Oliko seurueella riitaa?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Turun Yliopistossa on kyllä Professori Tenovuo, mutta saattaa olla Olli Tenovuon veli, ja ala on hammaslääketiede. Siis näyttää olevan niin, että Olli Tenovuo ei ole professori, mutta silti hän lienee johtava auktoriteetti aivovammojen osalta. Hän on suuntautunut käytännön työssään nimenomaan aivovammoihin ja tuntee sen alan.

Internetin mukaan Olli Tenovuo on kovasti arvostellut vakuutusyhtiöiden lääkäreitä, joten sellainen hän ei ilmeisesti ole. Mielestäni on itsestään selvää, että hänellä on myös käytännön kokemusta lääkärinä ja toimii kyllä myös yliopistossa opettajana, ja erilaisissa tutkimusryhmissä, mutta en muista virkanimikettä. Dosentin virat on kai ajettu alas, niitä ei enää juuri ole. Tämä ei silti poista hänen erityisosaamistaan aivovammojen tuntijana ja alan auktoriteettina. Minä ilmeisesti sekotin hänet professoriveljeensä, tai joku muu sukulainen, kun nyt on olemassa professori Tenovuo, Jorma Tenovuo. Pääpointti on kuitenkin se, että Olli Tenovuo on aivovammaspesialisti Suomesta, toimipaikka Turun Yliopisto.

Jos nyt vastaisin tuohon kysymykseen, oliko seurueella riitaa?

Ei ole mitään havaintoa, että olisi ollut riitaa. Täyttä varmuutta siitä tosin ei ole. MS:n todistus on oikeudessa todettu "epäluotettavaksi" ja sekin on hyvin diplomaattisesti ja kauniisti ilmaistu. Käräjäoikeus oli nähnyt paljon vaivaa huolelliseen perusteluun, miksi MS:n puheisiin ei voinut luottaa. Ne olivat täynnänsä paikkansa pitämättömiä tietoja. Siitä voi vetää oikeat johtopäätökset.
Jukka
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 1:06 pm

Re: Oliko seurueella riitaa?

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Säikeessä on joristu pitkään siitä, onko Gustafssonin ollut kykeneväinen suorittamaan lavastustoimet sekä kätkemään kengät ja muut tavarat huomattavan etäälle rikospaikasta. Oleellisempaa olisi pohtia, onko kukaan nähnyt Gustafssonin oikeasti tekevän noita toimia.

Ketkä ovat nähneet Gustafssonin kenkienpiilotusretkellä? Kukaan ei ole toistaiseksi ilmoittautunut.

Kuka on havainnut Gustafssonin kätkevän muita tavaroita maastoon? Ei heitäkään ole ilmoittautunut.

Kuka on huomannut Gustafssonin suorittavan virkeänä lavastustoimia telttapaikalla? Ei yhtäkään todistajaa ole ilmaantunut, vaikka murhaniemellä on todistettavasti lapannut porukkaa jo aamun pikkutunneilta lähtien.

Kuka on ylipäänsä nähnyt Gustafssonin liikkuneen omin voimin yli 10 metrin päähän telttapaikasta murhien jälkeisinä tunteina ennen sairaalaan viemistä? Ei kukaan.
pasi
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 10:58 am

Viesti Kirjoittaja pasi »

Sariola kirjoitti:Ei siitä pääse mihinkään, että Tenovuota pidetään yleisesti arvostetuimpana aivovammojen asiantuntijana. Ainakin minä olen saanut sen käsityksen, vaikka jollakin sivulla ei niin sanotakaan. Se on sanomattakin selvää ja vaikka jollakin sivulla ei niin lukisikaan.
Eihän meidän tarvitse sinun käsityksesi varassa olla, koska sanoit, että asia on helposti vahvistettavissa esim. Internetin kautta. Löytyykö sitä linkkiä?

Mitä taas tulee ketjun aiheeseen, niin mielestäni olisi tuollaisille nuorille pojille epätyypillistä käyttäytymistä, jos he eivät juopotellessaan saisi minkäänlaista riitaa aikaiseksi.
Jukka
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 1:06 pm

Viesti Kirjoittaja Jukka »

pasi kirjoitti:Mitä taas tulee ketjun aiheeseen, niin mielestäni olisi tuollaisille nuorille pojille epätyypillistä käyttäytymistä, jos he eivät juopotellessaan saisi minkäänlaista riitaa aikaiseksi.
Kirjoittajan omien elämänkokemusten esiin tuomisen asemesta lienee hyödyllisempää pohtia sitä, onko todistajalausuntoja siitä, että murhaniemeltä olisi yön aikana kuultu mekkalaa, jolloin voitaisiin vetää johtopäätös riitelystä. Tähän mennessä tällaisia oikeudessa kuultuja ja uskottaviksi todettuja todistajia ei ole ilmoittautunut.
pasi
Martin Beck
Viestit: 818
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 10:58 am

Viesti Kirjoittaja pasi »

Jukka kirjoitti:Kirjoittajan omien elämänkokemusten esiin tuomisen asemesta...
Valitan, en pysty samaistumaan juopotteleviin amispoikiin sen enempää kuin sinä älykköön.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Oliko seurueella riitaa?

