Irmelin ja Nissen suhde.

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Avatar
Baretta
Hetty Wainthropp
Viestit: 450
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 7:49 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Baretta »

^
Toivottavasti.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti: Mitähän hittoa tämäkin tarkoittaa? Ei kait noilla vihjailuilla ole tarkoitus löytää murhille järkevää motiivia?
Mitä tarkoittaa - varmaankin sitä, että täällä keskustellaan Bodom-murhista ja tässä asioita pohditaan - "Irmelin ja Nissen suhde" otsakkeen alla.

Onko se jotenkin kiellettyä?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti:
konsta kirjoitti: Mitähän hittoa tämäkin tarkoittaa? Ei kait noilla vihjailuilla ole tarkoitus löytää murhille järkevää motiivia?
Mitä tarkoittaa - varmaankin sitä, että täällä keskustellaan Bodom-murhista ja tässä asioita pohditaan - "Irmelin ja Nissen suhde" otsakkeen alla.

Onko se jotenkin kiellettyä?
No et ollut taas yhtään jyvällä...

Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Mitähän hittoa tämäkin tarkoittaa? Ei kait noilla vihjailuilla ole tarkoitus löytää murhille järkevää motiivia?
Ei sinne päinkään. Ei järkevää motiivia. Pohditaan Irmelin ja Nilsin suhdetta sen perusteella mitä tiedetään ja millainen kuva on haluttu antaa. Nilsin itsensä (vähät) kommentit itse Irmelistä ja heidän suhteensa laadusta ovat vuosien varrella olleet kovasti vaihtelevat.
Irmelille tuotetut vammat yksi kiinnostavimmista aiheista jutussa. Halutaan nousta vähän yleisemmälle ja "terveen järjen" tasolle Bodomin jutussa. Totuutta emme tiedä, jokaisella oikeus pohtia.
Nothing is quite what it seems

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Maybrick kirjoitti:
Ei sinne päinkään. Ei järkevää motiivia. Pohditaan Irmelin ja Nilsin suhdetta sen perusteella mitä tiedetään ja millainen kuva on haluttu antaa. Nilsin itsensä (vähät) kommentit itse Irmelistä ja heidän suhteensa laadusta ovat vuosien varrella olleet kovasti vaihtelevat.
No käsitin, että tuossa Baretan viestissä pohdittiin vaivan jotakin muuta, kuin Nilsin ja Irmelin suhdetta.

Totta on, että kovin selvää kuvaa suhteesta ei ole. Mistään elämää suuremmasta rakkautarinasta tuskin oli kyse. Esim Pakin ja Irmelin suhde oli ihan toista luokkaa, selvästi rakkaustarina, ainakin Pakin osalta. Heikoilla tiedoilla ollaan, ei voi mitään. Ei ehkä kannata mielikuvituksella täyttää tätäkään aukkoa.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti: No käsitin, että tuossa Baretan viestissä pohdittiin vaivan jotakin muuta, kuin Nilsin ja Irmelin suhdetta.

Totta on, että kovin selvää kuvaa suhteesta ei ole. Mistään elämää suuremmasta rakkautarinasta tuskin oli kyse. Esim Pakin ja Irmelin suhde oli ihan toista luokkaa, selvästi rakkaustarina, ainakin Pakin osalta. Heikoilla tiedoilla ollaan, ei voi mitään. Ei ehkä kannata mielikuvituksella täyttää tätäkään aukkoa.
Mikä ihmeen palstapoliisi sinä kuvittelet olevasi, konsta?

Mikä sinä olet määräilemään mitä ja miten kukakin voi aihetta pohtia? Mielikuvituksesta puhuttaessa, sinun kannattaa siirtyä sille sinun ihka omalle "Onnettomuusteoria" osastolle :D ja kehoita muita, ettei kannata mielikuvituksella täyttää tätäkin aukkoa :D
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

_____
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 1:40 pm

Viesti Kirjoittaja _____ »

Baretta kirjoitti:Minulla on myös jäänyt tästä sellainen kuva että asioita on pyritty tarkoituksella silottelemaan, ehkäpä omaisten, takia. Asioiden harkinnallisten esiintuomisten ei ole tarkoitettu tietty vaikeuttamaan rikostutkimuksia, mutta toisaalta tuo tahaton peittely on mielestäni saattanut vaikuttaa tutkimusten kulkuun.
Tuohan on tyypillistä vähän joka puolella, varsinkin median osalta. Uhreista tehdään jonkinmoisia pyhimyksiä ja viattomuuden perikuvia, välittämättä siitä mitä ne todellisuudessa ovat olleet. Höystetään tietenkin omaisten silmäkulmia kastelevilla ”hän oli kuin valkosiipinen enkeli kullankeltaisissa kutreissaan, eikä hän olisi tehnyt ikinä-koskaan-missään pahaa tai muuta syntiä” –kommenteilla ja josta kukaan ei voi sanoa poikkipuolista sanaa leimautumatta vainajan halventajaksi. Tälläkin palstalla eräät nimeltämainitsemattomat ovat maalanneet niin imelät ja siirappia valuvat verbaaliset taulut uhrien viattomuudesta noin niin kuin esimerkiksi, miten se tavallinen tallaaja ylipäänsä näkee tilanteen. No, kaikki kunnia heidän tietämykselleen ja tuntemukselleen, mutta tämä vain sattuu vääristämään kokonaiskuvaa melkoisesti.

