Puhuuko Nisse totta?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Puhuuko Nisse totta?

Kyllä, Nisse puhuu totta sen mukaan kun muistaa
50
40%
Ei. Nisse valehtelee ja vaikenee epäedullisista asioista
76
60%
 
Ääniä yhteensä: 126

Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4106
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Gustafssonin työkyvyttömyyttä varten kirjoitettuun lääkärintodistukseen on kirjattu:

"5.6.1960 isketty terävällä esineellä useita kertoja päähän."

Tutkinnanjohtaja, KRP:n päällikkö Arvi Vainio Uuden Suomen haastattelussa 7.6.1960:

"Koska Gustafssonin koko alaleuka on murskautunut ja hän on saanut useita puukonpistoja kasvoihinsa, ei hän pysty puhumaan. Hänen tilansa on muutenkin vakava, vaikkei hengenvaaraa enää olekaan."

Kuulusteluista:

Markku Tuominen: "Se, että miksi sä olet halunnut pitää yllä tällaista kuvaa itselläsi olevista vammoista, niin kuin sanotaan liioitellusti?"

Nils Gustafsson: "Koska mulle on kerrottu tämmöset asiat, niin totta kai mä olen uskonut kertojiin, enhän mä itse osaa arvioida mun vammojani...sen mä vaan tiesin, että kävellä en osannut yhtään sen jälkeen, kun pääsin liikkeelle."

M.T: "Sulle on kerrottu? Ja ootko sitä mieltä, että kertojina oli isä ja äiti?"

N.G: "Oon."


-------

M.T: " Eiks olis kumminki viisaampi puhua vähän totuudenmukaisempaan tyyliin nää asiat?"

N.G: "Kuule mä olen puhunut niin totta kuin olen osannut...Mä en ole valehdellut yhtään."

M.T: "Tässä tulee niinku jatkuvasti esiin asioita, jotka kuitenkaan ole menneet sinun kertomalla tavalla."

N.G: "Mutta herrajumala, en mä voi kaikkia yksityiskohtia muistaa 44 vuoden kuluttua."

M.T: "No esimerkiksi puhutaan vaikka näistä vammoista. Sä olet kuitenkin hyväksynyt, että näin on."

N.G: "No enhän mä muuta voi tehdä, en mä pääse kattoon pääkuortani, että mitä siellä on...se on...sen mä oon...yhden ainoan röntgenkuvan mä olen nähnyt tästä poskesta, niin se oli silloin, kun mä olin korvaklinikalla, niin se lääkäri näytti sen."


Minun mielestäni Gustafsson ei suoranaisesti valehtele hänelle vammoista kertoneista, mutta hän selkeästi aliarvioi poliisien ja lääkärien osuuden vammakäsityksensä muodostumisessa.

Mielestäni tämä tällainen, että KRP ja syyttäjä yrittivät käyttää jonkinlaisena aihetodisteena Gustafssonin väitettyjä "vammaliioitteluja" häntä vastaan, oli järjetöntä toimintaa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja awa »

Gustafsson : "Mitä ne laski 12 reikää päässä"

Kuka laski ja kuka kertoi?

No tutkittaessa Nils Gustafssonin päässä ei ollut sitä yhtäkään reikää ja toki se olisi näkynyt leikkattuina hiuksina aikalaiskuvissa.

12 reikää, niin tukkaa ei olisi ollut kotiintulokuvissa lainkaan!!
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4106
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Ei tietoa siitä, kuka kertoi "12 reiästä päästä". Onko varmaa, että Gustafsson on sellaista kertonut? Perustuuko tämä kenties syyttäjän kelpaamattomaksi arvioiman yllätystodistaja Virpi K:n kertomukseen vai onko kyseessä poliisikuulustelussa Gustafssonin itsensä esittämä visio, joka on mahdollisesti tulkittu vasten omaa todellista käsitystä?
No tutkittaessa Nils Gustafssonin päässä ei ollut sitä yhtäkään reikää ja toki se olisi näkynyt leikkattuina hiuksina aikalaiskuvissa.
Taas nikki awa valehtelee.

Hänellähän oli ainakin poskessaan läpireikä, joka ommeltiin umpeen. Gustafssonin "reiät" voivat tarkoittaa tikkejä. Tukkaakin on ilmeisesti leikattu sivuilta ellei myös takaa.

