Sepon puukko

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Reozil

Sepon puukko

Viesti Kirjoittaja Reozil »

Käsittääkseni korjatkaa jos olen väärässä Seppo Boismanilla oli puukko tällä kohtallokkaalla reisuulla mukana mihin se katosi?

siiantaika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1357
Liittynyt: Su Loka 18, 2020 6:58 pm

Re: Sepon puukko

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

Emme tiedä, missä puukko on, koska se katosi.

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Sepon puukko

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Telttapaikalta löydettiin enemmänkin teräaseita, joiden myöhemmästä kohtalosta ei ole tietoa.

Poliisin tutkintayhteenvedosta 1960:
Teltan ulkopuolella oli maassa olevassa punaruudullisessa, pegamoidisessa Beauty-boxissa linkkuveitsi, pöytäveitsi, kuulakärkikynä, kaksi lyijykynän pätkää, kaksi ruisleivän palaa, voirasia, kotelo kulmakarvaväriä, huulipuna, puuterirasia, peili ja rasia sinkkipastaa.
Teltan ulkopuolella olleessa harmaassa pegamoidisessa ostoslaukussa oli pöytäveitsi, n. 10 sentin pituinen puukko tuppineen, kuusi leipäpalaa, pieni paketti voita ja rikkoutunut Jaffapullo
Teltan pohjalta löytyivät seuraavat tavarat:

Moottoripyöräilijän varmuusvyö, musta nk. Islannin myssy, miesten harmaat nahkakäsineet, muovipussissa ollut posliinimuki, rikkoutunut juomalasi, tyhjä Jaffaa sisältänyt virvoitusjuomapullo, naisten musta kiiltonahkavyö, kaksi käytettyä kuukautisrättiä, lyhyt kampa, linkkuveitsi, laulukirja, musta miesten nahkapusero, keltainen naisten villatakki, Pikku-Bristol savukerasia, jossa oli yksi savuke, Broadway savukerasia, jossa oli neljä savuketta, täysinäinen tulitikkurasia, neljä ilmeisesti etuhammasta, ilmeisesti päästä peräisin oleva luunkappale, harmaa vihreäraitainen huopa, harmaa ruskearuudullinen huopa ja ruskea naisten mokkatakki, jonka selkään oli kirjoitettu ”Masa + Kaija = Hessu”.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Sepon puukko

Viesti Kirjoittaja awa »

Puukkokeskustelu voi jäädä hieman lyhyeksi koska paikalta löytyi puukko ja erinäisiä muitakin veitsiä - ainut mikä lienee varmaa, että Nils Gustafssonin puukkoa ei paikalta löytynyt?

No - puukkoa enemmän minua kiinnostaisi ne rannalta löytyneet onkivehkeet - vavat kaloineen. Ehkäpä niidenkin tekemiseen on puukkoa tarvittu, kun ne on suorimmista rantalepistä vuoltu onkivavoiksi.

Jos keskustelun avajaa sallii niin lajennan hieman keskustelun aihekulmaa?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Sepon puukko

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Ota onkeesi perustamalla oma onki-ketju. Tällainenhan jo on:

viewtopic.php?f=4&t=225

Mikäli tämä ketju käsittelee murha-aseeksi epäiltyä Sepon isältään lainaamaa puukkoa, niin otsikkoa voisi tarkentaa muotoon esim.

"Sepin faijan kadonnut keklu"

Olen nikki siiantaian kanssa samaa mieltä siitä, että paha veikata missä se on, koska fakta todellakin taitaa olla, että Sepin isän puukko eli mahdollinen murha-ase on kadoksissa. Murha-ase voi kyllä olla myös mikä tahansa tuntematon puukko.
Luulisin, että koska Gustafssonin tunnettu puukko oli mallia vanhempi Partiopuukko, ja jota hänellä ei ollut retkellä todistettavasti mukana, se ei sovi murha-aseeksi juurikaan sen seikan takia, että se oli murhien tapahtuma-aikaan Gustafssonin kotona ja sen terä ei sovi yhteen uhrien pistohaavojen kanssa.

Todennäköisesti Sepon isän puukko löytyy sieltä, jos on etsimällä löytyäkseen, mistä sitä viimeiseksi etsitään.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Renault
Hetty Wainthropp
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Loka 07, 2019 10:13 pm

Re: Sepon puukko

Viesti Kirjoittaja Renault »

Mukana oli siis kolme puukkoa, kaksi pöytäveistä ja kaksi linkkuveistä. Sotaanko nuo olivat menossa?!

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3997
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Sepon puukko

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^
Renault kirjoitti:
Su Marras 28, 2021 9:03 pm
Mukana oli siis kolme puukkoa, kaksi pöytäveistä ja kaksi linkkuveistä. Sotaanko nuo olivat menossa?!
Minun mielestäni ja tutkinnan mukaan on löydetty vain yksi puukko ja Sepon isän puukko on kadoksissa. Eli kaksi puukkoa on ollut varmuudella mukana. Luulisin, että pöytäveitset ovat tyttöjen ja mukana esim. voin levittämiseksi leivälle. Linkkareissa ei taasen ole mielestäni muuten ihmeteltävää.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Vastaa Viestiin