Bodom-veteraanit, ketkä ovat vielä mukana?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Bodom-veteraanit, ketkä ovat vielä mukana?

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Teemu todellakin kuuluu näihin Bodomin veteraaneihin, ja on yksi järkevimmistä ajattelijoista ja parhaimmista kirjoittajista.

Kunto Kalpa ei yllä aivan samalle tasolle. Hän on mm. esittänyt, että "Runar Holmströmillä ei koskaan ollut sinistä mopedia".(Tulilahti). Jopa Runarin puolustusasianajaja Holger Strömberg myönsi Runarin ajelleen sinisellä mopedilla Tulilahden murhien aikoina.

Lisäksi Kunto on asettanut epäilyksen alaiseksi Hans Assmannin moneen kertaan vedenpitäväksi todetun alibin- jonka nimen hän on toistuvasti kirjoittanut väärin.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

Kunto Kalpa
Sofia Karppi
Viestit: 442
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 1:17 pm

Re: Bodom-veteraanit, ketkä ovat vielä mukana?

Viesti Kirjoittaja Kunto Kalpa »

paccasucco kirjoitti:
La Maalis 28, 2020 10:01 pm
Teemu todellakin kuuluu näihin Bodomin veteraaneihin, ja on yksi järkevimmistä ajattelijoista ja parhaimmista kirjoittajista.

Kunto Kalpa ei yllä aivan samalle tasolle. Hän on mm. esittänyt, että "Runar Holmströmillä ei koskaan ollut sinistä mopedia".(Tulilahti). Jopa Runarin puolustusasianajaja Holger Strömberg myönsi Runarin ajelleen sinisellä mopedilla Tulilahden murhien aikoina.

Lisäksi Kunto on asettanut epäilyksen alaiseksi Hans Assmannin moneen kertaan vedenpitäväksi todetun alibin- jonka nimen hän on toistuvasti kirjoittanut väärin.
Juu 8)

Jos nyt puolella lauseella kommentoin Tulilahtea, niin sitten siten, että koko mopomiesteoria oli ankka. Mies oli savolainen automyyjä, eikä mitään yhteyttä surmiin ollut. Asia minkä olisi voinut päätellä myös lossivahdin lausunnosta.

Hansin alibi? Tätä on kysytty minulta nyt, kun on kerätty Bodom-materiaalia. Epäilys Hansia kohtaan on alibista huolimatta säilynyt, koska:
- Uuden Suomen tutkija (Vuorjoki?) kertoi, että he kulkivat Hansin jälkien perässä ennen poliisia v. 1963, eikä kukaan puhunut mistään helluntaiurakasta. Syksyllä 1963 Uusi Suomi kertoi heillä olevan havaonto Hansin pikaisesta vierailusta kotonaan.
- Rva. Vatka nimenomaan kertoi muistavansa hänen Marski-tarjoilunsa ko. päivältä muttei uskonut, että siellä mitään urakoita olisi ollut.
- Ilta-Sanomien kertoman mukaan poliisista selvitettiin v. 1978 Hansin sormenjälkiä. Eli kyllä poliisikin on rohjennut epäillä alibia.
- Hans oli aivan tolkuton lusmu, laiskottelija. On jotenkin vaikea kuvitella miehen urakoineen kaunista kesäviikonloppua verstaalla, kun oli tarjolla mökkiviikonloppu.

Tuossapa niitä syitä, miksi en suostu julistamaan miestä epäilyjen ulkopuolelle.

kapteeni
Frank Drebin
Viestit: 390
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 7:13 pm

Re: Bodom-veteraanit, ketkä ovat vielä mukana?

Viesti Kirjoittaja kapteeni »

Kunto Kalpa kirjoitti:
Su Maalis 29, 2020 10:27 am

- Ilta-Sanomien kertoman mukaan poliisista selvitettiin v. 1978 Hansin sormenjälkiä. Eli kyllä poliisikin on rohjennut epäillä alibia.
- Hans oli aivan tolkuton lusmu, laiskottelija. On jotenkin vaikea kuvitella miehen urakoineen kaunista kesäviikonloppua verstaalla, kun oli tarjolla mökkiviikonloppu.

1. Ihan niinkuin tämä tarkoittaisi, että poliisin piirissä yleisesti ja laajasti ois pidetty Hansin alibia erityisen huonona. Jos poliisille tarjoutui tilaisuus tehdä vielä lisätsekkaus asiassa, niin on saatettu ajatella, että kokeillaanpa vielä tätä kun kerta mahdollista, vaikkei se tod näk mitään tulosta tuotakaan.