Maailmassa ei ole edes olemassa niin monta viatonta ihmistä, jota on kuollut viimeisten vuosien aikana onnettomuuden tai väkivaltaisuuden uhrina. Ottamatta siis kantaa, oliko esim. Irmeli - lisänimeltään varpunen, kottarainen tai muu lintukunnan edustaja – niin sanotusti pesä auki koko kesän vaiko ihan tavallinen nuori naisen alku. Kaikkinen hyveineen ja paheineen, mitä nuorisolla nyt ruukaa olla.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti: Mikä ihmeen palstapoliisi sinä kuvittelet olevasi, konsta?

Mikä sinä olet määräilemään mitä ja miten kukakin voi aihetta pohtia? Mielikuvituksesta puhuttaessa, sinun kannattaa siirtyä sille sinun ihka omalle "Onnettomuusteoria" osastolle :D ja kehoita muita, ettei kannata mielikuvituksella täyttää tätäkin aukkoa :D
No olen kait yliherkkä asialle, mutta se johtuu siitä, että jotkut täällä ovat selvästi johdatelleet asiaa siihen suuntaan, että eräs uhreista ehkä ansaitsi kohtalonsa. Perusteet ovat sitten olleet sellaista juoruämmätasoa, eli mielikuvistusta. Ja vaikka perusteita olisikin, niin kukaan ei ansaitse tulla väkivallan kohteeksi, ei missään tilanteessa.

Minulla ei ole palstalla määräysvaltaa. Jos olisi, niin tuskin kirjoittaisit yhtään viestiä täällä.

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

konsta kirjoitti:Totta on, että kovin selvää kuvaa suhteesta ei ole. Mistään elämää suuremmasta rakkautarinasta tuskin oli kyse. Esim Pakin ja Irmelin suhde oli ihan toista luokkaa, selvästi rakkaustarina, ainakin Pakin osalta. Heikoilla tiedoilla ollaan, ei voi mitään. Ei ehkä kannata mielikuvituksella täyttää tätäkään aukkoa.
Tästä ei ole tarkkaa tietoa. Mielestäni se, että Erittäin Rakastunut nainen jolla on meneillään Pakin kanssa Vuosisadan Rakkaustarina, ei lähde telttaretkellä (jonka syvin tarkoitus on nussiminen) toisten poikien kanssa. Ja se, että Irmeli olisi pyöritellyt muita miehiä ja merivuokon mukaan ollut horoon mitattavissa synneissä -tarkoittaa sitten sitä ettei mitään rakkaustarinaa ole ollutkaan. PP on näin voinut kuvitella armeijanharmaassa mielessään, mutta sitä en hetkeäkään usko että IB olisi ajatellut samoin. Kyllä Irmelillä oli varmasti samat aatokset kuin Nisselläkin -jostain syystä redu nyt vain päättyi ihan toisella tavoin kuin au-lapsen syntymiseen. Pirinen voi pienessä vanhuuden höppänyydessään jopa värittää tätä rakkaustarinaa siihen mittaan jossa se hänen mielessään on nuorena ollut.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Loka kirjoitti: Tästä ei ole tarkkaa tietoa. Mielestäni se, että Erittäin Rakastunut nainen jolla on meneillään Pakin kanssa Vuosisadan Rakkaustarina, ei lähde telttaretkellä (jonka syvin tarkoitus on nussiminen) toisten poikien kanssa. Ja se, että Irmeli olisi pyöritellyt muita miehiä ja merivuokon mukaan ollut horoon mitattavissa synneissä -tarkoittaa sitten sitä ettei mitään rakkaustarinaa ole ollutkaan.
No hapanta Merivuokkoa en laskisi kuitenkaan luotettavaksi lähteeksi ja hänen juttunsa on juuri sitä mustamaalaamista, jota en oikein kestä.

