Totta vai tarua? Vääristelyt kautta aikojen

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Viesti Kirjoittaja teemu »

konsta kirjoitti:
Echelon-triggaukset voivat taas olla tottakin, vaikken oikein ymmärrä miten Muuralan silloinen ylläpito niitä olisi nähnyt. Joka tapauksessa järjestelmä valvoo kaikkea, eikä valvonnan tarvitse liittyä mihinkään, korkeintaan tiettyihin avainsanoihin irrallisessa yhteydessään.
konsta kirjoitti:
Loka kirjoitti: Niin, tarkoitin lähinnä että kyseessä ei ole ollut Assmannin tai muiden liidien etsintä keskustelupalstoilta.
Joo, just näin. Enkä oikein jaksa uskoa tuohon triggaus-jälkeenkään. Eli sopii minulle, että kirjataan myytiksi.

Sitä parempi, mitä enemmän sovitaan, mutta teknisesti vastaavien foorumien lokitiedostoihin voidaan rekisteröidä mm. selaimen/hakurobotin tyyppi ja mistä yhteys on otettu. Tästähän vain oli kysymys, kun Muuralan ylläpito kertoi NSA:n selaimen purjunneen foorumilla.

Ylläpidon tarvitsee siis määrätä tilastoitavaksi yhteyden ottavan selaimen tyyppi ja kotipaikka, minkä jälkeen on jotenkin tiedettävä, mitä Echelon selain sanoo tullessaan käymään. Se ei luullakseni kerro mitään kovin paljastavaa, kuten voisi toivoa:

Hi Everybody! I am working for the Secret Service, but take it easy. I am just hanging around to see whether anybody is raising potential terrorists in these corners.

Voi pitää luonnollisena, että selain on käynyt Muuralassa. Itse asiassa melkein vielä luonnollisempaa olisi, että se olisi käynyt myös Murha.Infossa. Siltä tiedolta meidät on kuitenkin säästetty. Hakekaapa kokeeksi Googlella oman nimimerkkinne kirjoituksia Murhainfoon.
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

awa kirjoitti:Laitetaanpa tänne yksi hyvin olennainene vääristymä.

Lintupojat olisivat muka varmasti nähneet Gustafssonin teltalla päällimmäisenä -> samaan aikaan, kun teltalta poistui mieshahmo rantatöyrään taakse.

Näin ei ole - vaan Gustafssoninsta ei ole varmaa samanaikaista havaintoa - vaan lintupojat kertoivat heti tapahtumien jälkeisessä haastattelussa, luulleensa Gustafssonia vaatemytyksi.

Nyt ei valitettavasti ehdi enmpää - > vuoden vaihtuessa kiireet odottaa :D

Hyvää Uutta Vuotta kaikille ! - tavataan taas ensi vuonna :D

-awa-
Ei.
Kalevi Haapalainen näki teltan päällä makaajan vyötäröön asti ja tämä oli miehenkilö, ei vaatemytty.
Toinen asia jonka muistan, uuden tutkinnan ajalta, on se, etteivät teltan
teräaseen jäljet täsmänneet uhrien jälkiin ja Seppo Boismania oli lyöty/
viilletty kurkkuun täsmäiskulla, ei teltan läpi.
Ja teltan päättä/lähettyvillä ei maannut puolialastonta Irmeli Björklundia,
hänet olisi havaittu. :oops:
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6554
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Merivuokko kirjoitti:
awa kirjoitti:
Lintupojat olisivat muka varmasti nähneet Gustafssonin teltalla päällimmäisenä -> samaan aikaan, kun teltalta poistui mieshahmo rantatöyrään taakse.

Näin ei ole - vaan Gustafssoninsta ei ole varmaa samanaikaista havaintoa - vaan lintupojat kertoivat heti tapahtumien jälkeisessä haastattelussa, luulleensa Gustafssonia vaatemytyksi.
Ei.
Kalevi Haapalainen näki teltan päällä makaajan vyötäröön asti ja tämä oli miehenkilö, ei vaatemytty.
Mitä - EI ?

Kalvevi Haapalainen ei nähnyt Gustafssonia teltan päällä päällimmäisenä.

