Oma välitilinpäätökseni Bodomista.

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Onko syytön, vai syyllinen?

Syytön?
13
37%
Syyllinen?
22
63%
 
Ääniä yhteensä: 35

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Sanot vaan, Hessu.

Menet kumminkin lataamaan sen Google Earthin ja sitten toteat miten päin persettä oletkaan kuvitellut kenkäkätkön sijaitsevan.

Sitten loppuyön pureskelet kynnenresujasi ja kittaat konjamiinia keksiäksesi keinon millä selitellä väärää kenkämestaasi.
Kerron keinon, että saat edes nukuttua:

Kiennä kelekkas, syytä nitä aikalaispoliiseja taas möheltäjiksi ja ryssijöiksi, ei ne mitään osanneet.

Sillä siitä pääsee.

Kevennystä kerrakseen :lol: :lol:

Ps. En aivan millilleen väitä GE koordinaatteja paikalleen, siksi niistä kommentteja odottelen.
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

:oops:

osa roskaa, osa selvyyttä.
Tepa
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 10:54 pm

Viesti Kirjoittaja Tepa »

papillon kirjoitti:En aivan millilleen väitä GE koordinaatteja paikalleen, siksi niistä kommentteja odottelen.
Hätäkeskuslaitoksen karttakoordinaattipalvelu:
http://maps.navici.com/112/?lang=fi


Valitse valikosta Espoo, paina Seuraava.

Klikkaa ylöspäin Espoon keskuksesta.

Suurenna karttaa, tarkenna hakupistettä lähikuvasta.

Paina Seuraava ja sen jälkeen OK.


Olenko oikeassa paikassa, jos saan (noin) koordinaatit:
N 60°14.270'
E 024°39.885'
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Aika lähellä sitä minun arvioimaani paikkaa Tepa, sillä leveysasteissa ei tullut kuin muutaman sekuntin heitto.

Arvelisin papillonin tarkoittavan seuraavaa "jyrkänteen" kohtaa, mutta en ole tarkistanut hänen koordinaattejaan.

Olenko oikeassa "papis"?
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

hessu, kyllä, olet oikeassa siinä ettet varmaankaan ole tarkistanut koordinaattejani. :lol:

tepa, olet kyllä armottoman lähellä mikäli osasin käyttää tuota minulle outoa systeemiä.

Kun laitoin nuo koordinaatit GE hen, se vei hiukan liikaa metsään päin.

GE stä nämä:

60°14'15.96"N

24°39'51.73"E

Nimen omaan jos puhutaan Sepin kengistä, kalliokolosta.
Nilsin kenkiin vähän matkaa.

Mutta ihan pientä heittoa tulee kun on vaikeaa arvioida, mutta melko tarkkaan se tuossa on.

Ja Hessu, sinne paikkaan on linnuntietä n. 540-550 m. :lol:
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Voisi tänne laittaa jonkun kuvan tai kartantyngänkin, mutta en tiedä miten?
Siis omalta masinalta, ei linkkinä tms. :shock:
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kuule papillon, löydät hyvän karttapiirroksen, kun etsit Googlesta Bodominjärven murhat ja sietä galleriasta kartat, niin silloin saat kartan, johon on merkattu kenkien löytöpaikka.

Tämä ei ole ainoa kartta minkä olen nähnyt, vaan on olemassa vanhempikin kartta, jossa on poliisin piirtämä rasti kenkien löytöpaika kohdalla, mutta se kartta taitaa olla vanhalla koneellani kellarissa, enkä viitsisi sitä sieltä hakea.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Hessu, no sielläkin on tuo KRP n kartta missä on kenkien kätköpaikka ihan oikein.

Kuinka pystyt sittenkin eksymään vain 400 m päähän teltalta vanhoja polkuja pitkin, kun tuohon paikkaan on kertomani n. 550m jo linnuntietä?
Käsittämätöntä.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Oletko nähnyt sellaista karttaa, johonon piirretty kukkulan kohtaan Emilsberg.

Se on vanha kartta ja siinä kartassa olen nähnyt kenkien löytöpaikan olevan aivan muualla, kuin siinä, mikä on tuo tuoreempi versio.

En minä sijoittele rasteja kartoille, vaan niitä on aikoinaan tehnyt joku muu.

Muistelisin, että se rasti olisi ollut enemmänkin idässä olevan "kukkulan" kupeessa.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ hessu, melko saletisti olen haalinut kaikki kartat mitä julkisuudessa on ollut.