En keksi, miten Gustafssonin ensimmäisen tai toisen käden liioitteluja kyettäisiin käyttämään validina todisteena häntä vastaan kolmoismurha-asiassa. Mielestäni se, että joku luuli tai uskoi niitä voitavan menestyksellisesti käyttää, on jopa koomista.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Reozil

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja Reozil »

LexVeritas kirjoitti: Ke Marras 17, 2021 3:01 pm Gustafssonin työkyvyttömyyttä varten kirjoitettuun lääkärintodistukseen on kirjattu:

"5.6.1960 isketty terävällä esineellä useita kertoja päähän."

Tutkinnanjohtaja, KRP:n päällikkö Arvi Vainio Uuden Suomen haastattelussa 7.6.1960:

"Koska Gustafssonin koko alaleuka on murskautunut ja hän on saanut useita puukonpistoja kasvoihinsa, ei hän pysty puhumaan. Hänen tilansa on muutenkin vakava, vaikkei hengenvaaraa enää olekaan."

Kuulusteluista:

Markku Tuominen: "Se, että miksi sä olet halunnut pitää yllä tällaista kuvaa itselläsi olevista vammoista, niin kuin sanotaan liioitellusti?"

Nils Gustafsson: "Koska mulle on kerrottu tämmöset asiat, niin totta kai mä olen uskonut kertojiin, enhän mä itse osaa arvioida mun vammojani...sen mä vaan tiesin, että kävellä en osannut yhtään sen jälkeen, kun pääsin liikkeelle."

M.T: "Sulle on kerrottu? Ja ootko sitä mieltä, että kertojina oli isä ja äiti?"

N.G: "Oon."


-------

M.T: " Eiks olis kumminki viisaampi puhua vähän totuudenmukaisempaan tyyliin nää asiat?"

N.G: "Kuule mä olen puhunut niin totta kuin olen osannut...Mä en ole valehdellut yhtään."

M.T: "Tässä tulee niinku jatkuvasti esiin asioita, jotka kuitenkaan ole menneet sinun kertomalla tavalla."

N.G: "Mutta herrajumala, en mä voi kaikkia yksityiskohtia muistaa 44 vuoden kuluttua."

M.T: "No esimerkiksi puhutaan vaikka näistä vammoista. Sä olet kuitenkin hyväksynyt, että näin on."

N.G: "No enhän mä muuta voi tehdä, en mä pääse kattoon pääkuortani, että mitä siellä on...se on...sen mä oon...yhden ainoan röntgenkuvan mä olen nähnyt tästä poskesta, niin se oli silloin, kun mä olin korvaklinikalla, niin se lääkäri näytti sen."


Minun mielestäni Gustafsson ei suoranaisesti valehtele hänelle vammoista kertoneista, mutta hän selkeästi aliarvioi poliisien ja lääkärien osuuden vammakäsityksensä muodostumisessa.

Mielestäni tämä tällainen, että KRP ja syyttäjä yrittivät käyttää jonkinlaisena aihetodisteena Gustafssonin väitettyjä "vammaliioitteluja" häntä vastaan, oli järjetöntä toimintaa.
Ei se iskä eikä äiskä paremmin tiedä osaatko kävellä vai etkö, eikö tuon nyt tiedä itse kukin kun herää osaako kävellä vai ei. Ja luulisi tuon nyt muistavan uhrina tuo on kuitenkin sen verran iso asia ihmiselle pystyykö kävelemään vai ei. Kuitenkin vetoaa tässä vaan vanhempiinsa. Joka taas viittaa siihen, että hakee sieltä suojelua ja sellaista hämäränpeittoa asialle.

Ai niin sori unohdin, että NG:lle tuli tästä pysyvä muistikatko siitä tapahtumasta, joka toimii niin, että kaikki mitä hän on sanonut on ollut väärin muistettu paitsi se mikä tukee syyttömyyttä.
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4106
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Ei se iskä eikä äiskä paremmin tiedä osaatko kävellä vai etkö, eikö tuon nyt tiedä itse kukin kun herää osaako kävellä vai ei. Ja luulisi tuon nyt muistavan uhrina tuo on kuitenkin sen verran iso asia ihmiselle pystyykö kävelemään vai ei. Kuitenkin vetoaa tässä vaan vanhempiinsa. Joka taas viittaa siihen, että hakee sieltä suojelua ja sellaista hämäränpeittoa asialle.
Olet ehkä suuri humoristi?
Koska mulle on kerrottu tämmöset asiat, niin totta kai mä olen uskonut kertojiin, enhän mä itse osaa arvioida mun vammojani...sen mä vaan tiesin, että kävellä en osannut yhtään sen jälkeen, kun pääsin liikkeelle."
Nimenomaanhan Gustafsson tuossa toteaa, että tiesi itse varmuudella sen, ettei osannut kävellä.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Reozil

