Puhuuko Nisse totta?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Puhuuko Nisse totta?

Kyllä, Nisse puhuu totta sen mukaan kun muistaa
50
40%
Ei. Nisse valehtelee ja vaikenee epäedullisista asioista
76
60%
 
Ääniä yhteensä: 126

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

_____ kirjoitti:
Loka kirjoitti:^V. 60 ei vissiin annettu kuvia potilaalle itselleen? Muistelen että nykyisin on käytäntö että kuvat saa kotiin..?
Kuvat ovat sairaalan omaisuutta, mutta lainaanhan niitä toki saa, eikä kukaan varmaan sen kummemmin kysele niitä takaisin. Nykyisinhän ei juuri filmikuvia tehdäkään kun on tää digiaika, riippuen tietenkin sairaalasta tai kuvausinstanssista. Vanhat filmikuvat ovat siksi tavallaan arvokkaita, koska ne sisältävät huomattavan paljon hopeaa, joka erotellaan tuhoamisen yhteydessä.
Ok. Mietin vaan, kun itse sain viimeisimmät röntgenkuvat itselleni..?

Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

en ole lukenut tätä ketjua lainkaan,mutta sanon vain oman mielipiteeni asiaan.Koen,että vaikka ihminen olisi itse tekijä tai sitten ei,voi olla todellakin että kovan stressin ja järkytyksen takia hän ei todellakaan muista mitään.
vrt.esim.jos ihminen joutuu pahaan onnettomuuteen kolariin tms. ei hän välttämättä muista muuta kuin vaikkapa kotoaan lähdön. Ihmismieli on siitä merkillinen,että se todella suodattaa tällaisia asioita.
Totuus on tarua ihmeellisempää

_____
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 1:40 pm

Viesti Kirjoittaja _____ »

Loka kirjoitti:Ok. Mietin vaan, kun itse sain viimeisimmät röntgenkuvat itselleni..?
Johtunee siitä, ettei ne kappaleet ole ainoat vaan esimerkiksi kopiot alkuperäisistä. No, kuten sanoin, on varmasti yksikkökohtaisia käytäntöjä olemassa. Periaatteessa voisi kai sanoa yksityisellä otettujen kuvien olevan aina potilaan omia ja kunnallisella laitoksen.

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Entis aikaan sai HYKS:sistä ostaa kuvat itselleen jos halusi, tai sitten lainata.

Sairaaloiden välillä kulkee ja kulki röntgenkuvia aina tarpeen mukaan, kunhan potilas oli hyväksynyt, että toisen sairaalan kuvia saa käyttää hyväksi.

Itselläni on muutaman kerran sattunut niin, että Jorvista Ortoniin tilatut kuvat ovat jossain matkalla viipyneet, vaikka ne on tilattu hyvissä ajoin, joten ne eivät ole ehtineet kanssani samaan aikaan Ortoniin.

Nykyään kuvat todellakin siirtyvät sähköisten viestimien kautta nopeasti tarvittaessa paikasta toiseen.

Nissen kuvathan hävitettiin, mutta melko tarkat epigriisit on Nissen tilasta olemassa, joista ammattilainen kyllä osaa lukea potilaan tilan melko tarkkaan.

Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Kirgiisit juovat tammanmaitoa.
Eivätkä tappele Bodomilla.
Tai hanki epigriisejä.
Tai infokriisejä.
Se on tosi se.
Tai luulisin.
En tiedä.
:lol:
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"

faku63
Nikke Knakkertton
Viestit: 176
Liittynyt: Ti Syys 18, 2007 5:50 pm

Viesti Kirjoittaja faku63 »

Jos NG olisi 60 luvulta tähän päivään asti sanonut, etten muista kertakaikkiaan mitään, olisin epäillyt häntä paljon vähemmän.........
Parempi myöhään, jos silloinkaan,,,,,,,

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

faku63 kirjoitti:Jos NG olisi 60 luvulta tähän päivään asti sanonut, etten muista kertakaikkiaan mitään, olisin epäillyt häntä paljon vähemmän.........
Älä enää epäile. Nilsillä on kaksi päällekkäistä muistikatkoa ja molemmat erilaisia, molemmat eri asioista aiheutuneita joten hän on onnekas ja kuuluu 1-2% ihmisistä. Hän on yrittänyt auttaa tutkijoita, ehkä hän ei oikeasti muista. Syy siihen on vain ehkä eri ja se on shokkitilan jälkeinen muistamattomuus -mieli sulkee liian järkyttävät asiat pois. Nisse pitää itseään "uhrina" eikä sen vuoksi kerro sitä minkä vähänkään muistaa.

Loka tässä esittää vain omia tunnepitoisia arvailujaan.

faku63
Nikke Knakkertton
Viestit: 176
Liittynyt: Ti Syys 18, 2007 5:50 pm

Viesti Kirjoittaja faku63 »

Loka kirjoitti:
faku63 kirjoitti:Jos NG olisi 60 luvulta tähän päivään asti sanonut, etten muista kertakaikkiaan mitään, olisin epäillyt häntä paljon vähemmän.........
Älä enää epäile. Nilsillä on kaksi päällekkäistä muistikatkoa ja molemmat erilaisia, molemmat eri asioista aiheutuneita joten hän on onnekas ja kuuluu 1-2% ihmisistä. Hän on yrittänyt auttaa tutkijoita, ehkä hän ei oikeasti muista. Syy siihen on vain ehkä eri ja se on shokkitilan jälkeinen muistamattomuus -mieli sulkee liian järkyttävät asiat pois. Nisse pitää itseään "uhrina" eikä sen vuoksi kerro sitä minkä vähänkään muistaa.

Loka tässä esittää vain omia tunnepitoisia arvailujaan.
Mutta kertoohan se, lähes joka asiassa järkijään ensin ei, sitten joo, ja lopuksi en kyllä muista. Voiko tämä johtua kuulustelun paineesta, että on niin sekaisin, tuntuu aika todennäköiseltä. Jos kuvittelis omalle kohdalle, vois kyllä jutut mennä aika sekaisin.............
Parempi myöhään, jos silloinkaan,,,,,,,

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

EDIT: Poistettu aiheeseen kuulumatonta tekstia - RAID
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

EDIT: Poistettu aiheeseen kuulumatonta tekstia - RAID

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

EDIT: Poistettu aiheeseen kuulumatonta tekstia - RAID

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

EDIT: Poistettu aiheeseen kuulumatonta tekstia - RAID

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

EDIT: Poistettu aiheeseen kuulumatonta tekstia - RAID

PS. Palataan otsikon mukaiseen aiheeseen - RAID

nightowl
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ti Touko 15, 2007 8:48 pm

Viesti Kirjoittaja nightowl »

Alice Oz kirjoitti:Gustafsson ei valehtele mutta vaikenee totuudesta.
No samaa mieltä, ihan just.
Vaikenemiseen on syynsä: raha aikoinaan, pelko, oma provosointi ( tai sillä syyllistys!)

¤

awa
Angus MacGyver
Viestit: 6540
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Gustafsson jutteli vähän yhtä sun toista - ja kaikki asiat, jotka on pystytty varmentamaan hänen puheistaan ovat osoittautuneet enemmän kuin epävarmoiksi.

Alkuillan tapahtumia muistellessaan syntyy vaikutelma - jossa totuus ja fiktio sekoittuu. Sitä seuraa omituinen lähes selittämätön black out - jonka jatkeena Gustafsson kertoo sairaalassa herätessään kuvitelleensa joutuneen motskarionnettomuuteen ?

" Moottoripyöriin ei koskettu ". Mistä se mootoripyöräonnettomuus tuli?

Toisaalta niemeltä kuultiin motskarin ääntä - jonkinlainen kaatuminen siellä on voinutkin sattua. Olisiko taas tullut totuutta ja fiktiota sekaisin ? Oliko moottoripyörällä kuitenkin ajettu ? Ja jos pyörällä käytiin jossain - niin missä ja miksi? Pyörän tankissa oli havaittu verijälkijä.

Se selittäisi sen, että kiilusilmän hyökätessä Gustafsson oli mahdollisesti teltassa niin pahasti loukkaantuneena ettei kyennyt tekemään vastarintaa. Myöskään torjuntavammoja ei Gustafssonille syntynyt.

Kiilusilmä ammattitappaja - saattoi myös erehtyä luulemaan, että hän oli jo tuon raadon käsitellyt ja jätti näin Gustafssonin rauhaan ?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"

Vastaa Viestiin