Totta vai tarua? Vääristelyt kautta aikojen

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

konsta kirjoitti:
awa kirjoitti:Gustafssonin vaatteissa ei ole silminnäkijähavaintojen mukaan ollut verta.
Ja Awa teki sen taas. Hymmmmn.
Minkäs silminnäkijälausunnon mukaan Gustafssonin vaatteet olivat kovasti vereentyneet?

No - sitä lausuntoa en ole ilmeisesti huomannut, joten laita konsta se tieto, niin saadaan tuokin vääristymä korjattua.

Olen siitä tiedosta todella tyytväinen ja taas tiedän enemmän - BJ3S sta.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Oikeastaan voisin väittää, jos aletaan oikein suurennuslasilla tutkimaan, että lähes tulkoon kaikki Sariolan kirjoitukset ovat luonteeltaan sellaisia, että ne lopulta johtavat pitkän sanallisen kaksintaistelun jälkeen väärille jäljille ja näin ollen hän valehtelemalla ja vilpillä saa toiset uskomaan utopiaan.

Sitä en kiistä, etteikö Sariola ole mainio kirjoittaja, motiivi, eli tarkoitusperä on vain mielenkiintoinen.

Miksi vääntää tosiasioistakin valheita ja sitten haukkua muita kirjoittajia valehtelijoiksi.

Minä pidän Sariolan kirjoituksia suurimpina valheina koko Bodomin jutussa
erään tunnetun nimen kuitenkin viedessä pitemmän korren, mutta hän ei taida foorumilla pahemmin kirjoittaa.

Täällä vaaditaan aina faktaa tai jotain lähdettä titeyiltä kirjoittajilta, mutta tuo eräs joukkio voi mellastaa ihan miten haluaa ja vääntää toisten kirjoitukset valheiksi.

Onko tarkoituksena sitten saada koko kirjoittelu loppumaan ja luulisin monen niin tehneenkin, koska kukapa viitsisi jatkuvasti lukea siitä, että valehtelee ja kun jos sattuu sitten eksymään Suomi24 palstalle, kuten minä erään kerran ja sielläkin haukutaan meikäläistä jopa homoksi, niin eihän se kivalta tunnu, perheellisestä miehestä.

Osaan kyllä arvata, kuka näiden valheiden takana on, mutta hautokoon tekijä asioita omassa mielessään, sillä kait hän siitä jonkinlaisen tyydytyksen impotenssiinsa saa.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti: No - sitä lausuntoa en ole ilmeisesti huomannut, joten laita konsta se tieto, niin saadaan tuokin vääristymä korjattua.

Olen siitä tiedosta todella tyytväinen ja taas tiedän enemmän - BJ3S sta.
Esim M.Koli: "verinen möykky". Oikeastaan taaskaan et ymmärtänyt oleellista pointtia ja siirrät siksi vastuuta lukijalle. Teltta ja kaikki uhrit olivat veressä, verta oli levinnyt n 9:n nelimetrin alueelle. Kukaan haastatelluista ei erikseen kuvaillut Nilsin verisiä vaattteita - koska tätä ei kysytty keneltäkään. Jos olisi kysytty, niin voisi vetää johtopäätöksen.

Sinä kuitenkin vedät johtopäätöksen, toiseen suuntaan ja vain sen perusteella, ettei kukaan erikseen asiaa maininnut. Eli typerästi sinulle tyypilklisessä logiikassa sellaista, jota ei erikseen ole mainittu, ei voi olla olemassakaan.

Asiakeskusteluun ei kuulu tuollainen kampanjointi.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Minä ymmärsin rva. Kolin tarkoittavan lähinnä Gussen veristä päätä, joka olisi ollut se "verinen möykky".

Gussen vaatetuksestahan on käytetty nimitystä siisti, joka tarkoittanee sitä, ettei niissä juurikaan ole ollut lika, tai muitakaan tahroja.

Päähän tulleet pienetkin haavat vuotavat verta loppujen lopuksi melko vähän, mutta pää saattaa olla sen näköinen, kuin se olisi ollut jonkun jalkapallokoukkueen harjoituspallo.

Pään iholla on paljon ohuita hiussuonia, joista vuotaa aikansa verta, mutta tyrehtyy myös melko nopeasti.

Jos Gusse on saanut jostain tällin lärviinsä, kuten kaikitenkin on, niin ilman naamanpesua, pää on näyttänyt paljon pahemmalta, kuin mitä vammat sitten lopulta ovat saattaneet olla.

Sairaalaan päästyään, n. klo 14.00, niin varmaankin amanuenssi Hassinen on ensitöikseen puhdistanut Gussen lärvin ja huomannut, ettei siellä juuri muuta haavaa ollut, kuin poskessa ollut reikä, jonka hän taitavasti ompeli kiinni.