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja Reozil »

LexVeritas kirjoitti: To Marras 18, 2021 1:32 am
Ei se iskä eikä äiskä paremmin tiedä osaatko kävellä vai etkö, eikö tuon nyt tiedä itse kukin kun herää osaako kävellä vai ei. Ja luulisi tuon nyt muistavan uhrina tuo on kuitenkin sen verran iso asia ihmiselle pystyykö kävelemään vai ei. Kuitenkin vetoaa tässä vaan vanhempiinsa. Joka taas viittaa siihen, että hakee sieltä suojelua ja sellaista hämäränpeittoa asialle.
Olet ehkä suuri humoristi?
Koska mulle on kerrottu tämmöset asiat, niin totta kai mä olen uskonut kertojiin, enhän mä itse osaa arvioida mun vammojani...sen mä vaan tiesin, että kävellä en osannut yhtään sen jälkeen, kun pääsin liikkeelle."
Nimenomaanhan Gustafsson tuossa toteaa, että tiesi itse varmuudella sen, ettei osannut kävellä.
No sitähän sanoin, että pitäisi tuommoinen muistaa. Osaako kävellä vai ei. Sen verran perustarve se on ihmiselle. Mitä sitä kysellä keneltäkään. Jos ei kaipaa tukea johonkin joltain. Ts. vetoan isään ja äitiin, että kannatiko näin vastata.. Etten vaan sanois jotain mikä (kuvittelen olevan Nils).......
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4106
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

No sitähän sanoin, että pitäisi tuommoinen muistaa. Osaako kävellä vai ei. Sen verran perustarve se on ihmiselle.
Eh...Ja Gustafsson muisti, ettei osannut kävellä, eli...?

Valehteliko Gustafsson mielestäsi siis siinä, kun kertoi tietävänsä, ettei osannut alkuun kävellä?
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Reozil

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja Reozil »

LexVeritas kirjoitti: To Marras 18, 2021 1:45 am
No sitähän sanoin, että pitäisi tuommoinen muistaa. Osaako kävellä vai ei. Sen verran perustarve se on ihmiselle.
Eh...Ja Gustafsson muisti, ettei osannut kävellä, eli...?

Valehteliko Gustafsson mielestäsi siis siinä, kun kertoi tietävänsä, ettei osannut alkuun kävellä?
Ei välttämättä, mutta haki vastausta siihen vanhemmiltaan. Eli halusi, että sieltä tulee se sopiva vastaus. Ts. ei ollut varma miten tähän vastata ja turvaitui muihin. Mieti sitten missä tapauksessa tarvitsee niin tehdä. Se on sitten sun asias. Mut mun käsityksellä jos on ns. puhtaat jauhot pussissa ja kanttia puhua asioista ne sanoo ilman sitä, että vetoaa äippään tai iskään.
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4106
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

^Mutta kun, nikki Reozil, Gustafsson ei nimenomaan vetoa mihinkään muilta kuulemaansa tietoon kävelemis-asiassa, vaan hän kertoo tienneensä ihan itse, ettei osannut kävellä.
Valehteliko Gustafsson mielestäsi siis siinä, kun kertoi tietävänsä, ettei osannut alkuun kävellä?
Ei välttämättä, mutta haki vastausta siihen vanhemmiltaan. Eli halusi, että sieltä tulee se sopiva vastaus.Ts. ei ollut varma miten tähän vastata ja turvaitui muihin.
Tarkoitatko, että Gustafsson kuulustelutilanteessa kyseli kuolleilta vanhemmiltaan varmistusta kävelyn osaamiseensa spiritualistisin metodein?
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Reozil

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja Reozil »