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Jukka kirjoitti:Säikeessä on joristu pitkään siitä, onko Gustafssonin ollut kykeneväinen suorittamaan lavastustoimet sekä kätkemään kengät ja muut tavarat huomattavan etäälle rikospaikasta. Oleellisempaa olisi pohtia, onko kukaan nähnyt Gustafssonin oikeasti tekevän noita toimia.

Ketkä ovat nähneet Gustafssonin kenkienpiilotusretkellä? Kukaan ei ole toistaiseksi ilmoittautunut.

Kuka on havainnut Gustafssonin kätkevän muita tavaroita maastoon? Ei heitäkään ole ilmoittautunut.

Kuka on huomannut Gustafssonin suorittavan virkeänä lavastustoimia telttapaikalla? Ei yhtäkään todistajaa ole ilmaantunut, vaikka murhaniemellä on todistettavasti lapannut porukkaa jo aamun pikkutunneilta lähtien.

Kuka on ylipäänsä nähnyt Gustafssonin liikkuneen omin voimin yli 10 metrin päähän telttapaikasta murhien jälkeisinä tunteina ennen sairaalaan viemistä? Ei kukaan.
Eihän kukaan ole nähnyt kenenkään muunkaan tehneen noita puuhia ja silti on viitteitä siitä, että ne ovat tapahtuneet.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Täällä monet pitävät totuutena sitä ajatusta, että murhaaja vielä tunteja myöhemmin siirteli uhreja. Ei se ole lainkaan varmaa, tuskin edes todennäköistä. Joku on siirtänyt IB:n ruumista, mutta se on voinut tapahtua aamulla kun paikalle on jo tullut väkeä. Esim. ambulanssiniehet tai poliisit. Minä pidän todennäköisenä, että klo 6:n jälkeen ei enää siirrelty mitään. Sellainen on vain mielikuvistusta. Itse rikos ja lavastaminen olivat valmiina jo paljon ennen. Tekijät olivat menneet matkoihinsa.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

^Kumma kyllä, ensimmäisten joukossa paikalle saapunut, jopa poliisin ja ambulanssin paikalle hälyyttänyt silminnäkijä oli nähnyt IB:n alastomana sillä paikalla.

Toisaalta lautumista, verijäljistä, IB:n riisumisesta ym. on paljon salassa pidettävää faktatietoa, jota vastaan on turha väitellä mutupohjalta.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Verijälkitutkimus kertoo Sariola aivan toista, kuin sinun mielikuvituksesi, joten uskotaan tässä siirtelyasissa ammatti-ihmisiin, jollet Sariola satu sitten kuulumaan heihin, jota suuresti epäilen.
Jukka
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 1:06 pm

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Hessu52 kirjoitti:Verijälkitutkimus kertoo Sariola aivan toista, kuin sinun mielikuvituksesi, joten uskotaan tässä siirtelyasissa ammatti-ihmisiin, jollet Sariola satu sitten kuulumaan heihin, jota suuresti epäilen.
Verijälkitutkimuksen tulokset eivät osoita, että Gustafsson saati murhaaja olisi siirrellyt ruumiita. Mitkään verijäljet eivät osoita Gustafssonin syyllisyyttä, todistivat ammatti-ihmiset, johon viiteryhmään kuulumisen rohkenen sinun osaltasi asettaa epäilyksenalaiseksi.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kas vain ja kun minä olen lukenut aivan toista, että Irmeli Björkludia on siiretty ulos teltasta verityön jälkeen, jota eivä olleet tehneet sen enempää ambulanssi, kuin poliist, tai kukaan paikalla olleista.

Kukahan siellä sitten oli Irmelin riisunut, koska lautumat paljastivat sen, että hänet oli riisuttu paljon jälkeen surmatyön.

Myöskään verijäljet eivät pitäneet kutiaan Irmelin kohdalla, vaan häntä oli paljon surmatöiden jälkeen, siirretty teltasta ulos ja riisuttu.

