Puhuuko Nisse totta?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Puhuuko Nisse totta?

Kyllä, Nisse puhuu totta sen mukaan kun muistaa
50
40%
Ei. Nisse valehtelee ja vaikenee epäedullisista asioista
76
60%
 
Ääniä yhteensä: 126

kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Jesse Livermore kirjoitti:
kukkuu kirjoitti:
Urho kirjoitti:Mitähän järkeä olisi valehdella Salmisaari-merkistä? :wink:
Ei meidän tietojemme mukaan mitään järkeä. Siksi se onkin kiinnostava pointti. Joku syy siihen on.
Vai oikein "meidän tietojemme"...
Olisiko "unohtaminen" mitään? Vai kelpaako vain jokin salaperäisempi syy?
Ymmärräthän, että nyt on kyse niistä 1960 kesäkuun kuulusteluista.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Urho kirjoitti:Mitähän järkeä olisi valehdella Salmisaari-merkistä? :wink:
Ilmeisesti olemme päässeet tästä ensimmäisestä aiheesta yhteisymmärrykseen, vai vieläkö tulee kommentteja. Siirrymmekö seuraavaan?
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Siirrytään vaan. Itse pysyn siinä kannassa, ettei tuolla merkillä ole mitään merkitystä. Nisse korjasi sen toisessa kuulustelussa.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Urho kirjoitti:Siirrytään vaan. Itse pysyn siinä kannassa, ettei tuolla merkillä ole mitään merkitystä. Nisse korjasi sen toisessa kuulustelussa.
Se likööripullon olemassaolon kieltäminen, ilman pienintäkään tulkinnanvaraa, ei jätä sijaa selityksille. Nils ei kertonut totuutta. Jostain syystä.


Toisena aiheena voisi olla, en sanoisi valehtelu, mutta tietämättömyys niemekkeen tapahtumista.
Nilsin kertoman mukaan niemi tyhjeni noin yhdeksän aikaan, mutta bodom-mysteerion mukaan siellä oli vielä yhdeksänjälkeenkin väkeä kuin koo-veen maalilla. Nils ei ollut tietoinen lainkaan heistä. Omina mietelminä tulee taas mieleen, että seurue olisi ollut jossain muualla.

Sitten kun hypätään näihin tuoreisiin kuulusteluihin, niin ilmestyy kaksi kalastajaa kuvioihin. Surkuhupaisaa, mutta hehän eivät oikein sovi bodom-mysteeriossa selvitettyihin henkilöihin. Nils lienee ainoa, joka on heidät nähnyt.
Urho

Viesti Kirjoittaja Urho »

Nuo kellonaika arviot ovat täysin yhdentekeviä. Ei löytyne yhtään tahoa, jonka kertomuksissa ajat olisivat varmasti oikein. Jo mysteeriossa on arvioitu Nilsin kellonajan saapumisen suhteen olleen pari tuntia epätarkka.

Nisselle on hyvinkin koppihoidossa saattanut syntyä valemuisto, tai sitten hän todellakin on muistanut tavanneensa jonkin niistä lukuisista kalaporukoista, jotka mysteriossa mainitaan.

Edelleenkään ei mitään varsinaista ristiriitaa tai varsinkaan valehtelua. Ja vaikka awa ei sitä mitenkään halua myöntää, niin Nisse ei mitenkään yritä syyllistää niitä illalla tavattuja kalastajia. Jos hän olisi halunnut tehdä sellaista, niin kai hän olisi sitten kertonut toisella miehistä olleen vaalean pikkutakin :wink:
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Urho hyvä.

Annat ymmärtää, että nuo kellonajat ovat ovat yhdentekeviä, mitä ne eivät missään nimessä ole.

Esimerkiksi siinä, milloin alkoholia on alettu nauttia, kellon aika on todella määräävä tekijä, kun ajatellaan ihmisen "kuntoa" tiettyinä kellonaikoina, kun sitä verrataan juomisen alkamiseen.

Jos juominen on aloitettu pian teltan pystyttämisen jälkeen, niin silloin suurin humalatilan määrittäminen helpottuu, kun tiedetään, kuka mitenkin paljon on juonut.