2. Tämäkö painava syy epäillä Hansin alibia? Salli mun nauraa. Mikä ihmeen mökkiviikonloppu?

Mikään ei erityisemmin viittaa tämän saksalaisen duunarin syyllisyyteen, ja koko soppa on vain yhden vainohullun amatöörietsivälääkärin aikaansaannos, jota jotkut vieläkin toisintaa.

kapteeni
Frank Drebin
Viestit: 390
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 7:13 pm

Re: Bodom-veteraanit, ketkä ovat vielä mukana?

Viesti Kirjoittaja kapteeni »

teemu kirjoitti:
La Maalis 14, 2020 10:02 am
Kaikki DNA-profiilit olivat osittaisia, paitsi spermanäytteestä määritetty.
Voisikko laittaa tänne tai johonkin muualle nähtäville etp maininnan siitä, mitä siinä sanotaan "Gustafssonin" dna-näytteestä, joka löytyi väitetystä nukkumapaikasta teltan sisältä.

Kiinnostaisi lukea se sanatarkasti.

Kunto Kalpa
Sofia Karppi
Viestit: 442
Liittynyt: Pe Marras 06, 2015 1:17 pm

Re: Bodom-veteraanit, ketkä ovat vielä mukana?

Viesti Kirjoittaja Kunto Kalpa »

kapteeni kirjoitti:
Su Maalis 29, 2020 5:14 pm
Kunto Kalpa kirjoitti:
Su Maalis 29, 2020 10:27 am

- Ilta-Sanomien kertoman mukaan poliisista selvitettiin v. 1978 Hansin sormenjälkiä. Eli kyllä poliisikin on rohjennut epäillä alibia.
- Hans oli aivan tolkuton lusmu, laiskottelija. On jotenkin vaikea kuvitella miehen urakoineen kaunista kesäviikonloppua verstaalla, kun oli tarjolla mökkiviikonloppu.

1. Ihan niinkuin tämä tarkoittaisi, että poliisin piirissä yleisesti ja laajasti ois pidetty Hansin alibia erityisen huonona. Jos poliisille tarjoutui tilaisuus tehdä vielä lisätsekkaus asiassa, niin on saatettu ajatella, että kokeillaanpa vielä tätä kun kerta mahdollista, vaikkei se tod näk mitään tulosta tuotakaan.

2. Tämäkö painava syy epäillä Hansin alibia? Salli mun nauraa. Mikä ihmeen mökkiviikonloppu?

Mikään ei erityisemmin viittaa tämän saksalaisen duunarin syyllisyyteen, ja koko soppa on vain yhden vainohullun amatöörietsivälääkärin aikaansaannos, jota jotkut vieläkin toisintaa.
1. Kukaan ei ole väittänyt, että poliisin piirissä olisi laajalti tai suuresti epäilty Hansin alibia. Määritelmä ei sovi edes itseeni.
2. Mikä painava syy? Osa kokonaisuutta.

Palo ei todellakaan tehnyt tutkimustyötä, mutta ei ollut vainohullukaan. Mutta kyllä hän oli, ihan kuten Tuominenkin, aika lailla sitonut itsensä yhteen teoriaan. Tuominen sai sitten netissä ja toreilla loputtomasti myötäilijöitä, vaikka mikään ei tukenut hänen teoriaansa.

Aihe on sinänsä mielenkiintoinen. Miten on mahdollista, että
kokenut tutkia sulkee kaikki omaa teoriaa vastaan sotivat argumentit tietoisuudestaan? Yorkshiren viiltäjän jahdissa tämä meni hyvin dramaattiseksi, ja oikean murhaajan löytänyttä tutkijaa uhattiin koko porukan edessä lappuliisan hommilla, jos suu vielä aukeaisi. Lopultahan Peter Sutclif jäi kiinni väärien rekisterikilpien takia. 4 ihmistä oli menettänyt henkensä tämän poliisin emämunauksen johdosta. Mikä oli taustalla? Tutkinnan johto oli päättänyt, että tekijä on voimakasta geordiemurretta puhunut äijä, joka oli lähettänyt "tunnustuksen" c-kasetilla. Hassuttelija jäi lopulta kiinni ja sai 8 vuoden tuomion.

Kapteenia kiinnostaa Gustafssonin verijäljet. Toivottavasti joku saa etp:n nopeasti esille. Itse voin muuten kertoa verijäljistä jotain, mikä ei ole ollut julkisuudessa. Nilsin kengästä saatiin 4 näytettä Mäen verestä. Nilsin kengät eivät siis olleet murhaajan jalassa.

teemu
Javier Pena
Viestit: 1794
Liittynyt: Ti Huhti 10, 2007 1:39 pm

Re: Bodom-veteraanit, ketkä ovat vielä mukana?