Jospa Jukka on taas jättänyt jotain tärkeää lukematta, mikä ei sentään olisi mitenkään ennenkuulumatonta.
Jukka
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 1:06 pm

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Hessu52 kirjoitti:Kas vain ja kun minä olen lukenut aivan toista, että Irmeli Björkludia on siiretty ulos teltasta verityön jälkeen, jota eivä olleet tehneet sen enempää ambulanssi, kuin poliist, tai kukaan paikalla olleista.

Kukahan siellä sitten oli Irmelin riisunut, koska lautumat paljastivat sen, että hänet oli riisuttu paljon jälkeen surmatyön.

Myöskään verijäljet eivät pitäneet kutiaan Irmelin kohdalla, vaan häntä oli paljon surmatöiden jälkeen, siirretty teltasta ulos ja riisuttu.

Jospa Jukka on taas jättänyt jotain tärkeää lukematta, mikä ei sentään olisi mitenkään ennenkuulumatonta.
Mitään todisteita ei ole siitä, että Gustafsson saati murhaaja olisi siirrellyt ruumiita.

Sen sijaan silminnäkijähavaintoja on siitä, että ruumiita ovat siirrelleet aamupäivän aikana ainakin virkavallan edustajat.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Jukka kirjoitti:Mitään todisteita ei ole siitä, että Gustafsson saati murhaaja olisi siirrellyt ruumiita.

Sen sijaan silminnäkijähavaintoja on siitä, että ruumiita ovat siirrelleet aamupäivän aikana ainakin virkavallan edustajat.
Voidaanko olla ylipäänsä varmoja siitäkään, että nuoret olivat kuolleita virkavallan saapuessa? Eihän kukaan nähnyt nuoria murhattavan. Eikä sen puoleen kuullut mitään siihen viittaavaa ääntäkään.

Minun käsitykseni mukaan on kiistattomat todisteet siitä, että IB ei kuollut sille paikalle, jossa hänet aamulla nähtiin ennen viranomaisten tuloa. Teltan pohjalta löytyi naisten vyö sekä pari käytettyä kuukautisrättiä. Olisi äärimmäisen erikoista, jos ne olisi virkavallan edustaja kuolonkankealta ruumiilta irti repinyt. Ilman silminnäkijähavaintoja, tietenkin.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Sariola kirjoitti:Täällä monet pitävät totuutena sitä ajatusta, että murhaaja vielä tunteja myöhemmin siirteli uhreja. Ei se ole lainkaan varmaa, tuskin edes todennäköistä. Joku on siirtänyt IB:n ruumista, mutta se on voinut tapahtua aamulla kun paikalle on jo tullut väkeä. Esim. ambulanssiniehet tai poliisit. Minä pidän todennäköisenä, että klo 6:n jälkeen ei enää siirrelty mitään. Sellainen on vain mielikuvistusta. Itse rikos ja lavastaminen olivat valmiina jo paljon ennen. Tekijät olivat menneet matkoihinsa.
Olihan sellainen tieto, että rva Koli kertoi, että kun Irmeliä vedettiin ulos teltasta, sanottiin, että "tää on selvä". Ja rva Koli ihmetteli, että miten niin selvä, kun illalla juhlivat...

Eikä Irmeli tiettävästi alaston ollut? Pusero oli kai noussut kainaloihin ja paljastanut keskikropan, ja jos housunpunteista vedettiin, niin lähti housut päältä. Ja toinen puntti oli vielä nilkassa.

Ja alushousuttomuudesta ehkä semmoista, että jos mensikset alkoivat yllättäin, niin hän oli ehkä itse ottanut tahriintuneet alkkarit pois. Ja sitten olisi ollut vain kuukautissuoja pitkisten alla.

Tiedän muuten tapauksia, että tytöt eivät pitäneet ollenkaan pikkuhousuja farkkujen alla.
Muista lähdekritiikki!
Avatar
Baretta
Hetty Wainthropp
Viestit: 450
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 7:49 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Baretta »

Oliko riitaa... ?
Pitänee aloittaa miettimällä että mikä tuo koko reissun tarkoitus oli. Pojat olivat ilmeisesti nähneet vaivaa kondomien hommaamisessa reissua varten. Milloin niitä oli sitten aikomus käyttää ja kuinka tärkeästä asiasta oli kysymys?
Ihmetyttää tuo Sepin yöllinen kalalle lähtö. Ei tuohon aikaan yöstä ole mikään paras mahdollinen kalastushetki :)
Olivatko pojat asiasta keskenään sopineet ja homman juonineet. Onko tullut pettymys kuvitellusta kohokohdasta reissulle???
Mikäli riitaa on tullut niin on se mielestäni tullut tästä arasta asiasta.
Vastaa Viestiin