Tässä taas on eräs mysteeri.

Kenenkään muun verestä ei ollut ruumiinavauksessa löytynyt alkoholia, eikä Nils Gustafssonilta ollut mitattu alkoholimäärää verestä, mikä sekin on aika erikoista ja kertoo hyvin paljon siitä, kuinka Gustafssonia pidettiin kovasti yhtenä uhreista.

Mihinköhän ja kenenköhän kurkkuun viinat ovat kaatuneet, onkin eräs arvoitus, johon toivoisin rohkeita spekulaatioita.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Urho kirjoitti:Nuo kellonaika arviot ovat täysin yhdentekeviä. Ei löytyne yhtään tahoa, jonka kertomuksissa ajat olisivat varmasti oikein. Jo mysteeriossa on arvioitu Nilsin kellonajan saapumisen suhteen olleen pari tuntia epätarkka.

Nisselle on hyvinkin koppihoidossa saattanut syntyä valemuisto, tai sitten hän todellakin on muistanut tavanneensa jonkin niistä lukuisista kalaporukoista, jotka mysteriossa mainitaan.

Edelleenkään ei mitään varsinaista ristiriitaa tai varsinkaan valehtelua. Ja vaikka awa ei sitä mitenkään halua myöntää, niin Nisse ei mitenkään yritä syyllistää niitä illalla tavattuja kalastajia. Jos hän olisi halunnut tehdä sellaista, niin kai hän olisi sitten kertonut toisella miehistä olleen vaalean pikkutakin :wink:
Kellonajat ovat mysteeriossa epätarkkoja. Siitä olemme samaa mieltä. Mysteeriossa ei kovin montaa kalaporukkaa illan aikaan (olisiko yksi kolmen hengen porukka;tämä puhtaasti ulkomuistista) mainita, eikä kukaan näistä tavoitetuista ole maininnut tavanneensa Nilsiä tai Seppoa. Mysteeriossa mainitut henkilöt ovat nähneet toisiaan ja siitä voidaan hyvinkin muodostaa selvä kuva illalla siellä oleskelleiden henkilöiden järjestyksestä. Esim. mysteeriossa mainittu "missähän XX:n popeda? pojat olivat varmaan erehtyneet autosta"-lause on puhdas ajatteluvirhe poliiseilta. Kyseinen porukka ei ole voinut olla rannalla samaan aikaan kun auton olisi pitänyt ollut parkkeerattua. Tämä selviää juuri näistä ristiinnäkemisistä. Jos tarkastelee mysteeriota kellonaikojen mukaan, niin aika mahdoton yhtälö siitä tulee. :?

Edelleen, miksi Nils ei ollut tietoinen jopa samalla niemellä oleskelleista henkilöistä.
Jesse Livermore
Hetty Wainthropp
Viestit: 454
Liittynyt: Ti Touko 08, 2007 9:09 pm

Viesti Kirjoittaja Jesse Livermore »

Onko siinä jotain kummallista, jos menee nukkumaan illalla 21-22 välisenä aikana? Jos on teltassa nukkumassa, niin tuskin sitä tulee havaittua mitään ulkopuolella tapahtuvaa.

Hei, ettekö te tätä tajunneet?
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Jesse Livermore kirjoitti:Onko siinä jotain kummallista, jos menee nukkumaan illalla 21-22 välisenä aikana? Jos on teltassa nukkumassa, niin tuskin sitä tulee havaittua mitään ulkopuolella tapahtuvaa.

Hei, ettekö te tätä tajunneet?
Ihan totta. Et itsekään usko tuota.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Nyt kyllä Jesse Livermore ylitit itsesikin, sillä johan Nissekin kertoi, etteivät he menneet klo 21.00-22.00 nukkumaan, vaan hieman ennen päivän koittoa.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Urho kirjoitti:

Nisselle on hyvinkin koppihoidossa saattanut syntyä valemuisto, tai sitten hän todellakin on muistanut tavanneensa jonkin niistä lukuisista kalaporukoista, jotka mysteriossa mainitaan.