Eli - KYLLÄ !

Gustafssonista ei ole varmaa havaintoa teltalla - samaan aikaan, kun mieshenkilö kätkeytyi rantatöyrään taakse.

Eikä lehtimiehillä mielestäni ollut mitään syytä kirjoitella mitä sattuu vaan juuri se mitä pojat sanoivat. Pojat sanoivat luulleensa Gustafssonia vaatemytyksi - koska eivät häntä siinä teltalla mitä ilmeisimmin nähneet - toimittajan sitä heiltä kysyessä.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

:oops:
Teltan päällä makasi mieshenkilö, näkyi miesten housut vyötäröön asti.
Teltan päällä tai ympärillä ei näkynyt muuta omituista, ei siis puolialastonta Irmeli Bjärklundia, ei verta, ei mitään joka olisi kiinnnittänyt
huomiota ja edellä kulkevalta Kalevilta olisi enää tarvinnut pari askelta kun hän olisi nähnyt teltan päällä makaajan kokonaan ja tilanne olisi ollut kokonaan toinen.
Uhreja ei olut surmattu telttakankaan läpi, lyönnit teräaseella eivät täsmänneet, tekijä ja Boisman ovat olleet kasvokkain ja Boismannin kaulasta on veren täytynyt suihkuta lujaa tekijän päälle. Tällaista puhuttiin
viimeisen tutkinnan kestäessä. :wink:
Gustafssonia ei kukaan ole tunnistanut paikallaolijaksi. Onhan se vaikka voinut olla pusikossa piiloutuneena.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kun tämä nikke viiva, taas vetää mukaan tämän arvoitusellisen hahmon Jäppisen, niin itse en ole tapausta koskaan itse äsitellyt muuten, kin kysymällä, mikä mies hän oikein on.

Sitä kyllä ihmettelin, kun otin täällä puheeksi Suomi24:stä luetun jutun Gussen rekisteriotteesta ja siitä syntynyt hirveä rähäkkä ja väittely Gussen puolusteluksi, niin kävin tarkistamassa Motoristikon väitteen henkilökohtaisesti.

Ei siellä mitään kenestäkään Jäppisestä mainittu, mutta muuten historia on merkillinen, ainakin minulle, jonka sukulaisella on ollut aikoinaan -50 ja 60 luvulla moottoripyöräkauppa.

Sitä hirvittävän suurta räjähdystä, jonka pelkän rekisteiotteen mainitseminen aiheutti NG-faneissa, niin pani mietityttämään, mikä niissä ja missä oli vikaa?
_____
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 1:40 pm

Viesti Kirjoittaja _____ »

Hessu52 kirjoitti:Kun tämä nikke viiva, taas vetää mukaan tämän arvoitusellisen hahmon Jäppisen, niin itse en ole tapausta koskaan itse äsitellyt muuten, kin kysymällä, mikä mies hän oikein on.
Vastasinkin tuonne toisaalle jo, kun en huomannut tätä ensin lukea. Kysehän on vain siitä että tuo ns Jäppisteoria tuotiin aikanaan esiin jotenkin mullistavana kaiken selittävänä asiana monella eri suulla, vaikka kyseessä onkin ainoastaan teoria siinä missä muutkin, jotka pohjautuvat pelkkiin arvauksiin. Jäppisteorian kulmakivenä oli väite, jonka mukaan Gustafsson olisi myynyt moottoripyöränsä Pentti Jäppiselle alihintaan, kiitokseksi avusta tuona murhayönä. Se, miksi tästä ylipäänsä kukaan enää viitsii mitään mainita on, että jatkuvasti joku ottaa puheeksi tämän teorian, vaikka mitään todistetta esimerkiksi tuona kulmakivenä pidettyyn asiaan ei ole olemassa. Tai mikäli on, niin kukaan ei sitä ainakaan julki ole tuonut. Kyseisestä teoriasta on varmasti enemmän tietoa jossain netin syövereissä, mikäli aiheeseen haluaa enemmän perehtyä.
nightowl
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 8:48 pm

Viesti Kirjoittaja nightowl »

Hessu52 kirjoitti:Kun tämä nikke viiva, taas vetää mukaan tämän arvoitusellisen hahmon Jäppisen, niin itse en ole tapausta koskaan itse äsitellyt muuten, kin kysymällä, mikä mies hän oikein on.