Oletan että tarkoitat karttaa, mihin on merkattu kengät lähellä vesilaitosta, polun kahta puolta?

Sitten siinä on kulkusuuntia, kello kuuden jne. ?

Käytetty punaista, sinistä, ja keltaista väriä erotuksen vuoksi?

Sitäkö?

No, sen pohjalta löysimme feikkikenkäkätkön, sen joka on valokuvissa.

Siihen onkin vajaat 400 m.

Mutta ei tuonne mikä oikea mesta on, ellei sitten oikeudessakin kusetettu.

En väitä että sinä piirtelet rasteja, mutta älä myöskään kaikkiin karttoihin usko.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Tämä on niin saamarin vaikea kuvailla milloin mitäkin kuvaa.

Eikö tänne mitään kuvapankkia voisi laittaa, jossa olisivat kuvat ja kartat, piirrokset ja hahmotelmat?

Niille sitten ylläpito laittaisi osuvat, kuvaavat nimet, niiden pohjalta voitaisiin keskustella?

Raid?

Tungen ilomielin täältä kaikki mitä löytyy, ajan kanssa, jos semmoinen laitetaan.

Loppuu selittelytyyliin , että siinä kuvassa

" missä ukko seisoo keppi kädessä ja tonkii tyhjää viinapullokasaa taustalla tie "

mikä se auto on tiellä?

Ja toisella ei ole tätä kuvaa niin siihen se jää. :shock:
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Joo, se minun kuvani saattaa olla tuo sanomasi feikkikuva.

Sanot myös asiaa tuon "Gallerian" kohdalla, jota suosittelen lämpimästi, jollei siitä ole mahdottomasti kellekään vaivaa.
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

No niin hessu, mainiota että selkiää, sehän se tärkeintä.

Oletko siis löytänyt kuvissakin olevan ns. feikkikenkäkätkön, sen kiven siinä koivun jurella, koivun joka on kasvanut vasta murhien jälkeen siihen, loivan rinteen alapäässä?
Kävelytieltä n 25-30m?
Laitoimme siihen merkiksi viitan.

No, siihen voisin uskoakin Nilsin käyneen, ei ollenkaan, se on niin lähellä.

Mutta tee nyt kesäretki sinne Rantaojantien suoralle, sille jyrkänteelle, kerro sitten mitä mieltä matkasta.

Itse tienoosta: Silloin -60 koko alue oli peltoa, lahes uimarantaan saakka, pieni pusikko välissä. Peltotie kulki pellon reunassa, näkyy ilmakuvassa, toinen meni vesilaitoksen kautta, sitten oli yksi epäselvempi taas pellon poikki melko suoraan kohti mm. kioskia, se on siis epäselvä.

Jollei siis kulkenut avoimen pellon poikki, joutui kiertämään lenkin.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

En tiiä, oliko teidän kirjoituksia, mutta olisiko ollut sähkötolpan tapainen, niin siinä luki jotain "kivikätköstä", tai sellaisesta.

Oli silloin rohkea vuosi sitten jo hiukka teksti huonona, josta en tarkkaa selvää saanut.

Saattoi olla jonkun muun merkintöjäkin.

En pidä matkaa sinne pidemmällekään mitenkään kovin pahana, sillä itse selkävikaisena matkat taittuivat ihan kohtuu aikaan, niin sille ilmeisen väärälle kenkäkätkölle, kuin teltanpaikalta autollekin.

Silti en vieläkään tajua, mikä on ollut murhaajan aivoitus viedä ne perkeleen kengät jemmaan, olkoon sitten vaikka Siippoon soilla, se helevetin jemma?
papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu, en tiedä mitään tolpasta tai tekstistä, ei siinä kohtaa taida tolppaa edes olla, missä tämä feikkikätkö sijaitsee.

Nyt tuosta matkasta vielä: Ei se reilu 700m matkana mikään valtaisa ole.
Mutta se on sitä kaverille, jonka lavastaakseen olevansa uhri olisi viisainta makoilla teltalla.
Miksi siis hermoja raastava matka tuonne saakka? Miksi juuri siihen, se se kummastuttaa.

Se olisi hyvä tietää - 60 vuoden tien kunto siitä suunnasta, tultaessa, mihin pääsi esim. henkilöautolla.
Vastaa Viestiin