Edelleenkään ei mitään varsinaista ristiriitaa tai varsinkaan valehtelua. Ja vaikka awa ei sitä mitenkään halua myöntää, niin Nisse ei mitenkään yritä syyllistää niitä illalla tavattuja kalastajia. Jos hän olisi halunnut tehdä sellaista, niin kai hän olisi sitten kertonut toisella miehistä olleen vaalean pikkutakin :wink:

Joo - valemuistoja Gustafsson tarvitsee aika monessa kohtaa, tätä Bodom - mysteeriota pohdittaessa - mutta niinhän se varmaan on, että niitä valemuistoja on jostain syystä kovasti paljon muodostunut.

Gustafsson antoi käsittämättömän tarkat tuntomerkit noista kalastajista - vaikka kertoikin heistä vasta 2004. Tapaamisesta oli yli neljäkymmentä vuotta mutta "valemuistot" piirsivät kalastajista elokuvantarkan kuvan - jonka pulihuolimattomasti sitten kertoi poliisille.

Niin ja vielä Urholle - minä en voi sille mitään, että Gustafssonilla teltalta löydettäessä oli silminnäkijöiden kuvaamana - väritykseltään samankaltainen vaatetus kuin lintupoikien kuvaamalla rantatöyrään taakse piiloutuvalla hyypiöllä ja Kivilahden näkemällä ns. klo kuuden miehellä, joka oli kiireinen ja kulki murhaniemestä kenkäpiilolle päin.
Viimeksi muokannut awa, To Kesä 07, 2007 3:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

awa kirjoitti:
Urho kirjoitti:

Nisselle on hyvinkin koppihoidossa saattanut syntyä valemuisto, tai sitten hän todellakin on muistanut tavanneensa jonkin niistä lukuisista kalaporukoista, jotka mysteriossa mainitaan.

Edelleenkään ei mitään varsinaista ristiriitaa tai varsinkaan valehtelua. Ja vaikka awa ei sitä mitenkään halua myöntää, niin Nisse ei mitenkään yritä syyllistää niitä illalla tavattuja kalastajia. Jos hän olisi halunnut tehdä sellaista, niin kai hän olisi sitten kertonut toisella miehistä olleen vaalean pikkutakin :wink:

Joo - valemuistoja Gustafsson tarvitsee aika monessa kohtaa, tätä Bodom - mysteeriota pohdittaessa - mutta niinhän se varmaan on, että niitä valemuistoja on jostain syystä kovasti paljon muodostunut.

Gustafsson antoin käsittämättömän tarkat tuntomerkit noista kalastajista - vaikka kertoikin heistä vasta 2004. Tapaamisesta oli yli neljäkymmentä vuotta mutta "valemuistot" piirsivät kalastajista elokuvantarkan kuvan - jonka pulihuolimattomasti sitten kertoi poliisille.

Niin ja vielä Urholle - minä en voi sille mitään, että Gustafssonilla teltalta löydettäessä oli silminnäkijöiden kuvaamana - väritykseltään samankaltainen vaatetus kuin lintupoikien kuvaamalla rantatöyrään taakse piiloutuvalla hyypiöllä ja Kivilahden näkemällä ns. klo kuuden miehellä, joka oli kiireinen ja kulki murhaniemestä kenkäpiilolle päin.
Vai keskiniemestä?
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Täytyy tarkistaa - jokatapauksessa rannasta kenkäpiilolle päin - tässä taitaa syntyyä itselekin kaikenlaisia valemuistoja :D
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Jesse Livermore
Hetty Wainthropp
Viestit: 454
Liittynyt: Ti Touko 08, 2007 9:09 pm

Viesti Kirjoittaja Jesse Livermore »

awa kirjoitti:Täytyy tarkistaa - jokatapauksessa rannasta kenkäpiilolle päin - tässä taitaa syntyyä itselekin kaikenlaisia valemuistoja :D
Se on kyllä huomattu. Auttaisikohan lääke? Voisi lukijoillakin olla sen jälkeen hieman helpompaa seurata kummallista ajatuksenjuoksuasi kirjoituksissasi...
8)
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Ei kai, Urho, keskustelu päättynyt? Vastahan tästä päästään asiaan.
Vastaa Viestiin