Sitä kyllä ihmettelin, kun otin täällä puheeksi Suomi24:stä luetun jutun Gussen rekisteriotteesta ja siitä syntynyt hirveä rähäkkä ja väittely Gussen puolusteluksi, niin kävin tarkistamassa Motoristikon väitteen henkilökohtaisesti.

Ei siellä mitään kenestäkään Jäppisestä mainittu, mutta muuten historia on merkillinen, ainakin minulle, jonka sukulaisella on ollut aikoinaan -50 ja 60 luvulla moottoripyöräkauppa.

Sitä hirvittävän suurta räjähdystä, jonka pelkän rekisteiotteen mainitseminen aiheutti NG-faneissa, niin pani mietityttämään, mikä niissä ja missä oli vikaa?

Tietänet, pitikö myös länsimoottoripyöriä hankittaessa saada lupa joltain byrokraatilta?

Opel Kapitän, ”Kippari” -tutkimusta NETistä
Muutama lainaus:
” Tämä oma auto on ilmeisesti tuotu ns.merimiesautona Suomeen.
Maahantuonti määristä ei ole mitään varmaa tietoa koska Opelin omat tuontitilastot tuhoutuivat tulipalossa joskus 60 luvun puolivälissä, joku on joskus maininnut muutaman kymmenen määrästä, mene ja tiedä!”
”…
Sodan jälkeen uusia autoja ei 1940-luvun lopulla tuotu lainkaan. 1950-luvulla tuonti alkoi jälleen, mutta auton ostoa säännösteltiin vuoteen 1962 saakka. Siihen tarvittiin ostolupa, jotta maan vähät valuuttavarannot eivät olisi huvenneet.
Autontarve piti perustella hyvin, eivätkä suhteet olleet pahasta. Sen ajan erikoisuus olivat merimiesautot, joita merimiehet saivat tuoda erioikeudella. Esimerkiksi Volkswagenin hinta saattoi olla merimiesautona -vähän käytettynäkin- kalliimpi kuin kaupassa.
Hinta nousi saatavuuden takia. Merimiesauto oli heti ostettavissa markoilla, mutta virallista tietä autoon ei ehkä olisi saanut ostolupaa lainkaan.
…”

Näin maallikosta näyttäis, että Opel Kapitän on ihan makee henkilöauto, mutta Kirurgisen edessä seisoi pakettiauto.
Kuitenkin kesällä 1953 HA ajoi saman-rekisterinumeroisella Opel Kapitän henkilöautolla Peräseinäjoelta Kotkan reissun ja monien mielestä myös Turuun reissun.

¤ Merimies-tutkintalinja
olisi tutkimisen väärti. Tapasihan Irmeli (ja ystävätär) ihania merimiehiä Turussa luokkaretkellä, jolloin oli vasta 14-vuotias.
Mazakin lievästi on vihjaillut merille menneestä, jopa Zodiakin yhteydessä.
Paljon puhuttu Opel Kapitän olisi hyvin voinut olla ns. merimiesauto.

¤ Mitenkähän muuten köyhä poika sai irti länsimotskarin?

:?: :!:

PS. Sorry. Sotkin nyt tuohon motskariin myös Kipparin.
:!:
nightowl
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 8:48 pm

Viesti Kirjoittaja nightowl »

nightowl kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:Kun tämä nikke viiva, taas vetää mukaan tämän arvoitusellisen hahmon Jäppisen, niin itse en ole tapausta koskaan itse äsitellyt muuten, kin kysymällä, mikä mies hän oikein on.

...

Tietänet, pitikö myös länsimoottoripyöriä hankittaessa saada lupa joltain byrokraatilta?

Opel Kapitän, ”Kippari” -tutkimusta NETistä
Muutama lainaus:
” Tämä oma auto on ilmeisesti tuotu ns.merimiesautona Suomeen.
Maahantuonti määristä ei ole mitään varmaa tietoa koska Opelin omat tuontitilastot tuhoutuivat tulipalossa joskus 60 luvun puolivälissä, joku on joskus maininnut muutaman kymmenen määrästä, mene ja tiedä!”
”…
Sodan jälkeen uusia autoja ei 1940-luvun lopulla tuotu lainkaan. 1950-luvulla tuonti alkoi jälleen, mutta auton ostoa säännösteltiin vuoteen 1962 saakka. Siihen tarvittiin ostolupa, jotta maan vähät valuuttavarannot eivät olisi huvenneet.
Autontarve piti perustella hyvin, eivätkä suhteet olleet pahasta. Sen ajan erikoisuus olivat merimiesautot, joita merimiehet saivat tuoda erioikeudella. Esimerkiksi Volkswagenin hinta saattoi olla merimiesautona -vähän käytettynäkin- kalliimpi kuin kaupassa.
Hinta nousi saatavuuden takia. Merimiesauto oli heti ostettavissa markoilla, mutta virallista tietä autoon ei ehkä olisi saanut ostolupaa lainkaan.
…”

Näin maallikosta näyttäis, että Opel Kapitän on ihan makee henkilöauto, mutta Kirurgisen edessä seisoi pakettiauto.
Kuitenkin kesällä 1953 HA ajoi saman-rekisterinumeroisella Opel Kapitän henkilöautolla Peräseinäjoelta Kotkan reissun ja monien mielestä myös Turuun reissun.

¤ Merimies-tutkintalinja
olisi tutkimisen väärti. Tapasihan Irmeli (ja ystävätär) ihania merimiehiä Turussa luokkaretkellä, jolloin oli vasta 14-vuotias.
Mazakin lievästi on vihjaillut merille menneestä, jopa Zodiakin yhteydessä.
Paljon puhuttu Opel Kapitän olisi hyvin voinut olla ns. merimiesauto.

¤ Mitenkähän muuten köyhä poika sai irti länsimotskarin?

:?: :!:

PS. Sorry. Sotkin nyt tuohon motskariin myös Kipparin.
:!:

Yo. kirjoituksessani oli ainakin yksi paha virhe. Tietenkin piti olla
"Kuitenkin kesällä 1963 HA ajoi saman-rekisterinumeroisella Opel Kapitän henkilöautolla Peräseinäjoelta Kotkan reissun ja monien mielestä myös Turuun reissun."
!963 S-L Waljus tapettiin Turussa mutta ylikonstaaapeli Viuhkon antaman alibin mukaan HA oli tuolloin Peräseinäjoella, vaikka muutamat olivat nähneet hänet Turussa murhailtana Sirkka-Liisan seurassa.
Viuhko ylennettiin pian tämän jälkeen erivapaudella nimismieheksi, vaikka peruskoulutus oli vain keskikoulu; erivapaus oli siis välttämätön.
/Luottamus tai kuolema.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kyllähän motukoita sai -50 luvun puolestavälistä etenpäin ihan hyvin ja kait jo aiemminkin, sillä ihmisten piti kyllä päästä liikkumaan, eikä autoa ollut.

Silloin joskus oli myös ns. "anopintappolaite" suuressa huudossa, eli sivuvaunu, jolloin kolmihenkinen perhekin pääsi reissuun.

Poikien vehkeethän olivat Gussen ainakin -52, eli ei mikään uusi.

Itselläni oli joskus -70 luvulla Kapitan, 6 koneella vuosimallia 60 ja samaan aikaan myös v. 62 Opel Rekord, kolmivaihteinen+ pakki ja kaksi ovinen.

Ne molemmat taisivat olla sitä mallia, jossa polven aina loi sisään istuessaan tuulilasin alakaareen, kun saku oli matkinut jenkkien tyyliä.

Eivät olleet ottaneet huomioon, että Rekord oli kolme kertaa pienempi, kuin jenkit.

Kapitanissa, sen suren koon vuoksi ongelmaa ei ollut.

Noista prätkistä, että systerin kundikaverilla oli v. 59 aivan uusi BMW 500 kuutioinen, joka oli suurin pyörä poliisien pyöriä lukuunottamatta ja tietenkin jenkkien harlikoita ja sakujen "syntitappeja" lukuunottamatta.

En kuitenkaan ole niin vanha, että tietäisin täysin tarkkaan miten sodan jälkeen Suomeen motukoita sai, joten enempää en osaa tässä auttaa.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5188
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

nightowl kirjoitti: ¤ Merimies-tutkintalinja
olisi tutkimisen väärti. Tapasihan Irmeli (ja ystävätär) ihania merimiehiä Turussa luokkaretkellä, jolloin oli vasta 14-vuotias.
Mazakin lievästi on vihjaillut merille menneestä, jopa Zodiakin yhteydessä.
Paljon puhuttu Opel Kapitän olisi hyvin voinut olla ns. merimiesauto.

¤
Missä tästä luokkaretkestä on juttua tms.?
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Tampereen Tyttö kirjoitti:
nightowl kirjoitti: ¤ Merimies-tutkintalinja
olisi tutkimisen väärti. Tapasihan Irmeli (ja ystävätär) ihania merimiehiä Turussa luokkaretkellä, jolloin oli vasta 14-vuotias.
Mazakin lievästi on vihjaillut merille menneestä, jopa Zodiakin yhteydessä.
Paljon puhuttu Opel Kapitän olisi hyvin voinut olla ns. merimiesauto.

¤
Missä tästä luokkaretkestä on juttua tms.?
Eräässä Eeva -lehdessä, josta oli tekstiä joillain Bodom-sivuilla muinoin. Minulla saattaisi löytyä vanhan koneeni arkistoista, mutta en taida ehtiä etsiä.
Muista lähdekritiikki!
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

skoone kirjoitti:
Tampereen Tyttö kirjoitti:
nightowl kirjoitti: ¤ Merimies-tutkintalinja
olisi tutkimisen väärti. Tapasihan Irmeli (ja ystävätär) ihania merimiehiä Turussa luokkaretkellä, jolloin oli vasta 14-vuotias.
Mazakin lievästi on vihjaillut merille menneestä, jopa Zodiakin yhteydessä.
Paljon puhuttu Opel Kapitän olisi hyvin voinut olla ns. merimiesauto.

¤
Missä tästä luokkaretkestä on juttua tms.?
Eräässä Eeva -lehdessä, josta oli tekstiä joillain Bodom-sivuilla muinoin. Minulla saattaisi löytyä vanhan koneeni arkistoista, mutta en taida ehtiä etsiä.
Niin, siinä Eeva lehdessä Irmelin Haagalainen ystävätär muisteli menneitä.
En muista enää nimeä, Ritva oli sen vanhempi sisko.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti:
Merivuokko kirjoitti:
awa kirjoitti:
Lintupojat olisivat muka varmasti nähneet Gustafssonin teltalla päällimmäisenä -> samaan aikaan, kun teltalta poistui mieshahmo rantatöyrään taakse.

Näin ei ole - vaan Gustafssoninsta ei ole varmaa samanaikaista havaintoa - vaan lintupojat kertoivat heti tapahtumien jälkeisessä haastattelussa, luulleensa Gustafssonia vaatemytyksi.
Ei.
Kalevi Haapalainen näki teltan päällä makaajan vyötäröön asti ja tämä oli miehenkilö, ei vaatemytty.
Mitä - EI ?

Kalvevi Haapalainen ei nähnyt Gustafssonia teltan päällä päällimmäisenä.

Eli - KYLLÄ !

Gustafssonista ei ole varmaa havaintoa teltalla - samaan aikaan, kun mieshenkilö kätkeytyi rantatöyrään taakse.

Eikä lehtimiehillä mielestäni ollut mitään syytä kirjoitella mitä sattuu vaan juuri se mitä pojat sanoivat. Pojat sanoivat luulleensa Gustafssonia vaatemytyksi - koska eivät häntä siinä teltalla mitä ilmeisimmin nähneet - toimittajan sitä heiltä kysyessä.
Lehtimiehet nyt kuitenkin kirjoittelivat omia juttujaan, jotka usein poikkesivat totuudesta. Kuulustelupöytäkirjassa sen sijaan on kysytty tarkasti ja vastattu tarkasti ja harkiten, ja nimi alle. Siellä puhutaan mieshenkilöstä.