Koko Gussen hoitoon, meni Hassisen kertoman mukaan n. puoli tuntia, jolla ajalla ei vakavia vammoja saanutta olisi yksin pystynyt hoitamaan.

Jos puukko olisi mennyt poskesta läpi, olisi se suurella todennäköisyydellä vahingoittanut myös ientä, jota se ei ollut tehnyt, ainakaan Hassinen ei sitä ole kertonut, eikä kait potilastiedoissakaan sitä ole mainittu.

Näin ollen voisi ajatella, ettei Gussea ainakaan puukolla päähän lyöty.

Muut naarmut ovat olleet niin pieniä, ettei Gussen tukkaakkan ole tarvinnut juurikaan leikata, koska tukan alle ei ole tarvittu tikkejä.

Jukka
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 1:06 pm

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Hessu52 kirjoitti:Minä ymmärsin rva. Kolin tarkoittavan lähinnä Gussen veristä päätä, joka olisi ollut se "verinen möykky".

Gussen vaatetuksestahan on käytetty nimitystä siisti, joka tarkoittanee sitä, ettei niissä juurikaan ole ollut lika, tai muitakaan tahroja.
"Siisti" on todennäköisesti tarkoittanut sitä, että vaatteet ovat olleet ehjät.

Mm. Kolien ja Wendelinin todistajalausunnoissa telttapaikka on ollut yltä päältä veressä. Lienee mahdotonta maata tuollaisella alustalla ilman, että vaatteet tahriintuvat. Jos olet eri mieltä, havainnollistanet miten se tapahtuu.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu käyttää muuten samaa tekniikkaa kuin Awa, eli ryöppyvyörytystä. Kun laittta omaan tekstiinsä riittävän monta valheelista tai väärää tietoa, niin voi luottaa siihen, ettei kaikkia, jos yhtäkään, jakseta korjata. Eikä jaksetakaan.

Mutta olishan se jeesuksen-ihme, että jonkun päätä kuvataan veriseksi möykyksi, mutta vaatteita verettömiksi(ei siis siisti, vaan kunnossa). Se olisi varmin todiste syyttömyydestä, siitä että kaveri on koko ajan ollut makuullaan, eikä verta ole päässyt vuotamaan vaatteille.

Ja saatana, nyt taas pitkät sepotukset siitä, kuinka Nisse kävi pesulla ja vaihtoi vaatteet. Ei tätä jaksa.

kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

konsta kirjoitti:Hessu käyttää muuten samaa tekniikkaa kuin Awa, eli ryöppyvyörytystä. Kun laittta omaan tekstiinsä riittävän monta valheelista tai väärää tietoa, niin voi luottaa siihen, ettei kaikkia, jos yhtäkään, jakseta korjata. Eikä jaksetakaan.

Mutta olishan se jeesuksen-ihme, että jonkun päätä kuvataan veriseksi möykyksi, mutta vaatteita verettömiksi(ei siis siisti, vaan kunnossa). Se olisi varmin todiste syyttömyydestä, siitä että kaveri on koko ajan ollut makuullaan, eikä verta ole päässyt vuotamaan vaatteille.

Ja saatana, nyt taas pitkät sepotukset siitä, kuinka Nisse kävi pesulla ja vaihtoi vaatteet. Ei tätä jaksa.
Ei jaksa, ei.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Niin - et sitten laittanut sitä mainintaa siitä että Gustafssonin vaatteet olivat yltäpäältä veressä.

Lainaus:
"Olin tapahtuma-aikaan 11-vuotias ja asuin vajaan kahden kilometrin päässä rikospaikasta Bembölessä. Kävin tuohon aikaan usein minua noin pari vuotta vanhemman Harry Wendelinin kanssa Bodominjärvellä uimassa.

Menimme jälleen helluntaina (5.6.1960) Harryn kanssa uimaan murhaniemeksi myöhemmin nimettyyn paikkaan joskus aamupäivällä kello 9 - 10 aikoihin. Tulimme niemen kärkeen pientä polkua Bembölestä.
Polun vieressä, ehkä noin 20 metrin päässä rannasta ja 150 metrin päässä niemen kärjestä havaitsimme vihertävän kasassa olevan teltan. Teltan päällä, polun puoleisessa reunassa makasi selällään mies, jonka pää osoitti niemen kärjen suuntaan. Mies vaikutti elottomalta ja totesin hänen toisen poskensa ja huulensa olevan voimakkaasti turvoksissa. Muistamani mukaan turvotuksen läheisyydessä oli jonkin verran verta, mutta muualla, esimerkiksi vaatteissa en verta havainnut. Katsoin miestä arviolta metrin päästä. "

-------------------------------------------------------------------------------------
No - tämnä kertoja oli paikan päällä ja jopa aika lähellä.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Jukka
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 1:06 pm

Viesti Kirjoittaja Jukka »

awa kirjoitti:Niin - et sitten laittanut sitä mainintaa siitä että Gustafssonin vaatteet olivat yltäpäältä veressä.

Lainaus:
"Olin tapahtuma-aikaan 11-vuotias ja asuin vajaan kahden kilometrin päässä rikospaikasta Bembölessä. Kävin tuohon aikaan usein minua noin pari vuotta vanhemman Harry Wendelinin kanssa Bodominjärvellä uimassa.

Menimme jälleen helluntaina (5.6.1960) Harryn kanssa uimaan murhaniemeksi myöhemmin nimettyyn paikkaan joskus aamupäivällä kello 9 - 10 aikoihin. Tulimme niemen kärkeen pientä polkua Bembölestä.
Polun vieressä, ehkä noin 20 metrin päässä rannasta ja 150 metrin päässä niemen kärjestä havaitsimme vihertävän kasassa olevan teltan. Teltan päällä, polun puoleisessa reunassa makasi selällään mies, jonka pää osoitti niemen kärjen suuntaan. Mies vaikutti elottomalta ja totesin hänen toisen poskensa ja huulensa olevan voimakkaasti turvoksissa. Muistamani mukaan turvotuksen läheisyydessä oli jonkin verran verta, mutta muualla, esimerkiksi vaatteissa en verta havainnut. Katsoin miestä arviolta metrin päästä. "

-------------------------------------------------------------------------------------
No - tämnä kertoja oli paikan päällä ja jopa aika lähellä.

- hymm -
Jätit sitten mainitsematta Wendelinin kuvauksen:

"Olin ihan vieressä. Teltta oli niin veressä kuin olla voi. Nils Gustafsson makasi teltan päällä. Gustafsson oli siinä kunnossa, että luulin häntä ilman muuta kuolleeksi."

Eli miten voi vaatteiden likaantumatta maata teltan päällä, joka
"oli niin veressä kuin olla voi"? Jos tiedät niksin, niin toivottavasti et pidä sitä omana tietonasi.

Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

GUSTAFSSONIN VAATTEET
Mitä sanoo vaatteista ETP? Sen mukaan vaatteet olivat kunnossa. Verisyydestä ei ole mainintaa, mutta varma tieto saataisiin, jos nuo vaatteet olisi säilytetty. Vaatteet on luovutettu ilmeisesti NG:n vanhemmille 7.6.-60. Hehän ovat tuona tiistaipäivänä lehtileikkeen mukaan käyneet sairaalassa katsomassa poikaansa, joka tosin ei kestänyt tajuissaan muutamaa sanaa pitemmälle. Vaatteet ovat varmaankin menneet vanhempien mukana pyykkiin tahroineen kaikkineen. Mikä vahinko?! Päällä oli ollut farmarihousut ja villapaita. Jaloissa sukat. Tuona samana päivänä oli NG saanut myös siirron neurokirurgiselle osastolle. Olisiko aivovamman mahdollisuus alkanut näyttää todennäköiseltä? Siltä vaikuttaa?!

----------------------------------------------------------------------------
NILS GUSTAFSSON

Rikospaikkatutkinnan mukaan Gustafssonin yllä oli ollut farmarihousut, harmaa villapaita ja jaloissa sukat. Vaatteiden oli todettu olevan kunnossa ja housunnappien kiinni.

Alkuperäisen tutkintamuistion mukaan Gustafssonille on 7.6.1960 luovutettu hänen päältään otetut farmarihousut, sukat, alushousut, päällyspaita ja villapaita.

Rikoksista epäilty Nils Gustafsson kertoo 23.6.1960 kuulustelussa pitäneensä nahkatakkiaan pään alusena teltassa.

Vuoden 2004 kuulusteluissa Gustafsson kertoo, että illan aikana hänellä oli päällään farkut ja pitkähihainen punaruudullinen kesäpaita. Hän ei ole varma oliko hänellä villapaita tai slipoveri mukana retkellä. Gustafsson kertoo, että nukkuessa hänellä oli päällään paita ja housut. Hän arvelee nukkuneensa ilman sukkia. Nahkatakkinsa hän oli laittanut telttaan pään aluseksi.

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6541
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Jukka kirjoitti:
Jätit sitten mainitsematta Wendelinin kuvauksen:

"Olin ihan vieressä. Teltta oli niin veressä kuin olla voi. Nils Gustafsson makasi teltan päällä. Gustafsson oli siinä kunnossa, että luulin häntä ilman muuta kuolleeksi."

Eli miten voi vaatteiden likaantumatta maata teltan päällä, joka
"oli niin veressä kuin olla voi"? Jos tiedät niksin, niin toivottavasti et pidä sitä omana tietonasi.
Olisipa kiva saada se kuvaus Gustafssoinin vaatteidebn verisyydestä - ihan aikuisten oikeesti.