Viesti Kirjoittaja teemu »

kapteeni kirjoitti:
Su Maalis 29, 2020 5:45 pm
teemu kirjoitti:
La Maalis 14, 2020 10:02 am
Kaikki DNA-profiilit olivat osittaisia, paitsi spermanäytteestä määritetty.
Voisikko laittaa tänne tai johonkin muualle nähtäville etp maininnan siitä, mitä siinä sanotaan "Gustafssonin" dna-näytteestä, joka löytyi väitetystä nukkumapaikasta teltan sisältä.

Kiinnostaisi lukea se sanatarkasti.
Ostin aikanaan pöytäkirjan liitteineen, luin sen pariin ja muutamin osin useampaankin kertaan sekä lainasin sitä keskustelijoille, koska Minfon ylläpitoa ei kiinnostanut tällaisen palvelun järjestäminen. Sittemmin luovutin sen hyvässä järjestyksessä edelleen ja se on luettavissa netistä tietyin ehdoin, joita en tarkemmin tuo tähän. Ko. foorumille on avattu keskusteluketju, mistä pyytämäsi tiedot voi käydä lukemassa. Se vaatii rekisteröitymisen sähköpostiosoitteen avulla eikä maksa mitään.

Linkki keskusteluun: http://hejac.com/forum/viewtopic.php?p=36517#p36517

Alustusta varten valokopioista on kirjoitettu teksti digitaaliseen muotoon. Kiitos tästä vaivannäösta.

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Bodom-veteraanit, ketkä ovat vielä mukana?

Viesti Kirjoittaja Maza »

Klak-palstan ensimmäinen Bodom viesti on tämä:


Aloitus: Bodom - järven murha 1960
________________________________________
Lähettäjä: nainen v-61 | 05.11.2001 - 13:37 |
________________________________________
Tietääkö kukaan mitään uutta Bodom järven murha tapahtumista ? Kirjoitelkaa ! Jään mielenkiinnolla odottamaan.


...................................................

Wagner eli Hintriika aloitti Arska-saagansa tuossa ketjussa. Tulin itse mukaan samassa yhteydessä.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Bodom-veteraanit, ketkä ovat vielä mukana?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

No itse aloitin mielestäni kommentoimaan asiaa ehkä jo aiemmin,
muista en tiedä. Tiesitkö Maza tuolloin jotain minua enemmän ?

8)

Maza
Jane Marple
Viestit: 1032
Liittynyt: La Touko 26, 2007 1:17 pm

Re: Bodom-veteraanit, ketkä ovat vielä mukana?

Viesti Kirjoittaja Maza »

Wagner kirjoitti:
To Huhti 02, 2020 11:38 am
No itse aloitin mielestäni kommentoimaan asiaa ehkä jo aiemmin,
muista en tiedä. Tiesitkö Maza tuolloin jotain minua enemmän ?
Olet väärässä, kuten niin monessa muassakin asiassa.

Tiesin silloin ja tiedän nyt, että Arska on syytön. Hän ei ollut lähelläkään Bodomia ko. ajankohtana.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.

Loka?
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 105
Liittynyt: Su Tammi 17, 2021 2:29 pm

Re: Bodom-veteraanit, ketkä ovat vielä mukana?

Viesti Kirjoittaja Loka? »

:roll:

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Bodom-veteraanit, ketkä ovat vielä mukana?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Arska oli kaverinsa kertoman kanssa Bodomilla tuolloin.
Reiska tai Risto, yhteystietonsa on toimitettu KRP:lle vuosia sitten.

Surmissa oli kertomansa mukaan ollut Arska yksin.

:roll:
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Bodom-veteraanit, ketkä ovat vielä mukana?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Avatar
Baretta
Hetty Wainthropp
Viestit: 450
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 7:49 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Bodom-veteraanit, ketkä ovat vielä mukana?

Viesti Kirjoittaja Baretta »

Mukana ollaan vielä jollain tavalla... Uskon että tapahtuma tulee vielä selviämään, ajasta huolimatta. Missähän Hessu ja Papillon nykyisin? Jäivät kirjoittajina mieleen kun täällä tuli enemmän seikkailtua.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Bodom-veteraanit, ketkä ovat vielä mukana?

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Minulle on syntynyt käsitys, että pakkaset veivät Puutarhatontun ja Papillon vaihtoi hiippakuntaa...kevyet mullat... 8)

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

Avatar
Baretta
Hetty Wainthropp
Viestit: 450
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 7:49 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Bodom-veteraanit, ketkä ovat vielä mukana?

Viesti Kirjoittaja Baretta »

Wagner kirjoitti:
Su Maalis 14, 2021 6:27 pm
Minulle on syntynyt käsitys, että pakkaset veivät Puutarhatontun ja Papillon vaihtoi hiippakuntaa...kevyet mullat... 8)

8)


Ikävää jos niin on :cry: Kevyet :!:

Vastaa Viestiin