Lintupojat eivät tietääkseni tunteneet NG:tä ennestään, joten makaaja oli vain "mieshenkilö". Täysin varmaa henkilön tunnistus ei siis ole, mutta sekä lintupojat että käräjäoikeus ovat pitäneet todennäköisenä, että teltan päällä makoilija oli nimenomaan NG. Rantaan kätkeytyjää lintupojat olivat arvelleet "ei suureksi" eikä "pieneksi", eli ilmeisesti keskikokoiseksi mieshenkilöksi. NG olisi mahdollisesti arveltu pitkäksi ja hoikaksi. Tämä tunnistaminen jää kyllä vähän epävarmaksi, niinkuin moni muukin asia. Olikohan sama lehtimies, joka oli kirjoittanut, että pojat olivat kiikareineen liikkeellä jo klo 3:sta lähtien. Lintupojat ja Merivuokko ovat tämän kiistäneet. Eli lähtivät liikenteeseen vasta noin 5.30. Niin ne lehtimiehet vääristelevät. Kuulustelupöytäkirja on luotettavampi.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6554
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Lehtimiehet nyt kuitenkin kirjoittelivat omia juttujaan, jotka usein poikkesivat totuudesta. Kuulustelupöytäkirjassa sen sijaan on kysytty tarkasti ja vastattu tarkasti ja harkiten, ja nimi alle. Siellä puhutaan mieshenkilöstä.
Vai että lehtimiehet kirjoittelevat omia juttujaan - mielestäni lehtiin kirjoitetaan juuri niitä juttuja joita toimittajille kerrotaan. Lehtimiehet kirjoittavat juuri niitä juttuja, jotka kokevat kerrotun perusteella oikeiksi. Eihän ne lehtimiehet siellä murhaniemellä murhailtana todellakaan olleet - joten ulkopuolisen tiedon varassahan he ovat.

Teltalla virui kuolleena yksi mieshenkilö ja on ihmeellistä jopa todella ihmeellistä, että lintupojat ei nähneet tätä ainoata elossa olevaa Gustafssonia teltalla päällinmäisenä, koska hän oli siinä ilmeisesti kuin tarjottimella.

Onhan toki mahdollista, että murhaaja palasi rannasta lintupoikien poistuttua ja siirteli Gustafssonin pois telttakankaan alta päällimmäiseksi.

Kylmäverinenhän tuo murhaaja oli, kun teki vielä niitä lavastuksiakin - tai hänen kohdallaan ei voi puhua lavastuksista, koska ulkopuoliseen murhaajaanhan nuo "lavastukset" vihjailivat.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Joo tuo minuakin ihmetyttää, miksi lintupojat eivät nähneet Gussen veristä päätä, koska siihen muistaakseni kaikki olivat ensimmäiseksi kiinnittäneet huomiotaan.

Kyllä verinen pää vetää katseita enemmän, kuin pitkät housut ja paljaat varpaat, jollei ole seksuaalisesti jotenkin poikkeava, jota en usko lintupoikien olleen.

Poikien yhteneväisten kertomuksien takana saattaa olla juuri tuo lintujen tarkkailuharrastus, jolloin täytyy erottaa Lapinpöllö Puutiaisesta.

Minä en erottaisi.

Ihmeelliseltä tuntuu se, etteivät pojat huomanneet Gussea, vaikka myöhemmin paikalle tulleet juuri häneen kiinnittivät ensihuomionsa.

Tietenkin myös sen taikia, kun hän oli ainoa, jolta lähti ääntä.

Olen käynyt useammankin ensiapukurssin ja aina on painotettu sitä, että se joka on hiljaisin, on todennäköisesti pahiten loukkaantunut, mutta tässä kohden tuo ei pitänyt paikkaansa, sillä pahiten loukkaantunut piti eniten ääntä, mutta äänettömät olivat jo kuolleet.
Vastaa Viestiin