LexVeritas kirjoitti: To Marras 18, 2021 2:00 am ^Mutta kun, nikki Reozil, Gustafsson ei nimenomaan vetoa mihinkään muilta kuulemaansa tietoon kävelemis-asiassa, vaan hän kertoo tienneensä ihan itse, ettei osannut kävellä.
Ei välttämättä, mutta haki vastausta siihen vanhemmiltaan. Eli halusi, että sieltä tulee se sopiva vastaus.Ts. ei ollut varma miten tähän vastata ja turvaitui muihin.
Tarkoitatko, että Gustafsson kuulustelutilanteessa kyseli kuolleilta vanhemmiltaan varmistusta kävelyn osaamiseensa spiritualistisin metodein?
Ei kun sanoi sitä kysyneen vanhemiltaan. Sehän lukee yllä.
Reozil

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja Reozil »

Reozil kirjoitti: To Marras 18, 2021 2:11 am
LexVeritas kirjoitti: To Marras 18, 2021 2:00 am ^Mutta kun, nikki Reozil, Gustafsson ei nimenomaan vetoa mihinkään muilta kuulemaansa tietoon kävelemis-asiassa, vaan hän kertoo tienneensä ihan itse, ettei osannut kävellä.
Ei välttämättä, mutta haki vastausta siihen vanhemmiltaan. Eli halusi, että sieltä tulee se sopiva vastaus.Ts. ei ollut varma miten tähän vastata ja turvaitui muihin.
Tarkoitatko, että Gustafsson kuulustelutilanteessa kyseli kuolleilta vanhemmiltaan varmistusta kävelyn osaamiseensa spiritualistisin metodein?
Ei kun sanoi sitä kysyneen vanhemiltaan. Sehän lukee yllä. Kertojina oli isä ja äiti, käsitys on, että heiltä kysyi.
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4106
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Ei kun sanoi sitä kysyneen vanhemiltaan. Sehän lukee yllä. Kertojina oli isä ja äiti.
Eikä sanonut.
enhän mä itse osaa arvioida mun vammojani...sen mä vaan tiesin, että kävellä en osannut yhtään sen jälkeen, kun pääsin liikkeelle.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Reozil

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja Reozil »

Nils Gustafsson: "Koska mulle on kerrottu tämmöset asiat, niin totta kai mä olen uskonut kertojiin, enhän mä itse osaa arvioida mun vammojani...sen mä vaan tiesin, että kävellä en osannut yhtään sen jälkeen, kun pääsin liikkeelle."

M.T: "Sulle on kerrottu? Ja ootko sitä mieltä, että kertojina oli isä ja äiti?"

N.G: "Oon."
Isä ja äiti kertoi, myönnetty näin. No ok, ei kysynyt, mutta sinne se viittaus meni ja ns. pallo. Sinne siis osoitettiin tuon asian ratkaisua. Isän ja äidin huomaan sen sijaan, ett otettaisiin itse kantaa siihen.
Avatar
LexVeritas
Michael Knight
Viestit: 4106
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Koska mulle on kerrottu tämmöset asiat, niin totta kai mä olen uskonut kertojiin, enhän mä itse osaa arvioida mun vammojani...sen mä vaan tiesin, että kävellä en osannut yhtään sen jälkeen, kun pääsin liikkeelle."
Gustafsson tässä tekee eron muiden vammojensa ja kävelykykynsä välillä. Hän kertoo kuulleensa muista vammoistaan mm. vanhemmiltaan mutta huomanneensa itse kävelykykynsä olleen kadoksissa sairaalasängystä päästyään.

Uskon, että kävelyharjoitukset ovat mainitut Gustafssonin sairaskertomuksessa.
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä Raidaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
Reozil

Re: Puhuuko Nisse totta?

Viesti Kirjoittaja Reozil »

LexVeritas kirjoitti: To Marras 18, 2021 2:26 am
Koska mulle on kerrottu tämmöset asiat, niin totta kai mä olen uskonut kertojiin, enhän mä itse osaa arvioida mun vammojani...sen mä vaan tiesin, että kävellä en osannut yhtään sen jälkeen, kun pääsin liikkeelle."
Gustafsson tässä tekee eron muiden vammojensa ja kävelykykynsä välillä. Hän kertoo kuulleensa muista vammoistaan mm. vanhemmiltaan mutta huomanneensa itse kävelykykynsä olleen kadoksissa sairaalasängystä päästyään.

Jokatapauksessa viitta muihin vammoistaan tietämisestä ja veti esiin kertojina vammoistaa äidin ja isän. Sama pätee edelleen tuo ei oleellisesti muuta mitään.
Viimeksi muokannut Reozil, To Marras 18, 2021 2:48 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin