan voi päätellä mitään siellä sattuneista tai sattumatta jääneistä tapahtumista.

Olen ollut sitä mieltä teltan valokuvissa näkyneiden jälkien perusteella, että (mahdollisesti) teltan päälle ajaneen pyörän pakoputki olisi ollut vasemmalla. Siitä ei kuitenkaan voi olla varma, koska asiaa ei ole tutkittu teltasta. Bismanin pyörän, UN-331:n pakoputki on oikealla. Siten se ei olisi ollut telttaan osunut pyörä. Asia olisi voinut olla kuten Gustafsson siitä kertoi: Pyörillä ei enää ajettu leiriytymisen jälkeen.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Joo Sariola, minulta oli tuossa jäänyt mainitsematta se, että olisi peili kenties vaurioitunut telttan päin ajettaessa.

Sitten noihin Gussen sanomisiin, että moottoripyöriin ei sitten koskettu, niin voipa hyvinkin olla niin, että niihin juuri sittenkin koskettiin ja ajeltiin, vaikkapa "krossia".

Gussellahan on ollut tapana sanoa asiat siten, että ne ovat olleet juuri päin vastoin, tai sitten ei.

Mihinkään sanomiseen ei ole täysin voinut luottaa, eipä siis tähänkään.

Tällöin, jos prätkiin sittenkin koskettiin, niin Gusse on voinut Sepin motukalla kaatua ja loukata itseään, mutta missään ei ole sellaista mainintaa, että moottoripyörän etulokasuoja olisi irtonaisena löytynyt maastosta, joten luulen, ettei lokkaria ole ollut siinä koko reissun aikana.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Onko todella niin, ettei noita motarien kuvia löydy mistään?

Itse olen nähnyt Gussen sairaalasta päästyään, poseeraamassa prätkänsä vieressä, mutta enää en löydä kuvaa mistään, eli olisiko se jossain vanhan tietsikkani uumenissa.

Jos jollain noita kuvia olisi, niin olisi kiva, jos niitä saisi näkyville.

Eli myös he, jotka pitävät minua vihamiehenään, tai muuten vain inhoavat minua, voisivat olla niin ystävällisiä, että panisivat kuvia esille, jos se vaan on mahdollista.

Eihän kaikkien tarvitse olla niin v-mäisiä, kuin itse olen, kun en julkaise tietojani Gussen pyörän rekisteriotteesta.

Voin kuitenkin vilpittömästi sanoa, että minulla on siihen painavat syyni.
Vastaa Viestiin