Mutta muuten olen samaa mieltä, Irmelin ja Nissen juttu oli tavallista nuorten styylaamista, josta ei sitten nyt enää voida sanoa, miten se olisi joskus päättynyt. Mutta ei siinä niitä suuren romanssin aineksia tainnut olla.

pasi
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 10:58 am

Viesti Kirjoittaja pasi »

konsta kirjoitti:No hapanta Merivuokkoa en laskisi kuitenkaan luotettavaksi lähteeksi ja hänen juttunsa on juuri sitä mustamaalaamista, jota en oikein kestä.
Aihetta on sivuttu myös Eeva-lehden artikkelissa, jossa on julkaistu Irmelin kaverilleen kirjoittama kirje. Tässä lainaus artikkelin tekstistä:
Eeva-lehti kirjoitti:Kirjepinosta löytyy myös kirje, jonka Irmeli on kirjoittanut Ilselle suunnilleen kuukautta ennen Espoon murhenäytelmää. Kirje on tyypillinen hänen ikäisensä nuoren tytön kirje. Julkaisemme sen tässä kokonaisuudessaan. "Hei Ilse! Mitä Sinulle kuuluu? Minun piti tulla viime sunnuntaina käymään siellä, mutta en minä voinutkaan, kun Jorkka pyysi minua lähtemään hänen kanssaan päivällä hiihtämään. Paki lähti viime kuun 15 päivänä ruodikseen. Sinä et usko, kun minun oli aluksi kauhean ikävä. Paki kun lähti silloin maanantaina vonguin koko päivän. Mutta illalla minä ajattelin, että hulluksihan minä tulen, jos kotona vain ikävöin. Minä menin illalla Vantaalle ja siellä minä sitten tutustuin Jormaan. Olen ollut siitä asti Jorman kanssa. Hän on 19 vuotta, ihan pikimusta tukka samalla lailla kuin Elviksellä kammattu...
Paki lienee lähtenyt armeijaan 15.2.1960, joka oli maanantai.

Avatar
Baretta
Hetty Wainthropp
Viestit: 450
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 7:49 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Baretta »

^^^
Aika äkkiä löytyi uusi kohde pakia paikkaamaan. Hidas likka ei tuo Irmeli ole ollut... Ei kotona odottelevaa tyyppiä siis laisinkaan.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No ei tuota nyt voi mitenkään moittia, sillä Irmelihän oli vasta 15 v.

Kuka siihen aikaan ajattelee avioitumistaan vakavasti.

Kyllä siihen aikaan erottiin ja aletiin styylaamaan hyvinkin nopeasti, eivät ne syyt silloin isoja tarvinneet olla, kun jätettiin ja seuraavassa hetkessä oltiin "lätkässä" toiseen, tuon muistan hyvin omista ensikokeiluistani.

Mitä tulee sitten seksikokeiluihin tyttöjen kanssa, niin ei silloin oltu, kuten nykyään, sillä kyllä tytöt antoivat mennä tiettyyn rajaan asti, mutta siihen sitten tuli stoppi, jota oli uskominen.

Sitten kun oltiin styylattu pitempään, niin homma oli toista.

Irmelistä on aika monenlaista väittämää, mutta niin oli aina siihen aikaan joitakin tytöistä, joita kutsuttiin "kiertopalkinnoiksi".

Useimmiten syynä oli jonkun "saamattoman" kundin liikkeelle panema huhu, joka sitten pilasi tytön maineen ihan aiheetta.

Mitä sitten tulee Gussen kokemattomuuteen tytöistä, niin vaikuttaisi aika ihmeelliseltä, jollei hänellä olisi tuohon ikään mennessä ollut yhtään todellista seksikokemusta naisen (tytön) kanssa.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:N
Irmelistä on aika monenlaista väittämää, mutta niin oli aina siihen aikaan joitakin tytöistä.
Eikös niissä tutkimusraporteissa todeta, että kumpikaan tytöistä ei ollut "koskematon". Ja se mun mielestä kertoo jotain vuoden 1960 15-vuotiaista tytöistä.
Muista lähdekritiikki!

Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

skoone kirjoitti:Eikös niissä tutkimusraporteissa todeta, että kumpikaan tytöistä ei ollut "koskematon". Ja se mun mielestä kertoo jotain vuoden 1960 15-vuotiaista tytöistä.
Minusta koko ketju kertoo enemmän kirjoittajista ja heidän (kaksinais)moraalistaan. Kauhistelemme kunniamurhia, mutta pidämme melkein hyväksyttävinä 15-vuotiaiden ei-impien murhaamista.

Huh huh. Eiköhän sitä seksiä ole harjoitettu maailman sivu (ja hyvä niin). Jos kerran osattiin ehkäistä, niin asia on mielestäni ok. Tuohon aikaan 16-vuotiaat ja nuoremmatkin saattoivat jo muuttaa kotoa pysyvästi pois. Joten "aikuisia" oltiin.

Vastaa Viestiin