Teltta oli veressä - ympäristö oli veressä ja Gustafsson oli kuvattu veriseksi möykyksi - jolla ilmeisimmin tarkoitetaan hänen turvonneita kasvojaan, jotka olivat verstä sotkeutuneet. Tetalta näkyi myös silminnäkijän kertomana kurkkiva verinen pää - joka saattoi olla murhaaja.

Gustafssonin nahkapusero oli kertomusten mukaan verinen - ja onhan mahdollista, että Gustafsson on sen puseron itseltään siinä kuolonkankeudessaan riisunut.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Miksi Gussella ei ollet vaatteet vereentyneet sitten enmpää.

Voisiko syynä olla se, että veri on päässyt siinä lämpimässä kesäyössä ja aamun aikana kuivumaan melko nopeasti ja jos Gusse on ollut teltan ulkopuolella useamman tunnin, niin hänen kaatuessaan teltan riekaleiden päälle, ei verta ole enää tarttununut hänen vaatteisiinsa siinä määrin, että se olisi näkynyt.

Tässä kohtaa poliisi teki aikoinaan pahan mokan, kun luovutti heti kaikki vaatteet ja muun todistemateriaalin omaisille takaisin, voiko tyhmemmin enää toimia?

Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

awa kirjoitti:Niin - et sitten laittanut sitä mainintaa siitä että Gustafssonin vaatteet olivat yltäpäältä veressä.

Lainaus:
"Olin tapahtuma-aikaan 11-vuotias ja asuin vajaan kahden kilometrin päässä rikospaikasta Bembölessä. Kävin tuohon aikaan usein minua noin pari vuotta vanhemman Harry Wendelinin kanssa Bodominjärvellä uimassa.

Menimme jälleen helluntaina (5.6.1960) Harryn kanssa uimaan murhaniemeksi myöhemmin nimettyyn paikkaan joskus aamupäivällä kello 9 - 10 aikoihin. Tulimme niemen kärkeen pientä polkua Bembölestä.
Polun vieressä, ehkä noin 20 metrin päässä rannasta ja 150 metrin päässä niemen kärjestä havaitsimme vihertävän kasassa olevan teltan. Teltan päällä, polun puoleisessa reunassa makasi selällään mies, jonka pää osoitti niemen kärjen suuntaan. Mies vaikutti elottomalta ja totesin hänen toisen poskensa ja huulensa olevan voimakkaasti turvoksissa. Muistamani mukaan turvotuksen läheisyydessä oli jonkin verran verta, mutta muualla, esimerkiksi vaatteissa en verta havainnut. Katsoin miestä arviolta metrin päästä. "

-------------------------------------------------------------------------------------
No - tämnä kertoja oli paikan päällä ja jopa aika lähellä.

- hymm -
Kuinka joku voi maata ruumiiden päällä vereentymättä, joka on tapellut
murhaajan kanssa ja päähän tullut kymmenkunta puukoniskua. Luulisi että rapa olisi jo roiskunut.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kyllä suuresti ihmettelen sellaista todistajaa, joka sanoo että "miehen vaatetus oli yleiskuvaltaan siisti", vaikka mies olisi ollut yltä päältä veressä.

Samoin jos on oikein veriset vaatteet, niin ei silloin näe, onko vaatteissa reikiä, tai saumojen ratkeamia.

Kenties juuri tuollaiset seikat, kuin että Gusse on voinut tehdä niitä lavastuksiaan niemellä tuntikausia ja veren samalla kuumassa ilmassa on täytynyt kuivua ja sitten kun on tullut aika heittäytyä pötkölleen uhriksi, niin teltan veret ovat olleet jo kuivat.

Spekulointia, mutta helvetin vahvaa spekulointia, vaikka Espoon käräjäoikeus vapauttikin Nils Gustaffsonin, koska riittävää todistustaakkaa ei löytynyt häntä kohtaan, joten Gustaffson on syytön Bodomin murhiin.

supernova
Martin Beck
Viestit: 762
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 9:15 am

Viesti Kirjoittaja supernova »

Hessu, ja muutama muukin.

Käräjät eivät ainoastaan vapauttaneet nisseä vaan totesivat että on äärimmäisen epätodennäköistä että olisi tekijä. Voi olla väärä sanamuoto mutta sitä kuitenkin tarkoitti.

Oikean sanamuodon voi kukin tykönään tarkistaa.

Ja haluaisin kuulla yhdenkin surmatyön jossa käräjät on ottaneet niin voimakkaasti kantaa syytetyn puolesta. Eli esimerkkiä kehiin.

Ja mihin lopputulokseen tästä voidaankaan päästä? Sitäkin saa tykönään mietiskellä.

En halua sulkea ketään pois ilman syytä mutta käräjät tässä sulkivat nissen aika totaalisesti pois.

Vastaa Viestiin